Lockheed Martin F-35 Lightning II
- Smutná krabice
- praporčík
- Příspěvky: 348
- Registrován: 26/12/2014, 21:40
- Bydliště: Outsourcovaný logistický sklad
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
Jersey:
- nemůžeš srovnávat ustálené AoA s okamžitým. Gripen umí držet 28°AoA, F-35 55° AoA. Dočasné AoA má F-35, stejně jako např. SH, neomezené (tzn. >> 110°)
- pokud jsi nezaznamenal, že rodina F/A-18 ztrácí v zatáčkách energii a že je podmotorovaná, buď jsi o Hornetech a SH nic nečetl, nebo vše zapomněl. Takže připomenutí: křídlo SH je tragické, Hornet i SH umí skvěle "nose-pointing" s vysokým dočasným AoA (SH umí držet 45°), ale tím "bleeds airspeed", a podmotorovaný je tragicky jak jasně rozpitvává místní monografie SH od covera.
- F-35 má provozní limit 9G, opravdu nevím, jak jsi přišel na 6G.
- nemůžeš srovnávat ustálené AoA s okamžitým. Gripen umí držet 28°AoA, F-35 55° AoA. Dočasné AoA má F-35, stejně jako např. SH, neomezené (tzn. >> 110°)
- pokud jsi nezaznamenal, že rodina F/A-18 ztrácí v zatáčkách energii a že je podmotorovaná, buď jsi o Hornetech a SH nic nečetl, nebo vše zapomněl. Takže připomenutí: křídlo SH je tragické, Hornet i SH umí skvěle "nose-pointing" s vysokým dočasným AoA (SH umí držet 45°), ale tím "bleeds airspeed", a podmotorovaný je tragicky jak jasně rozpitvává místní monografie SH od covera.
- F-35 má provozní limit 9G, opravdu nevím, jak jsi přišel na 6G.
Inženýři ví, že vše má klady a zápory a musíte si vybrat něco za něco. Propagandisté a obchodníci vynášejí pouze klady a zápory zamlčují. Tvrdí-li kdo, že je něco univerzálně nejlepší na světě nebo nemá žádné slabé stránky, patří do druhé skupiny.
- jersey.se
- Kapitán
- Příspěvky: 2468
- Registrován: 20/1/2010, 21:16
- Bydliště: I'm living on an endless road
- Kontaktovat uživatele:
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
Myslím že tady lítaj nějaké legendy, které brzy odsuneme do říše snů, stejně jako schopnost F-35 supercruisovat (vzpomínáte?)
-Jo, Gripen určitě umí stabilně držet i 28 AOA (zdroj???? protože tu hodnotu neznám). Jenže pořád je to poměrně hodně, třeba taková F-35 má max 18, 50st je maximální hodnota, ne trvalá
Krom toho, pokud se bavíme o dočasných, tak Gripen má v tom smyslu taky neomezenou, protože byl testován při 110 (do kolika byla TESTOVÁNA F-35???)
-Zaznamenal. Jenže jsem taky zaznamenal lamentování nad tím, VzS AČR má zrovna Gripeny a ne právě F-18 s ohledem právě na údajnou podmotorovanost Gripena. Že je F-18 podstatně podmotoravnější jsem skutečně zjistil až při bližším ohledání
-Psal jsem že Gripen má nárůst přetížení 6G/s, zatímco F-35 jen 4,5-5. F-35 má maximální G load 9, Gripen 12. Trvalý G load má Gripen 9, F-35 dle verze 5,5 - 6.
-Jo, Gripen určitě umí stabilně držet i 28 AOA (zdroj???? protože tu hodnotu neznám). Jenže pořád je to poměrně hodně, třeba taková F-35 má max 18, 50st je maximální hodnota, ne trvalá

-Zaznamenal. Jenže jsem taky zaznamenal lamentování nad tím, VzS AČR má zrovna Gripeny a ne právě F-18 s ohledem právě na údajnou podmotorovanost Gripena. Že je F-18 podstatně podmotoravnější jsem skutečně zjistil až při bližším ohledání

