Mám pocit že som niekde v tých článkoch zachytil že váha dvoch pilotov dohromady môže byť 150kg.Franz Trubka píše:Mozna,ze jsem to prehledl,ale jaka je maximalni vzletova hmotnost?
Opravdu to uveze i druheho manika?
ČVUT UL-39 Albík
Re: ČVUT UL-39 Albík
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: ČVUT UL-39 Albík
Tak další podrobnosti vypuštěny. Albík se ve vzduchu udrží 2,5 hodiny a dolétne na vzdálenost 550km
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=19232
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=19232



Re: ČVUT UL-39 Albík
cit: Franz: maximální vzletová hmotnost má být 472,5kg
To není tak úplně pravda, maximální vzletová hmotnost je 450 Kg, která může být zvýšena o hmotnost záchraného padákového/raketového systému.
jinak řečí §:
Zákonné vymezení kategorie podle vyhlášky 108/1997 Sb. § 24, odstavec 5:
Ultralehký letoun je letoun, který je konstruován maximálně pro dvě osoby, řízený buď přesouváním těžiště pilota, nebo aerodynamickými prostředky, jehož pádová rychlost nepřevyšuje 65 km/h, jehož maximální vzletová hmotnost je 450 kg.
a ještě námitka k předchozí diskuzi:
STEALTH není kategorie, ale název vlastnosti (kdysi byla dokonce snaha v ČR zavést název "kradmý" ve smyslu těžko zjistitelný). Jako název kategorie se používá jen přeneseně. Takže není vyloučeno postavit ULLa s vlastnostmi stealth - pokud to někdo zbastlí (i když nejde přímo o ULLa podívejte se například na tohle krásný éro http://www.wainfan.com/facet.htm, které dokazuje, že lítá i cihla, ale podle všehoto nelétalo tak zle).
To že mají malé lodě koutové odražeče je dáno tím, že vlnění moře zarušuje radary a z takové jachty není na radaru ve vlnách vidět nic.
Za sociku byly koutové odražeče montovány i do sportovních letadel Svyzyrmu( např řada Trenér za za druhým sedadlem podkrytem hřbetu trupu).
ČauP
To není tak úplně pravda, maximální vzletová hmotnost je 450 Kg, která může být zvýšena o hmotnost záchraného padákového/raketového systému.
jinak řečí §:
Zákonné vymezení kategorie podle vyhlášky 108/1997 Sb. § 24, odstavec 5:
Ultralehký letoun je letoun, který je konstruován maximálně pro dvě osoby, řízený buď přesouváním těžiště pilota, nebo aerodynamickými prostředky, jehož pádová rychlost nepřevyšuje 65 km/h, jehož maximální vzletová hmotnost je 450 kg.
a ještě námitka k předchozí diskuzi:
STEALTH není kategorie, ale název vlastnosti (kdysi byla dokonce snaha v ČR zavést název "kradmý" ve smyslu těžko zjistitelný). Jako název kategorie se používá jen přeneseně. Takže není vyloučeno postavit ULLa s vlastnostmi stealth - pokud to někdo zbastlí (i když nejde přímo o ULLa podívejte se například na tohle krásný éro http://www.wainfan.com/facet.htm, které dokazuje, že lítá i cihla, ale podle všehoto nelétalo tak zle).
To že mají malé lodě koutové odražeče je dáno tím, že vlnění moře zarušuje radary a z takové jachty není na radaru ve vlnách vidět nic.
Za sociku byly koutové odražeče montovány i do sportovních letadel Svyzyrmu( např řada Trenér za za druhým sedadlem podkrytem hřbetu trupu).
ČauP
Re: ČVUT UL-39 Albík
Spomínajú tam niečo o množstve benzínu 100L(asi aj s bezpečnostnou rezervou).Je to malá alebo veľká spotreba,vie to niekto posúdiť?skelet píše:Tak další podrobnosti vypuštěny. Albík se ve vzduchu udrží 2,5 hodiny a dolétne na vzdálenost 550km
http://www.altair.com.pl/news/view?news_id=19232
Ak by to bola malá spotreba,tak vzhľadom na to že to lietadielko vyzerá elegantne,vzbudzuje dojem stíhačky a nie ultalightu, tak by mohlo byť dobre predajné,závisí samozrejme aj na cene.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




- Franz Trubka
- 7. Major
- Příspěvky: 1815
- Registrován: 14/10/2010, 04:16
Re: ČVUT UL-39 Albík
Nepise se tam,ze letoun ma nadrze na 100 l.
"pohony system uziva benzin 100l"
Muze to byt nejaky vysokooktanovy benzin,nemam poneti
Zaujalo me,ze se na konstrukci podilelo Ministerstvo obchodu a prumyslu CR.
Tedy aspon to tam pisou
"pohony system uziva benzin 100l"
Muze to byt nejaky vysokooktanovy benzin,nemam poneti
Zaujalo me,ze se na konstrukci podilelo Ministerstvo obchodu a prumyslu CR.
Tedy aspon to tam pisou


