Komisaři udělej ty tabulky jakkoliv a pošli mi to na e-mail: anzac@seznam.cz
Já to potom převedu do obrázku a buď to vložím nebo Ti to vrátím už jako odkazy nebo hotové obrázky a vložíš si to sám.
Mě ten článke strašně zajímá ale takto ho nedokážu obsorbovat.
Obrněné vozidlo budoucnosti, část 2, střední podvozek
Re: Obrněné vozidlo budoucnosti, část 2, střední podvozek


Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:
JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
Re: Obrněné vozidlo budoucnosti, část 2, střední podvozek
Stingray 120 - Koncept lehkého tanku
Celý koncept lehkého tanku je motivován snahou o vytvoření levného, vysoce pohyblivého stroje s mohutnou palebnou silou.
Vycházím z předpokladu že za cenu jednoho plnohodnotného MBT mohu vyrobit tak 4-5 těchto strojů. Ty pak disponují, i navzdory některým omezením, násobně vyšší palebnou silou než 1 MBT (leopard 2A4,M1A2 Abrams)
Stingray 120, jak už název napovídá, vychází z tanku Stingray II, z nějž jsem převzal korbu a na ní posadil věž se 120mm kanónem a systémem nabíjení ALS.
Základní schéma ukazuje obrázek 1).
[/url]
Princip nabíjení ukazuje obrázek.2)
[/url]
Z hlediska možností zbraňového systému by se dal Stingray 120 přirovnat k tanku Leclerc. Stejně jako francouzský tank,veze Stingray APFSDS v "západním stylu" (např. M829A2/A3) a zároveň disponuje automatickým nabíjecím systémem jež umožňuje rychlost palby až 15 ran/minutu. Rozdíl oproti leclercu je v tom, že všech 40 nábojů jež Stingray 120 veze, je uloženo v karuselu a jsou okamžitě k dispozici.
Systém řízení palby je u tanku Stingray 120, vzhledem k pouze dvoučlenné osádce a jedné termovizi (druhé generace), zhruba na úrovni tanku M1 Abrams. Stingray 120 tedy nedisponuje systémem Hunter-killer.
Nízká cena se pak odvíjí od absence sofistikovaného pancíře, relativně jednoduchého systému řízení palby a nutnosti vycvičit pouze dvoučelnnou osádku.


Zbourat stodolu umí každý osel, postavit jí ale vyžaduje tesařské umění.