cover72 píše:Skeptik: díky za výcuc, Gurkhana běžně nečtu, ale u tohoto se spokojeně šklebím. Potvrdil totiž vše, co jsme tu razili já a Polar ad. proti zapřísáhlým milovníkům T-72/T-90

:
- o zastaralosti koncepce orientované na co nejmenší siluetu,
- o tom, že powerpack je lepší řešení, než motor vymontovávaný a měněný po dílech
- o tom, že karusel v korbě je kontraproduktivní a je lepší mít munici v "batohu" za věží
O tom všem se tu vedly debatní bitvy, kde jsme se já ad. mj. zašťiťovali právě tím, že Armata na tradici T-72/90 zcela rezignuje a očividně potvrzuje platnost "západní" koncepce "powerpack, muniční batoh a lepší ochrana výměnou za menší siluetu", což milovníci T-72/90 zpochybňovali... A teď to mají černé na bílém od samotné hlavy UVZ.
Jó, to dá člověku nějakou tu satisfakci

Covere, ako ty dokážeš prekrútiť realitu je skutočne neuveriteľné
V stručnosti:
- Armata je odklon od tradičnej sovietskej školy, ale od
potvrdenia západnej má teda hodne ďaleko.
- malá siluleta je len JEDEN z faktorov, oveľa dôležitejšia je hmotnosť atď, ochrana atď. Tu si myslím, že Rusi idú divným smerom, hrám sa z rozborom ochrany, keď dokončím postnem (v zásade - začni rozmýšlať nad tým, akú asi má tank aj väčší ako záp. konštrukcie pri hmotnosti 55ton ochranu...)
- v "batohu" je maximálne tak časť nabíjacieho automatu, munícia je zjavne v karuseli v trupe...
Alchymista píše:
Obecne nižšia priechodnosť pásových vozidiel s hnacím kolesom vpredu (pri inak porovnateľnej konštrukcii pásového podvozku) je pomerne známy fakt a vyplíva priamo z mechaniky pohybu pásu a "silových pomerov" na pásovom podvozku. Pri hnacom kolese vzadu je zaťažená časť pásu "vyťahovaná" spod vozidla, a horná časť pásu je relatívne voľná, pri hnacom kolese vpredu je pás napínaný po celej dĺžke až po styk s terénom pred napícím kolesom vzadu a pod zaťaženú časť podvozku "vtláčaný".
Sorry, ale ako už Aaron napísal, sú to len špekulácie. Zatiaľ sa pri mnohých diskusiách na túto tému neobjavil jediný relevantný argument, ktorý by to potvrdzoval...
Navyše - obrnených vozidiel s predným pohonom je podstatne viac ako zo zadným a máme desiatky rokov skúseností. A stále žiadna relevantná info., že by to bol problém...