Aktuálny stav ruského námorníctva
Moderátor: Julesak
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Včera som tu chcel poslať dlhý príspevok ale neprešiel (asi time), tak stručne: pri plnom nasadení výroba veľkej korvety (SPK) 20380 trvá min. 2 roky,
prepracovaná modulárna 22160 (ruské označ, PK) sa dá vyrobiť za rok, možno viac. MRK 22800 sa dá vyrobiť za 6 - 9 mesiacov, samozrejme drak, motory, ich dodávka zabudovanie a "suché" skúšky je iná kapitola.
Tak unifikácia: MRK výtlak 800 ton - pr. 22800 morská odolnosť cca 5 balov
PK výtlak 1300-1400 ton - pr. 22160 a 23550 mor. odoln. 5 - 6 balov
SPK výtlak 1800 - 2200 ton - pr. 20380/20385(20385 trvá asi dlhšie) more/oceán 6 - 7 balov
MRK - malyj raketnyj korvet/korabľ (raketová korveta)
PK - pograničnoj korabľ (pohraničná/strážna loď) LCS
SPK - storožovoj pograničnoj korabľ (hliadková pohraničná loď pre širšiu ochranu ekonomickej a priechodnej/protiblokálnej zóny)
prepracovaná modulárna 22160 (ruské označ, PK) sa dá vyrobiť za rok, možno viac. MRK 22800 sa dá vyrobiť za 6 - 9 mesiacov, samozrejme drak, motory, ich dodávka zabudovanie a "suché" skúšky je iná kapitola.
Tak unifikácia: MRK výtlak 800 ton - pr. 22800 morská odolnosť cca 5 balov
PK výtlak 1300-1400 ton - pr. 22160 a 23550 mor. odoln. 5 - 6 balov
SPK výtlak 1800 - 2200 ton - pr. 20380/20385(20385 trvá asi dlhšie) more/oceán 6 - 7 balov
MRK - malyj raketnyj korvet/korabľ (raketová korveta)
PK - pograničnoj korabľ (pohraničná/strážna loď) LCS
SPK - storožovoj pograničnoj korabľ (hliadková pohraničná loď pre širšiu ochranu ekonomickej a priechodnej/protiblokálnej zóny)
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
1. fregata (ruské označenie SK - storoževyj korabľ= hliadková loď) projektu 11356 "Admirál Grigorevič" bude (konečne) označená zástavou VMF (Andrejevskij flag) v prvej dekáde marca tohto roku. Hoci označovaná ako hlavná loď triedy, sesterská loď "Admirál Essen" už vykonáva štátne skúšky v Baltickom mori.
Kaliningradský lodiarsky závod "Jantar", ktorý je hlavným výrobcom tohto typu, dostal objednávku na 6 lodí tr. 11356.
http://vpk.name/news/149533_v_kaliningr ... viche.html
Kaliningradský lodiarsky závod "Jantar", ktorý je hlavným výrobcom tohto typu, dostal objednávku na 6 lodí tr. 11356.
http://vpk.name/news/149533_v_kaliningr ... viche.html
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
[quotenj. někdy jsem paranoidní
][/quote] Buď v pohode . Stopli sa aj sankcie voči Bielorusku a to je ústupok hlavne voči Rusku. Už sa nemusia sťahovať závody do Ruska, ale bude sa tovar predávať cez Bielorusko.

