Fairchild A-10 Thunderbolt II
Následujících pár fotek na něž jsem narazil na netu dokládá téměř extrémní odolnost stroje a schopnost přežít vážná bojová poškození. Tento A-10 se 7. dubna 2003 dostal nad Bagdádem do těžké protiletadlové palby. Pilot, nebo spíš pilotka se s kompletně vyřazenou hydraulikou, jedním nefunkčním motorem a částečně nefunkčními ocasními plochami dokázala vrátit téměř 100 mil na svou základnu a posadit stroj s mimo jiné poškozeným podvozkem na zem. Po prohlídce mechaniky bylo napočítáno několik stovek děr po kulkách. Podle vyjádření pilotky captain Kim Campbell se letoun až na neustálé stáčení doleva choval celkem normálně a celou vážnost situace si prý uvědomila až na zemi potom co viděla rozsah škod.


http://tankkiller.com/
http://www.warbirdforum.com/chick.htm
http://www.findarticles.com/p/articles/ ... i_n6100282



http://tankkiller.com/
http://www.warbirdforum.com/chick.htm
http://www.findarticles.com/p/articles/ ... i_n6100282


Z Palby jsem odešel, dotazy už na mě nesměrujte.
Že jí nejede motor a nefunguje hydraulika zřejmě věděla od začátku. Jedině, že by byla slepá, všechny kontrolky na palubce jí musely hrát pěkně do červena.
To její vyjádření bylo spíš ve smyslu chování stroje ve vzduchu.
Sám víš, že v tomhle letadle jsou všechny systémy předimenzovány a několikrát zálohovány protože se předpokládá použití Warthoga i v oblastech kde může být dusno co se týká prostředků PVO protivníka.
S nějakým šrámem v laku, nebo s dírkou od kulky se počítá, ale aby se bez problémů na základnu vrátil takhle děravý stroj? To už není jen o kvalitě konstrukce, při té ženské musela stát celá rota andělů strážných.
To její vyjádření bylo spíš ve smyslu chování stroje ve vzduchu.
Sám víš, že v tomhle letadle jsou všechny systémy předimenzovány a několikrát zálohovány protože se předpokládá použití Warthoga i v oblastech kde může být dusno co se týká prostředků PVO protivníka.
S nějakým šrámem v laku, nebo s dírkou od kulky se počítá, ale aby se bez problémů na základnu vrátil takhle děravý stroj? To už není jen o kvalitě konstrukce, při té ženské musela stát celá rota andělů strážných.


