Neříkám, že nemáš pravdu, ale musíš vzít v potaz, že intenzita výroba nebyla zářná ani v čase "nadýchnutí" a bez sankcí. Plánů a harmonogramů spousta, to ano (jako ve všech oblastech), ale realizace kulhala ostošest (takže někdy těžko rozlišit dopad sankcí a ruský "standard"). Jediný rozdíl je v tom, že před sankcemi tam byla nějaká naděje, že se toto postupně zlepší (zmodernizují se loděnice a procesy, námořnictvo obdrží větší pozornost a prostředky), ale ta je teď opět v kopru. Alespoň prozatím.arten píše:Zdá sa, že sankcie zasiahli VMF nečakane tvrdo.
Aktuálny stav ruského námorníctva
Moderátor: Julesak
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva



U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)
“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Nebudem teraz reagovať na všetko, ale:
Plán 8ks "Goškovov" do roku 2020 by bol nereálny aj bez UA krízy a s tým súvisiacimi komplikáciami. Reálne boli tak štyri - a to sa podľa mňa stihnúť dá.
Proj 11356 - dokončené budú určite všetky (6), tu je vplyv prerušenia dodávok z UA citeľný - ale keď zvládli údržbu bez podpory výrobcu (pár príspevkov vyššie), vidím to dobre.
Proj. 1155 - je ich 9 (samozrejme nie všetky sú bojaschopné, nejaké sú v opravách etc), a podľa mňa ich čakajú len mierne modernizácie - tj. bez vplyvu sankcií
Proj. 20380/385 tu súhlasím, nedodanie motorov výstavbu pokročilejších jednotiek narušilo - ako alternatíva sa môže zdať Čína. Stále mi však nejde do hlavy, prečo nepokračujú (zatiaľ) vo výrobe 20385 aj pôvodným pohonom - i keď za cenu zniženia výkonov.
Malé raketové lode- podľa mňa treba rátať s postupným poklesom počtov, súčasne s nábehom výroby Proj 22800 postupne asi aj dôjde k zrýchleniu (ak ich budú stavať vo viacerých lodeniciach- čo asi bude nutné min. pre ďaleký východ). Navyše časť lodí na Čiernom mori či na Balte môžu v tejto kategórii nahradiť už existujúce lode (20380, 21361)
MPK - platí to čo vyššie, ako priamu náhradu ja uvažujem Proj. 22160.
Konvenčné ponorky - súhlasím. Proj. 677 zrejme opustia (alebo aj nie, správy sa líšia), nová generácia je ešte len vo vývoji. V krátko- a strednodobom horizonte Proj. 06363 stači - no, musí stačiť.
Čo sa týka útočných atómových ponoriek:
671RTMK - tu sa asi zhodneme, poďakovať za dobré služby a pri dočerpaní rezursov vyradiť.
971, 945, 949 - to že ich je toľko v údržbe/modernizácii ja osobne považujem za dobrú správu - ten výpadok bude ešte ddlho o citeľný, ale aspoň je už vidieť že do budúcna by nastať znova nemal.
885 - pozri ako prebiehala výstavba Proj. 955 a ako ide teraz - som opatrným optimistom.Do roku 2020 najviac 4 ak všetko dobre pôjde. Celkovo ich podľa mňa bude postavených viac ako sú doterajšie objednávky - bude treba nahrádzať vyradzované 971,945,949.
Takže ja to celkovo vnímam že sa cca od roku 2008 držia na jednej úrovni - netreba ignorovať ani tie ostatné, menej mediálne exponované kategórie - zásobovacie, oceánografické, prieskumné, záchranné etc...
Plán 8ks "Goškovov" do roku 2020 by bol nereálny aj bez UA krízy a s tým súvisiacimi komplikáciami. Reálne boli tak štyri - a to sa podľa mňa stihnúť dá.
Proj 11356 - dokončené budú určite všetky (6), tu je vplyv prerušenia dodávok z UA citeľný - ale keď zvládli údržbu bez podpory výrobcu (pár príspevkov vyššie), vidím to dobre.
Proj. 1155 - je ich 9 (samozrejme nie všetky sú bojaschopné, nejaké sú v opravách etc), a podľa mňa ich čakajú len mierne modernizácie - tj. bez vplyvu sankcií
Proj. 20380/385 tu súhlasím, nedodanie motorov výstavbu pokročilejších jednotiek narušilo - ako alternatíva sa môže zdať Čína. Stále mi však nejde do hlavy, prečo nepokračujú (zatiaľ) vo výrobe 20385 aj pôvodným pohonom - i keď za cenu zniženia výkonov.
Malé raketové lode- podľa mňa treba rátať s postupným poklesom počtov, súčasne s nábehom výroby Proj 22800 postupne asi aj dôjde k zrýchleniu (ak ich budú stavať vo viacerých lodeniciach- čo asi bude nutné min. pre ďaleký východ). Navyše časť lodí na Čiernom mori či na Balte môžu v tejto kategórii nahradiť už existujúce lode (20380, 21361)
MPK - platí to čo vyššie, ako priamu náhradu ja uvažujem Proj. 22160.
Konvenčné ponorky - súhlasím. Proj. 677 zrejme opustia (alebo aj nie, správy sa líšia), nová generácia je ešte len vo vývoji. V krátko- a strednodobom horizonte Proj. 06363 stači - no, musí stačiť.
Čo sa týka útočných atómových ponoriek:
671RTMK - tu sa asi zhodneme, poďakovať za dobré služby a pri dočerpaní rezursov vyradiť.
971, 945, 949 - to že ich je toľko v údržbe/modernizácii ja osobne považujem za dobrú správu - ten výpadok bude ešte ddlho o citeľný, ale aspoň je už vidieť že do budúcna by nastať znova nemal.
885 - pozri ako prebiehala výstavba Proj. 955 a ako ide teraz - som opatrným optimistom.Do roku 2020 najviac 4 ak všetko dobre pôjde. Celkovo ich podľa mňa bude postavených viac ako sú doterajšie objednávky - bude treba nahrádzať vyradzované 971,945,949.
Takže ja to celkovo vnímam že sa cca od roku 2008 držia na jednej úrovni - netreba ignorovať ani tie ostatné, menej mediálne exponované kategórie - zásobovacie, oceánografické, prieskumné, záchranné etc...

