Aktuálny stav ruského námorníctva

Moderátor: Julesak

Odpovědět
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od Julesak »

Proj. 22350 je naozaj univerzálna loď (v tomto sa jej vo VMF vyrovná len Peter Veľký, a ani ten nedokáže útočiť na pozemné ciele ako ona) a určite dokáže zastúpiť Proj. 1135 (tie pôvodné 2(?) čo ešte slúžia), 956 a výhľadovo aj 1155. Akurát ich ešte nejaký čas nebude dosť, a preto hlavne "Udaloje" ešte majú pred sebou dlhú službu.

Ja osobne si myslím že skôr než nový krížnik potrebuje VMF nový torpédoborec s konvenčným pohonom, tj. plavidlo s plným výtlakom 8-9 000 ton, v podstate zväčšený Proj. 22350 (viacej zbraní, PVO dlhého dosahu, hangár pre 2 vrtuľníky). Takýchto určite dokáže postaviť viac a rýchlejšie, ako nové krížniky. VMF trápia počty, a to tak že veľmi.
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od arten »

cedr píše: K zatím neexistujícímu "Liděru"(nebo jak se to bude jmenovat), ani Sláva, Udaloj apod. nemůžou sloužit věčně a nakonec přijde čas jejich výměny. Ano je to výhled do budoucnosti ( je otázkou zda výstavba skutečně začne do roku 2020, obávám se že se reálně začne někdy po 2020). Koncepce se zřejmě stále rodí, ale myslím že se již přiklonily k atomové verzi což sebou přinese vyšší výtlak i únosnost. Jaderný reaktor je v ruském prostředí logický krok, který bude minimalizovat problémy s pohonem (které mají např. současné ruské fregaty ve výstavbě). S jaderným pohonem mají rusové bohaté zkušenosti jak ve vojenské, tak v civilní sféře (viz. atomové ledoborce). Vyrábí si je doma, i když je to celkově dražší řešení. Tuším že loděnice "Baltika" v Petrohradě má oprávnění stavět lodě s jaderným pohonem. To by měla být loděnice která postavila křižníky třídy Kirov pro VMF a dnes staví pokročilé atomové ledoborce projektu 22220 o výtlaku až 33 500 tun, takže alespoň teoretické kapacity pro stavbu takovéto lodě by tu byli.
Súhlasím s tebou z hľadiska použitia jadrového pohonu atď. Avšak naráža to na tri praktické prekážky:
1. Technologické problémy pri zavádzaní PVO. Zdá sa, že aplikovanie plnohodnotnej obdoby S-400, resp. S-500 - teda obdoby/prekonanie Aegis s "protikozmickou" kapacitou ešte bude nejakú dobu trvať - viď Nachimov. Zatiaľ teda bude v hre Poliment/Redut.
2. Čas.
3. Peniaze.

Preto sa prikláňam k tomu, že ak v blízkej budúcnosti pôjdu Rusi do väčších jednotiek, tak to bude rozvitie 22350, ničo ako som tu postol, resp. pisal aj Julesak.

K modernizácii a službe 1155 - v príslušnom vlákne.
cedr
Příspěvky: 7
Registrován: 23/8/2015, 16:29

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od cedr »

Julesak píše:Proj. 22350 je naozaj univerzálna loď (v tomto sa jej vo VMF vyrovná len Peter Veľký, a ani ten nedokáže útočiť na pozemné ciele ako ona) a určite dokáže zastúpiť Proj. 1135 (tie pôvodné 2(?) čo ešte slúžia), 956 a výhľadovo aj 1155. Akurát ich ešte nejaký čas nebude dosť, a preto hlavne "Udaloje" ešte majú pred sebou dlhú službu.


"Mohl bys mi to blíže rozvést?"

Ja osobne si myslím že skôr než nový krížnik potrebuje VMF nový torpédoborec s konvenčným pohonom, tj. plavidlo s plným výtlakom 8-9 000 ton, v podstate zväčšený Proj. 22350 (viacej zbraní, PVO dlhého dosahu, hangár pre 2 vrtuľníky). Takýchto určite dokáže postaviť viac a rýchlejšie, ako nové krížniky. VMF trápia počty, a to tak že veľmi.
Ano souhlas. Ty původní 2 1135 ještě sloužící v ČMF a další 2 stařičké jednotky ČMF mělo původně nahradit až 6 nových fregat projektu 11356R A. Grigorovič (obnova třídy Fregat-hlídkových lodí v ČM) , z důvodu zpoždění výroby nového Pr. 22350, protože potřeba obnovit vozový park v Černém moři byla/ je akutní. Druhá várka těchto lodí je momentálně "odstavená" kůly pohonu - nejsou pro ně momentálně motory.

