Terajší čínsky spôsob riadenia krajiny a hospodárstva.
Re: Terajší čínsky spôsob riadenia krajiny a hospodárstva.
Putin neposílal lidi do gulagů ( z jeho pohledu čas minulý)
Obama nevlastnil otroky ( z jeho pohledu opět čas minulý)
Tändzin Gjamccho zde se jedná o jeho současnost.
Tedy argumentuješ nesmyslně, tolik k osobě.
A druhý problém je existence otrokářství v symbioze s "mírumilovným " budhismem.
Tato symbioza byla zrušena až násilnou akcí.
Obama nevlastnil otroky ( z jeho pohledu opět čas minulý)
Tändzin Gjamccho zde se jedná o jeho současnost.
Tedy argumentuješ nesmyslně, tolik k osobě.
A druhý problém je existence otrokářství v symbioze s "mírumilovným " budhismem.
Tato symbioza byla zrušena až násilnou akcí.


Re: Terajší čínsky spôsob riadenia krajiny a hospodárstva.
Neargumentuju nesmyslně. Do své funkce usedl v patnácti letech, v době okupace. Je otázkou jestli mohl vůbec něco ovlivnit. Tedy může za otrokářský a feudální systém, který byl před ním? Asi těžko. Mohl něco v Tibetu změnit? To netuším, a tuší to asi málokdo. Otrokářský systém měla každá kultura a náboženství, stejně jako systém nevolnictví.
A znovu.. velebí se Džampal Ngawang Lozang Ješe Tändzin Gjamccho. Po jeho předchůdcích zde neštěkne ani pes, a klidně se to může stát i jeho následovníkům. Zkrátka od roku 1950 se vypracoval na světovou autoritu a celebritu. Nic více, nic méně. (Stejně jako Jan Pavel II, Alžběta II atd.)
A znovu.. velebí se Džampal Ngawang Lozang Ješe Tändzin Gjamccho. Po jeho předchůdcích zde neštěkne ani pes, a klidně se to může stát i jeho následovníkům. Zkrátka od roku 1950 se vypracoval na světovou autoritu a celebritu. Nic více, nic méně. (Stejně jako Jan Pavel II, Alžběta II atd.)



-
- Kapitán
- Příspěvky: 1366
- Registrován: 9/10/2011, 19:03
Re: Terajší čínsky spôsob riadenia krajiny a hospodárstva.
Skelete, a já se do dneška domníval, že Dalajláma je x-tá reinkarnace jedné a té samé osoby: prvního Dalajlámy. Takže bych netvrdil, že ho s jeho "předchůdci" nic nespojuje. Minimálně jeho duše, chceš-li astrální tělo. Nebo se v Budhismu něco změnilo? Jen se ptám. 

Re: Terajší čínsky spôsob riadenia krajiny a hospodárstva.
No tímto směrem bych debatu nejspíše nevedl.Skelete, a já se do dneška domníval, že Dalajláma je x-tá reinkarnace jedné a té samé osoby: prvního Dalajlámy. Takže bych netvrdil, že ho s jeho "předchůdci" nic nespojuje. Minimálně jeho duše, chceš-li astrální tělo. Nebo se v Budhismu něco změnilo? Jen se ptám.
Ale spíše bych zdůraznil jednu maličkost ve srovnání s Janem Pavlem II.
Tento papež znal strasti a bídu těch nejnižších otroků a nevolníků (např práce v kamenolomu,), kdežto Tändzin Gjamccho od šesti let byl naprosto jiném prostředí.
Tedy velice pochybuji, že vůbec zaregistroval existenci nevolníků v řetězech.