-Psal jsem že Gripen má nárůst přetížení 6G/s, zatímco F-35 jen 4,5-5. F-35 má maximální G load 9, Gripen 12. Trvalý G load má Gripen 9, F-35 dle verze 5,5 - 6.
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
Tady je dokument THE USE OF DESKTOP SIMULATIONS IN THE CAREFREE MANOEUVRING FLIGHT TEST PROGRAM OF JAS39 GRIPENJo, Gripen určitě umí stabilně držet i 28 AOA (zdroj???? protože tu hodnotu neznám)
http://www.icas.org/ICAS_ARCHIVE/ICAS20 ... CA3113.PDF
26-20 (u těžší vyzbroje) je softwarový limit u Gripenu, a pokud to dobře chápu nad touto hodnotou (region 2) dochází k auto recovery stroje....
Takže pokud nemá stroj switch co vypne limiter, je omezen na tyto AOA. Gripen v rychlostech nad corner v.(600km/h) může získat tři 3g tím že pilot vyvine větší tlak na páku. To neznamená, že stroj na ty tři G bude mít prostor. Vzhledme k tomu že to taky bude znamenat vyšší ztratu rychlosti ta oblast kde bude na 12G bude jen velmi krátká. To jaké aoa v téhle rychlosti stroj může dosáhne je krásně vidět v tom videu, kde se porovnává F-16 s FA-18 v mém předchozím příspěvku.
Pro ukázku co g udělají s pilotem
https://www.youtube.com/watch?v=xuqf_6oplMc
piloti F-22 a F-35 taky mají nové anti G obleky, jak jsou porovnatelné s těmi ostatními nevím.http://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?p=224669
Zdroj?Jenže pořád je to poměrně hodně, třeba taková F-35 má max 18, 50st je maximální hodnota, ne trvalá
Ne pokud nedokážeš, že pilot dokáže obejít soft limit na 26 stupnu AOA... F-35 byla testována taky na 110 stupnu AOAKrom toho, pokud se bavíme o dočasných, tak Gripen má v tom smyslu taky neomezenou, protože byl testován při 110
https://www.flightglobal.com/news/artic ... et-382078/
Je tam pár citací od Flyna zabývající se AOA.
Kde jsi tyto čísla vzal a co mají přesně znamenat? F-35A má byt taky schopná jít na 9G na svoji max rychlosti s (2xAAM 2X 2k JDAM)Trvalý G load má Gripen 9, F-35 dle verze 5,5 - 6.
Tady je serie článků věnující se změně požadavků ustaleného G http://elementsofpower.blogspot.cz/2013 ... -spec.html
Ani LM tohle neoznačuje za supercruise, ale sprint na mach 1,2 po 150nm vzdálenost což je myslím zakomponovano v bojovém profilu z kterého se vypočítavá bojový radius (2xAAM 2X 2k JDAM)...Myslím že tady lítají nějaké legendy, které brzy odsuneme do říše snů, stejně jako schopnost F-35 supercruisovat (vzpomínáte?)
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
Môže mi niekto potvrdiť, alebo vyvrátiť informácie na tomto grafe? Sú už tieto informácie o F-35 vôbec dostupné?


Na fórum už neprispievam, smerujte svoje nezmysli na ostatných členov fóra...
(Tech channel) youtube.com/user/IonorRea
(Satire channel) youtube.com/channel/UCjS5hvJT-No5zoxPKdX1qCA
(Tech channel) youtube.com/user/IonorRea
(Satire channel) youtube.com/channel/UCjS5hvJT-No5zoxPKdX1qCA
- jersey.se
- Kapitán
- Příspěvky: 2468
- Registrován: 20/1/2010, 21:16
- Bydliště: I'm living on an endless road
- Kontaktovat uživatele:
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
Přestože ten obrázek potvrzuje že Gripen je nejlepší, nějak se mi to čéče nezdá 
(Gripen určitě nemá ustálenou rychlost otáčení skoro 30st/s, i když přes 20 má, v téhle oblasti budou přeborníci jiní, tipuju F-22)

(Gripen určitě nemá ustálenou rychlost otáčení skoro 30st/s, i když přes 20 má, v téhle oblasti budou přeborníci jiní, tipuju F-22)
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
- Ejdou Rotacak
- Kapitán
- Příspěvky: 1218
- Registrován: 23/7/2012, 14:54
- Bydliště: Praha - Zbraslav
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
To si maloval Speer na obědové pauze, zapomněl to na stole a pingl to pak uploadnul. Hodnota pro T-10S (Flanker B) je podivně podseknutá (nekoresponduje s uvolněnými informacemi).
T-10 M (Su-35) narostla dost do váhy, nese o dost víc paliva - nechápu proč má o tolik lepší hodnoty než T-10S.
Jsem jen fanda, ale grafů jsem už víděl stovky - tenhle je jak z "klubu přátel evropských projektů"
T-10 M (Su-35) narostla dost do váhy, nese o dost víc paliva - nechápu proč má o tolik lepší hodnoty než T-10S.
Jsem jen fanda, ale grafů jsem už víděl stovky - tenhle je jak z "klubu přátel evropských projektů"
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
Nácvik na Airshow v Paříži. F35A 3i konfigurace - tak uvidíme co nám nakonec předvedou.
Polaci a F-35?
http://www.defensenews.com/articles/pol ... round-2025
Zvažují nakup 32 strojů okolo 2025.
Polaci a F-35?
http://www.defensenews.com/articles/pol ... round-2025
Zvažují nakup 32 strojů okolo 2025.
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
Tak konečně oficiální ukázka obratnosti F-35A 3i v bojové konfiguraci. 3i má pořád ještě omezenou letovou obálku.
Popis jednotlivých menevrů:

---
LM je blízko uzavření kontraktu za 37miliard usd na 440 F-35
Kontrakt zahrnuje LRIP 12-14, polovina je pro zahraniční zájemce.
Popis jednotlivých menevrů:

---
LM je blízko uzavření kontraktu za 37miliard usd na 440 F-35
Kontrakt zahrnuje LRIP 12-14, polovina je pro zahraniční zájemce.
-
- štábní praporčík
- Příspěvky: 578
- Registrován: 6/9/2012, 22:33
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
Mám taký dojem že predvedené vzdušné figúry by zvládli aj staré slovenské Mig-29.Shania píše:Tak konečně oficiální ukázka obratnosti F-35A 3i v bojové konfiguraci. 3i má pořád ještě omezenou letovou obálku.
..
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




- jersey.se
- Kapitán
- Příspěvky: 2468
- Registrován: 20/1/2010, 21:16
- Bydliště: I'm living on an endless road
- Kontaktovat uživatele:
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
No řekl bych že i Draken, natož 29
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
Se vší úctou k Drakenu, Drakem ne. Ne že by to nedal aerodynamický, to možná jo, ale chyběla mu ta brutální síla motoru. Ty akcelerace na vertikále by nedal.jersey.se píše:No řekl bych že i Draken, natož 29
Jinak souhlas, obratnost zhruba na úrovni MiGu-29.
Otázkou je, zda má smysl jít v obratnosti dál - přeci jen to je primárně útočný letoun, ne stíhač pro vybojování vzdušné nadvlády a už vůbec ne akrobatický speciál.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
Tá obratnosť sa môže využiť napríklad pri kradmom priblížení medzi horami niekde v Afganistáne,pri úhybnom protiraketovom manévre,...Skeptik píše:Se vší úctou k Drakenu, Drakem ne. Ne že by to nedal aerodynamický, to možná jo, ale chyběla mu ta brutální síla motoru. Ty akcelerace na vertikále by nedal.jersey.se píše:No řekl bych že i Draken, natož 29
Jinak souhlas, obratnost zhruba na úrovni MiGu-29.
Otázkou je, zda má smysl jít v obratnosti dál - přeci jen to je primárně útočný letoun, ne stíhač pro vybojování vzdušné nadvlády a už vůbec ne akrobatický speciál.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




- Ejdou Rotacak
- Kapitán
- Příspěvky: 1218
- Registrován: 23/7/2012, 14:54
- Bydliště: Praha - Zbraslav
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
v obratnosti že je dál? no nevím, že si dovolíte toto posoudit, když nestojíte na letištní ploše a nevidíte akrobacii prostorově.......to už ten Belgičan s Falconem v Čáslavi předvedl mnohem lepší vystoupení, když budu čerpat z čerstvých vzpomínek - přitom se nejednalo o nic extra, při čem by lidi čuměli s otevřenou hubou. V Hradci za ty roky taky moře lepších vystoupení 

Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
těžko soudit, když :
a) F-35 nemá otevřenou plnou letovou obálku (za mě je to k pousmání, uvážíme-li, kdy se F-35 dostala do vzduchu)
b) je údajně v bojové konfiguraci
F-35 mi evokuje F-105, ale snad to jednou bude F-4
a) F-35 nemá otevřenou plnou letovou obálku (za mě je to k pousmání, uvážíme-li, kdy se F-35 dostala do vzduchu)
b) je údajně v bojové konfiguraci
F-35 mi evokuje F-105, ale snad to jednou bude F-4



Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
Nedosahují obvykle střely vzduch-vzduch přetížené několik desítek g? Myslím že třeba AIM-9 to má 30 - 50 g podle typu.kenavf píše:Tá obratnosť sa môže využiť napríklad ... pri úhybnom protiraketovom manévre,...

