Hledání sestřelených letadel z doby WW2
-
- četař
- Příspěvky: 65
- Registrován: 31/8/2006, 20:01
- Bydliště: ostrava
- Kontaktovat uživatele:
motor a podstatné časti z letadla il 2 šturmovik sestřelený u bohuslavic pilot poručík kondrašov , střelec vanušin byly vystaveny v aeroklubu v dolním benešově letiště zábřeh , půjdu se tám podívat , co s tím spořiví prajzi udělali.... byl jsem u vytažení ... oba letci jsou pohřbeni v hlučíně.... později napíšu pár kuriozit...
pánové, tohle je luxusní link!!! ----> http://lend-lease.airforce.ru/english/a ... /index.htm
válka je vůl
Dobrá práce. Co se jich našlo z " Půjčka pronájem" v rukách Sovětů. To jsou taky důkazy. Vidím, že měli Sověti dodaný i Cataliny, tak to jsem vůbec nevěděl.
Naposledy upravil(a) michan dne 3/10/2006, 13:54, celkem upraveno 1 x.



- Mikhassel.Dralno
- Poddůstojník v záloze
- Příspěvky: 191
- Registrován: 6/2/2006, 21:04
V sobotu 30.9.2006 jsem se v rámci Polabského muzea Poděbrady zúčastnil jakožto zástupce vedoucího archeologa vytažení trosek Messerschmittu Bf 109 K. Fotky a článek budou v budoucnu...musíme dokončit očištění nálezů.
Bf 109K s neznámým Id. číslem --> zrezavatělo spadl dne 18.2.1945 v prostoru Choťánky-Poděbrady. Letěl pravděpodobně z Hradce Králové do Milovic na Nymbursku.
Pro ztrátu orientace a nedostatek paliva se zřítil - to byla první domněnka, ale pak jsme našli tělo pilota....no ušetřím vás detailů, ale momentální varianta je, že letěl přízemním letem, z nějakého důvodu ztratil výšku (JAKÉKOLIV TYPY BEREM) a v plné rychlosti narazil přibližně 10 stupňovém klesání do pole. Pilot na místě mrtev, letoun zničen z 70% a trosky se nacházejí až 100m od místa dopadu. V místě dopadu jsme vyhloubili sondu 4x4 metry do hloubky 2 metrů a našli jsme motor. Zcela zničený..
zatím vše.
Bf 109K s neznámým Id. číslem --> zrezavatělo spadl dne 18.2.1945 v prostoru Choťánky-Poděbrady. Letěl pravděpodobně z Hradce Králové do Milovic na Nymbursku.
Pro ztrátu orientace a nedostatek paliva se zřítil - to byla první domněnka, ale pak jsme našli tělo pilota....no ušetřím vás detailů, ale momentální varianta je, že letěl přízemním letem, z nějakého důvodu ztratil výšku (JAKÉKOLIV TYPY BEREM) a v plné rychlosti narazil přibližně 10 stupňovém klesání do pole. Pilot na místě mrtev, letoun zničen z 70% a trosky se nacházejí až 100m od místa dopadu. V místě dopadu jsme vyhloubili sondu 4x4 metry do hloubky 2 metrů a našli jsme motor. Zcela zničený..
zatím vše.
Už se moc těším na foto a článek.
možnosti:
1) nezkušený pilot
2) cizí zavinění (nepovedený úhybný manévr před útokem nepřítele?)
3) počasí (možná by se i dalo v archivech dohledat, jak tehdá bylo (déšť, mlha, sníh)
4) chybně kalibrovaný výškoměr
5) nepovedené nouzové přistání kvůli technické poruše (asi lze vyloučit, když to bylo pod rychlostí)
6) sebevražda pro naprostou ztrátu iluzí o Třetí Říši
...
Těch možností je moc, třeba něco podstatnýho vykoukáte z trosek a těla pilota (nebyl třeba postřelen?). Jaké jednotky se nacházely na uvedených letištích? Nebyly tam výcvikové? Je docela zajímavé, že to je typ "K", těch se zase imho nevyrobilo tak veliký množství, aby na nich dováděli studenti... Podle čeho jste zjistili, že jde právě o tento typ?
možnosti:
1) nezkušený pilot
2) cizí zavinění (nepovedený úhybný manévr před útokem nepřítele?)