A kto má dnes peniaze ? Rusko neprinieslo nič nové, len pokračujú v tom čo už mali - mali malé lode so super raketami a teraz ich majú zas.No jo no. Keď chceš tak samozrejme nájdeš staršie ekvivalenty. Moja poznámka skôr smerovala k tomu, že keď nemáš peniaze a končí ti životnosť celých tried s rôznym určením, logiku dáva budovať univerzálne, resp. modulárne platformy. 22160 je v tomto zmysle krok správnym smerom. Ešte - nie som si celkom istý, či delenie na pobrežné a morské má ešte nejaký zmysel, čo sa týka napr. nautických vlastností "pobrežných" lodí v Severnom oceáne a "morských" v Čiernom mori, či Baltiku, rozdiel tam asi veľký nebude...
No tá licencia je veľmi volná! Už pri jej zakúpení sa vie , že bude zneužitá , ale to nie je problém , lebo je zaplatená a platí ľudí. Dlhšia debata . Rusko si môže vybrať a to domáce s časovým posunom , alebo Čína hneď . No čo si vyberie ?Rabo - sorry, ale nerozumiem reči tvojho kmeňa.
Pozri diskusiu napr. pod linkom čo tu kedysi dal julesák, čo znamená "hu . Práve v motoroch" netuším, s tou Čínou sa to spomína, ale nebude to také jednoduché. Licenčné kontrakty totiž zakazujú vývoz, špeciálne pri Číne je na to svet veľmi citlivý, takže bude záležať na tom, kto má v skutočnosti pod palcom výrobu a čo všetko si Čína trúfne a s akým rizikom...
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
První korveta projektu 20385 "Gremyashchy" bude spuštěna na vodu a začne testy na moři v roce 2017 (5 let po zahájení stavby).
https://lenta.ru/news/2016/02/17/gremyashij/
https://lenta.ru/news/2016/02/17/gremyashij/
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
CMDB Almaz uveřejnila na svých stránkách projekt nové protiponorkové lodi "Projekt 23420".
http://www.almaz-kb.ru/eng/catalogue/23420.php
http://bmpd.livejournal.com/1744165.html
http://www.almaz-kb.ru/eng/catalogue/23420.php
http://bmpd.livejournal.com/1744165.html
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Julesak, vyzera, že ťa vypočuli a idu tam dať staré motoryXawi3r píše:První korveta projektu 20385 "Gremyashchy" bude spuštěna na vodu a začne testy na moři v roce 2017 (5 let po zahájení stavby).
https://lenta.ru/news/2016/02/17/gremyashij/

No výborne. Ďalšia jednoúčelová konštrukcia... A prečo 1300t PP loď nemá PP vrtuľník, je už mimo moje chápanie...Xawi3r píše:CMDB Almaz uveřejnila na svých stránkách projekt nové protiponorkové lodi "Projekt 23420".
http://www.almaz-kb.ru/eng/catalogue/23420.php
http://bmpd.livejournal.com/1744165.html

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
No zatiaľ preto že má síce heliport pre Ka-29/31/32 ale nemá stealth hangár pre neho. Tak Rusi spoliehajú na to že 2 "bezpilotniky" z komplexu Horizont air S-100 uvidia najmenej to isté ako jeden vrtuľník. Obdobný problém má aj plnobojový proj. 22160 ktorý visí tiež na hangári a preto nemá priestorovo doriešenú PVO ktorej moduly majú byť medzi hlavnou nádstavbou a hangárom. Projekt 22800 Karakurt zatiaľ bude tiež ochudobnený o PVO pre ešte nedostupné systémy Kortik (prípadne Palaš) tak prvé 2 lode budú dodané ako hliadkové s "PVO" po dvoch vežičkách AK-630. K sľubovaným Pancir-M sa dostanú najskôr po r. 2025.
Nuž nejde všetko hladko..
Nuž nejde všetko hladko..
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
To je rakúsky Camcopter že? Tak ten je možno dobrý na hliadkový Rubín, ako protiponorkový je nanič... Ináč v stealth hangáre problém nebude - tento koncept musí svietiť ako vian. stromček.absik mmr píše:No zatiaľ preto že má síce heliport pre Ka-29/31/32 ale nemá stealth hangár pre neho. Tak Rusi spoliehajú na to že 2 "bezpilotniky" z komplexu Horizont air S-100 uvidia najmenej to isté ako jeden vrtuľník.
?? neviem o ktorom s tych vizualov sa bavíme, ale tento: http://www.severnoe.com/proposals/naval/22160/ tam hangár má, nie? A aké moduly myslíš?absik mmr píše:Obdobný problém má aj plnobojový proj. 22160 ktorý visí tiež na hangári a preto nemá priestorovo doriešenú PVO ktorej moduly majú byť medzi hlavnou nádstavbou a hangárom.
A v čom je zase problém?absik mmr píše:K sľubovaným Pancir-M sa dostanú najskôr po r. 2025.