Pink Floyd-On The Turning Away
Re: ČVUT UL-39 Albík
Asi to je o tých oktánoch.skelet píše:taky mám za to, že to je 100 oktanový benzín.
Zmienka o veľkosti nádrže nieje nikde.
Tu https://www.fs.cvut.cz/veda-a-vyzkum/vy ... l-39-albi/ len píšu že nádrž je umiestnená v krídle.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: ČVUT UL-39 Albík
UL-39 měl v pátek behem testovaciho letu nehodu. Vypada to, ze pilot je v poradku a letoun pristal pomoci zachraneho padaku. Pricina nehody je zatim neznama.
http://www.denik.cz/z_domova/testovaci- ... 60603.html
http://www.denik.cz/z_domova/testovaci- ... 60603.html

- Franz Trubka
- 7. Major
- Příspěvky: 1815
- Registrován: 14/10/2010, 04:16
Re: ČVUT UL-39 Albík
Skoda,aspon ,ze pilot prezil a podle fotek letadlo neni moc poskozene.
Tezko vsak mluvit o tom,ze se pilot katapultoval.
Jak se vlastne takovy letounek v pripade nehody opousti?
Tezko vsak mluvit o tom,ze se pilot katapultoval.
Jak se vlastne takovy letounek v pripade nehody opousti?


Pink Floyd-On The Turning Away
Re: ČVUT UL-39 Albík
Na fotkách vyzerá že prekryt kabíny je na svojom mieste,takže o katapultáži pilota pochybujem asi by to lietadlo ani neunieslo katapultovacie kreslo a asi ťažko by vydržalo reakciu na 20G zrýchlenie kresla s pilotom(asi by sa zlomilo).Franz Trubka píše:Skoda,aspon ,ze pilot prezil a podle fotek letadlo neni moc poskozene.
Tezko vsak mluvit o tom,ze se pilot katapultoval.
Jak se vlastne takovy letounek v pripade nehody opousti?
Vyzerá to že pilot pristál aj s lietadlom na záchrannom padáku tohto druhu.

http://www.stratos07.cz/cz/ultralight/h ... do-150-kmh
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




- Franz Trubka
- 7. Major
- Příspěvky: 1815
- Registrován: 14/10/2010, 04:16
Re: ČVUT UL-39 Albík
Mozne to je,i kdyz posledni fotka ukazauje "pilota na padaku."
Je to z velke dalky,neda se rozeznat,jestli to je cely letounek nebo jen pilot.
Je to z velke dalky,neda se rozeznat,jestli to je cely letounek nebo jen pilot.


Pink Floyd-On The Turning Away
Re: ČVUT UL-39 Albík
No mne tá fotka "napravo od komína" podľa siluety a pomeru veľkosti padáku a predmetu pod ním, skôr navodzuje lietadlo s padákom.Franz Trubka píše:Mozne to je,i kdyz posledni fotka ukazauje "pilota na padaku."
Je to z velke dalky,neda se rozeznat,jestli to je cely letounek nebo jen pilot.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




- El Diablo
- Kapitán
- Příspěvky: 1919
- Registrován: 21/11/2008, 14:11
- Bydliště: Xeenemünde
- Kontaktovat uživatele:
Re: ČVUT UL-39 Albík
Prototyp ultralehkého letadla s podobou stíhačky skončil i s pilotem v lese
5. června 2016 19:23
5. června 2016 19:23
Zdroj: http://budejovice.idnes.cz/letadlo-spad ... zpravy_mrlNejdříve smůlu, ale hned nato i porci štěstí měl pilot, jehož letadlo se v pátek odpoledne porouchalo a nakonec skončilo v lese u českobudějovického letiště v Plané. Pětatřicetiletému muži se i přes poškození letadla nic nestalo a včas stihl vypustit padák.

"Co cítíte, když střílíte teroristy?"
"Zpětný ráz."
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
Re: ČVUT UL-39 Albík
To má vlastný padák? Skvelé!
Nádherné lietadielko, asi si ho kúpim
Aký preukaz na to treba?

Nádherné lietadielko, asi si ho kúpim

Aký preukaz na to treba?