3) počasí (možná by se i dalo v archivech dohledat, jak tehdá bylo (déšť, mlha, sníh)
4) chybně kalibrovaný výškoměr
5) nepovedené nouzové přistání kvůli technické poruše (asi lze vyloučit, když to bylo pod rychlostí)
6) sebevražda pro naprostou ztrátu iluzí o Třetí Říši
...
Těch možností je moc, třeba něco podstatnýho vykoukáte z trosek a těla pilota (nebyl třeba postřelen?). Jaké jednotky se nacházely na uvedených letištích? Nebyly tam výcvikové? Je docela zajímavé, že to je typ "K", těch se zase imho nevyrobilo tak veliký množství, aby na nich dováděli studenti... Podle čeho jste zjistili, že jde právě o tento typ?
válka je vůl
-
- četař
- Příspěvky: 65
- Registrován: 31/8/2006, 20:01
- Bydliště: ostrava
- Kontaktovat uživatele:
- Mikhassel.Dralno
- Poddůstojník v záloze
- Příspěvky: 191
- Registrován: 6/2/2006, 21:04
Průběžná zpráva z výzkumu Choťánky-Poděbrady:
Takže tělo pilota je prozatím v márnici v nemocnici Nymburk, podle první pitevní zprávy nebyl před pádem letounu nijak zraněn (ale to ještě nemusí být definitivní).
Vrak letounu byl převezen do Lysé nad Labem do tamní pobočky Polabského muzea a přístrojová deska zůstala v Poděbradech. Včera jí shlédl plk. z Vojenského historického ústavu (VHÚ) a odebral z ní výškoměr a palivoměr. Motor je též v poděbradech, ale vzhledem k tomu, že je dosti poničený se zatím nepodařilo nic vyčíst.
Výzbroj a výstroj neznámého letounu:
2x dvouhlavňový kulomet v křídle (možná kanon ráže 20 mm) a jeden kulomet střílející skrze vrtuli (asi ráže 12mm). Trochu nám zkomplikoval práci fakt, že ten kulomet obsahoval 125 ks nábojů, což jsme diletantsky zjistili až v muzeu - ředitel, když se dověděl, že má na dvorku muzea ostrou munici dostál málem infarkt. Naštěstí přivolaný pyrotechnik munici vyjmul z vraku letounu aniž by musela být odpálena.
Závěsná výzbroj: Na místě nálezu letadla byla nalezena prázdná přídavná palivová nádrž (ovšem zda byla prázdná i v době pádu letounu zatím nevíme). Žádné pumy ani jejich zbytky nalezeny nebyly.
Podařilo se nám v archivu v Lysé nad Labem (okresní archiv) zjistit, že pád letounu byl zaznamenán až po válce (!!), což by znamenalo, že Luftwaffe jej vůbec nepostrádala, ale jak je možné, že nikdo nebyl přivolán v tehdejší době k místu neštěství zůstává zatím záhadou. V Hradci Králové (archiv Východočeského muzea) v té době žádný letou nestartoval. Nicméně se podařilo zjistit důkladným zkoumáním vraku letounu, že patřil k 9./JG77 --> při pátrání co to bylo za jednotku se podařilo (mě osobně) zjistit, že působila na konci roku 1944 při obraně Berlína konkrétně v Neuruppinu, později snad některé letouny byly přesunuty do prostoru Drážďan.
To je zatím vše.
Takže tělo pilota je prozatím v márnici v nemocnici Nymburk, podle první pitevní zprávy nebyl před pádem letounu nijak zraněn (ale to ještě nemusí být definitivní).
Vrak letounu byl převezen do Lysé nad Labem do tamní pobočky Polabského muzea a přístrojová deska zůstala v Poděbradech. Včera jí shlédl plk. z Vojenského historického ústavu (VHÚ) a odebral z ní výškoměr a palivoměr. Motor je též v poděbradech, ale vzhledem k tomu, že je dosti poničený se zatím nepodařilo nic vyčíst.
Výzbroj a výstroj neznámého letounu:
2x dvouhlavňový kulomet v křídle (možná kanon ráže 20 mm) a jeden kulomet střílející skrze vrtuli (asi ráže 12mm). Trochu nám zkomplikoval práci fakt, že ten kulomet obsahoval 125 ks nábojů, což jsme diletantsky zjistili až v muzeu - ředitel, když se dověděl, že má na dvorku muzea ostrou munici dostál málem infarkt. Naštěstí přivolaný pyrotechnik munici vyjmul z vraku letounu aniž by musela být odpálena.
