Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT
Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT
Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT
Na MSPO 2017 bol predstaveny novy obrnenec Husar 4x4 na podvozku Tatra
Technické parametry:
Název: HUSAR 4x4
Výrobce: Tatra
Délka: 5,6 m
Šířka: 2,5 m
Výška: 2,7 m
Osádka 2+4
Podvozek: Tatra
Pohon: Cummins typ ISB
Převodovka: 6+1
Výkon: 285 HP (210 kW)
Rychlost: max 110 km/h
Dojezd: silnice 500 km mimo 300 km
Hmotnost:
prázdná 11 900 kg
maximální 13 500 kg
Náklad: až 1 600 kg
provozní teplota: -32 až +49°C
Balistická ochrana Level 3 dle STANAG
Protiminová ochrana 2A, 2B dle STANAG
Na MSPO 2017 bol predstaveny novy obrnenec Husar 4x4 na podvozku Tatra
Technické parametry:
Název: HUSAR 4x4
Výrobce: Tatra
Délka: 5,6 m
Šířka: 2,5 m
Výška: 2,7 m
Osádka 2+4
Podvozek: Tatra
Pohon: Cummins typ ISB
Převodovka: 6+1
Výkon: 285 HP (210 kW)
Rychlost: max 110 km/h
Dojezd: silnice 500 km mimo 300 km
Hmotnost:
prázdná 11 900 kg
maximální 13 500 kg
Náklad: až 1 600 kg
provozní teplota: -32 až +49°C
Balistická ochrana Level 3 dle STANAG
Protiminová ochrana 2A, 2B dle STANAG
Re: Katalog Tatra
Pěkné vozidlo, akorát velikostí to bude zase takový náklaďák. Uznávám ale, že dnes takový trend. V tomto sektoru je konkurence obrovská, tak je otázkou, zda se podaří Husaru prosadit. Tedy pokud nevznikl přímo na objenávku nějakého státu.
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Katalog Tatra
Mne sa tiez paci, pripomina mi to L-ATV alebo Kamaz Typhoon VDV, Teoreticky to moze byt domaca alternativa Ajbanu
edit video s MSPO, od 9:54 Interier
edit video s MSPO, od 9:54 Interier
Re: Katalog Tatra
konkurence Tatry proti Ajbanu? Kolik to váží?
Re: Katalog Tatra
Vypadá to, že odhadem taky cca 10 tun (tak jako Hawkei, Ajban atd.). Záleží podle konfigurace od 7 tun a víc, pro představu, tak on i ten Srbský BOV M16 Miloš váží 12-14 tun.
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Katalog Tatra
Aligator Master II 12 ton...
Re: Katalog Tatra
No jestli je to na podvozku sedmičky, tak to bude pro vojáky hodně silné lákadlo.
Re: Katalog Tatra
tak podle facebookove stranky AN, to je podvozek Tatra, americký motor a převodovka, korba vznikla v režii Tatrovky. Je to nabízeno polskou firmou H. Cegielski-Poznan polské armádě v rámci programu Pegasus. Výroba pro polskou armádu bude probíhat v Polsku. Údajně nabízeno i AČR, ale bez záruky. Podvozek vydrží 6 kg TNT.
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Katalog Tatra
Tak prázdný HUSAR 4x4 váží 11 900 kg, maximální váha 13 500 kg, maximální váha nákladu 1 600 kg. Délka 5,6 m, šířka 2,5 m a výška 2,7 m. Pohon zajišťuje motor Cummins typ ISB o výkonu 285 HP (210 kW), splňuje normu Euro 3. Maximální rychlost 110 km/h, dojezd po silnici 500 km, mimo silnici 300 km. Možnost provozu -32 až +49°C. Osádka je 2+4. Balistická ochrana Level 3 dle normy STANAG. Protiminová ochrana 2A, 2B.
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Katalog Tatra
Pokud je to fakt na "rouře", tak se pomaličku můžeš loučit s Ajbanem. Pokud Strnad někoho nenaštve, tak tohle bude hodně silné lákadlo pro armádu.
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
Článek jsem osamostatnil a do úvodu dal technické parametry atd. Vypadá hodně dobře a překvapivě pěkně. Takový český Master II - proč ne že. Vypadá to že je opravdu na rouře, viz video v minutě 10:37
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
-
- podporučík
- Příspěvky: 643
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
Ale já jsem říkal 6 míst, kdo by chtěl tele pro 4
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
jj, vypadá to na rouru.. takže už nepředpokládám, že by VOP prosadilo Ajban. VOP spíše dostane na starost čistě produkci BVP.
-
- podporučík
- Příspěvky: 643
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
Pěkné je, že tomu dali kotoučové brzdy.