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Ale veď áno. Konkrétne sankciám je venovaná prvá tretina môjho príspevku a ich fatálny vliv na "strednú triedu" a potom výpadok motorov pri menších jednotkách...Polarfox píše:Neříkám, že nemáš pravdu, ale musíš vzít v potaz, že intenzita výroba nebyla zářná ani v čase "nadýchnutí" a bez sankcí. Plánů a harmonogramů spousta, to ano (jako ve všech oblastech), ale realizace kulhala ostošest (takže někdy těžko rozlišit dopad sankcí a ruský "standard"). Jediný rozdíl je v tom, že před sankcemi tam byla nějaká naděje, že se toto postupně zlepší (zmodernizují se loděnice a procesy, námořnictvo obdrží větší pozornost a prostředky), ale ta je teď opět v kopru. Alespoň prozatím.arten píše:Zdá sa, že sankcie zasiahli VMF nečakane tvrdo.
No nedá. Majú 2x turbíny pre 22350 a 3x pre 11365. Sami hovoria, že nové ich turbíny budú okolo 2018, čo znamená zaradenie po 2021 - a aj to je predmetom vtipov na Ruských fórach. Takže do 2020 5 fregát, namiesto pôvodne reálnych cca 10.Julesak píše:Nebudem teraz reagovať na všetko, ale:
Plán 8ks "Goškovov" do roku 2020 by bol nereálny aj bez UA krízy a s tým súvisiacimi komplikáciami. Reálne boli tak štyri - a to sa podľa mňa stihnúť dá.
Proj 11356 - dokončené budú určite všetky (6), tu je vplyv prerušenia dodávok z UA citeľný - ale keď zvládli údržbu bez podpory výrobcu (pár príspevkov vyššie), vidím to dobre.
Čiže keď nezačnú na 1155 montovať fičúrky z 22350 a kompl. ich modernizovať, čo zatiaľ tak nevyzerá a pri ich veku by to ani nedávalo veľký zmysel, tak platí čo som napísal - v tejto triede majú obrovský prepad...
Ostatné viac menej súhlas, len toto:
- namiesto Krivakov a množstva MPK teraz majú zopár 20380, nebudujú nič. Všetky malé korvety sú jedno (dvoj) účelové bez PPO schopností. 22160 - pokiaľ viem, ide o hliadkové lode, v prípade nutnosti dovybaviteľné kontajnermi s Kalibrami a nejakou PVO - bez PPO výzbroje a výstroje. A do r. 2020 ich má byť aj tak 6...Julesak píše:MPK - platí to čo vyššie, ako priamu náhradu ja uvažujem Proj. 22160.
V tejto oblasti vidím druhý nadchádzajúci veľký prepad.
Veď hej. Len odteraz min. v spomínanej náhrade torpédoborcov, MPK, menej MRK, kvalite konvenčných a (povedme dočasne) kvantite jadrových ponoriek (a ešte čo sme tu minule spomínali - výsadkové lode) idú dole...Julesak píše:Takže ja to celkovo vnímam že sa cca od roku 2008 držia na jednej úrovni - netreba ignorovať ani tie ostatné, menej mediálne exponované kategórie - zásobovacie, oceánografické, prieskumné, záchranné etc...
Jo a "zombi" stále žije

