Transportný a bojový vrtuľník Mi - 8/17/171 a mod.
Moderátor: Julesak
Transportný a bojový vrtuľník Mi - 8/17/171 a mod.
História tohto najznámejšieho vrtuľníka sa začala na prelome 50. a 60-tych rokov. Používa sa vo viac ako 50 štátov sveta, pri počte 12 000 vyrobených kusov, vrátane modifikácií.
Prvý let prototypu sa uskutočnil 9.7.1961, v r. 1965 sa začala sériová výroba a v r.1967 sa začala dlhá a úspešná služba v sov. ozbrojených silách.
Významné modernizácia bola ukončená v r.1980 na mod. Mi - 8MT (izd.88), exportné označenie ako Mi - 17.
Vrtuľníky Mi - 17 boli vybavené vylepšenými motormi TV3 - 117.3/117VM/117VM-02 a pomocným štartovacím turboagregátom AI - 9V. Takto vybavené Mi - 17 sa dostali do viac ako 20 krajín sveta a stali sa najviac rozšírenou modifikáciou Mi - 8.
V r. 1991 sa začala výroba civilnej transportnej verzie Mi - 8AMT, pre export označenej ako Mi - 171E a koncom 90 - tych rokov sa začala výroba vojenskej transportno - útočnej verzie Mi - 8AMTŠ (pre export ako Mi - 171Š).
Celkovo bolo vyrobených vyše 70 modifikácií tejto lietajúcej legendy.
Technický popis:
Mi-8 je dvojmotorový vrtuľník s jedným nosným rotorom, pre dvoj až trojčlennú posádku a 24 alebo 28 sediacich cestujúcich (12 ležiacich v sanitárnom prevedení), alebo náklad povolenej . Trup je tvorený kovovou pološkrupinou s oceľových výliskov. Nosný rotor s piatimi listami je kovový, taktiež aj 3 listy vyrovnávacieho rotora. Kolesový podvozok je pevný,tvorený rúrkovou konštrukciou, predný podvozok je zdvojený. Kabína je prístupná bočnými dvermi, v zadnej časti trupu sa nachádza nákladná rampa, výsuvná po rozovretí delenej zadnej časti trupu. Bočné okná sú klenuté pre lepšiu viditeľnosť v okolí stroja. Ooperátorovi žeriavu je k dispozícii výklenok pre lepší prehľad pri manipulácii s nákladom.
TTD pre Mi - 8 prvých sérií:
Kódové meno NATO: Hip
Priemer nosného rotoru: 21,29 m
Priemer vyrovnávacieho rotoru: 3,8 m
Dĺžka s otáčajúcimi sa rotormi: 25,24 m
Dĺžka trupu: 18,22 m
Výška: 5,65 m
Prázdna hmotnosť: 7 260 kg
Motor: 2x Izotov TV2-117-A
Výkon motoru: 1 120 kW (1 500 k)
Maximálna vzletová hmotnosť: 12 000 kg
Maximálna rýchlosť: 250 km/h
Cestovná rýchlosť: 225 km/h
Dostup (dynamický): 4 600 m
Stúpavosť pri zemi: 4,9 m/s
Dolet: 500 – 650 km
Maximálna preletová vzdialenosť: 950 km
Nosnosť: 4 000 kg v nákladovej kabíne, alebo 3 000 kg na vonkajšom závese pod trupom
TTD pre verziu Mi - 17:
označenie: Mil Mi-17 Hip
Pohon: 2x TV3-117MT
Max. výkon: 2x 1435 kW
Max. rýchlosť: 260 km/h
Max. stúpavosť:
Max. dostup: 5700 m
Dolet: 950 km
Dĺžka trupu: 18,22 m
Priemer nosného rotora: 21,29 m
Výška: 4,75 m
Hmotnosť prázdneho vrtuľníka: 7150 kg
Max. vzletová hmotnosť: 13 000 kg
Kapacita: 28 osôb (v civilnej verzii) alebo 4000 kg nákladu
[
zdroje: http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B8-8
http://www.army-technology.com/projects/mi8t/
Prvý let prototypu sa uskutočnil 9.7.1961, v r. 1965 sa začala sériová výroba a v r.1967 sa začala dlhá a úspešná služba v sov. ozbrojených silách.
Významné modernizácia bola ukončená v r.1980 na mod. Mi - 8MT (izd.88), exportné označenie ako Mi - 17.
Vrtuľníky Mi - 17 boli vybavené vylepšenými motormi TV3 - 117.3/117VM/117VM-02 a pomocným štartovacím turboagregátom AI - 9V. Takto vybavené Mi - 17 sa dostali do viac ako 20 krajín sveta a stali sa najviac rozšírenou modifikáciou Mi - 8.
V r. 1991 sa začala výroba civilnej transportnej verzie Mi - 8AMT, pre export označenej ako Mi - 171E a koncom 90 - tych rokov sa začala výroba vojenskej transportno - útočnej verzie Mi - 8AMTŠ (pre export ako Mi - 171Š).
Celkovo bolo vyrobených vyše 70 modifikácií tejto lietajúcej legendy.
Technický popis:
Mi-8 je dvojmotorový vrtuľník s jedným nosným rotorom, pre dvoj až trojčlennú posádku a 24 alebo 28 sediacich cestujúcich (12 ležiacich v sanitárnom prevedení), alebo náklad povolenej . Trup je tvorený kovovou pološkrupinou s oceľových výliskov. Nosný rotor s piatimi listami je kovový, taktiež aj 3 listy vyrovnávacieho rotora. Kolesový podvozok je pevný,tvorený rúrkovou konštrukciou, predný podvozok je zdvojený. Kabína je prístupná bočnými dvermi, v zadnej časti trupu sa nachádza nákladná rampa, výsuvná po rozovretí delenej zadnej časti trupu. Bočné okná sú klenuté pre lepšiu viditeľnosť v okolí stroja. Ooperátorovi žeriavu je k dispozícii výklenok pre lepší prehľad pri manipulácii s nákladom.
TTD pre Mi - 8 prvých sérií:
Kódové meno NATO: Hip
Priemer nosného rotoru: 21,29 m
Priemer vyrovnávacieho rotoru: 3,8 m
Dĺžka s otáčajúcimi sa rotormi: 25,24 m
Dĺžka trupu: 18,22 m
Výška: 5,65 m
Prázdna hmotnosť: 7 260 kg
Motor: 2x Izotov TV2-117-A
Výkon motoru: 1 120 kW (1 500 k)
Maximálna vzletová hmotnosť: 12 000 kg
Maximálna rýchlosť: 250 km/h
Cestovná rýchlosť: 225 km/h
Dostup (dynamický): 4 600 m
Stúpavosť pri zemi: 4,9 m/s
Dolet: 500 – 650 km
Maximálna preletová vzdialenosť: 950 km
Nosnosť: 4 000 kg v nákladovej kabíne, alebo 3 000 kg na vonkajšom závese pod trupom
TTD pre verziu Mi - 17:
označenie: Mil Mi-17 Hip
Pohon: 2x TV3-117MT
Max. výkon: 2x 1435 kW
Max. rýchlosť: 260 km/h
Max. stúpavosť:
Max. dostup: 5700 m
Dolet: 950 km
Dĺžka trupu: 18,22 m
Priemer nosného rotora: 21,29 m
Výška: 4,75 m
Hmotnosť prázdneho vrtuľníka: 7150 kg
Max. vzletová hmotnosť: 13 000 kg
Kapacita: 28 osôb (v civilnej verzii) alebo 4000 kg nákladu
[
zdroje: http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B8-8
http://www.army-technology.com/projects/mi8t/
Naposledy upravil(a) absik dne 31/1/2014, 17:35, celkem upraveno 5 x.
Re: Transportný a bojový vrtuľník Mi - 8/17/171 a mod.
Absiku jsem rád za každé nové téma, ale proč takový článek nezpracuješ a teprve pak nezaložíš vlákno? Dát sem něco z wiki je takové..