Re: ČVUT UL-39 Albík
Ultralajty mívají padák běžně. Říká se mu protivývrtkový, nebo prostě záchranný. U větších a těžších letadel se samozřejmě jeho používání s hmotností snižuje a u "dospělých" letadel se nepoužívá, byl by jednak příliš velký a jednak jej není tolik potřeba.
Protože: Tím padákem se trošku vyrovnává jejich nevýhoda v hmotnosti a velikosti - ten zákon který limituje tyto letadla je fakt blbý - no ale co už, blbých zákonů je povícero. Tak, jako platí že čím vejš a rychlejc je to bezpečnější, tak platí i to, že čím větší a těžší tím bezpečnější
Protože: Tím padákem se trošku vyrovnává jejich nevýhoda v hmotnosti a velikosti - ten zákon který limituje tyto letadla je fakt blbý - no ale co už, blbých zákonů je povícero. Tak, jako platí že čím vejš a rychlejc je to bezpečnější, tak platí i to, že čím větší a těžší tím bezpečnější

"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: ČVUT UL-39 Albík
Bude zajímavé co se bude dít s UL-39 dál... Křídlo je v viditelně háji. Z fotek není moc vidět jak dopadl trup a motor. Kdyby to bylo jenom křídlo, tak se dá vyměnit, je jenom na závěsech. V LA to snad vyrobí znovu. Kdyby byl v háji trup, tak to můžou celé zabalit. Nedokážu se představit, že jim dá někdo projekt na opravu letounu. Ona vůbec představa, že se to celé éro musí zkontrolovat zda tam nejsou trhliny a poruchy je šílená...

- Franz Trubka
- 7. Major
- Příspěvky: 1815
- Registrován: 14/10/2010, 04:16
Re: ČVUT UL-39 Albík
Čutora (jméno neznám, jen přezdívku - ale znám jej přitom už cca 10 let
) mi před 14 dny na Hanáckém sletu sdělil, že to není tak zlé jak to vypadá.
Podle něj z tech. hlediska nejde o nic neopravitelného, půjde "jen" o prachy. Vůli k opravě prý mají
Jinak - mé obavy z účinnosti pohonu apod. mi potvrdil. Prý je hl. problém v příliš vysoké minimálce, a letadlo prý má problém např. při startu - příliš dlouho zrychluje na vzletovku.
Samotná nehoda prý vznikla chybou pilota: měl za úkol vyzkoušet vysouvání a zasouvání klapek při o něco vyšší rychl. než před přistáním, klapky se vysouvaly nerovnoměrně, a on je zasunul a opět se pokusil je vysunout, jenže letadlo tím ztratilo příliš mnoho energie, a propadlo se.

Podle něj z tech. hlediska nejde o nic neopravitelného, půjde "jen" o prachy. Vůli k opravě prý mají

Jinak - mé obavy z účinnosti pohonu apod. mi potvrdil. Prý je hl. problém v příliš vysoké minimálce, a letadlo prý má problém např. při startu - příliš dlouho zrychluje na vzletovku.
Samotná nehoda prý vznikla chybou pilota: měl za úkol vyzkoušet vysouvání a zasouvání klapek při o něco vyšší rychl. než před přistáním, klapky se vysouvaly nerovnoměrně, a on je zasunul a opět se pokusil je vysunout, jenže letadlo tím ztratilo příliš mnoho energie, a propadlo se.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Re: ČVUT UL-39 Albík
Ještě doplním Alfíka: Onen tajemný Čutora (jehož jméno znám
), stejně jako pár dalších kluků, kteří byli na tom srazu, se v minulosti aktivně podíleli v rámci svých studií, resp. v rámci svých prací na fakultě, na vývoji tohoto Albíka.
Chyba pilota netkvěla přímo ve vysunutí klapek při nízké rychlosti, ale v samotném opakování procedury, která na první pokus nebyla úspěšná. V takovémto případě bylo nezbytně nutné s letadlem přistát a odhalit příčinu. Další šanci na opravu totiž nezískal. Nicméně vše tohle je neoficiální dle prvních zpráv, které pilot řekl po pádu. Následně si vše údajně trochu přikreslil, aby nevypadal hloupě. Inu co se dá dělat, příští zalétávací pilot bude pravděpodobně někdo jiný, nicméně důležité je, že už teď je projekt úspěšný a pokračování je zcela reálné.

Chyba pilota netkvěla přímo ve vysunutí klapek při nízké rychlosti, ale v samotném opakování procedury, která na první pokus nebyla úspěšná. V takovémto případě bylo nezbytně nutné s letadlem přistát a odhalit příčinu. Další šanci na opravu totiž nezískal. Nicméně vše tohle je neoficiální dle prvních zpráv, které pilot řekl po pádu. Následně si vše údajně trochu přikreslil, aby nevypadal hloupě. Inu co se dá dělat, příští zalétávací pilot bude pravděpodobně někdo jiný, nicméně důležité je, že už teď je projekt úspěšný a pokračování je zcela reálné.