Lockheed Martin F-35 Lightning II
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
Na aký cieľ, s akou presnosťou - a s akou muníciou.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
Byla to GBU-32 JDAM a cíl byl 8 kontejnerů poskládaných 2 základna a 4 výška. Zásahovým místem měla být nejdelší hrana základny a tam také bylo zásahu docíleno.

Člen palby bez super hlášky pod čarou
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
S riadenou bombou to nie je problém, pretože potom presnosť závisí od schopností bomby. A JDAM má v posledných verziách presnosť CEP ~3-5 metrov (staršie verzie ~15-30 metrov) a diaľkový dosah 15-20km.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
Ale co tak vím, obvykle zaměření provádí někdo jiný, než ten, kdo pumu shazuje. Nebo ne? V Libyi třeba působily Tornada ve dvojicích, jedno zaměřovalo cíl a druhé na něj útočilo. Ale jak píši, zase nejsem takoví znalec letadel a nevím, jestli F-35 dokáže něco navíc v těchto případech.

Člen palby bez super hlášky pod čarou
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
Tornáda zrejme útočili z malých výšok - po identifikácii a zamierení cieľa je už prvý stroj v takej pozícii, že bombu na cieľ proste neodhodí. Ale hlavu ožarovača/značkovača kľudne vytočí aj "pod seba" alebo "za seba" a tak označí cieľ pre stroj letiaci vzadu s odstupom niekoľko sekúnd.
Pri odhode z výšky ~8km sa tým zaoberať nemusí - bomba má dostatočný manérovací priestor.
Pri odhode z výšky ~8km sa tým zaoberať nemusí - bomba má dostatočný manérovací priestor.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
To ano, ale odniekiaľ súradnice dostať musí. A to je možné niekoľkými spôsobmi, z hľadiska bomby je to jedno, za letu dostane z palubného systému lietadla len súradnice cieľa a parametre vlastnej polohy v "momente odhodenia" (pozícia, rýchlosť, výška, smer...)
Súradnice cieľa môžu byť:
- určené vopred (pred štartom lietadla)
- zistené od pozemného návodčího a prenesené datalinkom do systému alebo oznámené pilotovi, ktorý ich "ručne" vloží do systému
- zistené palubným zameriavacím systémom (napríklad pilotom cez kameru pre identifikáciu cieľa, snímače uhlov zamierenia kamery, odčítanie uhlov zo zámerného kríža na obrazovke)
Posledný spôsob je samozrejme realtívne najnáročnejší na palubný systém i pilota.
Súradnice cieľa môžu byť:
- určené vopred (pred štartom lietadla)
- zistené od pozemného návodčího a prenesené datalinkom do systému alebo oznámené pilotovi, ktorý ich "ručne" vloží do systému
- zistené palubným zameriavacím systémom (napríklad pilotom cez kameru pre identifikáciu cieľa, snímače uhlov zamierenia kamery, odčítanie uhlov zo zámerného kríža na obrazovke)
Posledný spôsob je samozrejme realtívne najnáročnejší na palubný systém i pilota.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
Izrael přikupuje dalších 14 F-35. Cena Izraelských F-35 je podle zdroje na 110 milionech americkejch...
http://www.jpost.com/Israel-News/Israel ... ets-391789
Námořnictvo USA přemýšlí o F-35 jako o náhradě E2D-Hawkeye při zjišťování raket na velké vzdálenosti...
http://www.foxnews.com/us/2015/01/22/na ... echnology/
Britové diskutují o tom jestli by se F-35B neměl jmenovat Sea-Lightning...
http://www.telegraph.co.uk/finance/news ... tning.html
http://www.jpost.com/Israel-News/Israel ... ets-391789
Námořnictvo USA přemýšlí o F-35 jako o náhradě E2D-Hawkeye při zjišťování raket na velké vzdálenosti...
http://www.foxnews.com/us/2015/01/22/na ... echnology/
Britové diskutují o tom jestli by se F-35B neměl jmenovat Sea-Lightning...
http://www.telegraph.co.uk/finance/news ... tning.html