Re: Transportný a bojový vrtuľník Mi - 8/17/171 a mod.
Nové vrtuľníky Mi - 8AMTŠ budú dodané v posl. sérii 3 ks do sídla Východ. voj. okruhu (VVO) v Zabajkalsku, čím bude celá letecká báza modernizovaná týmto vrcholným typom z rodiny Mi -8.
http://vpk.name/news/103987_do_konca_ya ... amtsh.html
Mi - 8AMTŠ sú transportno - bojové vrtuľníky určené do každého počasia, vrátane nočných akcií. Štandartne majú 6 závesníkov pre PLRS Igla, PTRS Šturm, neriadené rakety kalibru 57 a 80 mm, bomby do hm.250 kg na závesník a i. Na svoju ochranu nesú nový aktívny systém Prezident-S zo 4 optojednotkami, aktívnym IR pulzným jammerom a prídavnými kazetami pre odpal flér.
http://vpk.name/news/103987_do_konca_ya ... amtsh.html
Mi - 8AMTŠ sú transportno - bojové vrtuľníky určené do každého počasia, vrátane nočných akcií. Štandartne majú 6 závesníkov pre PLRS Igla, PTRS Šturm, neriadené rakety kalibru 57 a 80 mm, bomby do hm.250 kg na závesník a i. Na svoju ochranu nesú nový aktívny systém Prezident-S zo 4 optojednotkami, aktívnym IR pulzným jammerom a prídavnými kazetami pre odpal flér.
Re: Transportný a bojový vrtuľník Mi - 8/17/171 a mod.
Najnovšou verziou vrtuľníka na platforme Mi - 8/Mi - 17 bude pátrací a záchranný vrtuľník Mi - 171A2. Certifikácia by mala prebehnúť v polovici roku 2015 a potom začne sériová výroba.
Ruské ministerstvo dopravy malo pôvodne v úmysle zadať vývoj špeciálnej pátracej verzie ale po zoznámení sa s prevedením 171A2 sa rozhodlo pre túto verziu s odôvodnením že už obsahuje 80% vybavenia pre podobné misie. V súčastnosti sa vyvíja plne digitálna kabína a riadenie. Zvláštnosťou pátracej verzie je optický vyhľadávací "ňufák" pozostávajúci s 3 opto dvojitých kamier umiestnených do polokruhu tak že prakticky snímajú takmer celú prednú polosféru počas letu. Mod. Mi - 171A2 má celkom 100 zlepšení a inovácií od pôvodných Mi - 8/17 a ašpiruje tak na najlepšiu verziu legendy Mi - 8/Mi - 17.
http://rostec.ru/news/4017
Ruské ministerstvo dopravy malo pôvodne v úmysle zadať vývoj špeciálnej pátracej verzie ale po zoznámení sa s prevedením 171A2 sa rozhodlo pre túto verziu s odôvodnením že už obsahuje 80% vybavenia pre podobné misie. V súčastnosti sa vyvíja plne digitálna kabína a riadenie. Zvláštnosťou pátracej verzie je optický vyhľadávací "ňufák" pozostávajúci s 3 opto dvojitých kamier umiestnených do polokruhu tak že prakticky snímajú takmer celú prednú polosféru počas letu. Mod. Mi - 171A2 má celkom 100 zlepšení a inovácií od pôvodných Mi - 8/17 a ašpiruje tak na najlepšiu verziu legendy Mi - 8/Mi - 17.
http://rostec.ru/news/4017
- skflanker_
- rotmistr
- Příspěvky: 121
- Registrován: 28/7/2014, 20:51
Re: Transportný a bojový vrtuľník Mi - 8/17/171 a mod.
Mi-8MT ako nosič vzdušných cieľov Daň-M


Vzdušný cieľ Daň-M

http://www.okb-sokol.ru/cgi-bin/go.pl?i=8





Vzdušný cieľ Daň-M


http://www.okb-sokol.ru/cgi-bin/go.pl?i=8
Naposledy upravil(a) skflanker_ dne 20/8/2014, 19:02, celkem upraveno 3 x.
Re: Transportný a bojový vrtuľník Mi - 8/17/171 a mod.
zaujímavé. A hlavne niečo nové.Mi-8MT ako nosič vzdušných cieľov Daň-M
Re: Transportný a bojový vrtuľník Mi - 8/17/171 a mod.
Ruské ministerstvo obrany převzalo první čtyři modernizované vrtulníky Mi-8AMTŠ (Mi-8AMTŠ-V) vyrobené v Ulan Ude Aviation Plant. Od starších verzí se liší použitím nových motorů VK-2500, pomocnou energetickou jednotkou TA-14 a dalšími vylepšeními.
Nový vrtulník má prodlouženou dobu mezi opravami na 2000 letových hodin (původně 1500), životnost na 35 let (z 25) a sníženy provozní náklady o 25-30%.
http://www.russianhelicopters.aero/en/p ... h_for_MoD/
Nový vrtulník má prodlouženou dobu mezi opravami na 2000 letových hodin (původně 1500), životnost na 35 let (z 25) a sníženy provozní náklady o 25-30%.
http://www.russianhelicopters.aero/en/p ... h_for_MoD/
Re: Transportný a bojový vrtuľník Mi - 8/17/171 a mod.
S tým motorom opatrne. To bol motor na ktorý čakali všetky Ruské vrtuľníky a skončili pri vylepšených Klimovoch. Si si istí s tým motorom, lebo je Ukrajinský ?Od starších verzí se liší použitím nových motorů VK-2500,
Re: Transportný a bojový vrtuľník Mi - 8/17/171 a mod.
rabo je to trochu zamotané - Rusko má certifikované 3VK 2500, Ukrajina najnovšiu verziu 7VK 2500. UA razantne odmietla všetky pokusy získať licenciu na 7VK tak RF si musí vystačiť s 3VK.
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu


Re: Transportný a bojový vrtuľník Mi - 8/17/171 a mod.
A prebieha v Rusku výroba týchto motorov ? Bol som v tom, že sa tam sériovo nevyrábajú.
Re: Transportný a bojový vrtuľník Mi - 8/17/171 a mod.
Áno, v závodoch Klimova pri Petrohrade. UA je ale momentálne vystrašená vyhlásením väčšinového akcionára a gen. riaditeľa Motor Sich(rusky Motor-Sič) Corporation Vjačeslava Boguslaveja že presťahuje výrobu na územie RF, keďže tu má možnosti v oblasti predaja motorov isté na dlhé roky a UA okrem pár nelicenčných postavených Mi-2 a Mi-8 ŠV nepredala nič.
Rusko by tak mohlo predsa len prísť k motorom 7VK2500...
http://vpk.name/news/117105_dvigateli_r ... ssiyu.html
Rusko by tak mohlo predsa len prísť k motorom 7VK2500...
http://vpk.name/news/117105_dvigateli_r ... ssiyu.html
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu


Re: Transportný a bojový vrtuľník Mi - 8/17/171 a mod.
Len sa tým potvrdí, že stále platí krédo politickej ekonómie, a teda že: "Moc vyplýva z majetku."
Ak si hlavný akcionár (a majiteľ koncernu) Motor-Sič zmyslí presunúť výrobu motorov do RF (lebo lepší biznis pre majiteľa), v Kyjeve môžu akurát tak škrípať zubami.
Ak si hlavný akcionár (a majiteľ koncernu) Motor-Sič zmyslí presunúť výrobu motorov do RF (lebo lepší biznis pre majiteľa), v Kyjeve môžu akurát tak škrípať zubami.

Zem je guľatá! Vys*ali sme sa na východ a zo západu prišlo H0wn0!
Re: Transportný a bojový vrtuľník Mi - 8/17/171 a mod.
To take nemusi platit. Amici koupili ERA as, vyrobce nastupce Tamary, Very a narazili na to ze na vyrobu jsou patenty chranene pred presunem do zahranici. Tak to prodali a az asi treti kupec byl Omnipol, ceska firma.absik píše:Áno, v závodoch Klimova pri Petrohrade. UA je ale momentálne vystrašená vyhlásením väčšinového akcionára a gen. riaditeľa Motor Sich(rusky Motor-Sič) Corporation Vjačeslava Boguslaveja že presťahuje výrobu na územie RF, keďže tu má možnosti v oblasti predaja motorov isté na dlhé roky a UA okrem pár nelicenčných postavených Mi-2 a Mi-8 ŠV nepredala nič.
Rusko by tak mohlo predsa len prísť k motorom 7VK2500...
http://vpk.name/news/117105_dvigateli_r ... ssiyu.html
Tak asi i kazda vojenska vyroba se jen tak nemuze prestehovat za hranice.
Re: Transportný a bojový vrtuľník Mi - 8/17/171 a mod.
No UA tomu môže zabrániť jedine vyvlastnením čo by bol problém pretože 19% akcií majú Američania, 10% Ruské banky a medzi 27% drobných akcionárov je neznámy počet Rusov. Inak Motor-Sič vyvážal motory do RF až do konca augusta, priebežne im Porošenkova vláda "spomaľovala" financie na účtoch až Boguslajev musel zastaviť výrobu. A potom sú tam už dávnejšie ratifikované zmluvy medzi Motor-Sičom a Rostechom o vytvorení kvázi sesterských podnikov.
http://vpk.name/news/117019_glava_motor ... oblem.html
http://vpk.name/news/117019_glava_motor ... oblem.html
Je ne suis pas Charlie! alebo: nie som Charlie(provokatér), som za tradičnú rodinu


Re: Transportný a bojový vrtuľník Mi - 8/17/171 a mod.
Jedna z fotek právě probíhajícího cvičení Noble Jump v Polsku, kterého se účastní i naši výsadkáři. Trochu mi připomněla debatu na téma jednoho článku z ATM





- skflanker_
- rotmistr
- Příspěvky: 121
- Registrován: 28/7/2014, 20:51
Re: Transportný a bojový vrtuľník Mi - 8/17/171 a mod.
Pěkná fotoreportáž z výroby nejen nových arktických Mi-8AMTSh...
http://bmpd.livejournal.com/1601761.html
http://bmpd.livejournal.com/1601761.html
Re: Transportný a bojový vrtuľník Mi - 8/17/171 a mod.
Mi-8AMTSh nejspíše v Sýrii
Re: Transportný a bojový vrtuľník Mi - 8/17/171 a mod.
Podľa uniformy a namontovaných IR rušičov systému Vitebsk asi hej.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.