
Špeciálny obrnený vlak Bajkal (doslovné preklady):
1 platforma prikrytia
2 protiletadlové postavenie (obvykle 1-2x ZU-23 s doplnkovou ochranou)
3 lokomotíva
4 kuchyňa-jedáleň
5 lôžkový vozeň pre vojakov
6 rádiostanica
7 štáb
8 "rušička"
Špeciálny obrnený vlak Amur (doslovné preklady):
1 nákladná platforma
2 protiletadlové postavenie
3 lokomotíva
4 kuchyňa-jedáleň
5 lôžkový vozeň pre vojakov
6 lôžkový vozeň pre vojakov
7 rádiostanica
8 "rušička"
9 štáb
10 nákladná platforma
11 nákladná platforma
12 žeriav
13 platforma prikrytia
Vlaky môžu byť samozrejme doplnené o ďalšie "bojové" vagóny s palebnými postaveniami a plošinové vagóny s obrnenou alebo inou technikou.

V oblasti Kavkazu boli nasadené celkovo štyri špeciálne obrnené vlaky Bajkal, Terek, Amur a Don (специальный бронированный поезд, «Байкал», «Терек», «Амур», «Дон»). Vlaky sú stále v činnej službe u železničného vojska a pomerne previdelne sa zúčastňujú rôznych cvičení i špeciálnych operácií.
Vlaky pochádzajú z druhej polovice 60. rokov až začiatku 70. rokov a do konca 80. rokov slúžili hlavne v rusko-čínskom pohraničí.