Naposledy upravil(a) arten dne 19/2/2016, 11:59, celkem upraveno 1 x.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Projekt 23420 je zdá se soukromou iniciativou výrobce. Ani zmínka o tom, že by o něj projevilo zájem domácí námořnictvo.
Jinak zde je odkaz i s fotkami a videem na dnešní již zmíněné zakládání třetí jednotky Projektu 22160. Dle textu by mělo být dodáno po dvou lodích v roce 2017,2018,2019 a jedna v roce 2020. Má se jednat o první loď v ruském námořnictvu s modulární konstrukcí umožňující instalaci zbraní a vybavení dle plněného úkolu a se zvýšeným důrazem na komfort posádky. Loď určená převážně pro "mírové" operace, asymetrické konflikty, potírání pirátství a "reprezentaci" v zájmových oblastech v době míru. Původně zamýšlené německé motory MAN nahradí v Rusku vyráběné pohonné jednotky. Ale obecně za pochodu nahrazují zahraniční komponenty domácí produkcí...
http://bmpd.livejournal.com/1748163.html
Jinak zde je odkaz i s fotkami a videem na dnešní již zmíněné zakládání třetí jednotky Projektu 22160. Dle textu by mělo být dodáno po dvou lodích v roce 2017,2018,2019 a jedna v roce 2020. Má se jednat o první loď v ruském námořnictvu s modulární konstrukcí umožňující instalaci zbraní a vybavení dle plněného úkolu a se zvýšeným důrazem na komfort posádky. Loď určená převážně pro "mírové" operace, asymetrické konflikty, potírání pirátství a "reprezentaci" v zájmových oblastech v době míru. Původně zamýšlené německé motory MAN nahradí v Rusku vyráběné pohonné jednotky. Ale obecně za pochodu nahrazují zahraniční komponenty domácí produkcí...
http://bmpd.livejournal.com/1748163.html
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
No treba uviesť, že už budú s Ruskými motormi a , že 5 rokov pri zmene oproti pôvodnej verzii nie je fakt dlhá doba.První korveta projektu 20385 "Gremyashchy" bude spuštěna na vodu a začne testy na moři v roce 2017 (5 let po zahájení stavby).
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Som proste krásny a múdryarten píše:Julesak, vyzera, že ťa vypočuli a idu tam dať staré motory![]()

Nie je to len súkromná iniciatíva výrobcu?arten píše: No výborne. Ďalšia jednoúčelová konštrukcia... A prečo 1300t PP loď nemá PP vrtuľník, je už mimo moje chápanie...
EDIT:
Teda vlastne môžu ďalej pokračovať s 20385, ak je otázka pohonu vyriešená. Či?rabo píše:No treba uviesť, že už budú s Ruskými motormi a , že 5 rokov pri zmene oproti pôvodnej verzii nie je fakt dlhá doba.První korveta projektu 20385 "Gremyashchy" bude spuštěna na vodu a začne testy na moři v roce 2017 (5 let po zahájení stavby).

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
ad 1: nechápem prečo by mal "svietiť"? Čo ti vadí - nezakrytý RBU-6000? alebo vyvýšený heliport? Toto ešte nemusí byť konečný dizajn.arten:
... Ináč v stealth hangáre problém nebude - tento koncept musí svietiť ako vian. stromček.
absik mmr píše:Obdobný problém má aj plnobojový proj. 22160 ktorý visí tiež na hangári a preto nemá priestorovo doriešenú PVO ktorej moduly majú byť medzi hlavnou nádstavbou a hangárom.
?? neviem o ktorom s tych vizualov sa bavíme, ale tento: http://www.severnoe.com/proposals/naval/22160/ tam hangár má, nie? A aké moduly myslíš?
absik mmr píše:K sľubovaným Pancir-M sa dostanú najskôr po r. 2025.
A v čom je zase problém? Veď už mal byť zavedený.
ad 2: asi mám niečo s očami ale žiadny hangár nevidím, zajtra sem dám obrázok ako by mal vypadať. MOduly PVO by mali byť na tých dvoch "balkónoch" po stranách hlavnej nádstavby. Typ neviem, tipujem na Sosna -K ktorú by mohol nahradiť Sosna - M.
ad 3: Áno Pancir - M je zavedený ale ak sa vrátiš o pár strán dozadu - nájdeš tam našu slovnú výmenu s rabom kde sme prebrali poradie prezbrojovania na Pancir-M. Posledné by mali byť "obry" TARK Peter Velikyj a TAKR Admiral Kuznecov do roku 2025. Vyzerá to tak že na "malé" lodstvo budú teda kapacity po r.2025.
Nie, určite nie je. Jednak sa v origináli správy VPK Novosti píše že ALMAZ konal na objednávku "neznámeho" zadávateľa a za druhé - výrobná a konštrukčná dokumentácia sa pohybuje v desiatkach či skôr v stovkách miliónov dolárov na čo Almaz iste svojvoľné kapacity nemá. Skôr to bude nejaký zahraničný zákazník ktorý zatiaľ z istých dôvodov chce byť anonymný.julesak:
Nie je to len súkromná iniciatíva výrobcu?
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Oči máš dobré, jen to chce lépe čístabsik mmr píše: ad 2: asi mám niečo s očami ale žiadny hangár nevidím, zajtra sem dám obrázok ako by mal vypadať.