http://www.militarybox.cz/news/prvni-to ... 8-az-2025/
(strašne sa mi páči ako je pod textom o jadrovom Lideri s 204 RS, fotka modelu s konvenčným pohonom a 136 "celkami"

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Nepodceňoval by som hliadkové lode - väčšie nosia po jednom viacúčelovom vrtuľníku a navyše Kalibre môžu niesť torpédové (napr. 2x torpédo, 2x PLo, 4x protizemné s plochou dráhou letu). V podstate všetky počínajúc pr.22800 Karakurt môžu niesť vrhače hlb. bômb, väčšie napr. spomínaná 22160 majú PPO sonary v prove trupu.arten:
...Všetky malé korvety sú jedno (dvoj) účelové bez PPO schopností. 22160 - pokiaľ viem, ide o hliadkové lode, v prípade nutnosti dovybaviteľné kontajnermi s Kalibrami a nejakou PVO - bez PPO výzbroje a výstroje. A do r. 2020 ich má byť aj tak 6...
V tejto oblasti vidím druhý nadchádzajúci veľký prepad.
viz. viacej: chystám sa spracovať projekt 22160, bude tam aj čiste bojová verzia.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Myslíš 2/3 ks turbín alebo turbíny pre 2/3 ks lodí?arten píše: No nedá. Majú 2x turbíny pre 22350 a 3x pre 11365. Sami hovoria, že nové ich turbíny budú okolo 2018, čo znamená zaradenie po 2021 - a aj to je predmetom vtipov na Ruských fórach. Takže do 2020 5 fregát, namiesto pôvodne reálnych cca 10.
V každom prípade, ak prvé domáce turbíny budú hotové v roku 2018, tak lode ako také môžu byť skompletované "relatívne" rýchlo (výstavba všetkých beží).
Proj. 20380 je oproti 1135 či 1124M oprovský pokrok - to že ich bude menej je ok. Proj. 21631 či 22800 oproti 1239 či 1241 takisto. Početne ich bude menej, ale možnosťami budú úplne inde.arten píše: - namiesto Krivakov a množstva MPK teraz majú zopár 20380, nebudujú nič. Všetky malé korvety sú jedno (dvoj) účelové bez PPO schopností. 22160 - pokiaľ viem, ide o hliadkové lode, v prípade nutnosti dovybaviteľné kontajnermi s Kalibrami a nejakou PVO - bez PPO výzbroje a výstroje. A do r. 2020 ich má byť aj tak 6...
V tejto oblasti vidím druhý nadchádzajúci veľký prepad.
Proj. 22160 má napr. niesť vrtuľník - to ho čo sa týka bojových možností posúva o ligu i viac vyššie. Neviem akú má mať zostavu elektroniky (hlavne sonarov v tomto prípade), ale určite bude nahrádzať staršie MPK. Čo sa týka výzbroje - UKSK znamená aj protiponorkové schopnosti - 91RT2. Opäť okresný prebor vs. liga majstrov, čo sa týka schopností.
V tomto celkovom výhľade sa proste nezhodnemearten píše: Veď hej. Len odteraz min. v spomínanej náhrade torpédoborcov, MPK, menej MRK, kvalite konvenčných a (povedme dočasne) kvantite jadrových ponoriek (a ešte čo sme tu minule spomínali - výsadkové lode) idú dole...


Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Lodí pochopiteľne. Neviem ako rýchlo po inštalácii pohonu môžu byť lode dokončené, ale spomínajú sa takéto termíny.Julesak píše: Myslíš 2/3 ks turbín alebo turbíny pre 2/3 ks lodí?
V každom prípade, ak prvé domáce turbíny budú hotové v roku 2018, tak lode ako také môžu byť skompletované "relatívne" rýchlo (výstavba všetkých beží).
Ta možnosť, že by sa lode masovo budovali a "čakali" na pohon a potom rýchlo dokončili asi celkom mechanicky reálna nie je, ale môžeš mať pravdu že zdržanie teraz sa môže zmeniť na vyššiu rýchlosť zavádzania týchto jednotiek po r. 2020...
jaj no tak určite. Ale pri všetkých námorníctvach rel. sila jednotiek oproti starším stúpa a neviem o tom, že by niekto teraz ekvivalentne nárastu schopností znižoval počet jednotiekJulesak píše:Početne ich bude menej, ale možnosťami budú úplne inde.

No tak bez sonarov neviem ako "určite bude nahrádzať staršie MPK." A používať 91RT2... (jeden vrtulník asi ternom nebude)Julesak píše:Proj. 22160 má napr. niesť vrtuľník - to ho čo sa týka bojových možností posúva o ligu i viac vyššie. Neviem akú má mať zostavu elektroniky (hlavne sonarov v tomto prípade), ale určite bude nahrádzať staršie MPK. Čo sa týka výzbroje - UKSK znamená aj protiponorkové schopnosti - 91RT2. Opäť okresný prebor vs. liga majstrov, čo sa týka schopností.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Stavba všetkých jednotiek (Golovko & Isakov, resp. Butakov & Istomin) beží aj naďalej, jediný Kornilov pokiaľ viem ešte nebol započatý.arten píše: Lodí pochopiteľne. Neviem ako rýchlo po inštalácii pohonu môžu byť lode dokončené, ale spomínajú sa takéto termíny.
Ta možnosť, že by sa lode masovo budovali a "čakali" na pohon a potom rýchlo dokončili asi celkom mechanicky reálna nie je, ale môžeš mať pravdu že zdržanie teraz sa môže zmeniť na vyššiu rýchlosť zavádzania týchto jednotiek po r. 2020...
Ale iste že áno - či už sa to týka lietadiel, pozemnej techniky alebo lodí. Pokles počtu kusov techniky všetkých typov je evidentný.arten píše: jaj no tak určite. Ale pri všetkých námorníctvach rel. sila jednotiek oproti starším stúpa a neviem o tom, že by niekto teraz ekvivalentne nárastu schopností znižoval počet jednotiek![]()
Dva príklady za všetky - počet dokončených ponoriek triedy Los Angeles (62?) a počet plánovaných Virginií (pod 50). Alebo počet fregát Type 23 - 16 dokončených, z toho 13 slúži v RN, nahradiť ich má 8 ks Type 26.
Proste sa nenahrádza kus za kus. Nie sú na to love, vo všeobecnosti.
Absik vyššie píše že sonary mať budú - ja to pokladám za veľmi pravdepodobné, inak tá trieda nemá zmysel.arten píše: No tak bez sonarov neviem ako "určite bude nahrádzať staršie MPK." A používať 91RT2... (jeden vrtulník asi ternom nebude)
Čo je zle s 91RT2?
Vrtuľník - práveže ternom bude - je to základ protiponorkových schopností každého moderného námorníctva (samozrejme, nemal by to byť Ka-27PL s vybavením z roku pána 198x... ale Ka-27M/PLM?, to bude niečo iné). Vrtuľník výrazne zväčšuje oblasť ktorú je dané plavidlo schopné kontrolovať, zvyšuje rýchlosť reakcie etc... (práve to že budú mať vrtuľník je podľa mňa znakom toho že majú aj protiponorkovú úlohu - a k tej patria aj sonary).

