Souhlas, bohužel 6-8 lodí projektu 22350 nebudou mít reálně v námořnictvu dřív, než v roce 2030... Bojím se toho, že o pár let dřív již bude plavat ve zkušebním provozu 22350M a objednávky 22350 zastaví již po třetí, nebo čtvrté lodi...Julesak píše:To že má Proj. 22350 oneskorenie je fakt, ale modernizácia tomu nie je na škodu (viď iné konštrukcie - Proj. 971 napr.).
Zatiaľ nikde nie je napísané kedy sa má začať stavať prototyp Proj. 22350M a koľko má byť dokončených pôvodných (uvádza sa zdroj od zdroja celkovo 6-8 ks).
Aktuálny stav ruského námorníctva
Moderátor: Julesak
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Vyvíjené naftové motory pro ruské lodě:
12SD500 výkon 4412 kW
16SD500 výkon 5882 kW
20SD500 výkon 7500 kW
http://flotprom.ru/2017/%D0%9C%D0%B2%D0%BC%D1%81119/
12SD500 výkon 4412 kW
16SD500 výkon 5882 kW
20SD500 výkon 7500 kW
http://flotprom.ru/2017/%D0%9C%D0%B2%D0%BC%D1%81119/
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
K projektu 22350M nieje viac informácií, tak je možné že sa ešte "doľaduje". Rôzne zdroje píšu o výtlaku 6500 - 8000 ton, najviac zmien bude v rádiolok. vybavení - vraj "súčasné" RL vybavenie, hlavná anténa bude pracovať v trojdimenzionálnom režime a má pribudnúť viac univerzálnych odpaťovacích šácht.
https://tvzvezda.ru/news/opk/content/20 ... 5-llmr.htm
https://tvzvezda.ru/news/opk/content/20 ... 5-llmr.htm
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Toho sa neobávam - už teraz je podpísaný kontrakt na jednotky 5 a 6 a pripravuje sa ďalší na jednotky 7 a 8.Xawi3r píše: Bojím se toho, že o pár let dřív již bude plavat ve zkušebním provozu 22350M a objednávky 22350 zastaví již po třetí, nebo čtvrté lodi...
Okrem toho, napriek podobne znejúcemu názvu a zrejme aj technologickej a konštrukčnej podobnosti, majú Proj. 22350 a Proj. "22350M" odlišné úlohy.
Proj.22350 a Proj. 11356. (vo veľkosti fregát) nahrádzajú (schopnosťami, nie priamo kus za kus) staršiu generáciu "torpédoborcov" - Proj. 956 a Proj. 1155/1155.1 .
Proj. "22350M" bude nahrádzať krížniky Proj. 1144 a Proj. 1164 - a teda má ešte čas dozrieť***.
Reálna potreba VMF je pre loď veľkosti Proj. 22350 cca 15-20ks (do toho ale treba rátať aj Proj. 11356), u Proj. "22350M" podľa mňa maximálne 8-10 ks (platí pre VMF s 0-2 nosičmi leteckej techniky).
Podobne korvety Proj. 20380/20385 nahrádzajú staršie "fregaty" Proj. 1135.
V podstate downsizing na každej úrovni o jednu veľkosť.
***
Na prebiehajúcej výstave IMDS-2017 v Sankt Peterburgu sa objavil oi. aj model lode Proj. "22350M"(obrázok je priveľký na vloženie do albumu a zmenšovať ho nechcem pre názornosť).
Som si istý že je reálne stavané lode (ak k tomu teda dôjde) budú vyzerať trochu inak, viď pár bodov ktoré ma napadli pri prvom podrobnejšom pohľade:
- bojové stanice systému Pancir-M (hlavne ich optoelektronika) v polohe ako sú na modeli by podľa mňa výrazne trpeli pri každom vypustení RS z priľahlých modulov UKSK, reálnejšie je podľa mňa ich umiestnenie na boky predného ostrova nadstavieb
- nemá zmysel pri inštalácii modulov Pancir-M v prednej časti plavidla inštalovať dozadu na strechu hangáru "iba" Ak-630M - podľa mňa aj tu bude Pancir-M
- systém priestorovej PVO je na predstavenom modeli vybavený klasickými revolverovými OZ ala B-203A systému S-300F. To by sa síce dalo zniesť - veľkostne by mali postačovať aj na najmodernešiu ruskú RS ďalekého dosahu typu 40N6 resp. 48N6DM, ale problematicky by sa zrejme kombinovali s menšími RS radu 9M96 (ktoré by určite mali niesť tiež). Hlavne by však na plavidle ktoré má slúžiť ďaleko do 21. storočia pôsobila naozaj veľmi archaicky - budúcnosť patrí šachtovým VLS.
Celkovo ale pôsobí veľmi dobre, výzbroj (120 (15x8) šachiet systému UKSK pre Kalibr resp. Jachont a 192 (24x8, ak ide naozaj o B-203A) šácht pre veľké RS priestorovej PVO) je viac než dostatočná - na loď o plnom výtlaku cca 8000 ton by bohate stačilo aj o polovicu menej. Plus sú ešte vpredu pred nadstavbami ďalšie OZ, zrejme typu 3S90 systému Redut pre "malé" protilietadlové RS, ak dobre rátam pre celkom 96 ks.
Takisto je veľmi sympatická že hangár (aspoň nakoľko to viem na základe obrázku vyššie odhadnúť) je určený pre viac ako jeden palubný vrtuľník.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
No vyzerá veľmi divne. Okrem toho čo píšeš, to nie je trochu zväčšená 22350 s výtalom 6-8 tis, ale povedal by som že o dosť viac...
Tie silá - zdá sa že Rusi rezignovali na zjednotenie síl a integráciu nomenklatúry RS do UKSK. Tie na nadstavbe narátal som ich 15x8 ako ty, tie dole neviem. To je buď 24 nejakých väčších šácht, alebo 8x12 menších... Ktoré sú UKSK a ktoré Redut ťažko povedať.
Tie silá - zdá sa že Rusi rezignovali na zjednotenie síl a integráciu nomenklatúry RS do UKSK. Tie na nadstavbe narátal som ich 15x8 ako ty, tie dole neviem. To je buď 24 nejakých väčších šácht, alebo 8x12 menších... Ktoré sú UKSK a ktoré Redut ťažko povedať.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Je to model, ktorých sa dá urobiť za poobedie n v rôznych konfiguráciách. Navyše, na nete sú aj úplne odlišne vyzerajúce náčrty. Postavená loď bude vyzerať inak, na to dám krk. Netreba robiť predčasné závery.
Čo sa týka veľkosti, myslím že rozmerovo by to na 8 000 ton sedieť mohlo - pozri vrtuľník či rozmery UKSK/Pancir-M, a porovnaj s fotkami existujúcich plavidiel.
Silá vpredu dole - narátal som 24 štvorčekov, každý som bral ako jeden štvornásobný modul 3S90 - viď nižšie, kde sú tri na Soobraziteľnom.