"We can't restore our civilization with somebody else's babies."
"Settlemunt my arse, let's slot floppies"
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
To ale nejspíše nebude cena za kompletní stroj. V odkazů se píše, že součástí kontraktu je i integrace izraelských systémů do F-35.CAT píše:Izrael přikupuje dalších 14 F-35. Cena Izraelských F-35 je podle zdroje na 110 milionech americkejch...
Nevím o jaké systémy jde (kromě té helmy), ale je evidentní, že pokud si je izrael dodá, tak na co by kupoval i ty původní - americké.
A předpokládám, že integrace izraelských systémů nebude dražší než dodávka amerických systémů, včetně integrace.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
- El Diablo
- Kapitán
- Příspěvky: 1920
- Registrován: 21/11/2008, 14:11
- Bydliště: Xeenemünde
- Kontaktovat uživatele:
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
Superstíhačky F-35 provázejí tutlané problémy, k nasazení mají daleko
http://www.novinky.cz/zahranicni/amerik ... aleko.htmlLockheed F-35 Lightning II měl být tou zbraní, která zajistí Spojeným státům v dalších letech nadvládu ve vzduchu. Letadlo, které zařadí do výzbroje letectvo, námořnictvo i námořní pěchota, ale trápí takové množství problémů, že k případnému bojovému využití má stále daleko. Plyne to ze zprávy oddělení ministerstva obrany pro testování a hodnocení (DOT&E), která upozorňuje, že problémy se navíc tutlaly.

"Co cítíte, když střílíte teroristy?"
"Zpětný ráz."
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
To by mě zajímalo co je na tom pravdy. Protože za chvíli to dopadne tak, že ještě rádi začnou stavět znova Raptory, protože nakonec budou levnější a přitom kvalitnější...
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
Mě to příjde jako celkem logická myšlenka . Nějak mi to připomína zpětně, bývalou kauzu letounů ,, F4 Phantom versus F 104 Starfighter,,jakoby se historie v podání a spoléhání se čistě jenom na Ameryčany opakovala.Vyústilo to konstrukcí Tornáda a všech Evropských delt .Sholva píše:To by mě zajímalo co je na tom pravdy. Protože za chvíli to dopadne tak, že ještě rádi začnou stavět znova Raptory, protože nakonec budou levnější a přitom kvalitnější...
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
O jakou kauzu F-4 vs F-104 šlo?
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
F-4 byla drahá, náročná na údržbu a USA ji nechtělo moc vyvážet, zatímco F-104 byla určena pro spojence, měla za sebou hodně úplatkářských afér.. a neosvědčila se



Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
Z důvodů OT jsem chtěl svůj dotaz položit přes SZ, nicméně víc lidí víc ví...
Trošku se o Starfighter zajímám a většina lidí, kteří měli s tímto letounem co do činění na něj nedají dopustit. Pokud pomineme děsivou statitstiku leteckých katastrof (která prý v porovnání s tehdejšími typy zas tak vyjímečná není), tak bojová hodnota tohoto stroje byla vysoká. Uvádí se, že stroj byl velmi stabilní platformou pro střelbu z kanónu a bombardování s velmi dobrým střeleským radarem, což se projevilo například v soutěži William Tell v roce 1962 kde se kpt. Charles Tofferi stal se strojem F-104C jasným vítězem. Za zmínku také stojí program Featherduster, kde se zkoumaly možnosti Starfighteru proti potenciálním soupeřům ve vzdušném boji zastoupenými podobnými typy USAF. Starfighter zde prokázal jasnou převahu.
U tohoto typu se také projevovalo mnoho konstrukčních a výrobních nedostaků, které byly časem překonány, na druhou stranu nebyl tolik náročný na údržbu a opravy.
F-104 byl nasazován v oblasti Kubánské krize, berlínské krize, bránil Taiwan přech komunistickou Čínou, svou roli sehrál v Pákistánském letectvu v konfliktech s Indií, byl úspěšně nasazen za války ve vietnamu.
Nelze tedy tvrdit, že by šlo o nějaký propadák, přestože nemá na svém kontě tolik sestřelů jako například F-4, což nelze brát jako ukazatel kvalit jakéhokoliv typu pokud se ten neměl možnost střetnout se s nepřítelem.
Uvítám tedy pokud máte k dispozici informace prokazující opak toho co jsem zde popsal.
Zdroje:
"F-104 Starfighter units in combat", kde se lze dočíst další zajímavé podrobnosti (PDF e-book ISBN: 978 1 78096 314 3)
http://www.916-starfighter.de/
http://www.rolfferch.de/F104G/index.html
http://forum.keypublishing.com/showthre ... 4-vs-F-104

