Společnost Zetor Engineering, s.r.o. byla založena v roce 2014. Jejím vlastníkem je společnost ZETOR TRACTORS a.s. Hlavní činností a posláním společnosti Zetor Engineering je návrh a vývoj vozidel pro obranný průmysl. Předpokladem pro dosažení úspěchu v této oblasti jsou nejen dlouholeté zkušenosti v segmentu těžké off-road techniky, ale také historické předpoklady, neboť značka ZETOR vznikla v rámci Zbrojovky Brno. Prvotními plánovanými kroky společnosti Zetor Engineering v oblasti vojenského průmyslu jsou vývojové a konstrukční aktivity a projekty v oblasti vysoko mobilních pásových a kolových terénních vozidel splňujících aktuální požadavky, které vznikly na základě: Zkušeností a analýz z nasazení současných bojových vozidel tohoto typu v bojových operacích, prognóz budoucích konfliktů, zajištění, že bezpečnost vozidel v aktuálních konfliktech je nedostačující a ani výrazná modernizace dnes používaných vozidel není schopna splnit vysoké požadavky na ochranu posádky. Firma představila prozatím tyto tři projekty:
Zetor Engineering
Zetor Engineering
Společnost Zetor Engineering, s.r.o. byla založena v roce 2014. Jejím vlastníkem je společnost ZETOR TRACTORS a.s. Hlavní činností a posláním společnosti Zetor Engineering je návrh a vývoj vozidel pro obranný průmysl. Předpokladem pro dosažení úspěchu v této oblasti jsou nejen dlouholeté zkušenosti v segmentu těžké off-road techniky, ale také historické předpoklady, neboť značka ZETOR vznikla v rámci Zbrojovky Brno. Prvotními plánovanými kroky společnosti Zetor Engineering v oblasti vojenského průmyslu jsou vývojové a konstrukční aktivity a projekty v oblasti vysoko mobilních pásových a kolových terénních vozidel splňujících aktuální požadavky, které vznikly na základě: Zkušeností a analýz z nasazení současných bojových vozidel tohoto typu v bojových operacích, prognóz budoucích konfliktů, zajištění, že bezpečnost vozidel v aktuálních konfliktech je nedostačující a ani výrazná modernizace dnes používaných vozidel není schopna splnit vysoké požadavky na ochranu posádky. Firma představila prozatím tyto tři projekty:
Re: Zetor Engineering
Projekt Wolfdog - BVP

Prvním projektem společnosti Zetor Engineering pro obranný průmysl je pásové vozidlo, které tvoří mobilní platformu pro celou rodinu vozidel různých verzí pro následující desetiletí (2020-2050). První verzi projektu je vozidlo pěchoty (IFV). Vozidlo se vyznačuje:
Velkým vnitřním prostorem pro posádku 3 + 8 vojáků
Vysokou pohyblivostí a pohodlím posádky podpořeným výkonným motorem a hydro-pneumatickým pružením podvozku
Balistická ochrana na úrovni 4 až 5 podle STANAG 4569
Protiminová ochrana a ochrana proti výbuchům pod dnem vozidla na úrovni 4a a 4b podle STANAG 4569
Balistická ochrana předního sektoru s přídavným pancéřováním na úrovni 6 podle STANAG 4569
Zákazníkem volitelná výzbroj pro celou rodinu vozidel zahrnující zbraňové systémy od:
12,7 mm RCWS přes 30 mm RC věže až po posádkové věže se zbraní ráže 120 mm
Bojová hmostnost: 38t (max. 42t)
Max. rychlost: 70 km/h
Výzbroj: RCWS (volitelné) nebo osádková tanková věž 120mm
více na http://palba.cz/viewtopic.php?f=297&t=7148
více foto na http://www.zetorengineering.com/projekt-wolfdog
pdf http://docs.wixstatic.com/ugd/242a39_78 ... 6c2f6d.pdf
Můj názor: z tohoto by jsme mohli udělat nový český MBT