VMF "plánuje" torpédoborec. Uvažovalo se o dvou verzích a to konvenční o výtlaku do cca 10 000 t (tomu by mohl skutečně odpovídat nějaký zvětšený pr. 22350) jak píše Julesak. Druhá verze by měla být jaderná, což samo o sobě přinese zvýšení výtlaku řekněme do nějakých 15 000 tun. Dle posledních informací i událostí se tato verze jeví více pravděpodobná.

Otázkou je čím pohánět konvenční verzi, kdo takové motory (spolehlivé) v dnešním Rusku vyrábí? Už "problémy-nedodání" částí pohonu fregat 22350 (které dodávala Ukrajina Zorya-Mashproekt), nyní je vyvíjí tuším Saturn v programu substituce dovozu - opět zpoždění ve výrobě a závislost na zahraničních(nespolehlivých) dodavatelích. Rusové si vyrobí náhradu, která bude stát nejen peníze" ale také další čas" a VMF potřebuje již dnes nové lodě. V případě projektu 11356R o nedodání celých motorů z Ukrajiny ani nemluvě. Na "malých lodích" se to řeší nákupem motorů z Číny, tedy opět závislost (např. náhradní díly, náplně, servis apod). Natož pak torpédoborec...... NA druhé straně mají rusové vlastní fungující a osvědčenou metodu pohonu domácí výroby a tou je jaderný reaktor. Tato technologie je k dispozici a slouží spolehlivě na hladinových plavidlech v Arktidě (ony ledoborce) a dále přináší další výhody. Tak proč jí nevyužít ( zřejmě nechtěj dopadnout jako u pr. 956).
Tím, ale nevylučuji časem vznik nějakého modernizovaného-zvětšeného Gorškova, třeba nějakou "fregatu na steroidech" (dejme tomu 22350M či 22355 a pod. :D ) Ale pro skutečně moderní torpédoborec rovnající se/překonávající konkurenci s perspektivní službou na několik desetiletí dopředu bude základ v 22350 nejspíše málo, to si zřejmě uvědomují a proto vzniklo něco jako "Liděr". Otázkou je kdy??
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od Julesak »

ČIm väčšia jednotka, tým dlhšia stavba (hlavne v prípade prvej) a tým menší počet. Preto mi je Lider nesympatický.
Jadrový pohon má tiež ten problém, že lode s ním nemôžu hocikde kotviť (nepustia ich do prístavu).

Pohony - čo sa týka údržby, začal to riešiť Kuznecov a Novik v Samare. Ako to bude s výrobou nových - uvidíme
http://panzerbar.livejournal.com/3021230.html

Čo sa týka Projekt 11356 - toto by mali byť snímky Butakova a Istomina:
Obrázek Obrázek

Nie som si istý, ale nemali by v tomto štádiu výstavby už otázku pohonu mať vyriešenú (turbíny nainštalované)?
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
cedr
Příspěvky: 7
Registrován: 23/8/2015, 16:29

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od cedr »

ČIm väčšia jednotka, tým dlhšia stavba (hlavne v prípade prvej) a tým menší počet. Preto mi je Lider nesympatický.
Jadrový pohon má tiež ten problém, že lode s ním nemôžu hocikde kotviť (nepustia ich do prístavu).
Jistě všechno má své pro a proti. "Liděr" také nebude "velkosériovka" jako Arleigh Burke ale taková zlatá rybka. potřebných je 12, max. optimisticky 16 torpédoborců sloužících dejme tomu až "půl století"(s reaktorem). Pro Rusko celkem rozumné řešení. Kotvit by měli v Severomorsku (tam kde je jaderný Petr Veliký), na Kamčatče ( tam kde jsou atomové ponorky) a u Vladivostoku (Fokino- jaderný Lazarev). I Petr Veliký občas cestuje po oceánech a sem tam zakotví a přitom není limitován dosahem, výdrží, doplňováním paliva atd. Ale posádkou např. doplnění potravin apod. Kdežto např. pr. 956 bez zásobovacího tankeru a hlavně záchranného remorkéru "nedá ani ránu".

