Falcon chvilku po startu vybuchl.
Mám to z livestreamu, takže bez linku...

Moderátor: Bleu
Vie sa v čom bol problém?Len aby to neboli ruské motory!!kopapaka píše:Tak ani Dragon to nedal.
Falcon chvilku po startu vybuchl.
..
Máš na mysli ty ruské motory, co "repasují" američané a po repasi pak vybuchují?kenavf píše:Vie sa v čom bol problém?Len aby to neboli ruské motory!!kopapaka píše:Tak ani Dragon to nedal.
Falcon chvilku po startu vybuchl.
..
Rozpad začína niekde od medzistupňovej konštrukcie s motorom druhého stupňa. Potom sa zrejme oddeluje Dragon - to je ten tmavý tieň vzápätí prelietavajúci nad raketou a zvyšok je už dielo rýchlostného náporu na tenkostennú konštrukciu a zrejme aj autodeštrukčného systému.Trismegistos píše:Rozpad rakety začíná od vrcholu, takže předpokládám, že struktura nevydržela aerodynamické namáhání.
Edit: Zde je k dispozici video.
Zajímavé - jak se zdá, motor prvního stupně jel celou dobu naplno...kopapaka píše:Zpomalené video...
V 0.50 je vidět odlétající Dragon.
Pokud přežil, tak je to alespoň malé plus pro pilotovaný Dragon 2...
https://youtu.be/fTom8xVzFdo
Ktovie aké zrýchlenie musí byť počas odhodenia Dragonu?Alchymista píše:Nie je to proti logike. Ak bol Dragon aktívne odhodený (a neodpadol sám), tak to je pomerne logická činnosť pri havárii - s kabínou toho veľa nenavymýšľaš, jej zásoba paliva a energetické možnosti sú dosť malé, takže po oddelení od rakety len "letí a aerodynamicky brzdí", na manévrovanie veľa možností nemá. Je teda vhodné, aby samotná raketa odletela od aerodynamicky brzdenej kabíny čo najďalej - a to je najlepšie zabezpečiť maximálnym ťahom motorov, pokiaľ ešte pracujú...
Druhá vec - deviatimi motormi Merlin sa každú sekundu prevalí nejakých 2,2 tony paliva (180 sekúnd, odhadom 380-395 ton paliva v prvom stupni), teda skor štvrť tony za sekundu každým. Toto zastaviť (a deväť turbočerpadiel k tomu) tiež nie je celkom sranda. Pochybujem, že sú tam nejaké ventily, ktorá sa dajú rýchlo a ľahko zavrieť - otváranie je urobené často pyroventilmi, čo je veľmi spoľahlivé, veľmi rýchle a lahké riešenie - ale len jednorazové a za schopnosť uzatvorenia sa platí dvojnásobnou hmotnosťou. Takže regulácia prietoku spaľovacou komorou motoru sa robí reguláciou spalovacej komory turbočerpadla - a to znamená nemalé oneskorenie od reakcie turbočepadla na reguláciu výkonu jeho spalovacej komory a turbíny... a sekundy bežia...
Odahčenie nemusí byť významné ale skôr som mal na mysli že v prvých okamžikoch odpútávania sa Dragonu je raketa v jeho aerodynamickom tieni a to znamená že prvý stupeň odrazu nemusí prekonávať aerodynamický odpor vzduchu pretože ten pôsobí len na špicu Dragonu.Alchymista píše:odľahčenie rakty odpálením Dragonu nie je nejak významné - odhadom je to 10% hmotnosti na konci práce prvého stupňa..