AČR kampak kráčíš?
Moderátor: jarl
Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Re: AČR kampak kráčíš?
Zaznamenali jste taky, že jako "víceúčelový vrtulník" by se nakonec měl nakupovat UH-1Y Venom? Dneska to vyšlo v časopisu EURO. Podle článku se jedná o rozhodnutí MO, které toto prezentovalo poslancům 9. února. Hlavní byly dva důvody, první snížení ceny ze strany Bellu a druhý, že se plánuje nákup čistě bitevního vrtulníku a to by měl být AH-1Z Viper, čímž by se mělo ušetřit na provoz díky shodným dílům (článek jinak spekuluje o zapojení Jiřího Šedivého na straně Bellu).

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: AČR kampak kráčíš?
Tak nějak jsem čekal spíš Airbus (H145 mám moc rád) nebo Augustu a Venomy propady už na začátku kvůli ceně. Je ale možné, že je to součást víc promyšleného kroku a vojáci věděli, proč si vybrat právě je. Třeba Bell nabídl nějaké zajimavé bonusy ať již slevu (třeba pár strojů od Američanů v rámci pomoci NATO) nebo zázemí pro oblast střední Evropy atd. Možností je spousta a my do toho nevidíme. Bylo by ale fajn, pokud by je měl i nějaký z našich sousedů (+ třeba Rumunsko atd.), tak uvidíme. nadšený z toho nejsem, ale vzhledem k tomu, že měly být vybrané už před rokem, tak třeba se to konečně posune a je už jedno jakým směrem.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: AČR kampak kráčíš?
Ty nejsi nadseny z duetu Venom Viper? A to ja zas chrochtam blahem. Kolik vlastne zbyva hodin u Mi 24 do velkejch generalek?
Re: AČR kampak kráčíš?
Mno přesné číslo už bohužel nevím, ale docela málo, část se má prodat. Oficiálně jich máme 17, ale provozováno je jen 10. Tak asi zůstane jen 10 možná míň.
Viper je fajn, vůbec by mi nevadilo, pokud by Venomy nahradily i všechny Sokoly.
Akorát pokud má Armáda provozovat záchranou službu, asi by stejně měli pořídit nějaké lehké H-145 (levný provoz a je to lehčí, menší stroj)
Viper je fajn, vůbec by mi nevadilo, pokud by Venomy nahradily i všechny Sokoly.
Akorát pokud má Armáda provozovat záchranou službu, asi by stejně měli pořídit nějaké lehké H-145 (levný provoz a je to lehčí, menší stroj)

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: AČR kampak kráčíš?
Armáda by v první řadě měla být armádou, jestli po ní někdo chce, aby suplovala rychlý šípy, tak jo, ale ať to také zalepí. Na kurýrní službu jí stačí R 44.
Re: AČR kampak kráčíš?
Jinak, před třemi lety se otevíralo servisní středisko Bell Textron na letišti Praha/Ruzyně.
Hangár byl plný "modrých lampasů" a lidí z MO, a celkem nepokrytě se mluvilo o tom, že Bell je budoucí dodavatel vrtulníků pro AČR.
Takže by mne výběr UH-1 ani moc nepřekvapoval - spíše naopak
Na AH-1 si ale nechte zajít chuť. Ty se při povodních nebo pro MEDEVAC použít nedají
Hangár byl plný "modrých lampasů" a lidí z MO, a celkem nepokrytě se mluvilo o tom, že Bell je budoucí dodavatel vrtulníků pro AČR.
Takže by mne výběr UH-1 ani moc nepřekvapoval - spíše naopak

Na AH-1 si ale nechte zajít chuť. Ty se při povodních nebo pro MEDEVAC použít nedají