Okrem výhrad uvedených vyššie (poloha Pancir-M, AK-630 etc) si myslím, že reálne môže niesť tak 16 VLS veľkosti UKSK (12 vpredu pred mostíkom a 4 vzadu pred hangárom).
Malé silá teoreticky tiež, i keď v počte zrejme menšom (12-18 ks 3S90) - takéto niečo (dva typy VLS pre veľké a malé strely) existuje napr. na japonskej triede Murasame.
Čo sa týka veľkosti, myslím že rozmerovo by to na 8 000 ton sedieť mohlo - pozri vrtuľník či rozmery UKSK/Pancir-M, a porovnaj s fotkami existujúcich plavidiel.
Silá vpredu dole - narátal som 24 štvorčekov, každý som bral ako jeden štvornásobný modul 3S90 - viď nižšie, kde sú tri na Soobraziteľnom.

Okrem výhrad uvedených vyššie (poloha Pancir-M, AK-630 etc) si myslím, že reálne môže niesť tak 16 VLS veľkosti UKSK (12 vpredu pred mostíkom a 4 vzadu pred hangárom).
Malé silá teoreticky tiež, i keď v počte zrejme menšom (12-18 ks 3S90) - takéto niečo (dva typy VLS pre veľké a malé strely) existuje napr. na japonskej triede Murasame.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Neviem to takto na pohľad posúdiť, mne subjektívne pripadá väčší ako Sarič.
Druhá vec tá únosnosť - 408 RS je veľa aj na ruské konštrukcie...
Ale jasne, je to len model.
Druhá vec tá únosnosť - 408 RS je veľa aj na ruské konštrukcie...
Ale jasne, je to len model.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Tak čtvrtou loď Projektu 22350 (Admiral Isakov) by mělo mít ruské námořnictvo k dispozici asi v roce 2021 a alespoň zdroj níže předpokládá, že půjde o loď poslední. Následně se již očekávají dodávky 22350M...
http://flotprom.ru/2017/%D0%A1%D0%B5%D0 ... 4%D1%8C24/
...což by tak nějak potvrzovalo moje obavy.
http://flotprom.ru/2017/%D0%A1%D0%B5%D0 ... 4%D1%8C24/
...což by tak nějak potvrzovalo moje obavy.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Že plánujú, vylepšujú, toho sa nebojm.
Bojím sa toho že ešte nemaju ani jednu.
Bojím sa toho že ešte nemaju ani jednu.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
V Bolšoj Kamen na ďalekom východe pokračuje rekonštrukcia lodenice Zvezda. V súčasnosti je väčšina "cechov" už zmodernizovaná, zostavná plocha je tiež už dokončená, pracuje sa na osadení nového portálového žeriavu s nosnosťou do 1200 t. Zároveň začínajú práce na predĺžení suchého doku. Celková rekonštrukcia by mala byť ukončená budúci rok. Po dokončení by Zvezda mala byť schopná vyrábať lode s výtlakom do 350 tisíc ton, ľadoborce, obchodné lode vrátane tankerov na LNG s objemom do 250 000 m3 a ťažobné plošiny.