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
skelet:
Záleží na ceně, Ajban má balistickou ochranu Level 4 - Husar Level 3, o stupeň i lepší ochranu podvozku. Délka je stejná, ale Ajban je jinak menší, taky je lehčí, pojme ale méně lidí, má větší dojezd, rychlost je stejná. Provozní teploty jsou teď taky v podstatě srovnatelné, - 32°C až + 55°C. Ajban bude patrně dražší, ale záleží s čím přijdou. Rozhodně bych ho nevyřazoval předem. Chtěl bych je ale vidět pořádně porovnat vojáky. Tatra je samozřejmě lákavá.
Záleží na ceně, Ajban má balistickou ochranu Level 4 - Husar Level 3, o stupeň i lepší ochranu podvozku. Délka je stejná, ale Ajban je jinak menší, taky je lehčí, pojme ale méně lidí, má větší dojezd, rychlost je stejná. Provozní teploty jsou teď taky v podstatě srovnatelné, - 32°C až + 55°C. Ajban bude patrně dražší, ale záleží s čím přijdou. Rozhodně bych ho nevyřazoval předem. Chtěl bych je ale vidět pořádně porovnat vojáky. Tatra je samozřejmě lákavá.
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Katalog Tatra
Vznikol. Ako priama náhrada Aligátor Master po tom, čo si CZG a Slávia capital podelili budúci nákup pre OS SR a vysáčkovali z neho Kerametal (pre ktorý bola pôvodne druhá časť tendra ušitá)Rase píše:Tedy pokud nevznikl přímo na objenávku nějakého státu.
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
Arten, zase špekulácie alebo "overené" informácie našich novinárov???
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
podľa toho ktoré. to že vznikol pre náš tender dáva perfektnú logiku k tomu čo sa deje.
Ostatné sú dobre známe veci potvrdené X zdrojmi - CSG bola Sláviou nahradená v tendri na 8x8 s tým, že sa tam dohodli na nejakých subdodávkach. A CSG dostala 4x4. Kerametal vypadol (musí ich to desne srať, keďže celé to pripravovali oni)
Teraz je situácia trochu neprehľadná, kvôli koaličnej kríze a tomu ako Fico zasiahol do diania na MVO sa to možno celé ešte prehádže.
Ostatné sú dobre známe veci potvrdené X zdrojmi - CSG bola Sláviou nahradená v tendri na 8x8 s tým, že sa tam dohodli na nejakých subdodávkach. A CSG dostala 4x4. Kerametal vypadol (musí ich to desne srať, keďže celé to pripravovali oni)
Teraz je situácia trochu neprehľadná, kvôli koaličnej kríze a tomu ako Fico zasiahol do diania na MVO sa to možno celé ešte prehádže.
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
Takže dohady a špekulácie.
Akože každý máme svoj názor, ale prosím Ťa, nepredkladaj vždy ten svoj ako stopercentú pravdu. Tým netvrdím, že ju mať nemôžeš.
Akože každý máme svoj názor, ale prosím Ťa, nepredkladaj vždy ten svoj ako stopercentú pravdu. Tým netvrdím, že ju mať nemôžeš.
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
Akože čo je názor? Že pri prerokovaní koncepcie na MO tam sedeli dvaja ľudia z Kerametalu? Hovoril mi to človek, ktorý tam sedel. Alebo pôvodné informácie že CSG "dostal" 8x8, ktoré mne priamo na IDEBe potvrdil človek z CSG (viď moja "reportáž" tu na Palbe)?
Alebo najnovšie lety istého vysokého predstaviteľa MO do Patrie vo Fínsku? Alebo dohoda SC a CSG, info o ktorej si dokonca vieš vygoogliť?
EDIT: Prísne vzaté, áno, to že Husar je robený pre SK nákup je moja špekulácia. Lenže - keď som sa bavil s novinármi, nikto nevedel pochopiť, prečo Goga zobral 4x4, keď CSG nemá nič podobné v portfóliu. A zrazu bum - objaví sa Husar...
Alebo najnovšie lety istého vysokého predstaviteľa MO do Patrie vo Fínsku? Alebo dohoda SC a CSG, info o ktorej si dokonca vieš vygoogliť?
EDIT: Prísne vzaté, áno, to že Husar je robený pre SK nákup je moja špekulácia. Lenže - keď som sa bavil s novinármi, nikto nevedel pochopiť, prečo Goga zobral 4x4, keď CSG nemá nič podobné v portfóliu. A zrazu bum - objaví sa Husar...
Naposledy upravil(a) arten dne 8/9/2017, 12:57, celkem upraveno 1 x.