Prvním projektem společnosti Zetor Engineering pro obranný průmysl je pásové vozidlo, které tvoří mobilní platformu pro celou rodinu vozidel různých verzí pro následující desetiletí (2020-2050). První verzi projektu je vozidlo pěchoty (IFV). Vozidlo se vyznačuje:
Velkým vnitřním prostorem pro posádku 3 + 8 vojáků
Vysokou pohyblivostí a pohodlím posádky podpořeným výkonným motorem a hydro-pneumatickým pružením podvozku
Balistická ochrana na úrovni 4 až 5 podle STANAG 4569
Protiminová ochrana a ochrana proti výbuchům pod dnem vozidla na úrovni 4a a 4b podle STANAG 4569
Balistická ochrana předního sektoru s přídavným pancéřováním na úrovni 6 podle STANAG 4569
Zákazníkem volitelná výzbroj pro celou rodinu vozidel zahrnující zbraňové systémy od:
12,7 mm RCWS přes 30 mm RC věže až po posádkové věže se zbraní ráže 120 mm
Bojová hmostnost: 38t (max. 42t)
Max. rychlost: 70 km/h
Výzbroj: RCWS (volitelné) nebo osádková tanková věž 120mm
více na http://palba.cz/viewtopic.php?f=297&t=7148
více foto na http://www.zetorengineering.com/projekt-wolfdog
pdf http://docs.wixstatic.com/ugd/242a39_78 ... 6c2f6d.pdf
Můj názor: z tohoto by jsme mohli udělat nový český MBT

Naposledy upravil(a) royal dne 1/6/2017, 14:12, celkem upraveno 1 x.
Re: Zetor Engineering
Projekt 8x8 - OT/KBVP

Druhým projektem společnosti Zetor Engineering ve vojenském sektoru je kolové vozidlo 8x8, které tvoří základ pro celou rodinu kolových vozidel různých verzí s možným počtem polonáprav 4x4, 6x6 a 8x8. Vozidlo se vyznačuje:
Velkým vnitřním prostorem pro posádku 3 + 8 vojáků
Vysokou mobilitu a pohodlí posádky garantuje systém rámového podvozku s nezávislým odpružením (hydropneumatické odpružení na přání),
pohonný systém s uzávěrkami diferenciálu, dvoustupňová rozvodovka, PowerPack (dieselový motor a automatická převodovka), vyvinuté společností Timoney Technology
Základní balistická ochrana a ochrana proti výbuchům pod dnem vozidla na úrovni 3a a 3b podle STANAG 4569
Protiminová ochrana a ochrana proti výbuchům pod dnem vozidla na úrovni 3a a 3b podle STANAG 4569
Balistická ochrana předního sektoru s přídavným pancéřováním na úrovni 5 podle STANAG 4569
Zákazníkem volitelná výzbroj pro celou rodinu vozidel zahrnující zbraňové systémy od 12,7 mm RCWS přes 30mm RC věže až po posádkové věže se zbraní ráže 120mm
Bojová hmotnost: 27t (max. 32t)
Max. rychlost: 110 km/h
více foto na http://www.zetorengineering.com/projekt-8x8
pdf http://docs.wixstatic.com/ugd/242a39_ff ... 09ff27.pdf
Můj názor: tohle budou chtít asi nabídnout slovákům

Druhým projektem společnosti Zetor Engineering ve vojenském sektoru je kolové vozidlo 8x8, které tvoří základ pro celou rodinu kolových vozidel různých verzí s možným počtem polonáprav 4x4, 6x6 a 8x8. Vozidlo se vyznačuje:
Velkým vnitřním prostorem pro posádku 3 + 8 vojáků
Vysokou mobilitu a pohodlí posádky garantuje systém rámového podvozku s nezávislým odpružením (hydropneumatické odpružení na přání),
pohonný systém s uzávěrkami diferenciálu, dvoustupňová rozvodovka, PowerPack (dieselový motor a automatická převodovka), vyvinuté společností Timoney Technology
Základní balistická ochrana a ochrana proti výbuchům pod dnem vozidla na úrovni 3a a 3b podle STANAG 4569
Protiminová ochrana a ochrana proti výbuchům pod dnem vozidla na úrovni 3a a 3b podle STANAG 4569
Balistická ochrana předního sektoru s přídavným pancéřováním na úrovni 5 podle STANAG 4569
Zákazníkem volitelná výzbroj pro celou rodinu vozidel zahrnující zbraňové systémy od 12,7 mm RCWS přes 30mm RC věže až po posádkové věže se zbraní ráže 120mm
Bojová hmotnost: 27t (max. 32t)
Max. rychlost: 110 km/h
více foto na http://www.zetorengineering.com/projekt-8x8
pdf http://docs.wixstatic.com/ugd/242a39_ff ... 09ff27.pdf
Můj názor: tohle budou chtít asi nabídnout slovákům
Naposledy upravil(a) royal dne 1/6/2017, 19:27, celkem upraveno 1 x.
Re: Zetor Engineering
Projekt FOX - RDV

