Rase este ma napada troska opominana kapacita v oblasti vyvoja obrnenych vozidiel od vychodnych susedov KMDB Morozova, sice vyroba Ukrajincom nejde, ale know-how na vyvoj obrnenych vozidiel takejto hmotnosti maju, teda poradenstvo by mohli poskytovat
Projekt Wolfdog má českou armádu zaujmout zejména:
Velkým vnitřním prostorem pro posádku 3 + 8 vojáků
Vysokou pohyblivostí a pohodlím posádky podpořeným výkonným motorem a hydro-pneumatickým pružením podvozku
Balistická ochrana na úrovni 4 až 5 podle STANAG 4569
Protiminová ochrana a ochrana proti výbuchům pod dnem vozidla na úrovni 4a a 4b podle STANAG 4569
Balistická ochrana předního sektoru s přídavným pancéřováním na úrovni 6 podle STANAG 4569
Zákazníkem volitelná výzbroj pro celou rodinu vozidel zahrnující zbraňové systémy od 12,7 mm RCWS přes 30 mm RC věže až po posádkové věže se zbraní ráže 120 mm.
V rámci letošního Idetu Zetor Engineering představí i koncept kolového vozidla 8x8 a vozidlo kategorie RDV (Rapid Deployment Vehicle) s vysokou terénní průchodností určené pro potřeby speciálních sil, respektive sil rychlého nasazení s označení Project Fox.
Nejspíš bude mít aktivní tlumení od Horstman, které známe z CV90. Přeci jen, když už s nimi má Zetor engineering společný stánek. Celkově vzato, u nových vozidel je jedno, zda se do podvozku zabudují klasické tlumiče, nebo o něco dražší aktivní, které ale snižuje opotřebení součástek a spotřebu paliva. Osobně si myslím, že by mělo být na jakémkoliv novém BVP. Psané vlastnosti Wolfdoga vypadají dobře, na úrovni konkurence, ale je to jen teorie. Tyto technologie jsou ale dostatečně provařené, aby dokázal nové BVP zkonstruovat kde kdo. Otázkou je i cena, za kterou bude Wolfdog nabízen. Pokud bude zajímavá, možná má smysl mu dát přednost, oproti části uchazečů. Osobně bych ale byl pro licenční výrobu jednoho z hlavních uchazečů (Puma, CV90 a ASCOD).
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
"Balistická ochrana předního sektoru s přídavným pancéřováním na úrovni 6 podle STANAG 4569"
To je odolnost proti 30mm prubojnym, jestli spravne googlim. Puma to ma v zakladu pri hmotnosti 32 tun. Vime neco o predpokladane vaze Wolfdoga?
„Je to skutečně tak, že Česká televize má určený úhel pohledu. Má ho určen na základě doporučení Evropské komise, která povoluje veřejnoprávním médiím fungovat z poplatků, nebo z daní jenom za předpokladu, že budou prosazovat, obhajovat a dívat se na všechno z úhlu pohledu tradic evropského humanismu a kritického myšlení."
Michal Jankovec clen rady CT
skelet píše:Wolfdog ma sedm pojezdovych kol, a jestli se nepletu jak jedine bvp, ktere ma sedm pojezdovych kol je turecky Tulpar?
jo Skelete pleteš se a neumíš počítat. Takže pomaloučku počítáme CV90 má 1,2,3,4,5,6,7. Ano, sedm pojezdových kol. Ascod má 1,2,3,4,5,6,7. Ano, sedm pojezdových kol. Skelete opět za pět.
kozlustechnykus:
tohle se dá jenom odhadnout, ale vzhledem k možnostem si typuju kolem 38 tun. Tedy cca 35 tun plus přídavný pancíř atd. zkrátka do 40 tun. Tedy obdobně jako u konkurence. Rozhodně nečekejme že to bude lehké vozidlo.
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Rase to zavysi od toho co pouzili ako zakladny material, ci ocel alebo hlinik, ale kede nehovoria o plavbyschopnosti tak asi ocel, v tom pripade hmotnostnost medzi 35 az 45 ton podla urovne dodatocnej balistickej ochrany
Tak, nejprve začnu s tím, že ač jsem se snažil z výrobce vyzjistit s kým spolupracují, byl jsem ujištěn, že se jedná o jejich konstrukci. Tak tedy nic nového. Věž je pouze ilustrativní a Zetor bude vyrábět pouze korbu (tedy věž až dle zákazníka). Zetor Engineering necílí na AČR, ale bude vozidlo nabízet všude kde provozují BVP-1/2. Funkční prototyp má být představen za rok, tedy v roce 2018. Pokud do té doby nebude závazně podepsána smlouva na dodání nových BVP s nějakým výrobce, bude Wolfdog nabídnut i v tuzemsku. Výrobce tak nějak očekává, že má času dost, jelikož se všechny zbrojní zakázky doposud hodně vlekly. Nyní si tak nějak říkám, že výrobu BVP očividně zvládají, otázkou jen je, kdo jim financuje vývoj prototypu a všech těch dalších návrhů, kterých má být opravdu velké množství, byť ani jeden nevypadá revolučně. Wolfdog sice nevypadá nikterak revolučně, ale myslím, že mají co nabídnout a vozidlo bude fungovat jak má.
tlumič (obyčejný) od společnosti Horstman
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Mno rozhodně se můžeme těšit na příští rok, kdy Zetor Engineering představí reálného Wolfdoga (zhruba přelom 2018-19). Pak už jen zbývá vozit vozidlo po veletrzích a nabízet výrobu v dané zemi. Pro reklamu by se hodilo, pokud by je zavedli do armády Slováci, pokud AČR propásnou. S nějakou pěknou věží, třeba Lance, českou aktivní ochranou a protiminovýma sedačkama, by to mohlo být super vozítko. Přeci jen dneska není potřeba vymýšlet něco revolučního, ale stačí dostupné komponenty vhodně poskládat.
Tím "obyčejným" tlumičem jsem myslel že to nejspíš nebude aktivní tlumení (nikde žádné kabely nebo tak něco)
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Tak zhruba za rok (něco víc) má být představen reálný Wolfdog. pro představu, tak na IDET byla představena část trupu.
Něco ukuchtit patrně zvládnou, osobně si ale nemyslím, že má smysl, aby se s vozidlem ucházeli o tendr v ČR, byť očekávají, že se něco zdrží a budou mít čas na prezentaci.
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Osobně si myslím, že nějaký demonstrátor vznikne, přeci jen je to v jejich vlastním zájmu, mít něco na veletrhy. Nejsem si ale jistý, na koho cílí, přeci jen trh s BVP je dost nasycený. Pokud kouknu mimo ČR a SK, tak mě napadá Maďarsko, Indie, Pákistán, možná Mexiko a podobné státy
"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček