Aero L-39NG Skyfox
Re: Aero L-39NG
Jsou to dotace na vědu a výzkum.
A těch cca 38 mil pravěpodobně není konečná částka, protože vědci v Aeru už za skromných 7,333 milionu ze státních prostředků vyzkoumali kompozitové křídlo k L-159.
PS: Doporučuji si na webu isvav.cz projít dotace na vědu a výzkum pro český letecký průmysl je ve "vědě" mimořádně úspěšný.
A těch cca 38 mil pravěpodobně není konečná částka, protože vědci v Aeru už za skromných 7,333 milionu ze státních prostředků vyzkoumali kompozitové křídlo k L-159.
PS: Doporučuji si na webu isvav.cz projít dotace na vědu a výzkum pro český letecký průmysl je ve "vědě" mimořádně úspěšný.
- El Diablo
- Kapitán
- Příspěvky: 1919
- Registrován: 21/11/2008, 14:11
- Bydliště: Xeenemünde
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aero L-39NG
Aero Vodochody chystá L-39 Nové Generace
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/nejnov ... -generace/
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/nejnov ... -generace/

"Co cítíte, když střílíte teroristy?"
"Zpětný ráz."
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
- kacermiroslav
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 25/3/2008, 14:07
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aero L-39NG
To zacílení na modernizaci a náhradu za staré L-39 je dle mého názoru velice dobrý obchodní tah. Pokud je pravda z té reportáže české televize, že jich je stále po světě v provozu kolem 800 ks, tak by z toho nějaká zakázka mimo území ČR, mohla konečně dopadnout.



Re: Aero L-39NG
První demonstrátor L-39NG byl již zalétán
http://www.militarybox.cz/news/prvni-le ... ro-l-39ng/
http://www.militarybox.cz/news/prvni-le ... ro-l-39ng/



Re: Aero L-39NG
škoda, ze Aero nepouzilo namiesto Americkeho motoru, Slovensku DV-2, myslim, ze by potom malo taketo lietadlo vadsiu sancu na uspech, v krajinach, do ktorych USA nedovolia vyvazat zariadenia dvojakeho pouzitia, znova ta ista chyba ako pri L-159
http://www.htc-aed.sk/sk/Hlavne-produkt ... -2-C2.alej

http://www.htc-aed.sk/sk/Hlavne-produkt ... -2-C2.alej
Re: Aero L-39NG
Motor FJ44 pohání okolo 700 obchodních letounů. Díky tomu má rozsáhlé servisní zázemí, z čehož vyplývá, že se náhradní díly seženou vždy.
A proč ne DV-2? Je větší, je těžší.. FJ-44 umožňuje přestavbu stávajících L-39, což by DV-2 neumožnil. Musela by se obnovit výroba L-59, čímž by se zhroutil celý koncept L-39NG.
A proč ne DV-2? Je větší, je těžší.. FJ-44 umožňuje přestavbu stávajících L-39, což by DV-2 neumožnil. Musela by se obnovit výroba L-59, čímž by se zhroutil celý koncept L-39NG.



Re: Aero L-39NG
Mal L-39 nejakú konkurenciu tak ako L-29 Iskru a Jak-30? Teda samozrejme vo východnom bloku
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Aero L-39NG
v ponuke bolo "to", čo sa neskôr stalo PZL I-22 Iryda, inak tuším nič - L-39 bol na vysokom stupni rozvoja a ďaleko vpredu technologicky i letovými vlastnosťami. Navyše boli zužitkované skúsenosti a pripomienky z L-29.
Vo svojej kategórii je v podstate "prvorodený", výkonovo podobné stroje sa vo svete objavujú až v polovici 70. rokov.
Vo svojej kategórii je v podstate "prvorodený", výkonovo podobné stroje sa vo svete objavujú až v polovici 70. rokov.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: Aero L-39NG
Irida nemala byt bitevnik?
Tato kategoria na vychode zmizla až do IAR-99 Soim a Super Galeba.
Čudujem sa že by v ZSSR nikoho nezaujimala vyroba tejto kategorie.
Tato kategoria na vychode zmizla až do IAR-99 Soim a Super Galeba.
Čudujem sa že by v ZSSR nikoho nezaujimala vyroba tejto kategorie.
Re: Aero L-39NG
Iryda měla být jak cvičný letoun, tak i jednomístný bitevník. Jinak taky si nevybavuju nějaký koncept cvičného letounu ze sovětské stáje.



Re: Aero L-39NG
Protože žadný cvičný letoun ze sovětské stáje nebyl.
V té době již byla ČR stanovena jako výhradní výrobce cvičných proudových letadel pro státy Varšavské smlouvy. Projekt Iryda byl trucprojekt Polské lidové republiky, která nikdy nezkousla, že v první soutěži jejich Iskra neuspěla a skončila až poslední, za Jak-30 a L-29.
V té době již byla ČR stanovena jako výhradní výrobce cvičných proudových letadel pro státy Varšavské smlouvy. Projekt Iryda byl trucprojekt Polské lidové republiky, která nikdy nezkousla, že v první soutěži jejich Iskra neuspěla a skončila až poslední, za Jak-30 a L-29.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Aero L-39NG
Což samo o sobě Skeptiku o ničem nevypovídá. Dost často vznikaly konkurenční projekty, i když to té či oné konstrukční kanceláři (fabrice) nepříslušelo. Ale když to ti lidé udělali v rámci "volného času", tak to nikomu nevadilo. Maximálně se pak držitel monopolu ozval "soudruzi tak to tedy ne". (u nás tím byla známá Tatra vs Liaz)



- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Aero L-39NG
V sovietskych leteckých konštrukčných kanceláriach sa tak často dialo v rámci niečoho, čo možno nazvať "pokračujúcim výcvikom mladých konštruktérov". Raz za čas proste dostala nová skupina mladých konštruktérov možnosť urobiť vlastný komplexný projekt od návrhu koncepcie cez projekčné práce po obhajobu projektu pred štátnou komisiou a občas aj stavbu prototypu. Cieľom bolo dať "mladým" možnosť zakúsiť všetky "slasti" práce a riadenia samostatnej konštrukčnej práce a riadenia konštrukčnej skupiny, vrátane zákulisných bojov o zdroje. Tak vraj v OKB Suchoj vznikol akrobatický Su-26.skelet píše: Dost často vznikaly konkurenční projekty, i když to té či oné konstrukční kanceláři (fabrice) nepříslušelo.


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Re: Aero L-39NG
Skelete a Alchymisto, to je sice naprostá pravda, ALE:
Kolik z těchto nakonec dospělo do úrovně prototypu a kolik z těchto prototypů dospělo do dalších stádií vývoje.
Je možné, že v některých z ruských OKB ležel v šuplíku projekt nového cvičného proudového letadla, vytažen by ale byl pouze v případě, že by Aero neuspělo.
O těchto projektech se moc neví ... jednoduše proto, že Aero uspělo.
Kolik z těchto nakonec dospělo do úrovně prototypu a kolik z těchto prototypů dospělo do dalších stádií vývoje.
Je možné, že v některých z ruských OKB ležel v šuplíku projekt nového cvičného proudového letadla, vytažen by ale byl pouze v případě, že by Aero neuspělo.
O těchto projektech se moc neví ... jednoduše proto, že Aero uspělo.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Aero L-39NG
Ach takskelet píše:Skeptiku přečti si ještě jednou dotaz od Hektora, a pak mou a Alchymistovu odpověď

chápeme každý trochu jinak.Mal L-39 nejakú konkurenciu tak ako L-29 Iskru a Jak-30? Teda samozrejme vo východnom bloku
Já to pochopil tak, zda "L-39 vyšel z nějaké soutěže tak jako L-29 ze soutěže s TS-11 Iskra a Jak-30".
Při takovémto chápání NE ... žádný protikandidát neexistoval.
Pokud to ale chápeme šířeji, tedy "zda ve Východním bloku existoval jiný cvičný proudový letoun, který mohl být považován za konkurenci L-39" (první let 1968, zaveden do služby 1971), tak pak ano.
Až do roku 1974 ... L-29 Albatros (pak se přestal vyrábět)
Až do roku 1987 ... TS-11 Iskra (pak se přestal vyrábět)
Od roku 1985 resp. 1992 ... I-22 Iryda (vyrobeno 19 ks, provozováno 8 v letech 1992-96)
Od roku 1987 ... Su-28 (verze Su-25UT projektovaný jako náhrada L-39C, zrušený počátkem 90-tých let)
A pak už jen MiG-AT a Jak-130 ...


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
- p3tris
- Kapitán
- Příspěvky: 1397
- Registrován: 24/6/2011, 12:46
- Bydliště: Vodňany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aero L-39NG
Pokud se za "východní blok" považuje i Čína, ještě bych sem zařadil Čínsko-Pákistánský Hongdu K-8 Karakorum.

"Non je ne regrette rien"
Re: Aero L-39NG
Trosku odbocim od temy a mozno to davam aj do nespravnej, len pre zaujimavost som hladal som nejake infformacie, ohladom streleckeho systemu SVP-24 pouzivaneho na SU-24, SU-25 atd. a narazil som na informaciu, ze tento system je navrhnuty tak aby sa dal integrovat, do L-39, co je nesporne zaujimava moznost pre krajiny, ktore maju hlboko do vrecka a nemozu si dovolit moderne cvicno-bojove lietadlo resp. vo velkom zaobstarat presnu municiu, taketo riesenie spolu s prestavbou na verziu NG by mohlo byt pre niektore krajiny napr. Afriky alebo blizkeho vychodu velmy zaujimavou moznostou ako za "par" supov ziskat lietadlo zo schopnostou presnych utokov ...
http://bastion-karpenko.ru/svp-24-gefest/
http://bastion-karpenko.ru/svp-24-gefest/
Re: Aero L-39NG
Dalo by sa to chápať tak, že L39NG je určený pre zákazníka citlivého na cenu (prípadne "problémovej krajiny pre USA"), ktorý hľadá hlavne cvičné lietadlo a L159 je skôr pre západného zákazníka hľadajúceho hlavne cvičný stroj ale chcú využiť aj bojový potenciál ktorý ALCA má?
Alebo sú tieto dva projekty vlastne konkurenti z jednej konštrukčnej dielne, podobnými vlastnosťami a zacielené na rovnaké trhy?
Alebo sú tieto dva projekty vlastne konkurenti z jednej konštrukčnej dielne, podobnými vlastnosťami a zacielené na rovnaké trhy?