Moc pěkný obrázek. Jenom dodám, že ten pobřežní obrněnec uvízl u ostrova Gogland už na podzim 1899 a vyprostit se jej podařilo až na jaře 1900. Záchranné práce řídil kontradmirál Z. P. Rožestvenskij, kterého palbákům jistě není nutné představovat.
Strýček Vova slíbil národu Ukrajinu a dal mu Afghánistán!
Na podzim 1899 během mlhy na Baltu zakufrovala tato loď na mělčiny u ostrova Gogland, vyprosti se ji povedlo až po půlr roce v brzkém jaru 1900. Námořníci museli naprosto vyprázdnit veškeré sklady uhlí a munice.
Jermak postavily britské loděnice v Newcastle upon Tyne jen o dva roky dříve a sloužil do roku 1964. Až do roku 1941 sloužil bez veškeré výzbroje, posléze byl vyzbrojen dvojicí děl ráže 102 mm, dvojicí ráže 76 mm, čtveřicí děl ráže 45 mm a čtveřicí velkorážných kulometů.
Admirál Graf Apraksin byl jednou ze tří lodí třídy Admirál Ušakov stavěných jako pobřežní bitevní lodě pro Císařské ruské námořnictvo. Loď loď původně sloužila v baltské flotile a posléze byla připojena k Druhému pacifickému loďstvu. Po bitvě u Cušimy v roce 1905 připadla jako kořist japonskému námořnictvu a byla přejmenována na Okinoshimu (沖 ノ 島?) z provozu byla pro celkovou zastaralost vyřazena v roce 1922 a v roce 1939 sešrotována. Byla vyzbrojena trojicí děl ráže 254 mm, čtveřicí 120 mm děl, deseti 47 mm děl a dvanácti 37 mm děl a čtveřicí torpédometů ráže 450 mm.
Samozřejmě "mimo soutěž"
Ale mě je srozumitelnější a přijatelnější v češtině Ruská císařská/carská/imerátorská flotila.
Protože psáno Císařské ruské námořnictvo, evokuje soukromé vlastnictví cara, nikoliv stání.
Právě proto, že čeština je kouzelnice.