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
Ano dosahujú,ale je otázne či im to stačí,pretože strela reaguje až na zistený uhybný manéver ciela a preto je u nej oneskorenie preto na dostatočné zareagovanie potrebuje znášať niekoľkonásobne väčšie preťaženie ako pilot.Protiraketový manéver bola štandartná metóda ktorá sa nacvičovala a používala.Samozrejme moderné rakety teraz znášajú väčšie G-čka,ale v spojení s aktívnym a pasívnym rušením je možno protiraketový manéver ešte stále použiteľná vec.Dzin píše:Nedosahují obvykle střely vzduch-vzduch přetížené několik desítek g? Myslím že třeba AIM-9 to má 30 - 50 g podle typu.kenavf píše:Tá obratnosť sa môže využiť napríklad ... pri úhybnom protiraketovom manévre,...

Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
Nepřekvapivě tu někteří nepochopili o čem ten displey je - navic na nej měli jen 6min.
Každý z těch manévrů reprezentuje schopnosti toho stroje (autoritu ovladacich prvku, silu motoru, ovladatelnost atd), není to žádný demo na efekt pro publikům, Rafale tam předvedla mnohem lepší show a a to se ani nepřiblížila k manévrům co předvedla F-35.
Tady je vysvětlení jednotlivých manévrů a co reprezentují a QA.
Obzvlášť bych rád veděl, který jiný stroj bez TVC zvadne manévr č. 4 loop a pedal turn a přitom být neustále pod kontrolou... možna superhornet
Prý tohle můžou letět i s plným interním palivem...
Každý z těch manévrů reprezentuje schopnosti toho stroje (autoritu ovladacich prvku, silu motoru, ovladatelnost atd), není to žádný demo na efekt pro publikům, Rafale tam předvedla mnohem lepší show a a to se ani nepřiblížila k manévrům co předvedla F-35.
Tady je vysvětlení jednotlivých manévrů a co reprezentují a QA.
Obzvlášť bych rád veděl, který jiný stroj bez TVC zvadne manévr č. 4 loop a pedal turn a přitom být neustále pod kontrolou... možna superhornet
Prý tohle můžou letět i s plným interním palivem...
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
Shania, sorry ale k čemu jinému než jako efekt pro publikum je předvádění na aerosalónech a leteckých dnech? K získávání zákazníků???
Jinak zaletět to umí většina moderních letadel, hned jako další mi youtube nabídlo tohle vystoupení ze stejného aerosalónu ... a vykašli se na to, že je to súčko, prostě taky Třicetpětka.
A tam můžeš vidět to samé, jen mnohem agilněji předvedené.
Jinak zaletět to umí většina moderních letadel, hned jako další mi youtube nabídlo tohle vystoupení ze stejného aerosalónu ... a vykašli se na to, že je to súčko, prostě taky Třicetpětka.
A tam můžeš vidět to samé, jen mnohem agilněji předvedené.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: JSF-Joint Strike Fighter/Lockheed Martin F-35
Ano je to vždy ukázka pro lidi a kupce, ale myslím to tak, že zatímco ostatní mají vypracovanou choreografii se spoustou manévrů tak aby to byla co největší show pro diváka, F-35 předvádí v podstatě jen 5 figur, které jsou jasně oddělené pro demonstraci schopností. Tohle letěli test piloti LM a ne dedikovaný demo piloti, to teprve přijde.Skeptik píše:Shania, sorry ale k čemu jinému než jako efekt pro publikum je předvádění na aerosalónech a leteckých dnech? K získávání zákazníků???
Jinak zaletět to umí většina moderních letadel, hned jako další mi youtube nabídlo tohle vystoupení ze stejného aerosalónu ... a vykašli se na to, že je to súčko, prostě taky Třicetpětka.
A tam můžeš vidět to samé, jen mnohem agilněji předvedené.
Co se týká toho Su-35, chtěl jsem sice stroj bez TVC, ale i tak, i když je to mnohem lepší show, furt se tam něco děje, ale kde se tam su-35 blíží manevru č.4? Tím neříkám, že ho s TVC neumí...
https://gfycat.com/EnchantingFarflungGrison
tady je superhornet - 3min
https://www.youtube.com/watch?v=jB3RyxM7IMc
Tady je pak ukázka co umí nelimitovaná 3F, je tam vidět hlavně roll rate a podívejte se co má v pumovnici.
To by mohlo napovědět skeletovi, proč nemá po všech těch letech otevřenou letovou obálku, protože to vždy bylo v planu až pro blok 3F a test stroje s ním lítají pár měsíců a je třeba otestovat to ve všech možných konfiguracích až do mach 1,6G/9G...