Aktuálny stav ruského námorníctva
Moderátor: Julesak
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Mne to nepripadá ako nutnosť, vezmi si že možno 95% práce útočných ponoriek je len patrolovanie v pridelenej oblasti a s tým spojené úlohy identifikácie hladinových a podvodných plavidiel. Toto je podľa mňa práca ktorú by úplne v klídku o 20 rokov zvládol nejaký dron. Ja vidím to znižovanie počtov ponoriek s ľudskou posádkou ako prirodzený jav, kde sa peniaze ktoré by šli na prevádzku a stavbu ďalších jednotiek efektívnejšie využijú keď sa dajú do vývoja robotických ponoriek.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Ja neviem, či si nerozumieme - iste, hliadkovanie atď. Ale bavili sme sa o plnohodnotnej náhrade ruských SSN - to nejde (pričom drony budú iste zavádzať aj protivnícii, čiže nevieš tým kompenzovať menší počet SSN). Nedáš zbrane schopné vyvolať 3 svetovú na dron ktorý nemáš plne pod kontrolou - čo pri ponorkách možné nie je.nine_mike píše:Mne to nepripadá ako nutnosť, vezmi si že možno 95% práce útočných ponoriek je len patrolovanie v pridelenej oblasti a s tým spojené úlohy identifikácie hladinových a podvodných plavidiel. Toto je podľa mňa práca ktorú by úplne v klídku o 20 rokov zvládol nejaký dron. Ja vidím to znižovanie počtov ponoriek s ľudskou posádkou ako prirodzený jav, kde sa peniaze ktoré by šli na prevádzku a stavbu ďalších jednotiek efektívnejšie využijú keď sa dajú do vývoja robotických ponoriek.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Asi si naozaj nerozumieme, ja sa nikde nevyjadrujem k tomu či bude jeden dron plnohodnotná náhrada jedného kusu útočnej viacúčelovej ponorky, ja hovorím, že menší počet útočných ponoriek s ľudskou posádkou môže a s najväčšou pravdepodobnosťou aj bude kompenzovaný väčším počtom robotických ponoriek. Teda k poklesu schopností ponorkových síl VMF v budúcnosti vôbec nemusí dôjsť.
"Nedáš zbrane schopné vyvolať 3 svetovú na dron ktorý nemáš plne pod kontrolou - čo pri ponorkách možné nie je"...S týmto nesúhlasím, taká ponorka-dron môže v klídku pracovať v bežnom režime len ako nezávislá senzorová platforma odosielajúca získané údaje kdesi vyššie a do bojového režimu s aktívnym ničením zvoleného druhu cieľa sa prepne len po patričnej autorizácii od nadriadeného stupňa, príp. aj útok môže vykonať až po autorizácii, to je čiste len vec koncepcie a toho aké režimy činnosti by do nej boli nasekané. Nevravím že budú prevážať nukleárne zbrane (aj keď napr. status 6 môže byť taktiež do istej miery robotizovaný), ale nevidím dôvod prečo by, po dosiahnutí patričného stupňa vývoja, nemali mať torpéda a urany alebo niečo podobné.
"Nedáš zbrane schopné vyvolať 3 svetovú na dron ktorý nemáš plne pod kontrolou - čo pri ponorkách možné nie je"...S týmto nesúhlasím, taká ponorka-dron môže v klídku pracovať v bežnom režime len ako nezávislá senzorová platforma odosielajúca získané údaje kdesi vyššie a do bojového režimu s aktívnym ničením zvoleného druhu cieľa sa prepne len po patričnej autorizácii od nadriadeného stupňa, príp. aj útok môže vykonať až po autorizácii, to je čiste len vec koncepcie a toho aké režimy činnosti by do nej boli nasekané. Nevravím že budú prevážať nukleárne zbrane (aj keď napr. status 6 môže byť taktiež do istej miery robotizovaný), ale nevidím dôvod prečo by, po dosiahnutí patričného stupňa vývoja, nemali mať torpéda a urany alebo niečo podobné.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Musí - ak protivníci budú mať kapacity nahrádzať aj SSN + pridať aj drony. V tom prípade to dronmi nevykryješ.nine_mike píše:Asi si naozaj nerozumieme, ja sa nikde nevyjadrujem k tomu či bude jeden dron plnohodnotná náhrada jedného kusu útočnej viacúčelovej ponorky, ja hovorím, že menší počet útočných ponoriek s ľudskou posádkou môže a s najväčšou pravdepodobnosťou aj bude kompenzovaný väčším počtom robotických ponoriek. Teda k poklesu schopností ponorkových síl VMF v budúcnosti vôbec nemusí dôjsť.
Ano, ale presne v tom "útok môže vykonať až po autorizácii" napr. je problém. Pri kapacite podvodných komunikačných systémov.nine_mike píše:"Nedáš zbrane schopné vyvolať 3 svetovú na dron ktorý nemáš plne pod kontrolou - čo pri ponorkách možné nie je"...S týmto nesúhlasím, taká ponorka-dron môže v klídku pracovať v bežnom režime len ako nezávislá senzorová platforma odosielajúca získané údaje kdesi vyššie a do bojového režimu s aktívnym ničením zvoleného druhu cieľa sa prepne len po patričnej autorizácii od nadriadeného stupňa, príp. aj útok môže vykonať až po autorizácii, to je čiste len vec koncepcie a toho aké režimy činnosti by do nej boli nasekané. Nevravím že budú prevážať nukleárne zbrane (aj keď napr. status 6 môže byť taktiež do istej miery robotizovaný), ale nevidím dôvod prečo by, po dosiahnutí patričného stupňa vývoja, nemali mať torpéda a urany alebo niečo podobné.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Na trochu inú tému - podľa tejto správy je tempo výroby striel Kalibr a Onyx o niečo viac ako 30 za mesiac...

