Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Moderátor: Julesak
- Ejdou Rotacak
- Kapitán
- Příspěvky: 1218
- Registrován: 23/7/2012, 14:54
- Bydliště: Praha - Zbraslav
Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
2 Dzin
Bohužel nevládnu Azbukou a všichni západní reportéři opisujou jeden od druhého jeden a ten samý odstavec do zblbnutí - došlo k přerušení přívodu paliva do obou motorů - TASS, CNN, Francouzskej Sputnik atd. atd.. Může to tak být, v tom případě v tom není třeba hledat konspiraci či další informace. Jinak tu s Vámi jsem od roku 2005 :-) stále věrný Palbě :-) jen mlčím a čtu - protože Vás tu "štěká už dost"
Bohužel nevládnu Azbukou a všichni západní reportéři opisujou jeden od druhého jeden a ten samý odstavec do zblbnutí - došlo k přerušení přívodu paliva do obou motorů - TASS, CNN, Francouzskej Sputnik atd. atd.. Může to tak být, v tom případě v tom není třeba hledat konspiraci či další informace. Jinak tu s Vámi jsem od roku 2005 :-) stále věrný Palbě :-) jen mlčím a čtu - protože Vás tu "štěká už dost"
Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Já nevím, sovětské stroje v četně migu dvacetdevět jsem jako palivář plnil. Dvacet devítku jen 2x ale plnil. Všeobecně se dá říci, že problém těchto letadel vždy byly malé nádrže a relativně velká spotřeba. Ale to není problém, to umí ošetřit.
Jestli došlo k výpadku dodávky paliva do obou motorů, což se může stát, já si pamatuji tři nebo možná čtyři podobné případy, tak je to buď nečistotou v palivu, ale spíše se vysypalo podávací palivové čerpadlo. TO se stalo za mého působení u letadel 2x.
Je mi to celkově jedno, tato diskuse je dle mého i ničem, je to prostě docela obyčejná operační ztráta, tak proč kolem toho musí být tolik vášní. Se uklidněte a zkuste se hádat o něčem jiném.
Jestli došlo k výpadku dodávky paliva do obou motorů, což se může stát, já si pamatuji tři nebo možná čtyři podobné případy, tak je to buď nečistotou v palivu, ale spíše se vysypalo podávací palivové čerpadlo. TO se stalo za mého působení u letadel 2x.
Je mi to celkově jedno, tato diskuse je dle mého i ničem, je to prostě docela obyčejná operační ztráta, tak proč kolem toho musí být tolik vášní. Se uklidněte a zkuste se hádat o něčem jiném.


Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:
JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
- Aaron Goldstein
- Kapitán
- Příspěvky: 3062
- Registrován: 19/7/2014, 19:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
První věta úvodního článku pod perexem zní: „Letecká nehoda se stala během cvičných letů, v důsledku technické závady,“ oznámilo ruské velení a dodalo, že stroj se sice chystal k návratu na letadlovou loď, ale v době nehody byl ještě několik kilometrů od ní.Dzin píše:Ale jo, jak už jsme psal, o zprávě o technických problémech tu byla poprvé zmíňka až včera od sekeleta.
viz úvodní článek: https://www.novinky.cz/zahranicni/blizk ... -more.html ze dne 14. listopadu 2016...

Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Pátrač
Myslím, že spíše tolik vášní vyvolalo moje tvrzení o tom, že ruské palubní letectvo není bůhvíco a většina hádání byla tedy o tomto. :-)
Aaron
Vidíš, toho jsme si nějak nevšiml. Díky za upozornění.
Myslím, že spíše tolik vášní vyvolalo moje tvrzení o tom, že ruské palubní letectvo není bůhvíco a většina hádání byla tedy o tomto. :-)
Aaron
Vidíš, toho jsme si nějak nevšiml. Díky za upozornění.

Člen palby bez super hlášky pod čarou
-
- desátník
- Příspěvky: 47
- Registrován: 29/1/2010, 17:40
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Ejdou Rotacak píše:2 Dzin
Bohužel nevládnu Azbukou a všichni západní reportéři opisujou jeden od druhého jeden a ten samý odstavec do zblbnutí - došlo k přerušení přívodu paliva do obou motorů - TASS, CNN, Francouzskej Sputnik atd. atd.. Může to tak být, v tom případě v tom není třeba hledat konspiraci či další informace. Jinak tu s Vámi jsem od roku 2005 :-) stále věrný Palbě :-) jen mlčím a čtu - protože Vás tu "štěká už dost"
podle udaju na Palbe si registrovany od 23.7.2012 ....... tvoje tvrzeni ze si tu od roku 2005 znamena co?!? Ze si se musel z nejakeho duvodu opetovne zaregistrovat pod jinym nickem???
Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Na čítanie Palby nepotrebuje registráciu.adminprofisu píše:Ejdou Rotacak píše:2 Dzin
Bohužel nevládnu Azbukou a všichni západní reportéři opisujou jeden od druhého jeden a ten samý odstavec do zblbnutí - došlo k přerušení přívodu paliva do obou motorů - TASS, CNN, Francouzskej Sputnik atd. atd.. Může to tak být, v tom případě v tom není třeba hledat konspiraci či další informace. Jinak tu s Vámi jsem od roku 2005 :-) stále věrný Palbě :-) jen mlčím a čtu - protože Vás tu "štěká už dost"
podle udaju na Palbe si registrovany od 23.7.2012 ....... tvoje tvrzeni ze si tu od roku 2005 znamena co?!? Ze si se musel z nejakeho duvodu opetovne zaregistrovat pod jinym nickem???
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Zprávy že ke ztrátě MIG-29KR došlo následkem vyčerpání paliva po předchozí nehodě na Kuzněcovovi by vysvětlovaly, proč nebyl provoz tohoto typu ani na chvíli přerušen (jsem přesvědčený, že pokud by za ztrátou stála technická závada, typ by byl uzemněn do zjištění příčiny/sjednání nápravy).
Jestli jsem si to dobře přeložil, tak ve vzduchu byly 3 MIG-29, první přistál bez problémů, druhý zpřetrhal lano a zamotal další, vznikl chaos a třetí letoun kroužil, dokud mu nedošlo palivo.
http://bmpd.livejournal.com/2273357.html
Na druhou stranu si říkám, proč tedy MIG-29KR nepřistál na nedalekém letišti v Hmeimim (do pěti minut letu od Kuzněcova)...
edit: ještě podrobněji se událostí zabývají zde:
https://lenta.ru/articles/2016/11/24/ch ... ennoustav/
...a jako jedna z variant je zmiňováno pravě chybné neudělení rozkazu k přistání na náhradním letišti.
Jestli jsem si to dobře přeložil, tak ve vzduchu byly 3 MIG-29, první přistál bez problémů, druhý zpřetrhal lano a zamotal další, vznikl chaos a třetí letoun kroužil, dokud mu nedošlo palivo.
http://bmpd.livejournal.com/2273357.html
Na druhou stranu si říkám, proč tedy MIG-29KR nepřistál na nedalekém letišti v Hmeimim (do pěti minut letu od Kuzněcova)...
edit: ještě podrobněji se událostí zabývají zde:
https://lenta.ru/articles/2016/11/24/ch ... ennoustav/
...a jako jedna z variant je zmiňováno pravě chybné neudělení rozkazu k přistání na náhradním letišti.
Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Podle tohoto tedy, že by letounu mohlo "jen" dojít palivo, by to vypadalo, že se nejednalo o technické problémy letadla, ale o lidskou chybu nebo jak jsem psal dříve o chybu systému provozu letových operací.

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Ne, opět špatně. Buď se jednalo o závadu na letadle nebo o závadu na lodi, jejíž oprava trvala déle, než bylo potřebné. V případě druhého případu by na to US Navy a Aéronavale nejspíše reagovaly vysláním tankeru do vzduchu. U ruského námořnictva si nejsem jist, zda-li mají tuto soupravu ve výstroji (vím, že ji mají u Su-33 certifikovánu), případně jestli mohl být tento letoun vyslán do vzduchu.



Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Skelete pre MIG-29K je tato suprava vyvinuta a certifikovana, (pouzivaju ju Indovia)
Otazne je, ci vobec na palube tato suprava bola...
Otazne je, ci vobec na palube tato suprava bola...
Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Inak pokial pilotovi pocas pristavania jednoducho doslo palivo z dovodu zdrzania pristavania jeho kolegu pred nim, tak je to hrube porusenie bezpecnosti zo strany pilota. Neje predsa mozne aby pilot na lietadlovej lodi pristaval na vypary. Uplne standardne sa u civilneho ale aj vojenskeho letectva pocita palivo tak, aby bolo mozne doletiet na najblizsie zalozne letisko. Najmä ak sa jednalo o cvicny let ako sa na zaciatku tvrdilo. No aj ked uz teraz vlastne vieme, ze sa nejednalo. V zapadnych mediach sa vela medializuje urcita neprofesionalita ruskych vojenskych pilotov, v zmysle ze sa casto hraju na TOP GUN a casto nerespektuju zauzivane pravidla bezpecneho lietania, resp. na to kaslu. Ak tomu tak bolo, tak pilot ma na krku prokuratora a riadny problem. Na druhej strane pokial tak sledujem leteckych spotterov, tak MIG 29 KR od vtedy nelieta. Co by nasvecovalo tomu, ze sa jednalo skor o technicku poruchu stroja.
Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
klingy píše:Skelete pre MIG-29K je tato suprava vyvinuta a certifikovana, (pouzivaju ju Indovia)
Otazne je, ci vobec na palube tato suprava bola...
...a zda byl čas (letoun musel mít před přistáním již minimum paliva) a možnosti (z paluby se přece nedalo operovat-proto letoun nemohl přistát) na to ji použít.
Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
To ale neplatí o přistávání na letadlové lodi, kde letoun při přistání musí mít (z různých důvodů) naopak minimum paliva.niko píše:Inak pokial pilotovi pocas pristavania jednoducho doslo palivo z dovodu zdrzania pristavania jeho kolegu pred nim, tak je to hrube porusenie bezpecnosti zo strany pilota. Neje predsa mozne aby pilot na lietadlovej lodi pristaval na vypary. Uplne standardne sa u civilneho ale aj vojenskeho letectva pocita palivo tak, aby bolo mozne doletiet na najblizsie zalozne letisko. Najmä ak sa jednalo o cvicny let ako sa na zaciatku tvrdilo. No aj ked uz teraz vlastne vieme, ze sa nejednalo. V zapadnych mediach sa vela medializuje urcita neprofesionalita ruskych vojenskych pilotov, v zmysle ze sa casto hraju na TOP GUN a casto nerespektuju zauzivane pravidla bezpecneho lietania, resp. na to kaslu. Ak tomu tak bolo, tak pilot ma na krku prokuratora a riadny problem. Na druhej strane pokial tak sledujem leteckych spotterov, tak MIG 29 KR od vtedy nelieta. Co by nasvecovalo tomu, ze sa jednalo skor o technicku poruchu stroja.
P.S. Co se medializuje ve většině západních mediích o čemkoli ruském, bych vůbec nebral vážně

Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
jistě, i na to jsem narážel. Ale .. když už jsme to načali. Jakou rozjezdovou dráhu potřebuje Su-33 s tankovacím podvěsem? Není tato rozjezdová dráha v kolizi s přistávací drahou?Xawi3r píše:klingy píše:Skelete pre MIG-29K je tato suprava vyvinuta a certifikovana, (pouzivaju ju Indovia)
Otazne je, ci vobec na palube tato suprava bola...
...a zda byl čas (letoun musel mít před přistáním již minimum paliva) a možnosti (z paluby se přece nedalo operovat-proto letoun nemohl přistát) na to ji použít.



Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Skelete, jak to myslíš?
Rozjezdové dráhy jsou na Kuzněcovu dvě (edit: celkem tři startovací pozice) - na přídi, v ose lodi, a každá startovací pozice začíná sklopným deflektorem, který odklání výtokové plyny - a míří na skokanský můstek.
Přistávací dráha je úhlová a s rozjezdovou koliduje (edit: s tou jednou resp. její vzdálenější pozicí).
Rozjezdové dráhy jsou na Kuzněcovu dvě (edit: celkem tři startovací pozice) - na přídi, v ose lodi, a každá startovací pozice začíná sklopným deflektorem, který odklání výtokové plyny - a míří na skokanský můstek.
Přistávací dráha je úhlová a s rozjezdovou koliduje (edit: s tou jednou resp. její vzdálenější pozicí).
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 28/11/2016, 00:33, celkem upraveno 1 x.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Vzletové dráhy na Kuznětsovovi jsou celkem tři. Přičemž třetí, ta nejdelší, je prodloužením "druhé" vzletové dráhy. A právě tato třetí dráha, která se používá pro velké vzletové hmotnosti je poblíž přistávacích lan. Čímž jsem si zodpověděl i svou předchozí otázku. Třetí vzletová dráha protíná přistávací dráhu, a je dokonce poblíž přistávacích lan, kde probíhala výměna lan (oprava). Takže mi zůstává jen jedna otázka, kterou dráhu musí tankovací Su-33 pro svou misi používat? První dvě krátké nebo třetí dlouhou?





Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
To že tá tretia najdlhšia dráha sa začína blízko pristávacích lán neznamená že pri výmene lán odtiaľ nemôže odštartovať lietadlo,na pár sekund počas forsáže prerušia prácu,ak by bolo treba.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Kenavf jasné.. mi jde jen o to, kterou vzletovou dráhu "tankovací" Su-33 standardně používá.



Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
To bude záviset na vzhledové hmotnosti a síle protivětru.
Pokud bude vézt maximální zásobu paliva, dovolím si odhadnout, že použije tu nejdelší pozici.
Pokud ale poveze jen potřebnou dávku paliva (pro doplnění i ve vlastních nádržích) pak s velkou pravděpodobností bude stačit jedna z těch kratších.
Pokud bude vézt maximální zásobu paliva, dovolím si odhadnout, že použije tu nejdelší pozici.
Pokud ale poveze jen potřebnou dávku paliva (pro doplnění i ve vlastních nádržích) pak s velkou pravděpodobností bude stačit jedna z těch kratších.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Letadlová loď Kuzněcov - Projekt 1143.5 - třída Orel
Nie je to tak. Aj ked musis mat prazdnejsie palivove nadrze, nikdy neletis tak, aby si mal "bingo fuel" ked sa ti nepodari pristat na prvy krat na lodi. Ak tak pilot letel, tak je to na prokuratora.Xawi3r píše:
To ale neplatí o přistávání na letadlové lodi, kde letoun při přistání musí mít (z různých důvodů) naopak minimum paliva.