Srovnání systémů oprav - diskuze
Re: Srovnání systémů oprav - diskuze
to Sholva:
Já nepletu jablka s hruškama , to co popisuješ je jasný, my jsme s Dzinem řešili úplně jinou věc.
A to jestli má východní technika omezené díly dobou provozu a pak se vyměňují za nové, kdežto západní ne.
Já nepletu jablka s hruškama , to co popisuješ je jasný, my jsme s Dzinem řešili úplně jinou věc.
A to jestli má východní technika omezené díly dobou provozu a pak se vyměňují za nové, kdežto západní ne.
Re: Srovnání systémů oprav - diskuze
No ono hľadať paralely medzi kapitalistickým systémom a po revolučným a následne vojnovým ZSSR je problém, jeden fičal na ekonomike a druhý na hospodárení. Jeden pracoval s peniazmi a druhý so zdrojmi - ľudskými a materiálnymi. ZSSR neriešilo koľko to bude stáť, ale koľko surovín na to bude potrebných. Počas vojny USA riešilo dlhopisy, ale ZSSR riešilo koľko ocele bude potrebovať na tanky.Rambo,
celý ekonomický systém Rudého Ruska byl díky jeho zakladateli F. E. Dzeržinskému (viz. např. Wiki) postaven na maximální efektivitě velkosériové až hromadné výroby. Konkurenční soutěžení využívali bolševici jen při konstrukci produkce (konstrukční kanceláře byly většinou samostatné). Proto dokázali tak rychle industrializovat zaostalé Rusko a díky tomuto ekonomickému systému řízení státu i vyhrát ve WW II. Němci se o to samé pokusili až od r. 1943 (a to měli k dispozici celý evropský průmysl). USA přechod na tento systém produkce plánovala již v meziválečném období od 20. let (Válečná mobilizace průmyslu). Např. se o tom zmiňuje autor v knize Říkali mi Ike. V.B. nikdy tento systém produkce nepřijala a výpadek svých potřeb řešila importem. Proto jsou takové obrovské rozdíly ve využívání průmyslových a zemědělských kapacit mezi válčícími státy i jejich efektivita (výsledná produkce).
Re: Srovnání systémů oprav - diskuze
Četli jste? http://www.armadninoviny.cz/tank-zasaze ... cast-.html
Na konci článku jsou pro naši diskuzi zajímavé údaje. Podle autora trvá výměna motoru T-72 23 hodin, zatímco Leopardu 2 25 minut. Což je pochopitelné vzhledem k používání powerpacku. Ovšem druhá věc je ještě zajímavější a ukazuje, že předpoklad snadnější údržby sovětské techniky nemusí mít obecnou platnost. Při výměně kanónu u T-72 se musí sejmout celá věž u Leopardu 2 jen maska.
Na konci článku jsou pro naši diskuzi zajímavé údaje. Podle autora trvá výměna motoru T-72 23 hodin, zatímco Leopardu 2 25 minut. Což je pochopitelné vzhledem k používání powerpacku. Ovšem druhá věc je ještě zajímavější a ukazuje, že předpoklad snadnější údržby sovětské techniky nemusí mít obecnou platnost. Při výměně kanónu u T-72 se musí sejmout celá věž u Leopardu 2 jen maska.

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Srovnání systémů oprav - diskuze
Mohol by si Dzine špecifikovať čo mám rozumieť pod výmenou motora u T 72 a Leopardu 2 ? Obidve "údaje" sú tak nevierohodné, že by som rád vedel technologický postupDzin píše:Četli jste? http://www.armadninoviny.cz/tank-zasaze ... cast-.html
Na konci článku jsou pro naši diskuzi zajímavé údaje. Podle autora trvá výměna motoru T-72 23 hodin, zatímco Leopardu 2 25 minut. Což je pochopitelné vzhledem k používání powerpacku. Ovšem druhá věc je ještě zajímavější a ukazuje, že předpoklad snadnější údržby sovětské techniky nemusí mít obecnou platnost. Při výměně kanónu u T-72 se musí sejmout celá věž u Leopardu 2 jen maska.

Re: Srovnání systémů oprav - diskuze
Předpokládám, že výměnou motoru se míní výměna motoru?