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Fotografie z včerejšího slavnostního založení v pořadí desáté korvety projektu 21631 Buyan-M pojmenované "Grad".
Na fotografii jsou již dříve rozpracované lodě stejného projektu "Vyšnij Voloček" a "Orechovo-Zujevo", ale v pozadí je vidět úvodní loď projektu 22160 "Vasilij Bykov" v celkem pokročilém stádiu výstavby (loď půjde na vodu během tohoto roku).

Na fotografii jsou již dříve rozpracované lodě stejného projektu "Vyšnij Voloček" a "Orechovo-Zujevo", ale v pozadí je vidět úvodní loď projektu 22160 "Vasilij Bykov" v celkem pokročilém stádiu výstavby (loď půjde na vodu během tohoto roku).

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Ak čítam dobre, tá naľavo bude Ingušetia, tá napravo (podľa čísla zákazky 637) by mala byť Orechovo-Zujevo... Vyšnyj Voloček už bol spustený na vodu.

V každom prípade, super fotka.
Edit: našiel som k tomu aj video, v Zelenodolsku teraz stavajú lode viacerých typov, tak je čo pozerať.


V každom prípade, super fotka.
Edit: našiel som k tomu aj video, v Zelenodolsku teraz stavajú lode viacerých typov, tak je čo pozerať.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Je to tak, přehlédl jsem se. Vlevo je 638 Ingušetia, vpravo 637 Orechovo-Zujevo.Julesak píše:Ak čítam dobre, tá naľavo bude Ingušetia, tá napravo (podľa čísla zákazky 637) by mala byť Orechovo-Zujevo... Vyšnyj Voloček už bol spustený na vodu.

Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Liman šel ke dnu https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... e-dnu.html
Putin budiž proklet.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Liman - další info: https://www.novinky.cz/zahranicni/evrop ... izeni.html
Putin budiž proklet.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Raketové střelby (nejen) z Admirala Makarova (třetí loď projektu 11356).
http://bmpd.livejournal.com/2585710.html
http://bmpd.livejournal.com/2585710.html
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Pekná fotoreportáž s modernizácie lodenice Zvezda v meste Boľšoj Kameň:
https://sdelanounas.ru/blogs/93113/
https://sdelanounas.ru/blogs/93113/

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Tak sa zdá, že VMF predsa len dostane aj druhú trojicu lodí Projektu 11356 (Butakov, Istomin, Kronilov):
http://bmpd.livejournal.com/2644867.html
http://eagle-rost.livejournal.com/708790.html
http://bmpd.livejournal.com/2644867.html
http://eagle-rost.livejournal.com/708790.html