-
- Kapitán
- Příspěvky: 1366
- Registrován: 9/10/2011, 19:03
Re: Terajší čínsky spôsob riadenia krajiny a hospodárstva.
Mirku, mně jde o to, zda se bavíme o Dalajlámovy, který je teď už "jen" duchovní vůdce Tibeťanů (kdysi i politický) a potom můžeme těžko ignorovat z čeho se odvozuje jeho titul atd. A nebo zda se bavíme o "obyčejném" Tibeťanovy, který se narodil a také zemře jako unikátní entita bez vazby na své předchůdce. Třeba se pletu, ale mám dojem, že může být jen jedním. Nechci se do jeho osoby nijak trefovat, nebo ho hodnotit, jen sem si chtěl ujasnit, tuto poněkud schizofrenní situaci.Mirek58 píše:No tímto směrem bych debatu nejspíše nevedl.
Re: Terajší čínsky spôsob riadenia krajiny a hospodárstva.
Pánové, buďto to piště česky, nebo anglicky. Takhle je to paskvil.
Už proto, že Tenzin Gjamccho je vlastní jméno při narození, Džampal Ngavang Lopcang jsou mnišská jména, postupně je přijímal při třech stupních kněžského zasvěcování (tzv. tři sliby), ale DŽÉŠE JE GRADUÁT! a je to zhruba něco jako u nás doktor filosofie a náboženství, nebo možná i docent těchto nauk. Tento titul získal na univerzitě ve Lhase.
Už proto, že Tenzin Gjamccho je vlastní jméno při narození, Džampal Ngavang Lopcang jsou mnišská jména, postupně je přijímal při třech stupních kněžského zasvěcování (tzv. tři sliby), ale DŽÉŠE JE GRADUÁT! a je to zhruba něco jako u nás doktor filosofie a náboženství, nebo možná i docent těchto nauk. Tento titul získal na univerzitě ve Lhase.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Terajší čínsky spôsob riadenia krajiny a hospodárstva.
Nevím, jak je to nyní, ale co jsem četl v jezuitském cestopise z předminulého století, tak duchovním vůdcem byl nositel titulu Pančeláma( převtělení Buddhy Amithábhy).
Titul Dalajláma se "specializoval" na politickou a správní problematiku státu.
Ale problém je, že tibetský 11. pančeláma nebyl uznán vládou ČLR a ztratil se. Doslova.
Namísto něj je Gjacchän Norba čínský kandidát.
Tändzin Gjamccho si tedy přivlastňuje ( nebo je mu přisouzeno příznivci, ale nezaregistroval jsem jeho nesouhlas) to co mu nepřináleží.
Titul Dalajláma se "specializoval" na politickou a správní problematiku státu.
Ale problém je, že tibetský 11. pančeláma nebyl uznán vládou ČLR a ztratil se. Doslova.
Namísto něj je Gjacchän Norba čínský kandidát.
Tändzin Gjamccho si tedy přivlastňuje ( nebo je mu přisouzeno příznivci, ale nezaregistroval jsem jeho nesouhlas) to co mu nepřináleží.


- Aaron Goldstein
- Kapitán
- Příspěvky: 3062
- Registrován: 19/7/2014, 19:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Terajší čínsky spôsob riadenia krajiny a hospodárstva.
Dalajlama Tenzin Gjamccho se v květnu 2011 zřekl veškerých politických funkcí...Mirek58 píše:nezaregistroval jsem jeho nesouhlas
Nejvyšším exilovým tibetským politickým reprezentantem je zvolený premiér Lozang Sengge...

Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
Re: Terajší čínsky spôsob riadenia krajiny a hospodárstva.
To není v rozporu s mým příspěvkem.
Rozlišuji
/ politické a správní
/ duchovní funkce
Rozlišuji
/ politické a správní
/ duchovní funkce


Re: Terajší čínsky spôsob riadenia krajiny a hospodárstva.
Tris: pokud to budeme brát po reinkarnaci, tak má za své předchůdce zodpovědnost, o tom žádná 




Re: Terajší čínsky spôsob riadenia krajiny a hospodárstva.
A proč je nutně rozlišovat? Dalajláma je nejvyšší autorita duchovní i světská, pančenláma pak druhá nejvyšší duchovní hned po dalajlámovi, přičemž má zároveň i velký světský přesah a vliv. A obě tyto funkce se navzájem různě doplňují a podporují (už jen například v potvrzení dalšího převtělení atp.). Navíc toto striktně oddělovat ve státním zřízení (z historického hlediska), kde je světská moc úzce provázána s duchovní, je přinejmenším nešťastné.Mirek58 píše:To není v rozporu s mým příspěvkem.Rozlišuji/ politické a správní / duchovní funkce
Jediný smysl to má v případě, že se má stylem přes Berlín na Karlín dokázat, že dalajláma je fuj, už vlastně nemá právo do ničeho kecat a ať žije Čína