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Srovnání systémů oprav - diskuze
Ti nemáš skúsenosti s dielenskou praxou, čo ?
Dielňaci nie sú politruci, že sklapnú klapačky a hotovo. Výmena motoru je oprava, ktorá má svoj technologický a byrokratický postup, rovnako ako všetky opravy u armády. A je jedno, či sa jedná o armádu USA alebo Papui Novej Guinei. Začína vypísaním žiadanky- nahlasernie opravy, cez odkonzerváciu ND (pochybujem, že by sa motory voľne povaľovali na dielni), cez technologický postup opravy, pripojenie a výskušanie na mieste, skúšobnú jazdu a prebratie techniky jednotkou. Postup je rovnaký u všetkých armád, vo vojne či miery. Takže od násunu techniky do dielne až po prevzatie z dielne. Za 25 minút to nestihnú ani Marťania. To skôr tích 23 hodín. Aj keď to záleží od predpisov na danú techniku a schopností dielenskej jednotky. Preto sa pýtam, či vieš, čo obsahuje predpis - technologický postup na výmenu motorov u oboch tankov. Pokiaľ nevieš, čo všetko sa pod pojmom výmena motoru rozumie - celkový technologický proces alebo iba jedna je ho časť, popr. iba dielčia časť - založenie nového motora, sú tvoje informácie bezcenné.

Re: Srovnání systémů oprav - diskuze
25 minut na výměnu motoru?
Tak to bych chtěl vidět.
Už jsem viděl v životě hodně, ale tenhle zážitek bych si nenechal ujít!
Tak to bych chtěl vidět.
Už jsem viděl v životě hodně, ale tenhle zážitek bych si nenechal ujít!


Re: Srovnání systémů oprav - diskuze
Čo my nevieme, o akú časť sa jedná. Tích 25 minút je tak na tú byrokraciu.skelet píše:Pochopitelně se udává fyzická část opravy, ne ta byrokratická

Re: Srovnání systémů oprav - diskuze
Máte pravdu, 25 minut je už moc, trvá to asi 15 minut.
https://www.youtube.com/watch?v=ZXxyuBLncds
https://www.youtube.com/watch?v=148O1tl9S-M
https://www.youtube.com/watch?v=ZXxyuBLncds
https://www.youtube.com/watch?v=148O1tl9S-M

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Srovnání systémů oprav - diskuze
Ale Dzine, ti šibale, toto nie je výmena motora
, toto je iba vybratie a vrátenie toho istého motora. Skús radšej pohľadať tie technologické postupy, nech máme jasno
.


Re: Srovnání systémů oprav - diskuze
jeden laický dotaz- kdo jsou ti modří, proč tam je jen jedna osoba v maskáčích. To musí dělat jen specialisté od firmy? Jinak krásné je to, že nic z toho neteklo...

Fraška života letí kupředu jak splašená herka - a diváky už pranic nezajímá zápletka prvního aktu.
Re: Srovnání systémů oprav - diskuze
Tak před těma klukama německejma smekám.
Horní dekl nad motorem nezajištěnej a drží při jízdě!
Celý pack jenom volně položený na silentblocích a drží při jízdě! nenadskakuje
Osy od směrových brzd jsou jen volně nasunuty vertikálně a drží při jízdě!, přitom přenášejí výkon až 1MW
To není tank, výkvět, strojařiny, ale mixér z kuchynské linky.
Teda když se nad tím zamyslím, tak kostruktéři aut jsou totální packalové (včetně Mercedesu) a cpou do svých výrobků krámy, které tam vůbec, ale vůbec nejsou zapotřebí. Video je toho důkaz!
Jo, holt rusáci se mají co učit!
( Hlavně jak se dá dělat propagační video
)
Horní dekl nad motorem nezajištěnej a drží při jízdě!
Celý pack jenom volně položený na silentblocích a drží při jízdě! nenadskakuje
Osy od směrových brzd jsou jen volně nasunuty vertikálně a drží při jízdě!, přitom přenášejí výkon až 1MW
To není tank, výkvět, strojařiny, ale mixér z kuchynské linky.
Teda když se nad tím zamyslím, tak kostruktéři aut jsou totální packalové (včetně Mercedesu) a cpou do svých výrobků krámy, které tam vůbec, ale vůbec nejsou zapotřebí. Video je toho důkaz!
Jo, holt rusáci se mají co učit!
( Hlavně jak se dá dělat propagační video



