Su-24
Moderátor: Julesak
Re: Su-24
omlouvám se, ale nikde jsem to nenašel. mají bojová letadla černé skřínky, stejně jako civilní letadla? mě to příjde jako hloupost, ale v současnosti běži info že rusové maji černé skřínky se setřeleneho sučka poškozené tak mě totálně zmátli.
Re: Su-24
jestli myslíš tu frašku na youtube...tak to mne nepřesvědčilo. Rusko které ve všem mlží, najednou ukazuje celemu světu jak je něco rozbité, když to má vydržet vše. udajně 3900G přetížení a víc jak hodinu v 1000 stupních, zvenku nepoškozené a najednou zničené.hmm zajimavé.
Takže, sestřelim cizí nepřátelské letadlo, dostanu se k jeho černým skřínkám, kde zjistím, o eru vše....spojím si to s tím co už vím, a můžu si krásně vypracovat taktiku.
ale i tak díky za odpověd.
Takže, sestřelim cizí nepřátelské letadlo, dostanu se k jeho černým skřínkám, kde zjistím, o eru vše....spojím si to s tím co už vím, a můžu si krásně vypracovat taktiku.
ale i tak díky za odpověd.
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Su-24
Imho se i informace v černých skříňkách dají účinně kryptovat...pokud je potřeba. Pochybuji, že by Rusové na základě analýzy černé skříňky potvrdili, že byl letoun za hranicemi. To ji raději "zničí". V podstatě celé to současné haló považuji za naprosto debilní šaškárnu a habaďůru na plebs. A to rozhodně nejsem příznivcem konspiračních teorií
.

Re: Su-24
myslím, že prostě každá strana bude tvrdit to své. Turci to budou mít natočený určo i na videu....vždyt to nebyl záchyt, ale léčka. Naplanovat, načasovat, realizovat...žádna sranda. Kdyby tam nebyli mrtví, tak dobrá demonstrace. Takhle to trochu zhořklo.
Takže mám si doplnit vědomosti, že černé skřínky mají i bojová letadla v ostrých misích. Takže je to běžné i u jiných armad?
Takže mám si doplnit vědomosti, že černé skřínky mají i bojová letadla v ostrých misích. Takže je to běžné i u jiných armad?
- Aaron Goldstein
- Kapitán
- Příspěvky: 3062
- Registrován: 19/7/2014, 19:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Su-24
Už ve (dnes již téměř historickém)filmu "Pod nohama nebe" z roku 1983 se objevuje černá skříňka, respektive vyhodnocování záznamu o letu... Pilot poručík Oldřich Raška (ztvárněný Ondřejem Pavelkou) tvrdí, že mu během letu vysadilo řízení, zatímco podplukovník Lošťák (ztvárněný Luďkem Munzarem) se (oprávněně) domnívá, že problémy za letu způsobila tzv. "iluze za letu"... Mimo jiné i díky záznamům "černé skříňky" se potvrdí, že pravdu má podplukovník Lošťák...
A tady úryvek přímo ukazující prohlížení záznamů o letu
A tady úryvek přímo ukazující prohlížení záznamů o letu

Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
Re: Su-24
Minimalne Mig-21, Mig-29 a L-39 mali cierne skrinky. Mig-21, L-39 mali oranzovu skrinku, Udaje sa zaznamenavali osvetlovanim na film a ten sa vyvolaval. Co si pametam, tak sa zaznamenavala rychlost, vyska, pretazenie a aj nieco od motora. Tieto udaje sa zaznamenavali ako ciara, kontinualne. Mozno sa zaznamenavali aj nejake vystazne signalu, ale to si uz nepametam. Ked som robil s tymito udajmi, mam dojem ze som nic take nevidel.havran píše:omlouvám se, ale nikde jsem to nenašel. mají bojová letadla černé skřínky, stejně jako civilní letadla? mě to příjde jako hloupost, ale v současnosti běži info že rusové maji černé skřínky se setřeleneho sučka poškozené tak mě totálně zmátli.
Mig-29 uz mala zaznam na magneticku pasku. Tam bolo podstatne viacej hodnout. Napr vykon motora, natoce kormidiel. Ked sa to nahralo do pocitaca, tak sa dalo simulovat, ako lietadlo letelo.
Re: Su-24
Černá skřínka je "nickname" pro zapisovač letových údajů, což je v každém případě skvělá věc při vyhodnocování letu a technického stavu letadla ... zvláště pak v mírové době. Při bojovém letu nikterak nepřekáží a v žádném případě není montován pro případ sestřelu. Ba primárně ani pádu vojenského letadla (na rozdíl od toho civilního).
Například L-159 má takové zapisovače tři, z nich ten co odpovídá tomu ruskému se jmenuje AMOS
Například L-159 má takové zapisovače tři, z nich ten co odpovídá tomu ruskému se jmenuje AMOS
Systém AMOS, produkt české firmy Speel Praha, sbírá informace z různých systémů letounu, ukládá je v jednotce sběru dat FDAU a umožňuje jejich využití jak přímo za letu (kritické a další informace o činnostech systémů se zobrazují pilotovi na MFD), tak po jejich stažení do pozemní jednotky i jejich vyhodnocení pro účely následné údržby nebo poletového rozboru činnosti pilota. Závady, indikované systémem AMOS mají návaznost v systému vyhledávání a odstraňování příčin závad v technické dokumentaci letounu a tvoří tak funkční celek. Při poletovém rozboru pilota jsou současně k dispozici záznamy z HUD a MFD a vizualizace letounu v prostoru, trajektorie jeho letu, detailní hodnoty jednotlivých parametrů v čase, a řada dalších funkcí.
Systém FRAME sleduje pomocí snímačů na draku letounu únavové zatížení jeho konstrukce a tak výrazně napomáhá při predikci a řízení "olétanosti" flotily letounů a umožňuje maximální využití životnosti stroje úpravou spektra zatížení v provozu jednotlivých letounů.
Systém EMS (Engine Monitoring System) snímá data z provozu motoru podobně jako AMOS sleduje systémy letounu. Umožňuje řídit a plánovat údržbu motoru, vyhledávat a odstraňovat příčiny závad a při použití systému ERMS řídit celou flotilu motorů.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Su-24
Všechny "černé" skříňky jsou natřeny reflexní a v terénu snadno identifikovatelnou barvou - a tedy zpravidla červeně, oranžově nebo žlutě. To slovo "černá" je jen terminus technicusasdf píše: Minimalne Mig-21, Mig-29 a L-39 mali cierne skrinky. Mig-21, L-39 mali oranzovu skrinku...


"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
- Smutná krabice
- praporčík
- Příspěvky: 348
- Registrován: 26/12/2014, 21:40
- Bydliště: Outsourcovaný logistický sklad
Re: Su-24
Skeptik - FDAU letová data neukládá. Na L-159 slouží FDAU159CAF jako "sběrný bod" pro data ze všech relevantních sensorů. Ta FDAU shromažďuje, konvertuje na signály, kterým rozumí další součásti AMOSu a přeposílá dál.
Teprve zapisovač CMU159CAF, letová data skutečně ukládá.
Mimo to má FDAU výstup i na průhledový displej pilota. Tam se zobrazují varování v případě překročení doporučených letových parametrů.
Dá se předpokládat, že FDAU159CAF umí konvertovat data i na vstupní formát digitálního videorekordéru pro záznam na CF kartu. Nevím však, zda je tato funkcionalita zavedena na českých L-159.
Teprve zapisovač CMU159CAF, letová data skutečně ukládá.
Mimo to má FDAU výstup i na průhledový displej pilota. Tam se zobrazují varování v případě překročení doporučených letových parametrů.
Dá se předpokládat, že FDAU159CAF umí konvertovat data i na vstupní formát digitálního videorekordéru pro záznam na CF kartu. Nevím však, zda je tato funkcionalita zavedena na českých L-159.
Inženýři ví, že vše má klady a zápory a musíte si vybrat něco za něco. Propagandisté a obchodníci vynášejí pouze klady a zápory zamlčují. Tvrdí-li kdo, že je něco univerzálně nejlepší na světě nebo nemá žádné slabé stránky, patří do druhé skupiny.
Re: Su-24
Mig-21 delal hlasovy zaznam na ocelovy drat.asdf píše:
Minimalne Mig-21, Mig-29 a L-39 mali cierne skrinky. Mig-21, L-39 mali oranzovu skrinku, Udaje sa zaznamenavali osvetlovanim na film a ten sa vyvolaval. Co si pametam, tak sa zaznamenavala rychlost, vyska, pretazenie a aj nieco od motora. Tieto udaje sa zaznamenavali ako ciara, kontinualne. Mozno sa zaznamenavali aj nejake vystazne signalu, ale to si uz nepametam. Ked som robil s tymito udajmi, mam dojem ze som nic take nevidel.
Mig-29 uz mala zaznam na magneticku pasku. Tam bolo podstatne viacej hodnout. Napr vykon motora, natoce kormidiel. Ked sa to nahralo do pocitaca, tak sa dalo simulovat, ako lietadlo letelo.
Re: Su-24
Mig 21 F a Mig 21 PF(na ZVS som bol v roku 1974/76) mal čiernu skrinku - čiernu, umiestnenú pod krytom pred kabínou. Mig 21 MF, na ktorý nás prezbrojili v roku 1975 mal čiernu skrinku - oranžovú, umiestnenú v ľavej strane chvosta.Alfik píše:Všechny "černé" skříňky jsou natřeny reflexní a v terénu snadno identifikovatelnou barvou - a tedy zpravidla červeně, oranžově nebo žlutě. To slovo "černá" je jen terminus technicusasdf píše: Minimalne Mig-21, Mig-29 a L-39 mali cierne skrinky. Mig-21, L-39 mali oranzovu skrinku...Ani nevím jak to vlastně vzniklo - ale díky novinářům se to "uchytilo" tajak "světelný rok"

