MIG-3
Moderátor: Hans S.
Pokud jsem již tady - pokuste se srovnat literaturu s vebem. veb - rychlý úspěch myšlenkou. On Vás YAMOTO upozornil - pozor něco nesedí. ON je velký mistr - vy se v letectvu a nejen, dívejte se než mu budete oponovat ( moje zkušenost) YAMOTO - víte on ví, je totiž stejného ražení. Ví stejně dobře, že Ti kluci kecaj. Oba víme, že terminologie je dle technické kanceláře. Ta to přihlašuje. Potom existuje deset jednání (možná mnohem víc.) Rozhodnutí i teď nemá nic společného s tím co chci říci. Důležité je co rozhodlo Vítězství ww2- to rozhodlo terminus technikus La 5 - tak to Sověti nechali zapsat do světa technicky, a tak to prostě je. Pátrání po tom jak to bylo přineslo keci na Palbě, s tím se nespokojte.
Yamamoto prostě má pravdu.Sa věříš..!!!! Pokuste se jít p stejné cestě. Přesvědčte staré b temy - je co prověřitkoumat - konkurenci.
Jestli - myslím - Ctěl bych létat Su 27 ......- ještě mě těch 58 let - možná chyba - prostě nepřesvědčilo. , F 22 - no u mě je to letadlo - no trochu raději. - je to reprtáž - Pánové a ..... mých 58 - doufám.
Yamamoto prostě má pravdu.Sa věříš..!!!! Pokuste se jít p stejné cestě. Přesvědčte staré b temy - je co prověřitkoumat - konkurenci.
Jestli - myslím - Ctěl bych létat Su 27 ......- ještě mě těch 58 let - možná chyba - prostě nepřesvědčilo. , F 22 - no u mě je to letadlo - no trochu raději. - je to reprtáž - Pánové a ..... mých 58 - doufám.



Jája píše:Něco o LaG-5 z ruského webu (anglicky)
http://www.aviation.ru/okb.php
P.S.: Nedoporučuji hledat heslo Lag?5 v Googlu samotné, pokud se ovšem nezajímáte o statistiku a časové řady (lag 5 je jakýsi korelační koeficient)!
Nuže? LaG-5 existoval, to nikdo nevyvracel, ale NIKDY se sériově nevyráběl, zůstalo jen a pouze u pokusu, takže žádnej německej pilot nemohl sestřelit LaG-5, tím spíše ne LaGG-5. 8)LaG-5 - 1942. This was Gorbunov's attempt at reengining the LaGG-3 with the ASh-82 engine. (There were large stocks of this engine, hence the choice of the trio for it.) The LaG-5 was accepted, but never entered production, because the La-5 was superior.
válka je vůl
Omlouvám se slavil jsem 58 let a byl jsem naglganý - česky vožralej.
Pod Lag 5 létali piloti jak uvádí Zbyněk Válka - Stíhací letadla - rok vydání knihy - 1999 piloti Španělska - je to uvedeno v obrazové příloze, která následuje za str. 80. Letouny to měly to Lag 5 azbukou napsáno na letounech. Václav Němeček - Vojenská letadla str.44 - Státní výbor obrany SSSR rozhodl, že sériové stroje půjdou pod La - 5 do výzbroje( takto v závorce má Němeček - 1942). Je to věta -" Sériové stroje se jmenovaly La 5, protože tehdy(1942) odešel z Lavočkinovy skupiny V. P. Gorbunov". ..... Následují věty o motorech AŠ - 82A a další. Tedy zřejmě ti španělští komunisté ovlivnili terminologii západu. Sověti rozhodli - sériově se jmenuje La 5. YAMATO má prostě pravdu.
Pod Lag 5 létali piloti jak uvádí Zbyněk Válka - Stíhací letadla - rok vydání knihy - 1999 piloti Španělska - je to uvedeno v obrazové příloze, která následuje za str. 80. Letouny to měly to Lag 5 azbukou napsáno na letounech. Václav Němeček - Vojenská letadla str.44 - Státní výbor obrany SSSR rozhodl, že sériové stroje půjdou pod La - 5 do výzbroje( takto v závorce má Němeček - 1942). Je to věta -" Sériové stroje se jmenovaly La 5, protože tehdy(1942) odešel z Lavočkinovy skupiny V. P. Gorbunov". ..... Následují věty o motorech AŠ - 82A a další. Tedy zřejmě ti španělští komunisté ovlivnili terminologii západu. Sověti rozhodli - sériově se jmenuje La 5. YAMATO má prostě pravdu.



- sa58
- 1. Armádní generál
- Příspěvky: 3477
- Registrován: 4/2/2005, 12:43
- Bydliště: Zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
Jinak jsem se díval do Němečka, je to tam přesně tak jak psal Michan. Ale je tam jako prototyp LaG-5, ale je zmíněn jen v jedné větě.
Takře bych tuto diskusi asi uzavřel, LaG-5 asi existoval, ale měl velmi krátkou dobu života. Nemá cenu se tu dohadovat o jednom písmenku. Co kdyby někdo něco napsal o prototypu Gu-82?
Takře bych tuto diskusi asi uzavřel, LaG-5 asi existoval, ale měl velmi krátkou dobu života. Nemá cenu se tu dohadovat o jednom písmenku. Co kdyby někdo něco napsal o prototypu Gu-82?