Trošku se o Starfighter zajímám a většina lidí, kteří měli s tímto letounem co do činění na něj nedají dopustit. Pokud pomineme děsivou statitstiku leteckých katastrof (která prý v porovnání s tehdejšími typy zas tak vyjímečná není), tak bojová hodnota tohoto stroje byla vysoká. Uvádí se, že stroj byl velmi stabilní platformou pro střelbu z kanónu a bombardování s velmi dobrým střeleským radarem, což se projevilo například v soutěži William Tell v roce 1962 kde se kpt. Charles Tofferi stal se strojem F-104C jasným vítězem. Za zmínku také stojí program Featherduster, kde se zkoumaly možnosti Starfighteru proti potenciálním soupeřům ve vzdušném boji zastoupenými podobnými typy USAF. Starfighter zde prokázal jasnou převahu.
U tohoto typu se také projevovalo mnoho konstrukčních a výrobních nedostaků, které byly časem překonány, na druhou stranu nebyl tolik náročný na údržbu a opravy.
F-104 byl nasazován v oblasti Kubánské krize, berlínské krize, bránil Taiwan přech komunistickou Čínou, svou roli sehrál v Pákistánském letectvu v konfliktech s Indií, byl úspěšně nasazen za války ve vietnamu.
Nelze tedy tvrdit, že by šlo o nějaký propadák, přestože nemá na svém kontě tolik sestřelů jako například F-4, což nelze brát jako ukazatel kvalit jakéhokoliv typu pokud se ten neměl možnost střetnout se s nepřítelem.
Uvítám tedy pokud máte k dispozici informace prokazující opak toho co jsem zde popsal.
Zdroje:
"F-104 Starfighter units in combat", kde se lze dočíst další zajímavé podrobnosti (PDF e-book ISBN: 978 1 78096 314 3)
http://www.916-starfighter.de/
http://www.rolfferch.de/F104G/index.html
http://forum.keypublishing.com/showthre ... 4-vs-F-104
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
F-104 Starfighter bol na svoju dobu dobré lietadlo,len neodpúšťal chyby pilotáže.(napr. vysoká pristávacia rýchlosť,..)
S tou nehodovosťou,myslím že to bolo tuším belgické letectvo,ktoré malo nehodovosť rádovo menšiu proti ostatným krajinám, ktoré F-104 Starfighter používali.Asi mali iný "lepší" spôsob výcviku.
S tou nehodovosťou,myslím že to bolo tuším belgické letectvo,ktoré malo nehodovosť rádovo menšiu proti ostatným krajinám, ktoré F-104 Starfighter používali.Asi mali iný "lepší" spôsob výcviku.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
Tak jestli mne paměť neklame, největší ztráty zaznamenala LW, ostatně byla velkým provozovatelem tohoto typu. Vše se k "dobrému" obrátilo, když její piloti začali procházet výcvikem v USA.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
F 104 bylo zvláštní a krásné letadlo.
Nicméně v podvědomí opravdu zůstalo jako synonymum rakve. Za všim ve skratce byla předělávka na víceúčelový stroj z čistě stíhacího . Vysoké plošné zatížení , nesprávně fungující motory a jejich regulace v přízemních výškách. V kombinaci s vystřelovacím sedadlem z kabiny dolů to byl pro pilota vražedný koktejl. Z toho plynoucí nervozita a z toho plynoucí havárie. Jenom to sedadlo zabilo dvě desítky pilotů.
Ty čísla ztrát byla šílená. Kanada polovina užívaných letadel 110 letadel.Německo 270 letadel , 110 pilotů mrtvých z toho dvacet vystřeleno proti zemi.
Naopak Seveřani nebo Španělé , pohoda a klídeček , minimum ztrát, Italové taky v pohodě. Jenom ta předělávka na víceúčelovost se uživatelům nevyplatila.
Nicméně v podvědomí opravdu zůstalo jako synonymum rakve. Za všim ve skratce byla předělávka na víceúčelový stroj z čistě stíhacího . Vysoké plošné zatížení , nesprávně fungující motory a jejich regulace v přízemních výškách. V kombinaci s vystřelovacím sedadlem z kabiny dolů to byl pro pilota vražedný koktejl. Z toho plynoucí nervozita a z toho plynoucí havárie. Jenom to sedadlo zabilo dvě desítky pilotů.
Ty čísla ztrát byla šílená. Kanada polovina užívaných letadel 110 letadel.Německo 270 letadel , 110 pilotů mrtvých z toho dvacet vystřeleno proti zemi.
Naopak Seveřani nebo Španělé , pohoda a klídeček , minimum ztrát, Italové taky v pohodě. Jenom ta předělávka na víceúčelovost se uživatelům nevyplatila.
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
To vystrelovanie sedadiel "do spodu" bolo tuším len u prototypov a prvých sérií,potom už sa katapultovalo dohora.Prvé sedadlá nedokázali katapultovať pilota tak aby nenarazil do smerovky tvaru T.Neskôr už nové sedadlá to dokázali a dokonca niektoré(asi s tých posledných variant) mali parametry 0-0.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




-
- rotný
- Příspěvky: 84
- Registrován: 13/2/2015, 13:13
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
Nahlédnutí do možností F-35
http://www.armadninoviny.cz/soite-nova- ... lceni.html
Mmch. řekl bych, ze to naznačuje něco i o použití LRASM.
Třeba nakonec ti amíci vědí, co dělají
http://www.armadninoviny.cz/soite-nova- ... lceni.html
Mmch. řekl bych, ze to naznačuje něco i o použití LRASM.
Třeba nakonec ti amíci vědí, co dělají
