To je ale právě ono. Vyvynuli, ale postupně. SSSR se postupně snažil konkurovat USN. Problém byl, že nedisponoval kapacitou na to, aby dokázal ihned stavět lodě schopné konkurovat těm americkým. Takže šel postupně. Kdyby mohl, stavěl by hned od počátku letadlové lodě schopné ohrozit ty americké. Ale na to prostě neměl. Takže se k nim postupně dopracoval přes ony hybridy. Právě když si postavíš za sebou sovětské letadlovky, je na nich krásně vidět postupný vývoj. Až ke Kuzňecovovi resp. Uljanovsku. Úplně stejně je to vidět i na dalších jeho lodích a ponorkách, kdy postupně se snaží srovnat náskok USN v rámci konstrukcí.
Ano neměli tradici, ale zastání ano. V odborných kruzích, v politických to bylo jak kdy. Kuzněcov i Gorškov přišli s jednoznačnou vizí oceánskou loďstva (dnes je moderní spíše loďstva pro hlubokou vodu) a v něm měli letadlové lodě nezastupitelnou roli. Ale Stalin chtěl spíše bitevní lodě než ty letadlové, za Chruščova prostě prim hráli raketové nosiče a jaderné ponorky. Konečně za Brežňeva se to zlepšilo, ale poté se projevilo zaostávání sovětského vojensko-průmyslového komplexu (který byl další omezující činitel za předešlých vůdců) a trvalo, než vyvynuli plnohodnotné typy, které by se mohli měřit s tím, co produkovala USN.
Zaostání SSSR (Ruska) v námořním zbrojením je právě dáno nedostatečnou tradicí a tím i zohledněním aspektů námořní války. Ale neznamená to, že by nechtělo stavět silné svazy válečných lodí srovnatelné se těmi americkými. Jen na to nemělo zdroje (logistické, kapacitní atd.). To muselo odstranit teprve postupným rozvojem, přičemž zaostání v nělterých oblastech se mu podařilo odstranit v jiných ne. A je to právě stavba letadlových lodí, kterých se to nejvíce týká.
Podle určení, Moskva byl opravdu prezentován primárně jako prostředek na likvidaci amerických ponorek se střelami Polaris, takže zde můžeme mluvit o primárně protiponorkové lodi, ale u Kyjeva je to už jinak. Ten má:
- provádět doprovod a protivzdušnou obranu hladinového loďstva.
- zabezpečit podporu strategických ponorek
- velet uskupením hladinových lodí
- detekovat a ničit hladinové lodě
- detekovat a ničit nepřátelsko ponorky
- podporovat obojživelný útok
Ohledně projektu "Orel" Právě ten ukázal, že SSSR nemá ještě schopnost podobnou loď postavit a proto bylo přistoupeno ke stavbě menších lodí třídy Kyjev. Když je něco "na papíře" ještě to neznamená schopnost to postavit, ikdyž se stavba reálně zvažuje. Němci by za WW2 mohli vyprávět.
To je právě ono, měl letadlové lodě, ale ty svými parametry nenaplňovaly bezezbytku představu o letadlové lodi. Ptal ses, zde které mohl operovat Su-27. Jenže ten přišel až po zavedení většiny sovětkých letadlových lodí. V době jejich konstrukce prostě SSSR neměl palubní letoun podobných parametrů a proto je toto kritérium anachronismem. Také bych mohl mít neprůstřelný argument, že jediný palubní letoun té doby Jak-38 z ní mohl operovat a tak to musí být letadlová loď, protože z čeho jiného by mohl palubní letoun operovat. Tvoje hodnocení je expost. Vidíš letadlovou loď, která zaostává a proto to nemůže být letadlová loď, protože zaostává a navíc ji Sověti jako letadlovou lodí nenazývají. Je to stejné, jako tvrdit, že Izumo (22DDH) není letadlová loď, ale torpédoborec, protože si ho tak Japonci nazvali.Skeptik píše: Prostě před Kuzněcovem nemělo SSSR žádnou letadlovou loď.