http://www.autoforum.cz/fascinace/uhac- ... -kudykoli/

Moderátor: skelet
kacermiroslav píše:Stejně tak s říkám, jestli třeba ty pásy jsou duté....teoreticky by mohly a tím pádem by pomáhaly opět zvýšit nosnost.
Podľa toho odkazu sú vyplnené penou,takže spodná rada prispieva k výtlaku.Duté by si asi neriskli,aby sa v prípade trhliny nanaplnili vodou a transportér by sa potopil(stal by sa nevyvážený).UHAC se pohybuje na pásech, podobně jako tank, jenže tyto pásy jsou tvořeny bloky ze speciální pěny zadržující vzduch.
Zlatý oči, nebyl bych zase až takový optimista.....Až bude stroj hotový, měl by mít na délku 25 metrů, na šířku 16, na výšku 10 metrů a maximálku 40 km/h....Dojezd na jedno natankování má být asi 320 km....
Tohle jsou asi ty klicovy vlastnosti. Pokud bude nosnost stejna, jako soucasny vznasedla, tak toho pro tohle novy plavidlo mluvi o dost min, to je fakt. Jde o to, jak narocnej teren na pevnine to zvladne a jak odolny ty "pasy" budou pri pohybu na sousi.UHAC se má zvládnout pohybovat po hladině moře i při téměř pětimetrových vlnách a také zvládne náročnější terén na břehu. A převeze toho najednou zhruba trojnásobek.
Zrejme niečo podobné, spolu s trojnásobnou nosnosťou, oproti vznášadlu, je dôvodom vývoja tohoto vozidla!Trabant píše:Jednou říkali v televizi, že při invazi do Panamy v roce 1989 byla jedna skupina Navy Seals vysazena do mangrovového porostu a než se jim podařilo vylézt na břeh, tak válka skončila. Vznášedlo se přes takové křoví nedostane, protože mu bude utíkat vzduch. Ale tohle hovado by to zvládnout mělo.