Re: Srovnání systémů oprav - diskuze
danny, netecie z toho nic, pretoze netaju von len motor, ale motor, prevodovku, chladenie...
Re: Srovnání systémů oprav - diskuze
jmodrak? motor byl vytažen a vložen za 15minut, a tank po té vlastní silou odjel. Takže se laskavě uklidni a začni argumentovat zcela normálně. Dzin si dal aspoň tu práci a tvrzení armádních novin hodlal nějak doplnit. Ty jsi neudělal nic, krom Dzinova napadání.



Re: Srovnání systémů oprav - diskuze
Stále tu pletiete hrušky s jabkama.
Systém power packu je založený na tom že samotná pokazená súčiastka sa vymení(opraví) až niekde v dieľni.Bojová úloha je,že mi niekde stojí nepojazdný tank,ktorý má poškodenú nejakú súčiastku na motore a potrebujem tank čo najrýchlejšie spojazdniť aby sa mohol zúčastniť ďaľšej bojovej operácie(prípadne aby mohol pokračovať v začatej bojovej operácii?).
Výhoda powerpacku je:
1.rýchla výmena
2.nepotrebujem toľko kvalifikovaných motorárov v tankovej jednotke
3.Dokážem odskúšať pohonnú jednotku ešte pred montážou mimo tanku
Nevýhoda powerpacku je:
1.potrebujem žeriav
Už som Vám to tu naznačil.Zadefinujte si situácie pri ktorých sa má riešiť tá oprava(na frontovej línii,v zázemí,...)Je treba sa na to pozerať z hladiska veliteľa tankovej roty a situácie v akých sa poškodené tanky budú pravdepodobne nachádzať.A z tejto pozície posudzovať ktorý druh opravy je výhodnejší aby sa dosiahla čo najväčšia bojaschopnosť tankovej jednotky.
P.S.
Aby som to zjednodušil.Kedysi tu vznikla debata ktoré palivo bolo a je pre tank vhodnejšie či nafta alebo benzín.Dokázali sa tu viesť siahodlhé spory "Ronson" versus T-34.Pritom rozhodnutie už dávno urobila história a to tým že všetky súčastné "bežné" tanky jazdia na naftu.
Obdobne sa opýtam,ako majú riešený systém pohonu novo konštruované tanky v súčastnosti(T-90 nepovažujem novokonštruovaný tank,je to vývojová línia).Pokial viem tak všetky majú powerpacky,neviem ako je to s Armatou.Tým je podľa mňa všetko rozhodnuté,že powerpack dáva viac výhod ako nevýhod proti klasickej montáži motoru.
Je otázka či sa dá powerpack zabudovať do tankov menších rozmerov.Predsa len je ten powerpack relatívne rozmerný.
Systém power packu je založený na tom že samotná pokazená súčiastka sa vymení(opraví) až niekde v dieľni.Bojová úloha je,že mi niekde stojí nepojazdný tank,ktorý má poškodenú nejakú súčiastku na motore a potrebujem tank čo najrýchlejšie spojazdniť aby sa mohol zúčastniť ďaľšej bojovej operácie(prípadne aby mohol pokračovať v začatej bojovej operácii?).
Výhoda powerpacku je:
1.rýchla výmena
2.nepotrebujem toľko kvalifikovaných motorárov v tankovej jednotke
3.Dokážem odskúšať pohonnú jednotku ešte pred montážou mimo tanku
Nevýhoda powerpacku je:
1.potrebujem žeriav
Už som Vám to tu naznačil.Zadefinujte si situácie pri ktorých sa má riešiť tá oprava(na frontovej línii,v zázemí,...)Je treba sa na to pozerať z hladiska veliteľa tankovej roty a situácie v akých sa poškodené tanky budú pravdepodobne nachádzať.A z tejto pozície posudzovať ktorý druh opravy je výhodnejší aby sa dosiahla čo najväčšia bojaschopnosť tankovej jednotky.
P.S.
Aby som to zjednodušil.Kedysi tu vznikla debata ktoré palivo bolo a je pre tank vhodnejšie či nafta alebo benzín.Dokázali sa tu viesť siahodlhé spory "Ronson" versus T-34.Pritom rozhodnutie už dávno urobila história a to tým že všetky súčastné "bežné" tanky jazdia na naftu.
Obdobne sa opýtam,ako majú riešený systém pohonu novo konštruované tanky v súčastnosti(T-90 nepovažujem novokonštruovaný tank,je to vývojová línia).Pokial viem tak všetky majú powerpacky,neviem ako je to s Armatou.Tým je podľa mňa všetko rozhodnuté,že powerpack dáva viac výhod ako nevýhod proti klasickej montáži motoru.
Je otázka či sa dá powerpack zabudovať do tankov menších rozmerov.Predsa len je ten powerpack relatívne rozmerný.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Srovnání systémů oprav - diskuze
Skelete máš auto ? Tak vyber motor a zase ho vlož. Tiež odídeš za 15 minut. A je to úplne jedno, či to bude tank, buldozér, osobák atď. Potom vyber motor a daj nový. Som zvedavý, koľko skokov na ňom urobíšskelet píše:jmodrak? motor byl vytažen a vložen za 15minut, a tank po té vlastní silou odjel. Takže se laskavě uklidni a začni argumentovat zcela normálně. Dzin si dal aspoň tu práci a tvrzení armádních novin hodlal nějak doplnit. Ty jsi neudělal nic, krom Dzinova napadání.

