skelet píše:ujasněte si, jestli budete počítat ztráty na základě technických problémů nebo na základě jiných příčin.
Pokud jde o ztráty, tak ztráty byly všechny na základě technických problémů... K-8 a K-278 se potopil v důsledku požáru, K-219 na základě exploze v raketové šachtě (a následný požár), K-141 a USS Scorpion exploze torpéda a USS Thresher na základě průsaku (a následného zkratu)...
A k těm nehodám... Vynechám tedy kolize... (budu to sem házet z google překladače - pro ilustraci to bude stačit
28 února 1960: Krátce poté, co opustil na misi obeplout zeměkouli při spuštění ponořený je USS Triton (SSN-586) vyvíjí netěsnost hlavního kondenzátoru cirkulačního čerpadla. Upevnění únik vyžaduje odstavení reaktoru portu po dobu pěti hodin.
01.03.1960: Cestování na jih do Atlantiku pod vodou, USS Triton (SSN-586) vyskytne závažná únik ve své pravé hnací hřídel. Únik je zjištěno, že v důsledku uvolněné šrouby a nesprávně instalované vodní těsnění.
24.dubna 1960: Těsně před koncem své globální obeplutí se USS Triton (SSN-586) utrpí vážná nehoda v jeho torpéda po místnosti. Hydraulický linka na záď řízení rovinných mechanismů výbuchy. Rychlá akce členů posádky udržuje situaci z vymkla kontrole. Únik se zastaví a hydraulický obnovení napájení.
14.června 1960:
USS Sargo (SSN-583), první nukleární loď nasazeny s americkým loďstvem Pacifiku, trpí požár a výbuch v jejím zadním konci, když zakotvila v Pearl Harboru. Oheň je způsoben nevracení v vysokotlakým řádku, který pumpuje kyslík na palubu. To zase způsobí nízkou míru (tedy částečné) detonaci dvou MK 37 torpédy O několik okamžiků později. Člen posádky s tendencí vedení kyslíku, MM3 (SS) James E. Smallwood, je zabit. Když dock jednotky a lodě nemohou rychle přinést oheň pod kontrolou, důstojníci dávali Sargo kousek od přístaviště a ponořit ji s přísným torpédový otevřeným otvorem. Plovoucí jeřáb musí být uvedena v zvednout Sargo ze spodní části přístavu. Ponorka je značně poškozen a musí být drydocked na opravy, které berou tři měsíce.
28.listopadu 1960: Šest mužů pracujících na palubě USS Nautilus (SSN-571), jsou nasáklé chladící kapalinou reaktoru, když jeden z nich náhodou narazí ventil uvolňuje kapalinu. Nautilus je ukotven v Portsmouth námořní loděnice v New Hampshire v té době. Žádné posouzení radiační dávky je možné, protože dozimetry opotřebované jsou hozeny pryč s oblečením.
1961: Radioaktivní pryskyřice kontaminovat ponorku USS Theodore Roosevelt (SSBN-600), když vítr se mění podle její posádku vyřadí je na moři. Tyto pryskyřice jsou z demineralizační systému v jeho primární reaktoru chladicí smyčky. Taková likvidace je údajně běžnou praxí na palubě amerického námořnictva ponorek.
10.10.1962: USS Triton (SSN-586) trpí oheň při opravách ve městě New London, CT. Mluvčí divize Electric Boat General Dynamics Corporation říká, že nejsou k dispozici žádné zranění a jen menší škody na jednom prostoru. Příčina požáru je řekl, aby byl určen.
31.prosince 1962: V průběhu roku 1962, slané vody cirkulační potrubí praskne, zatímco USS Skate (SSN-578) běží ponořený na 400 stop přes Baffin Bay v blízkosti Grónska. Mořská voda začíná zaplavovat strojovnu. Ponorka neztrácí moc a povrchů bezpečně. Jakmile se na povrchu, s výrazně sníženým tlakem vody, únik je úspěšně zastavena.