Re: Su-24
Chlapi, některé české zdroje z vysokých míst mluví v souladu se sestřelem Su-24 na pomezí Turecka/Sýrie o "špionážním" letounu. Dá se z těch pár videí, která máme, s rozumnou mírou jistoty vizuálně identifikovat, zda to byla Su-24M(2) nebo -24MR
Je třeba ono "zkrácení" -24MR oproti -M(2) natolik výrazné, že by kdyby se změřil třeba poměr délky ku rozpětí (se započteným úhlem pohledu kamery), projevilo by se to bezpečně? Nebo má "MR" nějaké prvky (třeba anténu na SOP), která by byla jasně viditelná i na videu s nízkým rozlišením nebo z velké dálky?

Je třeba ono "zkrácení" -24MR oproti -M(2) natolik výrazné, že by kdyby se změřil třeba poměr délky ku rozpětí (se započteným úhlem pohledu kamery), projevilo by se to bezpečně? Nebo má "MR" nějaké prvky (třeba anténu na SOP), která by byla jasně viditelná i na videu s nízkým rozlišením nebo z velké dálky?
Re: Su-24
Tak rozdíly samozřejmě jsou, ale jsou tak malé, že je nemožné je na zveřejněném videu rozpoznat. Jinak hlava mi nebere, proč by měli Rusové ve vzdušném prostoru, kde si mohou dělat co chtějí, používat průzkumnou variantu Su-24. V oblasti látá bezpočet jejich bezpilotních průzkumných prostředků z nichž minimálně jeden Turci ještě před tímto incidentem sestřelili. Takže dle mého buď "české zdroje z vysokých míst" míchají jabka s hruškama, nebo se jen jedná o dnes v našich končinách velice populární protiruskou propagandu.cover72 píše:Chlapi, některé české zdroje z vysokých míst mluví v souladu se sestřelem Su-24 na pomezí Turecka/Sýrie o "špionážním" letounu. Dá se z těch pár videí, která máme, s rozumnou mírou jistoty vizuálně identifikovat, zda to byla Su-24M(2) nebo -24MR![]()
Je třeba ono "zkrácení" -24MR oproti -M(2) natolik výrazné, že by kdyby se změřil třeba poměr délky ku rozpětí (se započteným úhlem pohledu kamery), projevilo by se to bezpečně? Nebo má "MR" nějaké prvky (třeba anténu na SOP), která by byla jasně viditelná i na videu s nízkým rozlišením nebo z velké dálky?
Re: Su-24
rabo, netahej sem politiku. Otázka byla jasná, na možnost vizuálního rozpoznání tvrzení o MR v kontextu videozáznamů s předpokládanou M/M2.
Xawi3r: díky, myslel jsem si to. Škoda, foudal jsem, že třeba to "zkrácení trupu", o kterém se tu píše ve článku, by poznat být mohlo.
Xawi3r: díky, myslel jsem si to. Škoda, foudal jsem, že třeba to "zkrácení trupu", o kterém se tu píše ve článku, by poznat být mohlo.
Re: Su-24
O čom píšeš ? Kde bol zostrel Su-24 a kam dopadla? Na akom území pôsobila ? Kde ho zostrelili ? Hádam mi tu nejdeš písať o tom ako sa Turecko bránilo Ruskému útoku .rabo, netahej sem politiku. Otázka byla jasná, na možnost vizuálního rozpoznání tvrzení o MR v kontextu videozáznamů s předpokládanou M/M2.