"Nachystejte květináče, na vánoce sem zpátky!"
Byl bych rád , aby bylo jasně a srozumitelně řečeno: Statní výbor pro obranu SSSR v roce 1942 rozhodl - Letoun se jmenuje La - 5. Ostatní o tomto letounu je jen pro historii a povídání.
Terminologie SSSR je - La - 5.
Mám tady jednu prosbu - Může někdo zjistit - Kde přišlo Lotyšské letectvo ke svastice - kde to vzniklo? jedná se o červenofialovou svastiku - ta vychází z vlajky, ale proč svastika? Máte někdo nějakou vědomost? Jedná se samozřejmě o letectvo. Teď mi teprve řekl člověk Roman Zelenka, abych doplnil - jedná se o to, že svastiku mělo Lotyšské letectvo v 30tých letech. Tedy před zabráním SSSR. Umí to někdo zjistit?
Prosím určitě poděkuji.
Terminologie SSSR je - La - 5.
Mám tady jednu prosbu - Může někdo zjistit - Kde přišlo Lotyšské letectvo ke svastice - kde to vzniklo? jedná se o červenofialovou svastiku - ta vychází z vlajky, ale proč svastika? Máte někdo nějakou vědomost? Jedná se samozřejmě o letectvo. Teď mi teprve řekl člověk Roman Zelenka, abych doplnil - jedná se o to, že svastiku mělo Lotyšské letectvo v 30tých letech. Tedy před zabráním SSSR. Umí to někdo zjistit?
Prosím určitě poděkuji.



Ještě tedy o svastice co mě kolega napovídá. Svastika - symbol štěstí při určitém tvaru - měli jej v době ww1 i američtí dobrovolníci na SPAD 7 americké dobrovolnické escadrille Lafayette(SPA 124). Léto 1917. Pilot Didier Masson.
V určitěm posunutí svastiky - Neštěstí.
Původ je stejně jak víme v Indické symbolice. Proč Lotyši - jejich letectvo?
V určitěm posunutí svastiky - Neštěstí.
Původ je stejně jak víme v Indické symbolice. Proč Lotyši - jejich letectvo?



Stejne by se dalo zeptat, proc ji meli Finove, nebo proc si ji vybrali nacisti za svuj symbol, svastika mela puvodne hodne pozitivni vyznam, ted z hlavy si nepamatuju z jakyho nabozenstvi vychazi, ale zkusim dohledat (necetl jsem to dokonce zde na palbe?
). To az nackove z tohodle symbolu udelali synonymum pro zlo a hruzu...
Imho se proste nekomu tenhle symbol jen lidsky libil, nic vic v tom asi nebude.

Imho se proste nekomu tenhle symbol jen lidsky libil, nic vic v tom asi nebude.
válka je vůl
Toto bylo konečně slovo do pranice. Konečně teda normální ucelené vysvětlení.michan píše:Omlouvám se slavil jsem 58 let a byl jsem naglganý - česky vožralej.
Pod Lag 5 létali piloti jak uvádí Zbyněk Válka - Stíhací letadla - rok vydání knihy - 1999 piloti Španělska - je to uvedeno v obrazové příloze, která následuje za str. 80. Letouny to měly to Lag 5 azbukou napsáno na letounech. Václav Němeček - Vojenská letadla str.44 - Státní výbor obrany SSSR rozhodl, že sériové stroje půjdou pod La - 5 do výzbroje( takto v závorce má Němeček - 1942). Je to věta -" Sériové stroje se jmenovaly La 5, protože tehdy(1942) odešel z Lavočkinovy skupiny V. P. Gorbunov". ..... Následují věty o motorech AŠ - 82A a další. Tedy zřejmě ti španělští komunisté ovlivnili terminologii západu. Sověti rozhodli - sériově se jmenuje La 5. YAMATO má prostě pravdu.
Hydrostar se s námi trvale rozloučil...
Mne to teda moc jasny neni. LaG5 byl vyrobenej jen jako prototyp, jako seriovej nikdy nelital. La5 bylo konstrukcne jiny letadlo, LaG5 vychazel z Laggu3, kdezto La5 byl kompletne novy. Jediny co bych pochopil by byl ruskej napis LaG na letounu, to by totiz odpovidalo rusky logice psat na letadlo nazev a uredne ho oznacovat jinak
Smysl by to davalo jen z toho pohledu, ze jeden konstrukter od "G" na letadle pracoval dal, kdeto druhy "G" odeslo. Nicmene na letadla se psaly vselijaky blaboly, podle tyhle logiky bychom mohli oznacovat La5 taky treba "Za vlast!", nebo "Stalin je nas otec!"
Uredne to proste byl Lavockin 5 a LaG5 nikdy seriove neexistoval, to je imo smerodatny.


válka je vůl