Pokud dalajláma svými činy a názory nějakým způsobem podporuje to špatné, co lze u starého Tibetu a v jeho tradicích nalézt, tak lze těžko ignorovat, z čeho se ten titul odvozuje. Ale pokud tyto tradice nepokračují, jeho titul na tomto nestaví a celý koncept směřuje někam jinam, tak je to opět jen velice neumělé hledání klacku, kterým budu bít někoho/něco, koho/co chci bít. A dalajláma je figura, kterou se snaží odstřelit/zdiskreditovat kde kdoTrismegistos píše:Mirku, mně jde o to, zda se bavíme o Dalajlámovy, který je teď už "jen" duchovní vůdce Tibeťanů (kdysi i politický) a potom můžeme těžko ignorovat z čeho se odvozuje jeho titul atd.




U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)
“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Re: Terajší čínsky spôsob riadenia krajiny a hospodárstva.
V Tibetu jsou tři hlavní (a několik dalších) lámaistických sekt.Mirek58 píše:Nevím, jak je to nyní, ale co jsem četl v jezuitském cestopise z předminulého století, tak duchovním vůdcem byl nositel titulu Pančeláma( převtělení Buddhy Amithábhy).
Titul Dalajláma se "specializoval" na politickou a správní problematiku státu.
Ale problém je, že tibetský 11. pančeláma nebyl uznán vládou ČLR a ztratil se. Doslova.
Namísto něj je Gjacchän Norba čínský kandidát.
Tändzin Gjamccho si tedy přivlastňuje ( nebo je mu přisouzeno příznivci, ale nezaregistroval jsem jeho nesouhlas) to co mu nepřináleží.
Rozlišit se dají podle barvy čepic určených k nošení při nábož. obřadech

Tzv. "červené čepice" - hl. představitel je pančenláma, víceméně duchovní směr který odmítá cpát se do politiky.
Tzv. "žluté čepice" - hl. představitel je dalajláma, víceméně politicky se profilující sekta, již celá staletí ovládající Tibet, po vymření králů z rodu Songcen (hl. a nejzn. představitel tohoto rodu, Songcen Gampa, zvaný též Zlatý král, sjednotil Tibet, porazil Čínu a zavedl placení daní Čínou Tibetu, což paradoxně používají Čínští představitelé jako zdůvodnění, že Tibet je už od 11. stol. souč. Číny). A mch taky zavedl takové věci jako pošta, silnice apod.

Tzv. "huňaté čepice" (jsou ze zvířecích koží) - hl. představitel je čamboláma, tato sekta je nejvíce spojená s původním, předbuddhistickým animistickým náboženstvím, naprosto odmítají jak světskou moc, tak i sraní se lidem do života a předepisování jak se kdo má chovat. Nejznámějším představitelem pro západ je tzv. Milarepa, což neznamená nic jiného než mnich Mila, vl. jménem Mila Tépaga, v mládí černý čaroděj, později asketa, skladatel a písničkář z 12. stol n.l., jehož písně zlidověly a dodnes jsou vydávány jako zpěvníčky jak v Tibetu tak i na Západě.
Dalajláma se do dějin zapsal negativně nejen tím, že je představitelem Žlutých čepic, a tedy představitelem feudálního, teokratického, a otrokářského státu nikoli nepodobného těm nejtemnějším jaké známe - kam se hrabe ISIL..., ale také tím, že zasahoval do dění v Tibetu, týkajících se obou těchto dalších sekt, vč. sraní se do voleb jejich představitelů apod.
Je jasné, že:
1) on osobně nemohl mít vliv na to, jestli je nebo není Tibet feudální, teokratický a otrokářský režim temně středověkého ražení.
2) on osobně ale naopak dělá nepříliš pěknou "politiku" týkající se "Červených" a "Huňatých". Jasně, je to politika takříkajíc "vnitřní", Tibetská, ale... ukazuje to jasně co je pánko zač.
3) on osobně se zasazuje za obnovení Tibetu tak, jak si jej pamatuje ze svého dětství. Právě jeho slizké a vymlouvavé odpovědi na pokládané otázky (týkající se feudalismu a vlády jeho a jeho sekty) jsou příčinou toho, že se od něj odvracejí stále více jak mladí Tibeťané žijící na Západě (a ti si už zvykli na svobodu), tak i Tibeťané žijící v Tibetu...
No a pozitivně se zapsal tím, že chce i nadále obnovit Tibet, a vyslovuje se většinou v duchu buddhistické mírnosti a neútočení.
Vyberte si sami