K projektu 11356. Lodě ve výstavbě (tedy 4 a 5 jednotka) by se měli dále "dostavět" (to i bez motorů dle některých prohlášení) a uvolnit kapacity loděnice. Poslední 6.jednotka ještě zřejmě nebyla ani stanovena. "Dostavěné" jednotky by pak čekaly na motorizaci, buď do dokončení vývoje nějaké ruské verze, nebo změny politické situace apod. Je také možné, že se Rusko bude snažit "dostat" motory z Ukrajiny pomocí Indie. Ukrajina prý nemá problém dodat do Ruska motory pro fregatu 11356 určenou pro Indii (export). Pokut ho nějak vyhandlovali (nejrychlejší řešení), tak ho mohli i nainstalovat... netuším. Každopádně oficiálně Ukrajina zastavila dodání motorů Rusku (ukrajinská verze sankcí). Uvidíme jak se to nakonec rozuzlí.
cedr
Příspěvky: 7
Registrován: 23/8/2015, 16:29

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od cedr »

Pokut mohu přispět k výsadkovým kapacitám VMF. Jak rusové dospěli k Mistralu a co bude dál. V současnosti využívají výsadkové lodě projektu 775 Ropucha a Ropucha II. Dále ještě stále používají projekt 1171 Aligátor a v rezervě je(nefunkční) Pr.1174 (14 000t - třída Ivan Rogov). Celkový počet výsadkových plavidel VMF je něco okolo dvaceti kusů. Tyto lodě nemohou sloužit věčně, pomalu stárnou a zastarávají (obzvláště „muzeální“ pr.1171). Takže se uvažuje o jejich náhradě a zachovaní výsadkových kapacit, popřípadě jejich rozšíření. Ve výstavbě jsou dvě lodě projektu 11711 Ivan Gren a Petr Morgunov (5000-6000t), což budou pravděpodobně jediné dvě lodě tohoto projektu a dále se pokračovat nebude.

Když se VMF rozhlíželo po nové koncepci a typu výsadkové lodě, kromě Mistrálu jim padla do oka také výsadková loď holandského námořnictva LPD Johan de Witt o výtlaku cca 16 800 tun a poté francouzský Mistrál. S Frantíkama se uzavřela dohoda, ale věci dopadli jak dopadly, rusové nakonec dostali to co nejvíc chtěli ( tj. technologie výstavby a montáže „velkých bloků“ což urychluje a zjednodušuje výrobu oproti stávající technologii) a jede se dál. Nyní se v Rusku vyvíjí dva typy nových výsadkových plavidel, která mají do budoucna nahradit současné jednotky.

Prvním je LPD projekt „Priboy“ o výtlaku cca 14 000 tun, délce 165m a 6 vrtulníky na palubě. Perspektivní potřeba je 4 až 8 lodí pro všechny čtyři hlavní flotily. Je to loď v kategorii Ivana Rogova a je to takový analog právě k nizozemské výsadkové lodi Johan de Witte. Dle některých prohlášení je to po Petru Morgunovovi další loď z „ výsadkové branže“ která se začne stavět hned po dokončení projektu (možná loděnice Jantar v Kalinngradu, která stavěla pr.1174 Ivan Rogov).

Další je větší UDK projekt „Lavina“ o výtlaku cca 24 000 tun, délce 218m a s výbavou nejméně 16 vrtulníků. Perspektivní potřeba je 2-4 lodě pro dvě oceánské flotily (severní a pacifická). Toto je ten ruský analog k francouzským Mistrálům(počtem plánovaných lodí zcela odpovídá). Je to takový „kříženec“ mezi „nákladákem Mistrálem“ a typickým sovětským vrtulníkovým křižníkem, jehož úkoly může plnit (hlavně protiponorkový boj). Plně přizpůsobena službě v Arktických oblastech.

Technologii pro stavbu takových to lodí již vlastní (stavba zadní části lodí Mistrál + dokumentace). O jejich případném pohonu není příliš informací, pouze v případě druhého projektu se spekuluje o reaktoru, zřejmě z důvodu současné situace výroby lodních motorů-turbín v RF. V úvahu přichází také Čína.

Pokut vezmeme v úvahu výrobní kapacity loděnic, tak se do budoucna muže započítat kromě Jantaru V Kaliningradu se „Severní loděnicí“ v Petrohradu (která by měla projít modernizací „cca 2019“), ale také s velkou loděnicí na východě ve Velkém Kameni (která se momentálně dostavuje, a plánují se tam stavět také obří tankery ledové třídy). A po návratu Krymu také s loděnicí Záliv v Kerči (po uvedení do patřičného stavu, páč co byla pod ukrajinskou správou na tom není zrovna nejlépe. V éře SSSR stavěla skutečně velké lodě). Přinejmenším poslední 2 loděnice mají či budou mít „teoretickou kapacitu“ i na stavbu velkých letadlových lodí, ale na to je zatím čas.
Uživatelský avatar
Polarfox
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 5879
Registrován: 5/11/2010, 21:01
Bydliště: Praha

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od Polarfox »

A teď z trochu jiného pohledu. Dejme tomu že víme, jaké jsou potřeby - náhrada zastaralých/zastarávajících a ojetých tankových výsadkových lodí plus nějaké ty eventuální ambice na vyšší třídu lodí/schopností (ala Mistral). Jenže jaký je stav? Dva Greny, jejichž stavba se neuvěřitelně vlekla/vleče a které budou patrně dále zaříznuty...ačkoli to původně měla být velká série a ještě při kauze Mistralů se Rusové kasali, že to vycpou dalšími Greny. Mistraly, které bylo možné získat relativně snadno a rychle, protože nebyly stavěny v Rusku, jsou kaput. Zbytek pak plave ve velmi husté mlze...modýlků a smělých plánů je dost, na papíře se to mrská výtlaky přes 25 000 tun a velice komplexními loděmi, ale to je tak asi všechno.

Masová náhrada masových tříd Ropucha a Alligator alespoň přibližným systémem kus za kus/hodnota za hodnotu je přinejmenším dočasně kaput. Tam se zařízlo i to málo, čeho se zatím podařilo dosáhnout. Pak je tu alternativní cesta - náhrada většího množství low-tech lodí menším počtem high-tech jednotek s větším výtlakem, kapacitou a schopnostmi. Jenže ta je ještě riskantnější a nejistější než menší jednotky...aneb když jsou problémy s Greny, tak mám věřit, že s násobně většími a složitějšími loděmi nebudou a budou dokonce připraveny včas a v dostatečném počtu? Dále výsadkové jednotky nemohou být brány odvisle od zbytku loďstva - Rusové se momentálně prokousávají programem výstavby kulantně řečeno dosti pozvolně...a najednou mám opět věřit, že se v nejbližších letech něco zásadně změní a loděnice začnou současně (!) sekat velká množství LL, velkých vrtulníkových/výsadkových plavidel, liděrů, fregat atd. atd.?

Jakou mají Rusové vůbec koncepci výstavby výsadkových sil? Greny možná zaříznou a nic jiného momentálně, kromě smělých projektů, nemají. A mezitím jim výsadková flota pomalu ale jistě rezne a ojíždí se při cestách do Sýrie...
ObrázekObrázekObrázek

U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)

“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming

Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od Julesak »

Ešte k tým turbínam, aj s komentárom:
http://nortwolf-sam.livejournal.com/1124105.html
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od arten »

cedr píše: Další je větší UDK projekt „Lavina“ o výtlaku cca 24 000 tun, délce 218m a s výbavou nejméně 16 vrtulníků. Perspektivní potřeba je 2-4 lodě pro dvě oceánské flotily (severní a pacifická). Toto je ten ruský analog k francouzským Mistrálům(počtem plánovaných lodí zcela odpovídá). Je to takový „kříženec“ mezi „nákladákem Mistrálem“ a typickým sovětským vrtulníkovým křižníkem, jehož úkoly může plnit (hlavně protiponorkový boj). Plně přizpůsobena službě v Arktických oblastech.
Lavína/Priboj je podľa kresieb a modelu zjavne to isté a celý koncept mi pripadá ako keby ho robili nejakí nadšenci na Shipbucket.
Naplácané nezmysly - výsadková rampa vpredu, čo je pri lodiach takej veľkosti nezmysel a zvlášť pri koncepte katamaranu. Žiaden dok vzadu, iba nejaká podivná nekrytá rampa, čiže loď by mohla vysadzovať výhradne plávajúce obrnence. Teda ak by ich predtým nespláchlo v nejakej búrke. Zastaralé malé výťahy uprostred paluby namiesto rozmernejších na boku/vzadu, atď.
K zmysluplnému návrhu ešte cesta ďaleká...

No, škoda tých Mistralov. Takto stratili min. 10 rokov...
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od arten »

hodím to sem:
absik mmr píše:
rab:
...Neviem či tomu rozumiem správne - z dôvodu financií sa ukončí Bujan. Nahradí ich však obdobný projekt len modernejší a lepší a ten už sa začína stavať. Kde je problém s financiam ?
Skutočý problém samozrejme nie je vo financiách ale - v nedostupnosti motorov ktoré boli tiež z Ukrajiny podľa licencie nemeckej MTU. Rusko pomerne rýchlo zvládlo výrobu leteckých motorov ale lodné diesely(o výkone 10000 k.) budú najskôr o 2 roky.
Podľa všetkých info sú Bujany vybavené Zvezda M520 a to je Ruská spoločnosť:
http://spbdiesel.ru/en/products/

Ináč aká je celková situácia v oblasti pohonu lodí v súvislosti so sankciami?

Tu pomerne kritický článok o výrobe naftových motorov v Rusku:
http://shipbuilding.ru/eng/articles/diesel_industry/

- že je ohrozená výroba posledných troch 11356 kvôli Ukrajinským turbínam vieme.

- ďalej pri 22380+ sa písalo, že pôvodné ruské motory boli nahradené nemeckými MTU. Aká je situácia dnes? Spadajú pod sankcie?
EDIT: ale som hlúpy :???: už aj vo wiki http://is.gd/zlTKJX to je - 22385 boli dizajnované na MTU, kvôli sankciám nebudú dodané, prvé dve Gremjaščij a Provornij teda čakajú na ruský ekvivalent. http://is.gd/zuNWCq
Julesak - a to je aj asi odpoveď, na našu debatu prečo minulý rok začaté lode idú podľa staršieho projektu 20380...

Aké ďalšie projekty majú problémy kvôli sankciám?
Xawi3r
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 533
Registrován: 1/12/2013, 21:20

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od Xawi3r »

arten píše: Aké ďalšie projekty majú problémy kvôli sankciám?
Určitě se problémy dotkly i projektu 22350, díky absenci plynových turbín z Ukrajiny. Dále třeba projektu 22460, který měl motory od MTU. Tohle ale rusové elegantně vyřešili nákupem stejných motorů z Číny, které se zde vyrábějí v licenci.
arten
7. Major
7. Major
Příspěvky: 2707
Registrován: 10/3/2010, 01:30

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od arten »

Xawi3r píše: Určitě se problémy dotkly i projektu 22350, díky absenci plynových turbín z Ukrajiny.
To je zaujímavé, lebo tu sa dávnejšie debatovalo o otm, že turbíny pre 22350 robí Saturn.
Trochu som poguglil a je to nejaké zamotané:
- tuto http://is.gd/A9mndY článok z 2007 kde sa spomína, že Saturn by mal robiť turbíny, explicitne aj M90FR, s tým, že cieľom je nezávislosť na Ukrajine.
- tuto http://is.gd/NBOTEY sa spomínajú nejaké problémy s pohonom a tender na "demontáž a detekciu poruchy plynových turbín... z projektu 22350" (Admiral Gorshkov), ale ako výrobca je tam zase Saturn.
- a potom množstvo zdrojov hovoriacich o tom čo píšeš, že ich vyrába Ukr. Zorja Mašprojekt a že boli dodané len pre prvé dve lode http://is.gd/rCkzdZ, http://is.gd/9IqDal a že najskôr budú Rusi schopní podobné produkovať po r. 2018 a teda lode budú od 2020...
Ak je to tak, tak teda obnova VMF je v pekných srač...

Zaujímavé je, že ani na stránkach Saturnu http://www.npo-saturn.ru, ani na stránkach Zorje http://eng.zmturbines.com/ som nič o "M90FR" nenašiel...
Xawi3r píše: Dále třeba projektu 22460, který měl motory od MTU. Tohle ale rusové elegantně vyřešili nákupem stejných motorů z Číny, které se zde vyrábějí v licenci.
to sa mi nezdá - tieto licenčné kontrakty (špeciálne s Čínou) zakazujú export. Ale hľadať sa mi to už nechce, nevedel by si príp. doplniť nejaké linky?
Xawi3r
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 533
Registrován: 1/12/2013, 21:20

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od Xawi3r »

arten píše:
Xawi3r píše: Určitě se problémy dotkly i projektu 22350, díky absenci plynových turbín z Ukrajiny.
To je zaujímavé, lebo tu sa dávnejšie debatovalo o otm, že turbíny pre 22350 robí Saturn.
Trochu som poguglil a je to nejaké zamotané:
- tuto http://is.gd/A9mndY článok z 2007 kde sa spomína, že Saturn by mal robiť turbíny, explicitne aj M90FR, s tým, že cieľom je nezávislosť na Ukrajine.
- tuto http://is.gd/NBOTEY sa spomínajú nejaké problémy s pohonom a tender na "demontáž a detekciu poruchy plynových turbín... z projektu 22350" (Admiral Gorshkov), ale ako výrobca je tam zase Saturn.
- a potom množstvo zdrojov hovoriacich o tom čo píšeš, že ich vyrába Ukr. Zorja Mašprojekt a že boli dodané len pre prvé dve lode http://is.gd/rCkzdZ, http://is.gd/9IqDal a že najskôr budú Rusi schopní podobné produkovať po r. 2018 a teda lode budú od 2020...
Ak je to tak, tak teda obnova VMF je v pekných srač...

Zaujímavé je, že ani na stránkach Saturnu http://www.npo-saturn.ru, ani na stránkach Zorje http://eng.zmturbines.com/ som nič o "M90FR" nenašiel...
Xawi3r píše: Dále třeba projektu 22460, který měl motory od MTU. Tohle ale rusové elegantně vyřešili nákupem stejných motorů z Číny, které se zde vyrábějí v licenci.
to sa mi nezdá - tieto licenčné kontrakty (špeciálne s Čínou) zakazujú export. Ale hľadať sa mi to už nechce, nevedel by si príp. doplniť nejaké linky?

No jak píšeš. Co já vím, tak pro první dvě lodě projektu 22350 byly dodané turbíny z Ukrajiny (výrobce Zorja Mašprojekt), pak to zarazili a nyní se čeká, až NPO Saturn zvládne výrobu M90FR sám (což by podle posledních zpráv mělo být ve zmiňovaném roce 2018). Již od roku 2007 se ale počítalo s tím, že tyto turbíny bude časem Saturn vyrábět zcela samostatně. Jen se na to původně tolik nespěchalo...

Co se týče pohonu 22460, tak třeba zde:

http://twower.livejournal.com/1838195.html

Zaznamenal jsem tuto informaci svého času na více zdrojích, ale nechce se mi to už dohledávat :oops:
Uživatelský avatar
Julesak
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 6387
Registrován: 7/8/2007, 18:26

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od Julesak »

Podpísaný kontrakt na dodávku pohonu pre Admirala Isakova, štvrtú jednotku Projektu 22350
http://bmpd.livejournal.com/1346424.html

Edit - Xavi3r: z UA dostali turbíny pre celkom tri lode Projektu 22350, ale na Gorškovovi bola jedna turbína poškodená pri požiari alebo niečom takom, tak dostal ako náhradu kus pôvodne určený pre Admirala Golovka (tretiu v sérii).

To by mohlo naznačovať, že aj druhú trojicu Projektu 11356 nakoniec VMF dostane (tj. že si poradia bez pôvodného UA výrobcu).

Projekt 677 po postavení tretej jednotky končí, všetky tri by mali slúžiť na Balte. Ako dočasne riešenie poslúži osvedčený Projekt 06363 (6 na Čierne more, 6 na Tichý oceán a možno aj nejaké ďalšie), do budúcna - úplne nový program s menom Kalina, konečne s funkčným AIP - inak nemá význam.

http://eagle-rost.livejournal.com/599598.html
Obrázek

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.

Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Xawi3r
štábní praporčík
štábní praporčík
Příspěvky: 533
Registrován: 1/12/2013, 21:20

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od Xawi3r »

Julesak píše: Projekt 677 po postavení tretej jednotky končí, všetky tri by mali slúžiť na Balte. Ako dočasne riešenie poslúži osvedčený Projekt 06363 (6 na Čierne more, 6 na Tichý oceán a možno aj nejaké ďalšie), do budúcna - úplne nový program s menom Kalina, konečne s funkčným AIP - inak nemá význam.

http://eagle-rost.livejournal.com/599598.html
Dnes to zase popřeli, tak uvidíme :)

http://tass.ru/en/defense/851184
Uživatelský avatar
rabo
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 2134
Registrován: 16/1/2007, 11:52

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od rabo »

Dnes to zase popřeli, tak uvidíme :)
Čo bolo poprené ?


Ja by som sa ešte vrátil k jednej veci súvisiacej a prehliadanej u modernizovaných krížnikov Kirov. Prečo sú dostatočné pre súčasné bojisko . Je to téma do diskusie a rád by som bol ak to tu bude diskutované , lebo je to zaujímavé a breinstorming je dobrý . Začínam : budú mať desiatky PVO rakiet s dosahom 250 km , navádzané dvoma Pesa radarmi so schopnosťou každého radaru navádzať na osem cieľov dve rakety . Okrem toho budú disponovať raketami stredného dosahu ktoré budú mať vlastný systém navedenia . Počet kanálov bude bude osem až dvanásť. Okrem toho vlastný systém pre delá a pre AKxx. Čo z toho vyplýva ? Len to , že ....budú schopné naraz riešiť veľa cieľov naraz a viac ako kto iný.
Uživatelský avatar
absik mmr
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 100
Registrován: 4/12/2015, 17:13
Bydliště: nestále

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od absik mmr »

Ruské námorníctvo plánuje v tomto roku založiť 15 nových lodí - budú to: 2 ďalšie MRK projektu 22800 (2 sa už stavajú v Leningr. lod. závode PELLA), korvety projektu 20380, strážne lode projektu 22160 - oznámil to zástupca veliteľa VMF vice-admirál Alexander Fedotenkov pre RIA Novosti. Úplne novým typom bude založenie viacúčelovej lode projektu 23550. Tento projekt v sebe zlučuje funkcie strážnej korvety s palubným vrtuľníkom a s 2-mi kontajnermi rakiet Kaliber, funkcie vlečnej lode(námorného remorkéra) a ľadoborca. Určený je hlavne pre oblasť Severného mora kde by MRK 22800 boli neefektívne.

http://vpk.name/news/148142_na_2016_god ... eniya.html

Projekt tejto lode predstavil v makete prvýkrát na MVNV 2015 Leningradský lodiarsky závod PELLA v spolupráci zo štátnym vedeckým ústavom Krilova. To by aj vysvetľovalo prečo 2 lode pr.22800 Karakurt budú dokončené "až" v r.2017 a 2018. Už predtým oznámil veliteľ VMF že závod PELLA bude vyhradený pre stavbu novej strážnej lode-ľadoborca. Bližšie údaje o tomto projekte nie sú známe ale ľadopriechodnosť by mala byť do hrúbky ľadu 1,5 m(vrátane).
Uživatelský avatar
Polarfox
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 5879
Registrován: 5/11/2010, 21:01
Bydliště: Praha

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od Polarfox »

absik mmr píše:Tento projekt v sebe zlučuje funkcie strážnej korvety s palubným vrtuľníkom a s 2-mi kontajnermi rakiet Kaliber, funkcie vlečnej lode(námorného remorkéra) a ľadoborca.
Šmarjá panno k čemu Kalibr a ještě jen ve dvou exemplářích?
ObrázekObrázekObrázek

U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)

“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming

Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
stetula
nadrotmistr
nadrotmistr
Příspěvky: 154
Registrován: 25/7/2014, 17:52

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od stetula »

ta lodička vypadá hódně dobře
http://bastion-karpenko.ru/23550-patrol-ship/
Obrázek
Uživatelský avatar
Polarfox
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 5879
Registrován: 5/11/2010, 21:01
Bydliště: Praha

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva

Příspěvek od Polarfox »

Jo čtyřnásobné kontejnery...ale stejně, cpát to na křížence OPV, ledoborce/remorkéru je přinejmenším výstřední.
ObrázekObrázekObrázek

U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)

“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming

Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Odpovědět

Zpět na „Námořnictvo“