Závěsná výzbroj: Na místě nálezu letadla byla nalezena prázdná přídavná palivová nádrž (ovšem zda byla prázdná i v době pádu letounu zatím nevíme). Žádné pumy ani jejich zbytky nalezeny nebyly.
Podařilo se nám v archivu v Lysé nad Labem (okresní archiv) zjistit, že pád letounu byl zaznamenán až po válce (!!), což by znamenalo, že Luftwaffe jej vůbec nepostrádala, ale jak je možné, že nikdo nebyl přivolán v tehdejší době k místu neštěství zůstává zatím záhadou. V Hradci Králové (archiv Východočeského muzea) v té době žádný letou nestartoval. Nicméně se podařilo zjistit důkladným zkoumáním vraku letounu, že patřil k 9./JG77 --> při pátrání co to bylo za jednotku se podařilo (mě osobně) zjistit, že působila na konci roku 1944 při obraně Berlína konkrétně v Neuruppinu, později snad některé letouny byly přesunuty do prostoru Drážďan.
To je zatím vše.
- sa58
- 1. Armádní generál
- Příspěvky: 3477
- Registrován: 4/2/2005, 12:43
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
2x dvouhlavňový kulomet v křídle.... U Bf 109-K... to slyším poprvé. Ani dvouhlavňový kanon v té době.... no, třeba jsi to jen špatně formuloval.
Základní výzbojí verze K byl snad 30 mm kanon v ose vrtule a 2 x MG 131 ráže 13 mm nad motorem. V křídlech snad nic nebylo, maximálně nějaká R sada pod křídlem.
Základní výzbojí verze K byl snad 30 mm kanon v ose vrtule a 2 x MG 131 ráže 13 mm nad motorem. V křídlech snad nic nebylo, maximálně nějaká R sada pod křídlem.




"Nachystejte květináče, na vánoce sem zpátky!"
- Mikhassel.Dralno
- Poddůstojník v záloze
- Příspěvky: 191
- Registrován: 6/2/2006, 21:04
- sa58
- 1. Armádní generál
- Příspěvky: 3477
- Registrován: 4/2/2005, 12:43
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
Dvacetimilimetrový kanon měla naposledy v křídle verze E. Verze F a výše v základu pouze kanon v ose + kulomety nad motorem.Mikhassel.Dralno píše:Oprava těch zbraní:
V ose 1x MK108 v křídlech MG 131 tzn dvacítka kulomet v ose a dvacítka kanon v křídle.
Víc zatím nevím, kompletní rozbor bude až v Pondělí po příštím víkendu.




"Nachystejte květináče, na vánoce sem zpátky!"
možná se jen spletl a místo V křídlech je to ve schránkách POD křídly. a místo 20mm by to bylo 30mm, pak by to ale asi nebylo K ale G.
mrkl jsem se do knihy a maličko by seděla verze G-10/R6 :-). ta jediná má z G-ček a K-ček 20mm kanony na křídlech.
mrkl jsem se do knihy a maličko by seděla verze G-10/R6 :-). ta jediná má z G-ček a K-ček 20mm kanony na křídlech.
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li vyhrát, staň se hrdinou."
No, treba G14 mela 30mm v ose a 2x13mm nad motorem, pokud k tomu dali pod kridla R6 vybavicku s 2x20mm, tak to teoreticky mozny je, ale nevim o tom, ze by se to pouzivalo. V G14-R6 byl totiz 30mm kanon nahrazenej 20mm. Takze by to melo- 3x20 a 2x13, ale je mozny, ze to proste nedodrzovali a 30mm kanon nechali, to by zase nebyl takovej problem a asi ani vyjimka, rozhodne by to ale nemelo spolecne kulomety a kanony v kridlech....
Pokud na mezka navesili 30mm fo osy a 2x20 a 2x13 do kridel, tak mate jistotu, proc to letadlo spadlo
Technicky to ale imho mozny neni...
Pokud na mezka navesili 30mm fo osy a 2x20 a 2x13 do kridel, tak mate jistotu, proc to letadlo spadlo

válka je vůl