PS: Po r. 2000 jsem neměl čas sledovat Tibet a Dalajlámu, jelikož dění v jiných částech světa mě nuceně a proti mé vůli muselo zajímat mnohem více a na plný úvazek


Je tedy otázkou, zda kolem něj dělat i nadále takové tanečky. Ostatně asi to byly tanečky stejně hloupé jako žvanění v parlamentu, protože náš nejlepší-ze-všech-kníželidublíže Švancik ty tanečky tradičně prochrápal...
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Terajší čínsky spôsob riadenia krajiny a hospodárstva.
Neříkám ani ani. Samotného by mě zajímalo, jak to je, protože nic nebývá křišťálově čisté. Jenže orientovat se v tom není jednoduché - na jednu stranu můžeš nalézt jen samá čistočistá pozitiva, aby tě vzápětí smetla přílivová vlna těch nejďábelštějších špatností z druhého tábora. Ostatně jako u všeho politického a dalajláma je politická figura, protože je zainteresován přinejmenším v rámci Číny (a tím pádem i v tradičním sporu Západ-Východ a jako ideální cíl pro dezinformace). A z tohoto důvodu jsem právě opatrný, protože politika. Asi nebudu daleko od pravdy, když řeknu, že v řadě doupátek této přílivové vlny zároveň naleznu bok po boku článek např. o vybíjení indiánů, mlácení černochů atp. (a v horším případě spiknutí iluminátů).Alfik píše:3) on osobně se zasazuje za obnovení Tibetu tak, jak si jej pamatuje ze svého dětství. Právě jeho slizké a vymlouvavé odpovědi na pokládané otázky (týkající se feudalismu a vlády jeho a jeho sekty) jsou příčinou toho, že se od něj odvracejí stále více jak mladí Tibeťané žijící na Západě (a ti si už zvykli na svobodu), tak i Tibeťané žijící v Tibetu...
Já pochybuji, že si někdo rozumnější Tibet idealizuje. Jenže stejně tak je se třeba ubránit té opačné vlně. Nezapomínej na to, že Čína neanektovala Tibet z dobroty srdce. Ale oficiálně musel být "osvobozen", ať už byla situace jakákoli, výhledy do budoucna a eventuální reformy jakékoli a ať už někdo chce dnes něco obnovovat či ne. Hlavní starostí Číny v Tibetu není ani tak zabránit návratu utlačování, ale totální "wipe" národní identity a jejích symbolů (náboženství, vůdci, tradice, zřízení), eventuálně absolutní kontrola (kde nelze aplikovat úplný výmaz), tak aby bylo zabráněno odstředivým tendencím. A jaké je nejlepší alibi, když chci vymazat něčí zřízení/kulturu? Říci, že to bylo špatné a pořádně to přikrmit, pokud je třeba. A samozřejmě to i vytroubit do světa. Plus ta kultura očividně klade odpor a nemá tendenci se jen tak odtrhnout od starých pořádků (které nejspíše nebyly zase tak nereformovatelné a momentálně žijeme už takřka o sedm desetiletí někde jinde) jako celku.
Většina těch nejkontroverznějších útoků vůči Tibetu má z mojí zkušenosti v sobě politický kontext a to mu bych se rád vyhnul a viděl spíše něco, z čeho si člověk opravdu může udělat zodpovědnější názor.
Takže pokud máš nějaké zdroje k té slizkosti atp, tak se (opravdu) rád přiučím.



