Týmto si si istý? Videl si to niekedy na fotke alebo videu?Alchymista píše:Tu-95MS/MSM môže nosiť aj rakety Ch-15, nielen Ch-55 a Ch-101/102
Tupolev Tu-95 "Bear"
Moderátor: Julesak
Re: Tupolev Tu-95 "Bear"

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Tupolev Tu-95 "Bear"
uvádza to ruská wiki https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A5-15
A skúšobný/cvičný odpal "niečoho veľmi podobného" Ch-15 z Tu-95 so videl v nejakom ruskom dokumentárnom filme.
Nosičmi Ch-15 sú strategické bombardéry Tu-22M3, Tu-95MS6 a Tu-160.Самолётами-носителями Х-15 являются стратегические бомбардировщики Ту-22М3, Ту-95МС6 и Ту-160.
A skúšobný/cvičný odpal "niečoho veľmi podobného" Ch-15 z Tu-95 so videl v nejakom ruskom dokumentárnom filme.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: Tupolev Tu-95 "Bear"
Co se tak pamatuju, tak primárním úkolem Tu-95 / B-52 / B-50 / B-36 bylo v předvečer jaderné apokalypsy kroužit ve vzduchu a čekat. V okamžiku, kdy by se začalo z nebe sypat plutonium, měly provést odvetný úder. V době, kdy byla studená válka nejstudenější, to byl jediný způsob, jak zachránit část svého jaderného potenciálu před zničením pro odvetu. Prvním úderem se dají zničit velitelská stanoviště, sila, letiště, ale všechna letadla ve vzduchu ne. Předpokládám, že tuto roli měly, mají a budou mít Tu-95 i nadále. Modifikovanou pouze o to, že nenesou bomby, ale střely s plochou dráhou letu. Tuto roli by levněji zvládla už jenom letka zeppelinů. Proto si drží hodně provozně levné medvědy.
A Mistr Sun pravil: "Pokud nebyly povely dosti jasné, rozkazy dosti srozumitelné, pak je to chyba hlavního velitele."
Re: Tupolev Tu-95 "Bear"
Požiar motoru Tu-95, naštastie bez obetí...všetky Medvede dočasne uzemnené.
http://tass.ru/en/russia/799571
http://tass.ru/en/russia/799571
Re: Tupolev Tu-95 "Bear"
Samozřejmě že mají dneska strategické bombardéry smysl. Když vezmete v potaz asymetrický konflikt - viz B-52 ve Vietnamu, v Afghánu taky lítali, pokud se nepletu... To je podle mě podobná debata jako smysluplnost tanků na moderním bojišti - všichni jim prorokovali konec - a pic kozu do vazu, najednou je tu jejich renesance.
Zvlášť pro Rusko jsou Medvědi v principu nedocenitelní - když vezmu v potaz absenci letadlových lodí jako prostředku projekce síly na Ruské straně - jinými slovy, USA chrastí letadlovkama, Rusáci Medvědama. A v případě konfliktu letadlovky nepolezou pod nos Rusům a Medvědi nepoletí rozhánět mraky nad USA. Ale proti slabším protivníkům - prostředek k nezaplacení...( letadlovka i Medvěd). A to neberu v potaz "fleet in being", kdy jen existence hrozby váže síly protivníka...
Zvlášť pro Rusko jsou Medvědi v principu nedocenitelní - když vezmu v potaz absenci letadlových lodí jako prostředku projekce síly na Ruské straně - jinými slovy, USA chrastí letadlovkama, Rusáci Medvědama. A v případě konfliktu letadlovky nepolezou pod nos Rusům a Medvědi nepoletí rozhánět mraky nad USA. Ale proti slabším protivníkům - prostředek k nezaplacení...( letadlovka i Medvěd). A to neberu v potaz "fleet in being", kdy jen existence hrozby váže síly protivníka...
Re: Tupolev Tu-95 "Bear"
Řekne-li někdo, že světová velmoc nebo stát, který aspiruje na to se jí stát, nepotřebuje strategické bombardéry, nejspíše si neuvědomuje rozměry Země a naše stále ještě minimální schopnosti monitorovat většinu prostor.
Uvedu příklad:
Vezmeme-li Franzovo Chicago a ruské vojenské letiště Tiksi, tak je to vzdušnou čarou cca 7.000 km.
Kudy? ... Přes Severní pól. Naprostá většina tohoto prostoru NENÍ pokrytá žádnými prostředky, které by dokázaly sledovat vzdušný prostor. A ještě dlouho nebude.
Obráceně to samozřejmě platí též. Pro Rusko je to naopak ještě horší, protože chybí nárazníknové pásmo v podobě spřátelené, a zbytné, Kanady.
Uvedu příklad:
Vezmeme-li Franzovo Chicago a ruské vojenské letiště Tiksi, tak je to vzdušnou čarou cca 7.000 km.
Kudy? ... Přes Severní pól. Naprostá většina tohoto prostoru NENÍ pokrytá žádnými prostředky, které by dokázaly sledovat vzdušný prostor. A ještě dlouho nebude.
Obráceně to samozřejmě platí též. Pro Rusko je to naopak ještě horší, protože chybí nárazníknové pásmo v podobě spřátelené, a zbytné, Kanady.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
- skflanker_
- rotmistr
- Příspěvky: 121
- Registrován: 28/7/2014, 20:51
Re: Tupolev Tu-95 "Bear"
Tu-95 MS, červená 317 + 8ks Ch-101 na externých závesníkoch:
http://russianplanes.net/ID177206
http://russianplanes.net/ID177267
http://russianplanes.net/ID177222
EDIT - oprava linkov na Foto:


http://russianplanes.net/ID177206
http://russianplanes.net/ID177267
http://russianplanes.net/ID177222
EDIT - oprava linkov na Foto:




Naposledy upravil(a) skflanker_ dne 6/11/2015, 20:56, celkem upraveno 1 x.
Re: Tupolev Tu-95 "Bear"
Pekné, detailné fotky. 317 je myslím testovací stroj Tupoleva, alebo letectva.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
- skflanker_
- rotmistr
- Příspěvky: 121
- Registrován: 28/7/2014, 20:51
Re: Tupolev Tu-95 "Bear"
Ano - fotky nie sú zo žiadneho bojového útvaru ale z firemného letiska v Moskve, takže testujú, skúšajú ...

http://russianplanes.net/ID177282
Ďalšie fotky 317 viď: http://russianplanes.net/regs/317
EDIT:
už je aj Blog na danú tému - pravdepodobne testovanie hmotnosti a limitov váhy ...
http://bmpd.livejournal.com/1555360.html

http://russianplanes.net/ID177282
Ďalšie fotky 317 viď: http://russianplanes.net/regs/317
EDIT:
už je aj Blog na danú tému - pravdepodobne testovanie hmotnosti a limitov váhy ...
http://bmpd.livejournal.com/1555360.html
Naposledy upravil(a) skflanker_ dne 6/11/2015, 20:57, celkem upraveno 2 x.
Re: Tupolev Tu-95 "Bear"
Z těchto fotek vyniknou impozantní rozměry Ch-101...
Re: Tupolev Tu-95 "Bear"
Jsou to ostré střely? Co takhle vím tak červeně se v ruském letectvu značí makety. Takže asi testy, jak ovlivní jejich podvěs letadlo?

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Tupolev Tu-95 "Bear"
Červené by mali byť cvičné/makety, ale čo konkrétne testujú ťažko povedať - vplyv podvesenia na lietadlo ťažko, keď už je zavedená.
EDIT: v tejto súvislosti ma zaujíma, či Tu-95MSM môže nosiť CH-101/102 aj interne (podobnosť s CH-55/Tu-160 by to naznačovala).
EDIT: v tejto súvislosti ma zaujíma, či Tu-95MSM môže nosiť CH-101/102 aj interne (podobnosť s CH-55/Tu-160 by to naznačovala).