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Ok, uvidíme kam sa dostanú..Julesak píše: Stavba všetkých jednotiek (Golovko & Isakov, resp. Butakov & Istomin) beží aj naďalej, jediný Kornilov pokiaľ viem ešte nebol započatý.
Nerozumieme sa - napísal som ekvivalentne. Ak má napr. CVN Ford deklarovanú 2x vyššiu efektivitu ako Nimitz, neznamená to, že USN redukuje počet CV na 50%. Redukcia je ako píšeš najmä o peniazoch, nie tom čo by floty chceli.Julesak píše: Ale iste že áno - či už sa to týka lietadiel, pozemnej techniky alebo lodí. Pokles počtu kusov techniky všetkých typov je evidentný.
Dva príklady za všetky - počet dokončených ponoriek triedy Los Angeles (62?) a počet plánovaných Virginií (pod 50). Alebo počet fregát Type 23 - 16 dokončených, z toho 13 slúži v RN, nahradiť ich má 8 ks Type 26.
Proste sa nenahrádza kus za kus. Nie sú na to love, vo všeobecnosti.
Ale tvrdiť, že na náhradu rýchle končiacej flotily: 37 MRK stačí 5+ 1(hoc aj 2) ročne a namiesto tridsiadky PP lodí desiatka (hoc aj + 6 22160), tak to je predsa len príliš nepomer.
Aj keby časom naštartovali produkciu, k výraznému prepadu bojových možností skrátka dôjde...
Tak som trochu pogooglil a vyzerá, že veru hej: http://www.severnoe.com/proposals/naval/22160/Julesak píše: Absik vyššie píše že sonary mať budú - ja to pokladám za veľmi pravdepodobné, inak tá trieda nemá zmysel.
Takže ok, posíli PPO.
Len to už potom asi nemôžeme volať "OVP s posílenou elektronikou a možnosťou nalodiť Kaliber a PLRS," ale je to vlastne plnohodnotná korveta...
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
V tom sa zhodneme - pr.22160 má sonar v nose typ MGK-335EM-03 s možnosťou navádzania torpéd, prípadne presne určí kam hádzať spomínané HB. A taktiež dokáže odpočúvať podvodné telef. siete NATO vraj až na vzdialenosť 30 km.arten:
...Takže ok, posíli PPO.
Len to už potom asi nemôžeme volať "OVP s posílenou elektronikou a možnosťou nalodiť Kaliber a PLRS," ale je to vlastne plnohodnotná korveta...
Oba "veľké" typy 22160 a 23550 majú vlečné sonary Vinetka-EM ktoré detekujú nízkohlučné ponorky na vzdialenosť do 50 km, hladinové lode s redukciou šumu až na 100 km a nízkošum. torpéda na 30 km.
Oba typy majú dĺžku trupu cez 94 m, dosah 6000 nm. a výdrž na mori 60 dní a možno ich skôr prirovnať k ľahkým fregatám, hlavne pr.22160 v "bojovom" vyhotovení môže mať 2 x 12 hlavňové vertikálne PVO Štiľ-1 s dosahom 50 km v diaľke a do výšky 15 km. Typ 22160 v plne bojovom vyhotovení nesie 2 odpaľ. zariadenia UKSK, teda 16x Kaliber-NK.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Absik2
Skôr Redut, ako Štil, ten potrebuje ožarovače, je ťažší a hlavne zastaralý a pokiaľ vidím dobre modely a vizualizácie tak 2x8.
A nie 2x UKSK, ale dva kontajnery "Club K" s 2x4 strelami - čo je aj tak dosť.
Len tu už vznikajú dve otázky:
- na loď 1300-1500t je to už skrátka celkom dosť aj na Ruské pomery a
- vyvstáva otázka typovej unifikácie a otázky aký má zmysel stavať zároveň napr. 22160 a 22830/5 (a Bujan M, Karakurt)...
Skôr Redut, ako Štil, ten potrebuje ožarovače, je ťažší a hlavne zastaralý a pokiaľ vidím dobre modely a vizualizácie tak 2x8.
A nie 2x UKSK, ale dva kontajnery "Club K" s 2x4 strelami - čo je aj tak dosť.
Len tu už vznikajú dve otázky:
- na loď 1300-1500t je to už skrátka celkom dosť aj na Ruské pomery a
- vyvstáva otázka typovej unifikácie a otázky aký má zmysel stavať zároveň napr. 22160 a 22830/5 (a Bujan M, Karakurt)...
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Bujan-M končí, Proj. 22380/385 je na more, Proj. 22160 náhrada pobrežných Proj. 1124, 1331M a Proj. 22800 náhrada Proj. 1241 resp. 1239.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Prosím daj tie Ruské vtipné fóra.No nedá. Majú 2x turbíny pre 22350 a 3x pre 11365. Sami hovoria, že nové ich turbíny budú okolo 2018, čo znamená zaradenie po 2021 - a aj to je predmetom vtipov na Ruských fórach. Takže do 2020 5 fregát, namiesto pôvodne reálnych cca 10.
Už sme to tu riešili nejaký čas dávnejšie . A teraz hu . Práve v motoroch.956 je údajne v prevádzke 5 tým však už končí životnosť a budú časom vyradzované.
Už si počul o kúpe v Číne montovaných Nemeckých motorov ? Nie . No tak teraz to čítaš. Obavy so smerovaním VMF majú hlavne tí čo ,majú zdroje z ....Ďalej, menšie jednotky:
Korviet 20380(1) majú dokončených 5. Dve 20385 ostanú asi osamotené, pretože kvôli motorom MTU aj dve ďalšie jednotky pôvodne plánované ako 20385 (Retivyj a Strogyj) sa založili ako 20380. V r. 2020 ich budú mať asi 11, ale len dve s tak ceneným UKSK (ak teda vyvinú náhradu motorov). Pôvodne ich chceli mať tuším 20 z toho 6 20385...
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
prosím, daj nám odkaz na Německé motory, montované v ČíněUž si počul o kúpe v Číne montovaných Nemeckých motorov ? Nie . No tak teraz to čítaš. Obavy so smerovaním VMF majú hlavne tí čo ,majú zdroje z ....