22160 má "teleskopický hangár a ranvej s prostředky k zajištění vzletu, přistání a údržby pátrací a záchranné helikoptéry Ka-27 PS". Tzn. něco tam asi bude...
http://www.severnoe.com/proposals/naval/22160/
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
A skromný!Julesak píše: Som proste krásny a múdry![]()

Asi hej. Ale budu sa im vracať tie veci pre ktoré pôvodne prešli na západné konštrukcie - asi výkon, spotreba, životnosť, údržba a pod...Julesak píše:Teda vlastne môžu ďalej pokračovať s 20385, ak je otázka pohonu vyriešená. Či?
Ano. + odkryte prvky na nástavbe, Kastan/Pancir M, "kútové odrážače" pod heliportom atď...absik mmr píše: ad 1: nechápem prečo by mal "svietiť"? Čo ti vadí - nezakrytý RBU-6000? alebo vyvýšený heliport? Toto ešte nemusí byť konečný dizajn.
Nemusí. Ale je marný (kua nemá to riadny PPO vrtulník!

Pozri sa pozorne sem: http://bastion-opk.ru/22160/ a sem: http://bastion-opk.ru/22160-mvms-2013/ (Xawi3r nie telskopicky, ale normalny, nie?)absik mmr píše:ad 2: asi mám niečo s očami ale žiadny hangár nevidím, zajtra sem dám obrázok ako by mal vypadať.
To ale nie je "PVO ktorej moduly majú byť medzi hlavnou nádstavbou a hangárom."absik mmr píše:MOduly PVO by mali byť na tých dvoch "balkónoch" po stranách hlavnej nádstavby. Typ neviem, tipujem na Sosna -K ktorú by mohol nahradiť Sosna - M.
Odkiaľ máš, že by po stranách niečo malo byť? Prečo by to nemali byť len technologické krycie panely? A opäť- už je to za hranou únosnosti, nie?
Pri všetkej úcte, ty s Rabom nie ste zdroj. Prečo by preboha nemohli súkať Pancir-M v počte X kusov ročne? Koncept uviedli pred tuším 3-4 rokmi? Aké techn. problémy by pri tejto evolučnej aplikácii poz. systému mohli nastať?absik mmr píše:ad 3: Áno Pancir - M je zavedený ale ak sa vrátiš o pár strán dozadu - nájdeš tam našu slovnú výmenu s rabom kde sme prebrali poradie prezbrojovania na Pancir-M. Posledné by mali byť "obry" TARK Peter Velikyj a TAKR Admiral Kuznecov do roku 2025. Vyzerá to tak že na "malé" lodstvo budú teda kapacity po r.2025.