Obrázek správně vložil Jarl.

Obrázek správně vložil Jarl.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Příští rok by měly být objednány další dvě ponorky projektu 677.
http://flotprom.ru/2017/%D0%90%D0%B4%D0 ... 4%D0%B819/
http://flotprom.ru/2017/%D0%90%D0%B4%D0 ... 4%D0%B819/
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Proj. 677 - zrejme ho nakoniec nejako odladili, keď sa rozhodli pre seba dokončiť aj tie dva rozostavané. Dva ďalšie môžu len vyjadrovať potrebu posilnenia početného stavu - Kalina je ďaleko a Proj. 877/636 má svoje roky.
OT : Mig-29 u VKS končí, reálne ho nahrádza Su-30SM. Nákup Mig-35 je snahou
a) pomôcť výrobcovi,
b) podporiť export.
OT : Mig-29 u VKS končí, reálne ho nahrádza Su-30SM. Nákup Mig-35 je snahou
a) pomôcť výrobcovi,
b) podporiť export.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Franz Trubka píše:VMF podle Lukase Visingra
http://echo24.cz/a/ijLDA/male-ryby-s-ve ... -internetu
Článok by +/- ušiel, ale tá diskusia pod ním


Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Julesaku, nevies, ake su cielove pocty lodi VMF?
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Ako myslíš celkovo? Niečo ako Reaganových 600 lodí pre US Navy?
To fakt neviem, nikde som také číslo nevidel, a nie som si ani istý, že v takejto forme je spracované v nejakom ruskom dokumente.
To fakt neviem, nikde som také číslo nevidel, a nie som si ani istý, že v takejto forme je spracované v nejakom ruskom dokumente.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
No nieco v tom zmysle...
By ma to zaujimalo lebo 80 lodi projektu 1124, tolko ich bolo vyrobenych je velmy zaujimave cislo
By ma to zaujimalo lebo 80 lodi projektu 1124, tolko ich bolo vyrobenych je velmy zaujimave cislo
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
To síce hej, ale šlo o typ stavaný dlhšie ako 20 rokov, a časť išla aj do stavu Pobrežnej stráže KGB ZSSR. Tieto faktory to možno trochu skresľujú.
A celkovo VMF ZSSR aj dnes RF má veľkú pobrežnú (litoral) zložku, ktorá napr. v US Navy (a vo veľkých západných námorníctvach - Royal Navy, Marine Nationale, JMSDF) prakticky absentuje.
Plus si treba uvedomiť, že dnešné VMF RF je veľkosťou cca 20-25% VMF ZSSR na jeho konci.
Nikdy som takúto cifru nikde nevidel v tomto zmysle, tj. že VMF chce mať n-lodí ako cieľový stav.
A celkovo VMF ZSSR aj dnes RF má veľkú pobrežnú (litoral) zložku, ktorá napr. v US Navy (a vo veľkých západných námorníctvach - Royal Navy, Marine Nationale, JMSDF) prakticky absentuje.
Plus si treba uvedomiť, že dnešné VMF RF je veľkosťou cca 20-25% VMF ZSSR na jeho konci.
Nikdy som takúto cifru nikde nevidel v tomto zmysle, tj. že VMF chce mať n-lodí ako cieľový stav.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Cvičenie záchrannej služby Severného flotu - záchranná loď Projektu 05360 (buď Michail Rudnickij alebo Georgij Titov) spúšťa do akcie záchranné ponorky, najprv AS-36 Projektu 18270 Bester a potom AS-34 Projektu 1855 Priz.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Odpal riadenej strely 3M24 z odpaľovacieho vozidla pozemného protilodného komplexxu Bal.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
- Franz Trubka
- 7. Major
- Příspěvky: 1815
- Registrován: 14/10/2010, 04:16
Re: Aktuálny stav ruského námorníctva
Mozna to je mirne OT,ale aspon nekdy bych chtel udelat Julesakovi radost...
https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/rus ... &source=hp

https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/rus ... &source=hp


Pink Floyd-On The Turning Away