Typ 300
Projekt označovaný Typ 300, byl pokračováním vývoje neúspěšného Typu 224, se zmenšeným rozpětím, jiným profilem křídla s nosným potahem umožňujícím snížení jeho váhy a uzavřenou kabinou pilota. Počítalo s motorem Goshawk, později o silnějším motoru Napier Dagger. Ale v roce 1934 se podařilo dosáhnout souhlasu Ministerstva letectví s použitím motoru Rolls - Royce PV XII. Nový motor značně těžší, než motor Goshawk, vážil kolem 620 kg, proto byl obrys křídla změněn z důvodu posunutí těžiště na eliptický čímž byl položen základ pro budoucí Spitfire.

Na konci léta roku 1935 začala v prototypové dílně ve Woolstone stavba Typu 300 s evidenčním číslem K 5054, dokončená v polovině února následujícího roku. Po uskutečnění pozemních zkoušek, byl letoun převezen na letiště Eastleight k zalétání. Jeho první, dvacetiminutový let proběhl 5. března 1936, kdy jej pilotoval hlavní zalétávací pilot od Vickersů J. Summers. Kolem dubna 1936 rozhodlo Ministerstvo letectví o přijetí návrhu firmy Vickers, prosazující pojmenování letounu jménem Spitfire. Během zkoušek došlo k několika změnám, z nichž nejvýznamnější bylo zmenšení hmotového vyvážení směrového kormidla. Spitfire K 5054 byl odepsán 4. září 1940 po smrtelné havárii F/Lt White, během testů nového typu zapalovacích svíček.
Typ 323 - Speed Spitfire
Pro pokus o překonání mezinárodního rychlostního rekordu, byl 48. sériový Spitfire K 9834 stažen z výrobní linky a značně upraven. Byl instalován speciální motor Merlin, upravena chladicí soustava, zkráceno rozpětí a prodloužen čelní štítek. Postupem času a podle momentálního stupně úprav byla maximální rychlost letounu odhadována na 656 - 685 km/h. Celý projekt byl po dosažení rychlostního rekordu letouny Heinkel He 100 (745 km/h ) a poté Messershmittem Me 209 (755 km/h ) zrušen a letoun byl částečně upraven na průzkumnou variantu. Celou válku sloužil pro svůj nedostatečný dolet jako rychlý kurýrní a osobní letoun. Koncem června 1946 byl sešrotován.

Rozpětí 10,23 m
Délka 9,13 m
Výška 3,79 m
Maximální rychlost 656 - 685 km/h
Dolet není uváděn
Dostup není uváděn
Hmotnost prázdného stroje 1982 kg
Typ 300 - Spitfire Mk. I
Už 3. června 1936, ještě před začátkem armádních zkoušek typu 300, byla podepsána smlouva o dodání prvních 310 kusů nového letounu pro Fighter Command RAF. Tato verze byla označována Spitfire Mk. I a od původního prototypu se odlišovala pozměněnou konstrukcí křídla, zvětšenou zásobou paliva a větším úhlem sklopení vztlakových klapek.
Vznikla tak verze Mk.I vyrobená na linkách továrny Supermarine.
U takto upraveného letounu se ještě uskutečnily změny, ke zjednodušení výroby, jejichž zpracování si vyžádalo celý rok, neboť bylo nutné předělat veškerou výkresovou dokumentaci letounu a zajistit předání části produkce jiným dodavatelům. Firma Supermarine měla pro takto velkou objednávku malou výrobní kapacitu, koncern Vickers, pak byl vytížen výrobou bombardérů Wellington.
Toto vše mělo za následek vznik verze Mk.II.
První sériový stroj, K 9787, vzlétl teprve 15. května 1938. První kus dodaný operační jednotce byl K 9789, zapsaný do stavu 19. perutě RAF 4. srpna 1938.
Rozpětí 11,23 m
Délka 9,13 m
Výška 3,79 m
Maximální rychlost / ve výšce 580 km/h / 6100 m
Dolet 930 km
Dostup 9700 m
Hmotnost prázdného stroje 1982 kg
Výzbroj
Mk. Ia 8 kulometů 7,7 mm
Mk. Ib 2 kanóny 20 mm, sériově 2 kanóny 20 mm a 4 kulomety 7,7 mm
Tato verze používala motorů Rolls Royce Merlin II a III. Varianta Mk. Ib se nevyráběla, ale toto označení měla kanónová úprava, asi 30 kusů, buď jen se dvěma kanóny, nebo ještě se čtveřicí kulometů, prováděná u týlových jednotek Maintenance Unit a v opravnách. Poslední letouny varianty Mk. I byly vyřazeny ze služby spolu s koncem války a v převážné většině sešrotovány.
Celkově vzniklo 1544 kusů varianty Spitfire Mk.I. Dalších 72 ks bylo přestavěno, havarovalo nebo bylo dodáno do ciziny.
Varianta Mk.I se vyráběla v následujících výrobních blocích a to podle zakázky :
B 527113/36 505ks Supermarine
B 980385/39 181ks Supermarine
19713/39 808ks Supermarine
B124305/40 50ks Westland
K9787-K9999,L1000-L1096,N3023-N3072,N3091-N3130,N3160-N3203,N3221-N3250,N3264-N3296,N3298-N3299,P9305-P9339,P9360-P9399,P9420-P9469,P9490-P9519,P9540-P9550,P9553-P9567,R6595-R6644,R6683-R6721,R6751-R6780,R6799-R6818,R6829-R6840,R6879-R6928,R6957-R6996,R7015-R7028,R7057-R7074,R7114-R7157,R7159-R7160,R7162-R7163,R7193-R7194,R7196-R7206,R7211-R7212,R7214-R7216,R7250-R7252,R7257,X4009-X4038,X4051-X4070,X4101-X4110,X4159-X4188,X4231-X4280,X4317-X4331,X4336-X4356,X4381-X4382,X4387-X4390,X4409-X4428,X4471-X4490,X4539-X4562,X4585-X4624,X4641-X4662,X4671-X4685,X4708-X4722,X4765-X4789,X4815-X4859,X4896-X4921,X4923-X4941,X4943-X4945,X4988-X4997,AR212-AR261
plus jeden letoun označený jako No.21 dodaný do Francie.
Prvních 9 vyrobených kusů mělo dvoulistou vrtuli Watts a pohyblivá část překrytu kabiny byla plochá.

Další letouny už měli tří-listou vrtuli DH a pozdější i vyboulenou pohyblivou část překrytu.
Od 77. vyrobeného kusy došlo ke změně radiovybavení a s tím související výměně anténího stožárku.
Od letounu N 3023 přibylo na čelním štítku pancéřové sklo.

(upraven pravopis, upraveny linky)