U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)
“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Re: Terajší čínsky spôsob riadenia krajiny a hospodárstva.
Je až neuvěřitelné, jakou hysterii v našem tisku a v politice vždy návštěva toho starého pána vyvolá. Dějiny Tibetu jsou bohaté a v roce kdy šel do exilu, tak tam opravdu končil raný středověk. Ale to byl problém jejich a čistota úmyslu Číny je krajně pochybná.
Mě by ale zajímalo, jestli ta divoká reakce univerzit a vysokých škol na jeho příjezd - vlajky nahoru a spousta keců o svobodě- ta země nebylo vnitřně svobodná nikdy, demokracii - ta země nepoznala demokracii nikdy, není jen trucem, kdy se takto rektoři vymezují proti Zemanovi, jelikož už zase ohlásili, že budou 28. říjen na Hradě bojkotovat.
Zajímalo by mě kolik toho studenti a jejich profesoři opravdu vědí o dějinách Tibetu a jeho současném stavu. Mě osobně Tibet moc v hlavě neleží,, mám k té zemi něco jako averzi. Asi proto, že už 25 let poslouchám jak tam všichni trpí a jak jim musíme pomáhat. Že tam před příchodem Číňanů chcípali hlady, běžným trestem za neposlechnutí pána - hlavně církevního bylo týrání a dokonce vypíchnutí oka či obou, a podobné vychytávky, o tom ani slovo.
Na druhou stranu to bylo jejich, tak si to zavedli a Čína tam měla houby co dělat. Možná.
Mě by ale zajímalo, jestli ta divoká reakce univerzit a vysokých škol na jeho příjezd - vlajky nahoru a spousta keců o svobodě- ta země nebylo vnitřně svobodná nikdy, demokracii - ta země nepoznala demokracii nikdy, není jen trucem, kdy se takto rektoři vymezují proti Zemanovi, jelikož už zase ohlásili, že budou 28. říjen na Hradě bojkotovat.
Zajímalo by mě kolik toho studenti a jejich profesoři opravdu vědí o dějinách Tibetu a jeho současném stavu. Mě osobně Tibet moc v hlavě neleží,, mám k té zemi něco jako averzi. Asi proto, že už 25 let poslouchám jak tam všichni trpí a jak jim musíme pomáhat. Že tam před příchodem Číňanů chcípali hlady, běžným trestem za neposlechnutí pána - hlavně církevního bylo týrání a dokonce vypíchnutí oka či obou, a podobné vychytávky, o tom ani slovo.
Na druhou stranu to bylo jejich, tak si to zavedli a Čína tam měla houby co dělat. Možná.


Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:
JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
Re: Terajší čínsky spôsob riadenia krajiny a hospodárstva.
Takto jsem to shrnul na svém FB
"Dalajláma je jako rentgen. Hned vidíte, kdo má jakou páteř. "
Tak to tesat do kamene. Páč mi nějak připomíná kšeftování s odpustky. Pokloníme se, oprášíme vlajky a potom na duši očištěni se vrátíme ku svému konzumnímu životu plnému krámů z Číny. Amen.
"Dalajláma je jako rentgen. Hned vidíte, kdo má jakou páteř. "
Tak to tesat do kamene. Páč mi nějak připomíná kšeftování s odpustky. Pokloníme se, oprášíme vlajky a potom na duši očištěni se vrátíme ku svému konzumnímu životu plnému krámů z Číny. Amen.

Fraška života letí kupředu jak splašená herka - a diváky už pranic nezajímá zápletka prvního aktu.
Re: Terajší čínsky spôsob riadenia krajiny a hospodárstva.
Pátrač: Zaměřuješ se moc na symboly a ty řečičky okolo...protože kromě pozérství (a nebo naopak servilnosti u druhé strany), což může být otravné, je tam stále spodní proud, který už by měl člověka zajímat více. Když máme za hlavu státu někoho, kdo bude prohlašovat, že si máme vzít v oblasti lidských práv za vzor Čínu a svou hlavu státu i se státem samotným se snaží seč to jde napěchovat dotyčné zemi do zádele, tak bychom měli reagovat. A Tibet je symbol toho, že to je s Čínou trochu jinak. A nejen ohledně Tibetu, což je prostý územní zábor, ne charita, ale i toho, že lidská práva jsou tam pomalu sprosté slovo, nechybí cenzura, potlačování národnostních menšin (včetně "osvobozených" Tibeťanů), agresivní politika a nároky vůči svým sousedům. Ve skutečnosti každý na Tibet peče a je mu celkem jedno, co s ním bude (ačkoli z teoretického a trochu morálního hlediska by Tibet měl mít nárok na obnovu své samostatnosti, případně vysokou autonomii), ale je to symbol, který říká "nezapomeň a dej si bacha...včera Tibet a zítra celé Jihočínské moře", "dneska Krteček a zítra cenzurka". A také fajn munice...když budu chtít nas..t roztahovačného Číňana, tak stačí vytáhnout vlajku Tibetu a bude jančit více, než kdybych jeho matku nazval bůhvíčím. Když budu chtít vyjádřit nesouhlas s naším národ "spojujícím" prezidentem, tak vytáhnu vlajku a je to. Všem je jedno, co tam kdy bylo či nebylo, jak příznivcům (pro ně je to symbol odporu), tak odpůrcům (těm jsou taky otroci a vypíchané oči šumák, je zajímá jen to, že je to symbol něčeho, co je zase proti jejich světonázoru)...protože to je prostě symbol a takto to u nich bývá.



