MIG-3
Moderátor: Hans S.
On to ani prototyp není, byly to už hotové draky typu LaGG-3, ale už s motorem Švecov M-82. Teprve po dalších úpravách, tedy po snížení hřbetu za kabinou atd, získal jména La-5.
A propo, proč si je francouzští piloti, kteří létali na typu Jak-3, Jakovlevy tak moc oblíbily, že je prohlásili za jedno z nejlepších stíhacích letadel? Asi ne proto, že se rozpadaly ve vzduchu.
Ale takové otázky bysme tu neměli řešit ne, toto je o letadlech Mig-1 a 3.
A propo, proč si je francouzští piloti, kteří létali na typu Jak-3, Jakovlevy tak moc oblíbily, že je prohlásili za jedno z nejlepších stíhacích letadel? Asi ne proto, že se rozpadaly ve vzduchu.
Ale takové otázky bysme tu neměli řešit ne, toto je o letadlech Mig-1 a 3.
Hydrostar se s námi trvale rozloučil...
Neviem v akej miere je verný let.simulátor IL2 a ako ho hodnotíte vážený kolegovia, ale je to asi jediná možnosť skúsiť si pilotáž a Mig 3 som radšej po zlej skúsenosti z divokého a neskrotného tanca ktorý sa končil na 80% pádom zďaleka obchádzal, snáď len jedno dobré, keď ma dokopal do výšok a na základňu skor ako mi mohli BFky rozstrieľať chvost. Ale to je v rovine simulácie...pre každého pilota čo pozná plus a mínus svojho stroja, plus vyzdvihne a využije, mínus sa snaží obísť a nedostať sa tam.
hore možeš dole musíš
su aj taký, ktorým netreba krídel a kde žiadny stroj nedoletí...
su aj taký, ktorým netreba krídel a kde žiadny stroj nedoletí...
V tomhle se kupodivu pleteš, protože o tom Jakovlev ve svych pamětech sám píše. Když se o této vadě dozvěděl Stalin, tak si ho pozval do Kremlu na kartáč a dle samotného Jakovleva ho častoval výrazy jako "vy jste fašisti, vy jste horší než fašisti apod." Konstruktér měl zřejmě kliku, že byl jinak Stalinovým oblíbencem, to z jeho pamětí přímo trčí, a pokud byl nějak postižen, tak rozhodně mírněji, než by to odnesl na jeho místě někdo jiný. Kdo to za něj odskákal, to už samozřejmě nepíše.mechoš píše:...........Některý série museli uzemnit protože se jim trhal potah z křídel,nebo museli omezit rychlost ve střemhlavém letu na 650km/h a takové podobné věci.Pochopitelně ale v Jakovlevových pamětech se člověk takové věci nedočte :-)
Podla vsetkeho existoval len 1 kus - experimentalny s hviezdicovym motorom M82.
vid napr.:
http://www.lietadla.com/lietadla/ruske/lagg-3.htm
vid napr.:
http://www.lietadla.com/lietadla/ruske/lagg-3.htm
Dobrá tedy, doufám, že nebudete pochybovat o temto zdroji.
http://airwar.valka.cz/muzeum/sssr/la_05/default.htm
http://airwar.valka.cz/muzeum/sssr/la_05/default.htm
Hydrostar se s námi trvale rozloučil...
Mno, popravdě, to je velmi velké zjednodušení, co se tam píše, nemluvě o některých chybách. Air War nepovažuji za příliš dobré stránky, ba spíše za dost špatné. Obecný problém (nejen) internetových zdrojů je to, že přepisují omyly. Jedním z nich je právě i LaG-5.
Pro mě je relevantní především tištěná literatura...a u sovětských letounů asi ne náhodou východního původu. Viz. třeba ona zmiňovaná kniha Triumf a tragédie, opravdu doporučuji.
Pro mě je relevantní především tištěná literatura...a u sovětských letounů asi ne náhodou východního původu. Viz. třeba ona zmiňovaná kniha Triumf a tragédie, opravdu doporučuji.
Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Ale proč hned dement, neblbni...
No ale když tam třeba čtu, že Jak-3 U byl spolu s Jak-9 U a La-11 standardním stíhacím letounem až do nástupu reaktivní techniky...tak se opravdu bavím! Nemluvě o naprosto nesmyslném popisu této jen prototypové verse. A to se zmiňuju jen o jednom do očí bijícím příkladu!
No ale když tam třeba čtu, že Jak-3 U byl spolu s Jak-9 U a La-11 standardním stíhacím letounem až do nástupu reaktivní techniky...tak se opravdu bavím! Nemluvě o naprosto nesmyslném popisu této jen prototypové verse. A to se zmiňuju jen o jednom do očí bijícím příkladu!
Když zmizíš, tak budeš zmizelej, jinak tě zmizím já.
Tak sem prohledal zatím české stránky na netu a z těch co mají smysl sem našel:
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/20531
Ostatní kopírují nebo je z nich okopírován článek z airwar.valka.cz
Uvidíme
ad "dement": nač hned ty přehnané reakce?
http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/20531
Ostatní kopírují nebo je z nich okopírován článek z airwar.valka.cz
Uvidíme
ad "dement": nač hned ty přehnané reakce?
A ešte varechu do ruky...ale niektore lietaju ako furie a netreba im ani metly.. stíhači traste sa..aspoň keď dojdete domov z krčmi čo asi viac na východ je zvykom. Inak sledoval som dokument o žene pilotke bez práce, nalietaných niekoľko tisícok hodin na prúdoch a preukaz-licenciu na 21! stíhacích strojov
Naposledy upravil(a) Foxbat dne 19/10/2006, 18:33, celkem upraveno 1 x.
hore možeš dole musíš
su aj taký, ktorým netreba krídel a kde žiadny stroj nedoletí...
su aj taký, ktorým netreba krídel a kde žiadny stroj nedoletí...
Něco o LaG-5 z ruského webu (anglicky)
http://www.aviation.ru/okb.php
P.S.: Nedoporučuji hledat heslo Lag?5 v Googlu samotné, pokud se ovšem nezajímáte o statistiku a časové řady (lag 5 je jakýsi korelační koeficient)!
http://www.aviation.ru/okb.php
P.S.: Nedoporučuji hledat heslo Lag?5 v Googlu samotné, pokud se ovšem nezajímáte o statistiku a časové řady (lag 5 je jakýsi korelační koeficient)!