Re: Srovnání systémů oprav - diskuze
kenavf: proč by ne? T-72M4Cz má poverpack rovněž
doplnil bych - nastartovat a odjetUkazujú akurát, že sa dá vybrať motor a zase vložiť. Nič viac.



Re: Srovnání systémů oprav - diskuze
Na tom videu sa žeriav s motorom vzdialil a čakal,čo simulovalo "odloženie" starého a "zaháknutie" nového powerpacku.Nový powerpack je už odladený,nastavený a zaplnený prevádzkovými kvapalinami z technického oddielu.Powerpack dosadne na presne opracované plochy a smerové spojky sú schopné nejakú nepresnosť(nesúososť) kompenzovať.Elektronika,elektrina a ostatné médiá sa napoja na vlastný tank pomocou rýchlospojok.Ide tu o spôsob opravy nepojazdného tanku modulárnym systémom(výmena celého bloku).Konkrétna pokazená súčiastka sa vymení až na technickom oddieli.jmodrak píše:.. Potrebuješ minimálne "doplniť" palivo do válcov a urobiť určité nastavenia. Výmena motoru nie je len otázka "prehodenia" toho istého motoru. Preto existujú technologické postupy, čo sa má urobiť a v akom poradí. Videa na yotube sú pekné, ale o výmene motorov nič nehovoria. Ukazujú akurát, že sa dá vybrať motor a zase vložiť. Nič viac.
Systém powerpacku je asi o niečo rozmernejší,drahší pri konštrukcii a výrobe,čo je u tankov akceptovateľné,vzhladom k predpokladu bojových a iných poškodení počas života tanku.
U osobných aut sa tlačí na čo najnižšie výrobné náklady,väčšina aut asi výmenu motora ani nezažije.Opravu motoru výmenným spôsobom by asi väčšina motoristov neakceptovala(každý chce naspäť ten svoj).Autá tej istej značky majú veľa rôznych variant a prevedení motorov,takže v servise by mudulárny systém nebol vhodný.V armáde je technika pokiaľ možno unifikovaná.
To Skelet:
S tým T-72M4Cz som si nebol istý.
Takže potom platí že powerpack je možné dať aj do menších tankov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Srovnání systémů oprav - diskuze
Katalogový list k powerpacku do T-72M4Cz máš zde
http://www.nimda.co.il/image/users/1990 ... id=9266537
Je to kombinace motoru Perkins CV12 (stejný pohání tank Challenger 2) a převodovky Allison XTG411-6-N (4stupně dopředu, dva vzad)
http://www.nimda.co.il/image/users/1990 ... id=9266537
Je to kombinace motoru Perkins CV12 (stejný pohání tank Challenger 2) a převodovky Allison XTG411-6-N (4stupně dopředu, dva vzad)