Z Palby jsem odešel, dotazy už na mě nesměrujte.
A-10 je impozantní letoun o kterém se vypráví že je postaveno kolem kanonu GAU-8/A:-)Nicméně musím reagovat na některá data.
Hanessi zajímalo by mě jak může A-10 nést a použít střely AIM-7 když nemá vlastní vyhledávací/střelecký radar?Navíc maximální rychlost se šesti bombami o váze 227kg ve výšce 1,5km je 704km/h.
Nicméně je pravda že A-10 není moc dobře vybavena elektronicky a proto byli za války v zálivu,a nejen v ní,vybavovány kontejnery pro REB v kombinaci se střelami AIM-9 a pro noční lety a navádění používali piloti IR naváděcí hlavice střel Maverick.
Hanessi zajímalo by mě jak může A-10 nést a použít střely AIM-7 když nemá vlastní vyhledávací/střelecký radar?Navíc maximální rychlost se šesti bombami o váze 227kg ve výšce 1,5km je 704km/h.
Nicméně je pravda že A-10 není moc dobře vybavena elektronicky a proto byli za války v zálivu,a nejen v ní,vybavovány kontejnery pro REB v kombinaci se střelami AIM-9 a pro noční lety a navádění používali piloti IR naváděcí hlavice střel Maverick.
Ano,četl jsem že F-117 může čistě teoreticky použít zbraně jako je AIM-7 nebo Maverick.Dokonce i JDAM,JSOW nebo JASSM a AMRAAM.Ale upřímně,viděl někdo někdy že by tento letoun použil v nějakém konfliktu něco jiného než laserem naváděnou pumu.
A-10 i F-117 nejsou pokud vím vybaveny potřebným vybavením na to aby dokázali zbrań jako je AIM-7 použít i kdyby cíl "ozářil" někdo jiný.Nehledě na to,že tyto letouny nejsou stavěny za účelem vzdušného boje.
A-10 i F-117 nejsou pokud vím vybaveny potřebným vybavením na to aby dokázali zbrań jako je AIM-7 použít i kdyby cíl "ozářil" někdo jiný.Nehledě na to,že tyto letouny nejsou stavěny za účelem vzdušného boje.
A-10-ka je konstruována tak, aby letěla bez 1 motoru, poloviny ocasních ploch, nebo třetiny nosných ploch.michan píše:No, ale právě tady asi nejde jen o pár kulek. Je to sice zálohováno, ale když nejdou kontrolky tak nikdy nevíš, který je to systém. Proto vždy podivení. Jasně jsou známá těžká poškození - vždy je to ale...
Jak říkáš Všichni svatí a nějaká ženská " Bůh".
Kokpit je chráněn titanovou "vanou". Z hlavy už si napamatuji, jaké ráži by měl odolat, ale jeho pancéřování je celkem mohutné.
Prostě předimenzovaná konstrukce pro extrémní ohrožení protileteckou palbou.
podle http://www.defense-aerospace.com/cgi-bi ... ele=jdc_34
dosáhl první A-10C operační způsobilosti.
dosáhl první A-10C operační způsobilosti.


Jo přesně jak píšeš, titanová vana z 38 mm silných plátů. Podle testů bez problémů odolá přímému zásahu projektilem do ráže 23 mm. U čelního skla některé zdroje udávají neprůstřelnost do ráže 20 mm.wildesau píše:Mám takové tušení,že kokpit měl odolat až střelám o ráži 23 mm.A-10 mě přijde jako stroj velmi vhodný pro protipovstalecký boj.
Tohle se mi na Warthogu strašně líbí, ta jeho odolnost a způsob zálohování jednotlivých systémů. Neznám moc strojů které by dokázaly rozdýchat podobná poškození jako tenhle letoun.


Z Palby jsem odešel, dotazy už na mě nesměrujte.
hľadaj lietadlo :
http://www.sukhoi.ru/forum/attachment.p ... 1201504633
PS: neviem či ide o foto z nejakej PC simulácie, ale celkom pekne to ukazuje digi kamufláž a jej efekt.
http://www.sukhoi.ru/forum/attachment.p ... 1201504633
PS: neviem či ide o foto z nejakej PC simulácie, ale celkom pekne to ukazuje digi kamufláž a jej efekt.
http://cover72.wz.cz/img/KillingTanksInA-10A/index.htm
Nascanovaný článek z časopisu TakeOff 4/1993, tvořený z útržků rozhovorů s piloty A-10A. Pěkné počtení, ilustrace, v AJ
Nascanovaný článek z časopisu TakeOff 4/1993, tvořený z útržků rozhovorů s piloty A-10A. Pěkné počtení, ilustrace, v AJ
ne ne rabo, tohle je originální snímek firmy která tuhle kamufláž dělala. Je jasné že je trochu přikrášlený ale tak nějak to vypadá v reálu.rabo píše:
PS: neviem či ide o foto z nejakej PC simulácie, ale celkom pekne to ukazuje digi kamufláž a jej efekt.
Jenom je otázka k čemu je maskování ze shora dobrý? Pochopil bych ze spoda aby ho nezahlédl pozorovatel vzdušného prostoru, ale na horních plochách?!
Za letu je vidět na radaru a na zemi ho stejně prozradí silueta, která se tak snadno nerozmaže.

"Will screw them hard, fast, and in an elegant manner."
Major General Haim Bar-Lev 1967