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: AČR kampak kráčíš?
Zdravím. Chtěl jsem se zeptat, jestli někdo nemá informace případně fotografie z průmyslových dnů, které teď probíhají ve Vyškově. Mělo tam dojít k nejakým prezentacím potencionálních armádních automobilů, včetně nějaké verze Kodiaka. Případně jestli tam nebyli prezentované už i nějaké potencionální BVP. Díky
Re: AČR kampak kráčíš?
Zdravím kolego. O těch nových automobilech více viz odkaz, není to jen o Ajbanu, zatím ale žádné špionážní fotky, čekám ale, že budou na začátku měsíce v médiích, tak budu aktualizovat: http://palba.cz/viewtopic.php?f=297&t=7346 Co se týče nových BVP, tak na ty si ještě pár měsíců počkáme, mají být dynamicky prezentované v polovině letošního roku, patrně zase ve Vyškově. Všechno dostupné průběžně aktualizuju v tomto příspěvku (v tom úvodním): http://palba.cz/viewtopic.php?f=170&t=6916
Skeptik:
díky za sondu do historie. Docela mě zaujalo, co všechno kutí/kutili v Aeru. Vyrábí kompletní vrtulník S-76 připravený k instalaci dynamických částí pro amerického zákazníka Sikorsky Aircraft Corporation. Aero se podílí na výrobě hned dvou typů vrtulníků Black Hawk. Model UH-60M dodává společnosti Sikorsky Aircraft Corporation, model S-70i pak polské společnosti PZL Mielec, součásti koncernu SAC. Bylo by docela zajímavé, pokud by se víc rozvíjela spolupráce se Sikorskym.
Skeptik:
díky za sondu do historie. Docela mě zaujalo, co všechno kutí/kutili v Aeru. Vyrábí kompletní vrtulník S-76 připravený k instalaci dynamických částí pro amerického zákazníka Sikorsky Aircraft Corporation. Aero se podílí na výrobě hned dvou typů vrtulníků Black Hawk. Model UH-60M dodává společnosti Sikorsky Aircraft Corporation, model S-70i pak polské společnosti PZL Mielec, součásti koncernu SAC. Bylo by docela zajímavé, pokud by se víc rozvíjela spolupráce se Sikorskym.
Naposledy upravil(a) Rase dne 28/2/2017, 15:27, celkem upraveno 1 x.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: AČR kampak kráčíš?
Rase
Podle mě je to z důvodu, který jsme psal dříve. Tedy dvojkombinace transportní a bojový vrtulník. Základ je, jestli se MO rozhodne, že nakonec nakoupí plnohodnotné bitevní vrtulníky. Pokud se tak rozhodlo (jak to vypadá ze zmíněného článku) potom je tato dvojice z hlediska údržby a pořízení asi nejvýhodnější.
Podle mě je to z důvodu, který jsme psal dříve. Tedy dvojkombinace transportní a bojový vrtulník. Základ je, jestli se MO rozhodne, že nakonec nakoupí plnohodnotné bitevní vrtulníky. Pokud se tak rozhodlo (jak to vypadá ze zmíněného článku) potom je tato dvojice z hlediska údržby a pořízení asi nejvýhodnější.

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: AČR kampak kráčíš?
Rase: díky. snad něco brzy unikne. Kdo tam byl píšou např na e15 v dnešním článku, ale asi taky nesměli fotit. Oproti odhadům tam napíšou i Nimrovi, ale třeba o přítomnosti Dacie a Renaultu.
Re: AČR kampak kráčíš?
Dzin: kombinace Venom + Viper je hodne logicka, ale cekam, ze bitevniky se budou nahrazovat az pozdeji. Klidne by pak mohly dalsi Venomy nahradit i transportni Mily a Sokoly, az nadejde jejich cas. Porad mi ale chybi neco lehkeho, par kusu se da ale koupit vzdycky.
Juhelak: hodne zajimave. Cekam, ze v kategorii do 5 tun vyhraje Kodiq, preci jen kdyz je tak masivne zastoupena kategorie SUV a nehleda se ciste vojenske auto. Snad tam ten Ajban alespon ukazali. Nad 5 t by byl fajn
Juhelak: hodne zajimave. Cekam, ze v kategorii do 5 tun vyhraje Kodiq, preci jen kdyz je tak masivne zastoupena kategorie SUV a nehleda se ciste vojenske auto. Snad tam ten Ajban alespon ukazali. Nad 5 t by byl fajn

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: AČR kampak kráčíš?
Armáda má zhruba 1 500 terénních aut
Terénních vozidel (2-4 tuny) má armáda v současnosti zhruba 1 500. Především to jsou vozidla Land Rover (740 kusů) a UAZ (630 kusů). Zbytek tvoří terénní automobily dalších značek, například Toyota (115 kusů). Ve vyšší kategorii 7-9 tun pak využívá asi 115 vozidel Iveco.
těch 1500 vozů už je hodně slušné lákadlo, a předpokládám, že CSG brzy přijde s nabídkou vlastního vozu (můj osobní tip je, že to bude na bázi podvozku Avia D120 4x4)Do Vyškova proto resort obrany pozval tucet společností, které vojákům i úředníkům představili dvacet různých značek v padesáti rozličných modifikacích a vojáci je mohli vyzkoušet přímo na speciálním polygonu. Od Jeepu a Toyoty, přes Mercedes, Daciu, Renault, Škodu, VW nebo čínský Gdels až po dodavatele speciálů SVOS nebo VOP CZ.
Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/armada-vymeni-st ... r_nato_inc
pozn.: hlavně ať to nevyhraje žádné SUV (Kodiak, Duster apod.)