10.04.1963:
Útok ponorka jaderné USS Thresher (SSN-593) byla právě nasazeny zpět a prochází zkušební plavbu v Atlantiku asi 220 mil východně od Bostonu. Při hloubkovém ponoru, plavidlo klesá na 2600 metrů vody se ztrátou všech 129 rukou. To je si myslel, že stříbro-pájka spoj potrubí selže, což má za následek nekontrolovatelné zaplavení vnitřku lodi. Takové spoje se během destruktivní testování v loděnici selhal. Šest kusy Thresher se později fotografoval na mořském dně. Reaktor prostor zůstane neporušený a nebyl zjištěn žádný únik radiace z něj.
17.května 1963: Oheň na palubě USS Flasher (SSN-613) zabije a zraní dva tři, zatímco ponorka je ukotven v loděnici Electric Boat ve městě New London, CT. Údajně poškození ponorky je zanedbatelná a incident nebude zdržovat jeho plánované zahájení dne 14. června.
21.května 1968:
Útok ponorky s jaderným pohonem USS Scorpion (SSN-589), se vrací domů z tříměsíční cvičení ve Středozemním moři na jeho základně v Norfolku, VA. To potopí 400 až 500 mil jihozápadně od Azor, brát s ní 99 námořníky a dvěma 45 ASTOR jadernými torpédy Mark. Trosky je později fotografoval na své hloubce 10.000 stop od výzkumné plavidlo Mizar (T-AK-272). Je nalezen žádný důkaz sabotáže či nečestné hry, kterou se k odpočinku podezření, že Sověti jsou nějakým způsobem podílejí na potopení. Námořnictvo nadále sleduje vrak úniku z jejího reaktoru. Žádný z nich bylo zjištěno, že data.
16.května 1969: Jaderná ponorka USS Guitarro potopí, zatímco v údržbě v Navy dvoře poblíž San Franciska, v důsledku záplav na přední komory. Podvýbor americké Sněmovny reprezentantů pořádá slyšení, najde Navy vinnou "neomluvitelné nedbalosti", v souvislosti s nehodou.
14.listopadu 1970: Jižně od Kuby na cestě do Pacifiku je USS Seawolf (SSBN-575) trpí rozpis Ve strojovně hlavní výpusti. To povrchy mrtvý ve vodě a rádií o pomoc. USS Blandy dostane na cestě jako doprovod nebo tažení ponorky, ale druhý den posádka Seawolf je schopen opravit problém a ona pokračuje pod její vlastní silou na americké základně v Guantánamu.
12.12.1971: USS Dace (SSN-607) je ukotven v New London, CT na údržbu. Během rutinní převodu reaktoru chladicí vody z ponorky na USS Fulton (AS-11), 500 litrů chladicího média jsou inadvertentaly rozlití do řeky Temže. Námořnictvo říká, že chladicí kapalina obsahuje "velmi malé množství radioaktivity" a zprávy o měření žádný nárůst aktivity v oblasti životního prostředí. Zdroje na stavu Pentagonu Navy, že podobné zprávy došlo v minulosti, a to bez odhalení, ale že nikdo představovat žádné nebezpečí pro veřejnost.
27.března 1973: Strčil jehla na hloubkoměr odešle USS Greenling (SSN-614) pod jeho bezpečné hloubky potápění během cvičení. Skutečná hloubka je popsán jiný rozchod než se ponorka přejde dostatečně hluboko, aby rozdrtil její trup. Ona se vrátí do přístavu v Groton, CT a nakonec jde do Portsmouth námořní loděnice pro důkladné kontrole.
21.dubna 1973: USS Guardfish (SSN-612) zažije primární úniku chladicí kapaliny, zatímco běží ponořený asi 370 mil jiho-jihozápadně od Puget Sound. Ponorka povrchy a je větraná a dekontaminovat, a opravy poškození bez pomoci. Čtyři členové posádky jsou převedeny do námořní nemocnice Puget Sound pro monitorování.