absik mmr píše:Jednak sa v origináli správy VPK Novosti píše že ALMAZ konal na objednávku "neznámeho" zadávateľa a za druhé - výrobná a konštrukčná dokumentácia sa pohybuje v desiatkach či skôr v stovkách miliónov dolárov na čo Almaz iste svojvoľné kapacity nemá. Skôr to bude nejaký zahraničný zákazník ktorý zatiaľ z istých dôvodov chce byť anonymný.
Ak je to tak, tak to len prehlbuje moje zdesenie nad ďalším jednoúčelovým dizajnom... Koľko ich je v tomto momente? Sedem? (!!!)
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
No len prejdu podľa všetkého na domce motory. Tie európske nedostane zlí Rusi, lebo mi ich nepredáme a asi nikomu. 20385 pôjdu na Ruských motoroch .Asi hej. Ale budu sa im vracať tie veci pre ktoré pôvodne prešli na západné konštrukcie - asi výkon, spotreba, životnosť, údržba a pod..
Na tomto ešte nikto fičí pri súčasných spôsoboch REB ?Ano. + odkryte prvky na nástavbe, Kastan/Pancir M, "kútové odrážače" pod heliportom atď...
No pri tej úcte by si nám mohol veriť , alebo sa mýlime ? No proste nové Pancíre prídu neskôr.Pri všetkej úcte, ty s Rabom nie ste zdroj. Prečo by preboha nemohli súkať Pancir-M v počte X kusov ročne? Koncept uviedli pred tuším 3-4 rokmi? Aké techn. problémy by pri tejto evolučnej aplikácii poz. systému mohli nastať?![]()
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Na vodu byla spuštěna čtvrtá fregata projektu 11356 "Admiral Butakov". Termín dokončení je ale ve hvězdách...
http://bmpd.livejournal.com/1772910.html
http://bmpd.livejournal.com/1772910.html
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Termín dokončenia nie je vo hviezdach, doteraz to trvalo 13 - 18 mesiacov a nevidím prekážku prečo by to malo trvať viac. Lodenica Jantár má zrejme veľa práce (plánovanej), preto založenie kýlu 6-tej fregaty (Admiral Kornilov) je presunuté do rezervy. Od založenia kýlu do spustenia na vodu trvalo priemerne 3 roky, dokončenie cca 1,5 roka, polroka štátne a závodské skúšky, prevzatie do stavu VMF 4 až 6 mesiacov. Cena za jeden kontrakt (na stavbu 3 lodí pr.11356) je priemerne 40 mlrd. rubľov.
Prvý kontrakt na 3 lode: Admiral Grigorovič
Admiral Essen
Admiral Makarov
Druhý kontrakt na 3 lode: Admiral Butakov
Admiral Istomin obe lode sú v pláne dokončiť a dovtedy rozhodnúť o ich osude vzhľadom na sankcie Ukrajiny na dodávku turbín
Admiral Kornilov odsunutý do rezervy
http://bmpd.livejournal.com/1772910.html
Prvý kontrakt na 3 lode: Admiral Grigorovič
Admiral Essen
Admiral Makarov
Druhý kontrakt na 3 lode: Admiral Butakov
Admiral Istomin obe lode sú v pláne dokončiť a dovtedy rozhodnúť o ich osude vzhľadom na sankcie Ukrajiny na dodávku turbín
Admiral Kornilov odsunutý do rezervy
http://bmpd.livejournal.com/1772910.html
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Nevidíš překážku? Absence motorů není překážka?absik mmr píše:Termín dokončenia nie je vo hviezdach, doteraz to trvalo 13 - 18 mesiacov a nevidím prekážku prečo by to malo trvať viac. Lodenica Jantár má zrejme veľa práce (plánovanej), preto založenie kýlu 6-tej fregaty (Admiral Kornilov) je presunuté do rezervy. Od založenia kýlu do spustenia na vodu trvalo priemerne 3 roky, dokončenie cca 1,5 roka, polroka štátne a závodské skúšky, prevzatie do stavu VMF 4 až 6 mesiacov. Cena za jeden kontrakt (na stavbu 3 lodí pr.11356) je priemerne 40 mlrd. rubľov.
Prvý kontrakt na 3 lode: Admiral Grigorovič
Admiral Essen
Admiral Makarov
Druhý kontrakt na 3 lode: Admiral Butakov
Admiral Istomin obe lode sú v pláne dokončiť a dovtedy rozhodnúť o ich osude vzhľadom na sankcie Ukrajiny na dodávku turbín
Admiral Kornilov odsunutý do rezervy
http://bmpd.livejournal.com/1772910.html


Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Pre export? To pochybujem? ČMF nové jednotky potrebuje - a turbíny musia zvládnuť, aj pre Gorškova a spol.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
No právě! 11356 objednávali v okamžiku, když si uvědomili, že 22350 nebude k dispozici tak rychle v takových počtech, jak by si přáli. Tedy na překlenutí jistého období (obdobně, jako to dělají u ponorek 636.3, protože nástupce je v nedohlednu). Na poslední jednotky 11356 ale již nejsou kompletní pohony a Ukrajina je pro ruské námořnictvo nedodá. Pohon pro 22350 má teď jednoznačnou prioritu. Až ho zvládnou vyrábět, k vývoji turbín pro 11356 už nebude mít smysl se vracet. A Ukrajina se již několikrát vyjádřila, že nemá problém dodávat komponenty pro ruské lodě určené pro zahraniční zákazníky... No a když si k tomu přičteme, že Indie projevila zájem o další fregaty 11356...Julesak píše:Pre export? To pochybujem? ČMF nové jednotky potrebuje - a turbíny musia zvládnuť, aj pre Gorškova a spol.
Ale třeba se pletu