Kombinace Venom + Viper je fajn, pokud na ni dojde. Pokud na ni nedojde, tak budeme mít dva vrtulníky stejné kategorie - Sokol a Venom. Což prostě bude absolutní bomba. Nicméně opět se potvrdilo, že AČR a její nákupy jsou zcela ochromené.
O novém vrtulníku se mluví několik let, tedy kdyby se jen mluvilo, on se i vybírá několik let, a de facto se vybíralo mezi absolutně mimozní konkurencí. Následkem čehož byla vrtulníková složka částečně ochromená (viz pouhé dva letuschopné kusy Sokolů v relativně nedávné době), a především zbytečně zaplacená generálka Sokolů.



Re: AČR kampak kráčíš?


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
-
- podporučík
- Příspěvky: 662
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: AČR kampak kráčíš?
Za CSG tam byl MOWAG Eagle, na který má taktéž licenci
Naposledy upravil(a) tomas.kotnour dne 28/2/2017, 19:28, celkem upraveno 1 x.
Re: AČR kampak kráčíš?
Rase
Pokud dojde k nákupu V+V (V+W už tu bylo :-D) potom si myslím, že v případě rozhodnutí o nákupu lehkého vrtulníku dojde na UH-72 Lakotu (případně verze EC-145).
Ovšem při procházení zveřejňovaných zakázek jsem narazil na to, že MO nakoupilo značné množství radiostanic Harris a příslušenství k nim (už loni a předloni). Vím, že to není tak atraktivní, jako bojová technika, ale protože to vypadá, že se konečně do naší armády dostane dostatečně velké množství těchto stanic, aby se jimi mohla naše armáda podstatněji vybavit, znamená to obrovský krok vpřed minimálně srovnatelný s nákupy radarů, oteček a další výzbroje.
Pokud to tedy takto je, mám z toho radost, protože jak se říká "bez spojení není velení a bez velení není válčení" a tímto dostáváme stanice schopné i utajeného provozu se spojenci z NATO a to nám samo o sobě dost navyšuje naše schopnosti.
Pokud dojde k nákupu V+V (V+W už tu bylo :-D) potom si myslím, že v případě rozhodnutí o nákupu lehkého vrtulníku dojde na UH-72 Lakotu (případně verze EC-145).
Ovšem při procházení zveřejňovaných zakázek jsem narazil na to, že MO nakoupilo značné množství radiostanic Harris a příslušenství k nim (už loni a předloni). Vím, že to není tak atraktivní, jako bojová technika, ale protože to vypadá, že se konečně do naší armády dostane dostatečně velké množství těchto stanic, aby se jimi mohla naše armáda podstatněji vybavit, znamená to obrovský krok vpřed minimálně srovnatelný s nákupy radarů, oteček a další výzbroje.
Pokud to tedy takto je, mám z toho radost, protože jak se říká "bez spojení není velení a bez velení není válčení" a tímto dostáváme stanice schopné i utajeného provozu se spojenci z NATO a to nám samo o sobě dost navyšuje naše schopnosti.

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: AČR kampak kráčíš?
zahléhdl sem tam i Toyoty upravené od Svozu. Co se týče škody, tak přivezli jen civilní auto. z těch všech včetně civilních tam vypadal Kodiak nejvic mimo.
Re: AČR kampak kráčíš?
K vozidlům diskutujme tady - diky: http://palba.cz/viewtopic.php?f=297&t=7346&start=40
Dzin: Lakota / Airbus by byla hodně v pohodě, lehký vrtulník na civilní práci (záchranka atd.) armáda pořád potřebuje a Venom to neřeší...
za ty radiostanice díky, většinou se snažím psát i o těchle menších nákupech - minohledačky atd.
Dzin: Lakota / Airbus by byla hodně v pohodě, lehký vrtulník na civilní práci (záchranka atd.) armáda pořád potřebuje a Venom to neřeší...
za ty radiostanice díky, většinou se snažím psát i o těchle menších nákupech - minohledačky atd.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: AČR kampak kráčíš?
Dzine a v com bol problem zo stanicami od Dikomu (Mesitu), teda tymi novsimi rady RF20, resp. RF40?
Re: AČR kampak kráčíš?
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci ... ky-milionuVždy budu pro náhradu v kategorii takzvaných zelených letadel, to znamená letadel, která jsou v první řadě pro vojenské použití, ale nabízejí také možnost přepravy pasažérů,“ řekl ministr. Chtěl by proto, aby do nových letounů bylo možné připevnit klasické sedačky nebo zdravotnické zařízení pro převoz pacientů a raněných. Půjde o investici v řádu miliard. Stejné schopnosti mají teď čtyři armádní stroje CASA. V roce 2021 by mělo také skončit další z menších dopravních letadel Challenger. Podle Stropnického by delší provoz stál „obrovské peníze“.