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Zaujímavé. Len vidím tam dva problémy:
- už podpísali zmluvu s Indiou o predaji prvých dvoch (ok, od nej vedia odstúpiť)
- vážnejší je druhý problém - pri 11356 nie je problém len v turbínach ako pri 22350, ale v celom pohone, ktorý je na komplet z Ukrajiny. Čiže to by znamenalo nie len vyvinúť v podstate celú pohonnú sústavu, ale celkom určite aj podstatné konštrukčné zmeny v samotných lodiach. A to neviem či z hľadiska čas/výkon/cena má zmysel...
- už podpísali zmluvu s Indiou o predaji prvých dvoch (ok, od nej vedia odstúpiť)
- vážnejší je druhý problém - pri 11356 nie je problém len v turbínach ako pri 22350, ale v celom pohone, ktorý je na komplet z Ukrajiny. Čiže to by znamenalo nie len vyvinúť v podstate celú pohonnú sústavu, ale celkom určite aj podstatné konštrukčné zmeny v samotných lodiach. A to neviem či z hľadiska čas/výkon/cena má zmysel...
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
To druhé momentálne neviem, to prvé bola, ak vôbec, tak len dohoda o budúcej dohode....

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Stále to tak vypadá...Julesak píše:Tak sa zdá, že VMF predsa len dostane aj druhú trojicu lodí Projektu 11356 (Butakov, Istomin, Kronilov):
http://bmpd.livejournal.com/2644867.html
http://eagle-rost.livejournal.com/708790.html
http://flotprom.ru/2017/%D0%92%D0%BC%D1%8424/
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Nová generácia Projektu 22350 (Projekt 22350M???) by mala mať výtlak (zrejme plný) okolo 8 000 ton, oproti 5 400 ton u súčasného variantu.
Podľa mňa správny krok, na rozdiel od Liderov a podobných...
Podľa mňa správny krok, na rozdiel od Liderov a podobných...

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Myslím že majú spravené už celé pohony. Pre 11356 by mal byť pohon M55P s plynovou turbínou M90FR.arten píše:Zaujímavé. Len vidím tam dva problémy:
- už podpísali zmluvu s Indiou o predaji prvých dvoch (ok, od nej vedia odstúpiť)
- vážnejší je druhý problém - pri 11356 nie je problém len v turbínach ako pri 22350, ale v celom pohone, ktorý je na komplet z Ukrajiny. Čiže to by znamenalo nie len vyvinúť v podstate celú pohonnú sústavu, ale celkom určite aj podstatné konštrukčné zmeny v samotných lodiach. A to neviem či z hľadiska čas/výkon/cena má zmysel...
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
S tímto souhlasím. Ale problém je.... tradiční ruský problém s vojenskou technikou... Něco vymyslí, začnou stavět a než rozjedou sériovou výrobu, již mají modernizovaný projekt a původní utnou... 22350 má zpoždění 5 let a už teď se mluví o tom, že po čtyřech jednotkách (které nebudou k dispozici dříve, než v roce 2025) se přejde na 22350M, který je zatím jen na rýsovacích prknech. Přitom již ve zmiňovaném roce 2025 měli mít podle původních plánů 10 lodí 22350...Julesak píše:Nová generácia Projektu 22350 (Projekt 22350M???) by mala mať výtlak (zrejme plný) okolo 8 000 ton, oproti 5 400 ton u súčasného variantu.
Podľa mňa správny krok, na rozdiel od Liderov a podobných...
Jinak řečeno dle mého by měli vyrábět maximální rychlostí 22350 a v okamžiku, kdy bude odzkoušen a "vychytán" prototyp projektu 22350M přejít na sériovou výrobu tohoto projektu...
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
To že má Proj. 22350 oneskorenie je fakt, ale modernizácia tomu nie je na škodu (viď iné konštrukcie - Proj. 971 napr.).
Zatiaľ nikde nie je napísané kedy sa má začať stavať prototyp Proj. 22350M a koľko má byť dokončených pôvodných (uvádza sa zdroj od zdroja celkovo 6-8 ks).
Zatiaľ nikde nie je napísané kedy sa má začať stavať prototyp Proj. 22350M a koľko má byť dokončených pôvodných (uvádza sa zdroj od zdroja celkovo 6-8 ks).

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.