Tank T-14 Armata, história vzniku
Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
Což ale zatím nevíme jistě, protože není jediný relevantní důkaz, že věž je opravdu bezosádková a posádka je v uzavřené pancéřové kapsli. Je to tedy jen předpoklad na základě vyjádření ruských činitelů.
Otázka také je, jak si máme tu "kapsli" představit. Jestli to bude identický prostor, jaký má dnes řidič tanku jen s tím rozdílem, že od dalších prostorů v tanku ho/je bude oddělovat pancéřová zástěna, nebo to bude jednolitá pancéřová skořepina vsazená do trupu...
Otázka také je, jak si máme tu "kapsli" představit. Jestli to bude identický prostor, jaký má dnes řidič tanku jen s tím rozdílem, že od dalších prostorů v tanku ho/je bude oddělovat pancéřová zástěna, nebo to bude jednolitá pancéřová skořepina vsazená do trupu...

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
Protože podobný faul už Rusko vyrobilo několikrát a já na to, že konečně Rusové vyrobili sériově tank s bezosádkovou věží neuvěřím dokud to neuvidím. A jak se na to vše dívám tak neuvidím a tedy věřit nebudu muset.
Na bezosádkovou věž to prostě nevypadá a nevypadá a nevypadá. KECAJ.
Na bezosádkovou věž to prostě nevypadá a nevypadá a nevypadá. KECAJ.


Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:
JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
Ak si to dobre pamätám,tak znienka o "prepravných" pásoch bola len u Tygrov(asi tých Královských).Klasický "bojový" pás mal šírku 725mm
Prepravné pásy boli príslušenstvom prepravného železničného vagónu u ktorého stále museli byť k dispozícii.
http://webcache.googleusercontent.com/s ... k&&ct=clnk
Ak by to mala aj ARMATA,tak by to bola dosť veľká logistická komplikácia.
Čo sa týka tej veže,tak vidím že niektorí "neveria rusovi ani nos medzi očami".
Z hornej časti asi bude asi nejaký veľký "servisný" otvor cez ktorý bude môcť vliezť človek kvôli údržbe a opravám,prípadne nakladaniu munície do tanku.
Uvidíme 9.mája. kedy nám budú niektoré otázky zodpovedané.A na jednu zodpovedanú otázku nám vznikne desať nových o ktorých sa budeme môcť dohadovať ďalej.
http://webcache.googleusercontent.com/s ... k&&ct=clnkTank používal bojové pásy šírky 725mm, v prípade prevozu po železnici sa odmontovávala vonkajšia rada pojazdových kolies a bojové pásy nahradili prepravné pásy šírky 520mm
Prepravné pásy boli príslušenstvom prepravného železničného vagónu u ktorého stále museli byť k dispozícii.
http://webcache.googleusercontent.com/s ... k&&ct=clnk
Ak by to mala aj ARMATA,tak by to bola dosť veľká logistická komplikácia.
Čo sa týka tej veže,tak vidím že niektorí "neveria rusovi ani nos medzi očami".

Z hornej časti asi bude asi nejaký veľký "servisný" otvor cez ktorý bude môcť vliezť človek kvôli údržbe a opravám,prípadne nakladaniu munície do tanku.
Uvidíme 9.mája. kedy nám budú niektoré otázky zodpovedané.A na jednu zodpovedanú otázku nám vznikne desať nových o ktorých sa budeme môcť dohadovať ďalej.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
Prosím Tě, neříkal jsi to ty, že tanky v ČSLA měly speciální "železniční pásy", aby šly navagonovat a poslat tunely?
Ve vláknu o Armatě řešíme, jak by se mohla vejít do uzoučkého nákladního prostoru Il-76 a mne napadlo, zda otvor v Il-76 nemá stejné rozměry, jako železniční tunel... Kdyby jo, tak to tam prosímtě připiš.
O tých pásoch sa písalo tu, u amerického T-28:
Kolos v ážil 86 ton, aby sa lepšie rozložila hmotnosť, mal štyri pojazdové pásy, vonkajšie sa dali demontovať, napríklad pri vagónovaní. Poháňal ho benzínový osemválec Ford GAF V-8 s výkonom 373 kW, umožňoval maximálnu rýchlosť 13 km/hod.
Kanón T5E1 ráže 105 mm mal odchýľku od osi tanku 10° doprava a 11°doľava, elváciu + 50°a -5°, dostrel 19 km. Vedľajšia výzbroj ťažký guľomet Colt Browning M2, ráže 12,7 mm.
http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=333&t=5072
-
Ve vláknu o Armatě řešíme, jak by se mohla vejít do uzoučkého nákladního prostoru Il-76 a mne napadlo, zda otvor v Il-76 nemá stejné rozměry, jako železniční tunel... Kdyby jo, tak to tam prosímtě připiš.
O tých pásoch sa písalo tu, u amerického T-28:
Kolos v ážil 86 ton, aby sa lepšie rozložila hmotnosť, mal štyri pojazdové pásy, vonkajšie sa dali demontovať, napríklad pri vagónovaní. Poháňal ho benzínový osemválec Ford GAF V-8 s výkonom 373 kW, umožňoval maximálnu rýchlosť 13 km/hod.
Kanón T5E1 ráže 105 mm mal odchýľku od osi tanku 10° doprava a 11°doľava, elváciu + 50°a -5°, dostrel 19 km. Vedľajšia výzbroj ťažký guľomet Colt Browning M2, ráže 12,7 mm.
http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=333&t=5072



Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
No mne sa práve nezdá, prečo je ta veža taká strašne veľká
Pri bezposádkovej by som očakával niečo ako Falcon

Pri bezposádkovej by som očakával niečo ako Falcon

Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
Ta věž Armaty se zdá větší jak Falcon, ale menší než západní tanky. Je o něco větší, protože tam je asi ještě 30 mm kanon, radar, přístroje, reaktivní ochrana, a tak.
Jinak Rusko vyvíjí transportní supersoniky, do kterých se vejde Armata s přehledem.
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa ... oniky.html
Přepravní pásy měl jak Tiger I, tak Tiger II.
Armata, i když se zdá širší než T-90, tak by měla jít snad taky vagónovat. Budou se muset asi jen demontovat bočnice. Dokonce jsem je viděl naložené na vagonech a pásy asi neměnili.
Jinak Rusko vyvíjí transportní supersoniky, do kterých se vejde Armata s přehledem.
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa ... oniky.html
Přepravní pásy měl jak Tiger I, tak Tiger II.
Armata, i když se zdá širší než T-90, tak by měla jít snad taky vagónovat. Budou se muset asi jen demontovat bočnice. Dokonce jsem je viděl naložené na vagonech a pásy asi neměnili.





Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
BTW, neriešil sa tu ten supersonic ako HOAX?Lord píše:Jinak Rusko vyvíjí transportní supersoniky, do kterých se vejde Armata s přehledem.
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa ... oniky.html

Memento Mori
Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
Jako malý dítěPátrač píše:
Na bezosádkovou věž to prostě nevypadá a nevypadá a nevypadá. KECAJ.

Němci se taky divili když uviděli T-34 na vlastní oči, kde že to ti mužici vzali a kde to z té hlíny v zemljance uplácali

Vypadá nevypadá , čekat od T-14 že bude mít věž vybavenu jako klasický tank se moc nedá, aby Rusové překonali západní krabice , musí do věže jak napsal Lord nacpat hafo udělátek a to potom objem naroste. Ale i tak se domnívám , že objem narostl zejména díky přidané aktivní ochraně, která se bude tentokrát s pancéřem podílet i na ochraně horní části věže jako odpověď na množící se PTRS útočící z hora. Odpovídá tomu i masivní poklop členů posádky na korbě.
Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
Nejsou nahodou PTRS které útočí z hora, navádění teplem? Pak se dá spíš předpokládat zasah do motoru, tedy do zadní části a tam žádnou přídavnou ochranu nevidím. Spíš bych rek ze v tomto případě spíš bude Armata spolehat na aktivni obranu např. systém arena případně ppodobné.
EDIT:
JAVELIN má pruraznost 600mm RHE, nedokážu si představit že by nekdo umístil na vrh tanku tak masivní ochranu.
EDIT:
JAVELIN má pruraznost 600mm RHE, nedokážu si představit že by nekdo umístil na vrh tanku tak masivní ochranu.
Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
V zadní části nahoře jsou chladiče, zranitelné místo ze shora to je. Jinak tank bude mít zřejmě jak pasivní, tak aktivní ochranu, tzv. Afganit. Ten má zachytit rakety a dokonce prý podkaliberní střely. Využívá k tomu radar na principu Dopplerova efektu. Rossijskaja Gazeta Online poznamenává, že tato ochrana by mohla hypoteticky umožnit tanku odolat útoku americké helikoptéry Apache. Pancíř je vícevrstvý kombinující speciální ocel a keramické materiály.





Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
Bez plachiet






Naposledy upravil(a) klingy dne 4/5/2015, 18:16, celkem upraveno 1 x.
Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
Všechno má své pro a proti , Javelin je jistě výkonná střela , dnes již vybavená i termovizním čidlem. Jenže ty tisíce kusů nakoupené a uskladněné mají ještě staré čidlo které se muselo chladit tekutým dusíkem a jen to vychlazení trvalo 2-3minuty. Navíc to zaměření nebylo na to aby se trefoval do motoru ,ale na identifikaci tepelného cíle na studeném pozadí terénu. A právě ten radar na T14 Javelina lehce najde a systém aktivní ochrany jej sejme z hora stejně jako z boku.Let vrchní skupinou úhlů , zdá se být pro radar mnohem čitelnější než přímý úder .
2.A co tak opakovaný výstřel ?2-3 min? No za tu dobu ujede tank více než 3km ,což je pro střelce zajímavý údaj neb už střílí opravdu do motoru ze zadu nebo nedostřelí vúbec, průraznost neprůraznost.
2.A co tak opakovaný výstřel ?2-3 min? No za tu dobu ujede tank více než 3km ,což je pro střelce zajímavý údaj neb už střílí opravdu do motoru ze zadu nebo nedostřelí vúbec, průraznost neprůraznost.

Re: Tank T-14 Armata, história vzniku

Fraška života letí kupředu jak splašená herka - a diváky už pranic nezajímá zápletka prvního aktu.
Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
Tak obávám se Rusové všem vytřeli rybník s jejich prognózama , veškeré potřebné pancéřování instalovali na korbu a věž asi bude chránit systém aktivní ochrany, protože pod plechama nebude nikterak velká. To by znamenalo cca + 15 tun pancéře na korbě a když nám tu věžičku prostřelíte tak hurá do týlu pro novou a jde se na ně znova.
Jestli je toto pravda tak v tom je bezesporu ten nový level T-14. NO pátrač bude asi muset přehodnotit svůj zastaralý světonázor.
Jestli je toto pravda tak v tom je bezesporu ten nový level T-14. NO pátrač bude asi muset přehodnotit svůj zastaralý světonázor.

Naposledy upravil(a) 1stCLJan dne 4/5/2015, 17:49, celkem upraveno 4 x.
Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
No vida Klingy, tak už tady máme demaskovanou věž. Doufal jsem, že by mohli ještě něco vypustit před přehlídkou. Takže pochybovači, že tam je místo toho závaží mají argument z ruky.
Věž vypadá velice schopně, skoro jako byly některé představy, včetně kulásku. Ještě by to chtělo pohled z druhé strany.
Věž vypadá velice schopně, skoro jako byly některé představy, včetně kulásku. Ještě by to chtělo pohled z druhé strany.





Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
Lorde treba pockat, ono sa to vo VK skor ci neskor objavi.... 

Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
No věž každopádně po odplachtovani vypadá hodně menší. Ten afghanit je kde? Myslel jsem ze to bude ta krabice v zadu, ale tam jestli se nepletu je jen termokamera plus zadeklovany kulomet.
Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
Výmetnice vidíš umístěné ve spodní části věže a čidla pokrývající 360 stupňů budou odhaduji zabudovaná ve věži.





Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
Ty výmetnice se mi jeví jako zadýmovací, ale možná se mýlím , chtělo by to víc fotek zblízka. Já bych řekl, že aktivní ochrana je schovaná za těmi malými čvercatými jakoby odklápěcími dvířkami, mířícími dopředu do boku a další dozadu do boku.Lord píše:Výmetnice vidíš umístěné ve spodní části věže a čidla pokrývající 360 stupňů budou odhaduji zabudovaná ve věži.
Re: Tank T-14 Armata, história vzniku
Tak si říkám... Kam zmizela tradiční vyprošťovací kláda?