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Tupolev Tu-95 "Bear"
Jsou zavedeny i takto? Tedy certifikovány pro použití jako podvěsná výzbroj T-95? Pokud ne, potom by to dávalo smysl.

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Tupolev Tu-95 "Bear"
Dzin píše:Jsou zavedeny i takto? Tedy certifikovány pro použití jako podvěsná výzbroj T-95? Pokud ne, potom by to dávalo smysl.
Jenom takto!
Re: Tupolev Tu-95 "Bear"
Na zahraničních fórech se o tom živě diskutuje. Většinou je shoda, že jen externě. Interně jen v té Tu-160. CH-101 je asi o metr a půl delší, než byly CH-55.Julesak píše:Červené by mali byť cvičné/makety, ale čo konkrétne testujú ťažko povedať - vplyv podvesenia na lietadlo ťažko, keď už je zavedená.
EDIT: v tejto súvislosti ma zaujíma, či Tu-95MSM môže nosiť CH-101/102 aj interne (podobnosť s CH-55/Tu-160 by to naznačovala).
Re: Tupolev Tu-95 "Bear"
Takže chápu to dobře, že CH-101 je zavedená do výzbroje a certifikovaná pro externí nošení Tu-95 a interně i externě u Tu-160? A makety používají tedy asi jen v rámci výcviku, aby nemuseli nosit opravdové (ostré?) střely?

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Tupolev Tu-95 "Bear"
Toje zaujímavé - doteraz som si myslel že bombovnica Tu-95MS a Tu-160 je rozmerovo identická (obe mohli nosiť 6x CH-55).Xawi3r píše:Na zahraničních fórech se o tom živě diskutuje. Většinou je shoda, že jen externě. Interně jen v té Tu-160. CH-101 je asi o metr a půl delší, než byly CH-55.
317 je testovací kus, pochybujem že slúži pre výcvik. Ch-101 bola (resp. aspoň podvesy pre ňu) videná na Tu-95MS z radovej jednotky, na Tu-160 som ju nevidel (sú nosené interne) ale pokiaľ viem už ich majú zavedené.Dzin píše:Takže chápu to dobře, že CH-101 je zavedená do výzbroje a certifikovaná pro externí nošení Tu-95 a interně i externě u Tu-160? A makety používají tedy asi jen v rámci výcviku, aby nemuseli nosit opravdové (ostré?) střely?

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Tupolev Tu-95 "Bear"
Takže tedy pravděpodobně testují nošení Ch-101 pod Tu-95? Nejsou to starší fotky? A nebo potřebují získat nějaká další data o chování letounu/střely v rámci určitých letových charakteristik... Kdy byla Ch-101 certifikovaná pro Tu-95? Jestli nedávno, mohlo by se jednat ještě do nějaké další kolo vojskových zkoušek.

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Tupolev Tu-95 "Bear"
Neřekl jsem, že je pumovnice TU-95MS menší (rozměry neznám)! Může být stejná a přesto se z důvodů větších rozměrů střely nemusí dát použít (pumovnice by musely mít i stejný tvar, stejná odhazovací zařízení a jejich stejné umístění atd. atd.).Julesak píše:Toje zaujímavé - doteraz som si myslel že bombovnica Tu-95MS a Tu-160 je rozmerovo identická (obe mohli nosiť 6x CH-55).Xawi3r píše:Na zahraničních fórech se o tom živě diskutuje. Většinou je shoda, že jen externě. Interně jen v té Tu-160. CH-101 je asi o metr a půl delší, než byly CH-55.
Ale to jen spekuluji. Možná se časem nějaké důkazy interního použití v Tu-95MS objeví. Zatím tomu ale nic nenasvědčuje...
Re: Tupolev Tu-95 "Bear"
No pokiaľ viem, tak revolverový zásobník (MKU-6-5U) pre riadené strely rodiny Ch-55 je rovnaký u Tu-160 i u Tu-95MS.
Rozmery bombovnice Tu-160 v pôdoryse sú 11,28 x 1,92 m.
Rozmery bombovnice Tu-160 v pôdoryse sú 11,28 x 1,92 m.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.