F-111C austrálskeho letectva nepotrebuje hák k bežnej prevádzke a má ho.Skeptik píše:Na druhou stranu je síť výrazně univerzálnější a nevyžaduje speciální úpravu zachraňovaného letadla ... tedy hlavně instalaci háku a zesílení konstrukce, což znamená vyšší prázdnou hmotnost a tím i menší nosnost a výkony.
Pokud tedy letadlo nepotřebuje hák pro běžný provoz, tak je jeho instalace kontraproduktivní.
Akurát mi to pripadá že sa "zaháčkováva" na začiatku pristávacej dráhy,myslel som že záchytné laná budú na konci dráhy.
Alebo sú "obojsmerné" a použitie sa volí podľa konkrétnej situácie.Keď sa o probléme vie už pred pristávaním,tak použije lana na začiatku dráhy.Ak sa niečo stane počas pristávania tak rýchlo použijú tie laná na konci dráhy.

http://su-27flanker.com/2014/12/26/whee ... 8-06-2006/