Pro Covera:
Taktische Konzept Neuer Schützenpanzer (NeSPz), na němž se mělo dál pracovat - tak vzniklo bojové vozidlo Puma. Roku 2001 se změnil koncept nasazení vojenských jednotek NATO a prim začala hrát potřeba letecké přepravy vojenské techniky.
Bojové vozidlo Puma se ale od projektu NGP v několika věcech liší. Kvůli požadavku na vzdušnou přepravu bylo nutno snížit hmotnost, čimž se velmi snížila čelní ochrana vozidla a musel být navrhnut lehčí motor. Dalším rozdílem je omezení velikosti vozidla, které bylo příčinou toho, že se musí do užší korby vměstnat hydropneumatické odpružení (navíc jiného, lehčího typu než bylo plánováno). Pohoné ústrojí je také ke korbě připojeno gomovými díly, které omezují hluk a zvyšují konfort osádky.
Od Pumy se bude tank lišit větším motorem umístěným vzadu (napovídají tomu nákresy i něktreé zmíňky na různých stránkách). Motor si zaslouží trochu detailů. Podle návrhu má být umístěn při pravé straně korby, aby se vlevo vlezly dveře výsadku. Výkon motoru má být minimálně 1800 hp (Puma má 1100 hp) a mělo by se jednat o kombinovaný pohon (dieslo-elektrický), s tím že tank bude mít vlastní generátory elektřiny (pro zbraně atd.), a možnost tichého chodu, kdy by se vozidlo pohybovalo jen na elektřinu (s vypnutým dieselem). Zní to kostrbatě, ale je to výcuc z více stránek. Příklad:
http://survincity.com/2013/05/brand-new ... epanzerte/
Odpružení bude patrně torzními tyčemi s hydraulickými tlumiči, nebo něčím podobným. Odpružení u Pumy bylo kompromis kvůli nutnosti udržet nízkou váhu odpružení a nezasahovat do vnitřního prostoru. Má tedy jen hydropneumatické odpružení
S tou dvoučlenou posádkou byste se měli smířit. Počet osádky byl testován (kapsle osazená do pásového podvozku) a došlo se k závěru že dva členové osádky jsou dostačující (přesněj 2+2). Otázkou je jak by tomu bylo v bitvě, ale při německých testech v 90.letech vyšlo toto rozhodnutí. Původně, před testy, se taky uvažovalo o tříčlené osádce. Navíc to bylo v době přelomu tisíciletí, s tehdejší elektronikou (při testech se počítalo s určitou miniaturizací). Dnes sme trochu dál.
Ještě k pancíři, tady by měl být modulární (sejmutelný) i klasický vrstvený pancíř, tedy ne jen moduly reaktivního pancéřování. Krom mnoha výhod se to prý hodí i k přepravě vozidla. Chápu to tak, že třeba při přepravě po železnici, by byla z vozidla sejmuta většina pancéřování. Jinak by bylo nutno osekávat vnitřní prostor osádky, čemuž se chtějí vyhnout
Obrázek k té modularitě vrstveného pancéřování. Je cice z ruských stránek a patrně i dost starý (dnešní konstrukce by asi byla jiná), ale je to k projektu NGP, tak se to hodí