U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)
“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Re: Terajší čínsky spôsob riadenia krajiny a hospodárstva.
Polarfox:
Ilumináti rulezz!
Mimochodem, existují i historicko-právní rozbory, které dávají do jisté míry za pravdu Číně.
Problémem je právě minulost - oni totiž za prvé Tibeťané (myslím toto etnikum, nikoli obyv. Tibetu neboť těch etnik tam žije něco mezi přehršlí a dvěma ažaži) totiž pocházejí v tzv. Vnitřního Mongolska (což je paradoxně v Číně - v tomto kraji leží mch. Peking) a byli v minulosti poddaní Čínských císařů, a jakožto kočovníci kočovali až... dokočovali do Lhasy
a jednak totiž skutečně v jedné z několika dob interregna v Číně tuto zemi Songcen Gampa připojil ke své - ač nebyl nastolen jako Čínský císař, Čína se tehdy de iure stala součástí Tibetu... a tento stav se nikdy nezměnil. Jen prostě se ty daně přestaly platit, ačkoliv Č. císař posílal do Tibetu, stejně jako do Koreje, každoročně jakýsi "tribut míru", v podobě palácových psíků a dopisu slibujícího "věčnou přízeň". No, a navrch, se začal Č. císař na oplátku považovat za císaře mj. i Tibetu, když se tam vlády chopili "žluťáci" (kněží).
Tento stav totiž ve své kněžské nadutosti ti kněží nikdy nezměnili - prostě na to házeli bobek, což se jim pak vymstilo. Holt, jak říká Tolkien v Hobitovi - "vědět o přítomnosti draka a nepočítat s ním je hloupé".
Takže ono je to v Číně vnímáno asi tak, jako by se Moraváci rozhodli že jsou už stovky let samostatní, s hlavním městem v Holomóci (Brňákům navztek
), ale protože to nikdy nikomu neřekli, tak jaxi nikdo nemyslí že by tomu tak bylo, a příp. Moravský Patriarcha Velkobudhistický (navrhuji Pepu Nose, ačkoli pochází v Vidnavy což je ve Slezsku
ale aspoň je to budhista) by mohl jezdit po světě a vyvolávat tam "reakce" 
PS: Shrnul bych to asi tak: Po Tibetu je všem prd, používáme ho jen jako bič na Čínu. A jak říká staré české přísloví, když chceš bít, najdeš bič - i psa!
Ilumináti rulezz!

Mimochodem, existují i historicko-právní rozbory, které dávají do jisté míry za pravdu Číně.
Problémem je právě minulost - oni totiž za prvé Tibeťané (myslím toto etnikum, nikoli obyv. Tibetu neboť těch etnik tam žije něco mezi přehršlí a dvěma ažaži) totiž pocházejí v tzv. Vnitřního Mongolska (což je paradoxně v Číně - v tomto kraji leží mch. Peking) a byli v minulosti poddaní Čínských císařů, a jakožto kočovníci kočovali až... dokočovali do Lhasy

Tento stav totiž ve své kněžské nadutosti ti kněží nikdy nezměnili - prostě na to házeli bobek, což se jim pak vymstilo. Holt, jak říká Tolkien v Hobitovi - "vědět o přítomnosti draka a nepočítat s ním je hloupé".
Takže ono je to v Číně vnímáno asi tak, jako by se Moraváci rozhodli že jsou už stovky let samostatní, s hlavním městem v Holomóci (Brňákům navztek