21.leden 1974: USS Spadefish (SSN-668) prochází celoroční opravit u loděnice Norfolk Naval ve Virginii. Od pádu 1973, několik případů, kdy byly sníženy elektrická vedení na palubě ponorky jsou poznamenal, pobízet námořnictvo zahájit vyšetřování možnost sabotáže.
1975: Provozní daleko na moře, USS Guardfish (SSN-612) povrchy na skládku ochuzený pryskyřici z jeho primárního chladiva smyčka demineralizační systém. Změna směru větru fouká odpad zpět, kontaminaci ponorku. Tento typ nehody je údajně docela běžné. (Viz roce 1961.)
Listopad 1975: Zatímco tělesně postižené v Guam Apra Harbor, ponorka nabídka USS Proteus (AS-19) náhodou vypouští radioaktivní chladicí kapaliny vodu do přístavu. Měření Geiger-čítač na dvou veřejných pláží přístavu ukazují úroveň 100 mrem / hod, padesátkrát přípustné rychlosti.
06.12.1975: USS Haddock (SSN-621) vyvíjí únik a povodně alespoň jedno oddělení při hloubkovém ponoru, zatímco na zkušebním provozem poblíž Havaje. Námořnictvo potvrzuje incidentu, ale popírá obvinění ze strany členů posádky před zahájením plavby. Údajně, mnoho řadových vojáků si účtovali, že tam jsou trhliny v hlavních chlazení potrubí, úniky, a nedostatky v jiných systémech, včetně mechanismu řízení. Námořnictvo tvrdí, že všechny tyto problémy jsou opraveny, než loď vydá na moře.
26.května 1978: Když workere neuzavře ventil pevně, asi dva šálky radioaktivního úniku vody z trubní tvarovky na palubě USS Aspro (SSN-648), zatímco ponorka je v loděnicích námořnictva v Puget Sound v Bremerton, WA. Podle námořnictva, nikdo trpí expozici kůže, ale pracovník zjistí malou skvrnu radioaktivity na jeho kalhotách. Tento bod je odstraněn a likvidován jako radioaktivní odpad. Žádná kontaminace unikne do vnějšího prostředí.
16.června 1978: Vrtule hřídel USS Tullibee (SSN-597) zapadla těsně mimo trupu, což způsobuje ztrátu pohon a strojovny povodně jako podmořskou běží ponořených ve Středozemním moři. Záplavy je omezena rychlém jednání posádky v utahování nouzový těsnosti na hnací hřídel. To povrchy rychle a je podporován jinými námořní plavidla USA. Následně je vlečen na americké základně v Rota, Španělsko na opravy.
12.06.1979: Řetěz přestávky v zvedáku načítání Mk-48 konvenční torpédo na palubě USS Memphis (SSN-691) v námořní základny Norfolk. Torpdeo padá několik stop a džemy mezi nakládací zařízení a přepážky. Torpédo je odstraněna dva dny později. To nemá spouštěcí zařízení, ale námořnictvo říká, že kdyby explodovala to mohlo snadno potopila ponorku.
20.června 1979: USS Hawksbill (SSN-666), je na manévrech v havajských vodách, když jeho reaktor vyvíjí primární úniku chladicí kapaliny. Původně únik je o dvou galonů za hodinu, ale byl snížen na tři litry za hodinu v době, kdy ponorka doky u Pearl Harbor na 23. června. Do 24. června, že je zastaven. Námořnictvo říká, že únik byl kvůli běžnému opotřebení ventilu, a unikly chladicí kapaliny byl zajat v lahvích určených k tomuto účelu. Doplňková voda byla čerpána do udržet teploty reaktoru pod kontrolou, a nikdo z posádky je v nebezpečí.
To jsou tedy provozní nehody
pouze od roku 1960 do roku 1979... A není v tom výčtu jedna jediná kolize... Jako ilustrace postačující...