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Rase: Shanxi North MTU Diesel Co., Ltd, resp. MTU China
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Hlavně MAN Diesel & Turbo China. Taky se tam angažuje finská Wartsila a vyrábějí tam jejich diesely.
If you're going through hell, keep going. -- Winston Churchill
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Diky, vlastně proč ne, když Číňanům dobře zaplatí + dozor, tak dokáží dělat i hodně kvalitní výrobky.
To že je nikdo v Evropě nebude umět vyrobit, je věc druhá
To že je nikdo v Evropě nebude umět vyrobit, je věc druhá

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Proč myslíš?To že je nikdo v Evropě nebude umět vyrobit, je věc druhá


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
nj. někdy jsem paranoidní 


"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
No jo no. Keď chceš tak samozrejme nájdeš staršie ekvivalenty. Moja poznámka skôr smerovala k tomu, že keď nemáš peniaze a končí ti životnosť celých tried s rôznym určením, logiku dáva budovať univerzálne, resp. modulárne platformy. 22160 je v tomto zmysle krok správnym smerom. Ešte - nie som si celkom istý, či delenie na pobrežné a morské má ešte nejaký zmysel, čo sa týka napr. nautických vlastností "pobrežných" lodí v Severnom oceáne a "morských" v Čiernom mori, či Baltiku, rozdiel tam asi veľký nebude...Julesak píše:Bujan-M končí, Proj. 22380/385 je na more, Proj. 22160 náhrada pobrežných Proj. 1124, 1331M a Proj. 22800 náhrada Proj. 1241 resp. 1239.
Rabo - sorry, ale nerozumiem reči tvojho kmeňa.
Pozri diskusiu napr. pod linkom čo tu kedysi dal julesák, čo znamená "hu . Práve v motoroch" netuším, s tou Čínou sa to spomína, ale nebude to také jednoduché. Licenčné kontrakty totiž zakazujú vývoz, špeciálne pri Číne je na to svet veľmi citlivý, takže bude záležať na tom, kto má v skutočnosti pod palcom výrobu a čo všetko si Čína trúfne a s akým rizikom...