PS: Shrnul bych to asi tak: Po Tibetu je všem prd, používáme ho jen jako bič na Čínu. A jak říká staré české přísloví, když chceš bít, najdeš bič - i psa!
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Re: Terajší čínsky spôsob riadenia krajiny a hospodárstva.
Alfik: Pokud by Moraváci měli několik set let faktickou nezávislost, já na ně neměl praktický vliv, kromě teoretických nároků a cítili se lépe ve vlastním státě, tak proč jim ho upírat? To bych pak měl raději naklusat s AČR a rozborem od právníků, obsadit je, pozatýkat jejich vůdce a začít kulturní/politickou vymejvačku, aby byli jako Češi (a nebo přinejmenším s nasazenými loutkovými orgány Čechy na slovo poslouchali) a nechtěli se už nikdy znovu trhnout? 
Nedělejme zase z Číny pouze ublíženého beránka.

Ale tak aby to bylo fér, tak spousta lidí si i tak myslí, že Tibet by měl dostat něco lepšího, než čínskou botu na ksicht. Většinou to ale je bič a připomínka...aneb jak říká neoficiální dodatek ke starému českému přísloví, když chceš bít nevychovaného psa, který jančí a kouše, hodí se každý bičAlfik píše:PS: Shrnul bych to asi tak: Po Tibetu je všem prd, používáme ho jen jako bič na Čínu. A jak říká staré české přísloví, když chceš bít, najdeš bič - i psa!




U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)
“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Re: Terajší čínsky spôsob riadenia krajiny a hospodárstva.
Pozor - neplést si to, co jsem napsal, s adorací Číny či Ruska jak v Tibetu tak i na Krymu!Polarfox píše:Alfik: Pokud by Moraváci měli několik set let faktickou nezávislost, já na ně neměl praktický vliv, kromě teoretických nároků a cítili se lépe ve vlastním státě, tak proč jim ho upírat? To bych pak měl raději naklusat s AČR a rozborem od právníků, obsadit je, pozatýkat jejich vůdce a začít kulturní/politickou vymejvačku, aby byli jako Češi (a nebo přinejmenším s nasazenými loutkovými orgány Čechy na slovo poslouchali) a nechtěli se už nikdy znovu trhnout?
Ale tak aby to bylo fér, tak spousta lidí si i tak myslí, že Tibet by měl dostat něco lepšího, než čínskou botu na ksicht. Většinou to ale je bič a připomínka...aneb jak říká neoficiální dodatek ke starému českému přísloví, když chceš bít nevychovaného psa, který jančí a kouše, hodí se každý bičAlfik píše:PS: Shrnul bych to asi tak: Po Tibetu je všem prd, používáme ho jen jako bič na Čínu. A jak říká staré české přísloví, když chceš bít, najdeš bič - i psa!Nedělejme zase z Číny pouze ublíženého beránka.
Já jen nežiju v černobílém světě kde je jeden za všech okolností Šejtán i kdyby mi pomohl, zatímco druhý je Džízis či rovnou Gháš i kdyby mi šlapal po kulích. Použité slova jsou v momentálně módní výslovnosti Na TyTrubce

Ten argument s tím že Morava je v jiné pozici než byl Tibet je správný, ale byl to příklad, jak se Tibetským mnichům nevyplatilo několikasetleté kašlání na diplomacii vůči velmi silnému sousedovi. Ostatně i vůči jiným - Tibet se uzavíral před světem a nediplomatil ani s těmi, kteří by mu byli mohli pomoci... Např. třeba s Indií. Možná příklad přehnaný, ale o to výmluvnější

"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
- jarl
- 3. Generálmajor
- Příspěvky: 4273
- Registrován: 19/2/2009, 15:45
- Bydliště: Jakubov u Moravských Budějovic
Re: Terajší čínsky spôsob riadenia krajiny a hospodárstva.
Jmodrak - ten tvůj uřvaný příspěvek jsem přesunul do koše, a pokud se tu ještě něco podobného objeví, vlákno zamknu nebo přesunu do hospody.


Strýček Vova slíbil národu Ukrajinu a dal mu Afghánistán!