Posádka: 1+5
Pohotovostní hmotnost: 3,37t (max. 4,55t)
Max. rychlost: 120 km/h
Jedná se o upravený Mercedes G300 CDI
Výzbroj: 1x kulomet 12,7mm nebo odpalovací zařízení PTŘS a volitelně až 4 kulomety 5,56mm nebo 7,62mm
více foto na http://www.zetorengineering.com/project-fox
pdf http://docs.wixstatic.com/ugd/242a39_2a ... 099c30.pdf
Můj názor: toto vozidlo bych si dokázal představit jako náhradu za Land Rover Defender 130 Kajman.
Obrázky ve všech třech příspěvcích správně vložil Jarl.

Posádka: 1+5
Pohotovostní hmotnost: 3,37t (max. 4,55t)
Max. rychlost: 120 km/h
Jedná se o upravený Mercedes G300 CDI
Výzbroj: 1x kulomet 12,7mm nebo odpalovací zařízení PTŘS a volitelně až 4 kulomety 5,56mm nebo 7,62mm
více foto na http://www.zetorengineering.com/project-fox
pdf http://docs.wixstatic.com/ugd/242a39_2a ... 099c30.pdf
Můj názor: toto vozidlo bych si dokázal představit jako náhradu za Land Rover Defender 130 Kajman.
Obrázky ve všech třech příspěvcích správně vložil Jarl.
Re: Zetor Engineering
Ťažko to budú ponúkať na Slovensko, keď MO plánuje taký "rýchlovýber", že prvé kusy by mali prísť k útvarom už v roku 2018. Pochybujem, že by dovtedy vôbec postavili prototyp.royal píše:Projekt 8x8 - OT/KBVP
Můj názor: tohle budou chtít asi nabídnout slovákům
Re: Zetor Engineering
royal píše:Projekt 8x8 - OT/KBVP
Posádka: 3+8
Bojová hmotnost: 27t (max. 32t)
Max. rychlost: 110 km/h
Výzbroj: RCWS (volitelné) nebo osádková tanková věž 120mm
více foto na http://www.zetorengineering.com/projekt-8x8
pdf http://docs.wixstatic.com/ugd/242a39_ff ... 09ff27.pdf
Můj názor: tohle budou chtít asi nabídnout slovákům
jednoznačně kopie Zubra nebo dokonce koupily dokumentaci z přerovských strojíren , trošku by mohli zapracovat na dezignu a jinak dobrý pokud to bude za poloviční cenu co Pandur tak úplná paráda
Re: Zetor Engineering
No tak Rusky kolegovia uz tiez analyzuju, a kolesove BVP/OT 8X8, podla nich ma DNA tento krat od firmy z Irska - Timoney a to v sulade s jej novou obchodnou strategiou predstavenou na IDEXe 2017 v podobe poskytovania ready made rieseni pre koncovych zakaznikov, tak aby si mohli vyrobit vozidlo podla ich konkretnych potrieb
http://www.timoneygroup.com/Index.aspx
http://imgur.com/hIXIOU9 z prezentacie Timoney na IDEXe 2017
http://imgur.com/sa0piY2 z prezentacie Zetoru na ich webe
podoba samozrejme cisto nahodna
http://www.timoneygroup.com/Index.aspx
http://imgur.com/hIXIOU9 z prezentacie Timoney na IDEXe 2017
http://imgur.com/sa0piY2 z prezentacie Zetoru na ich webe
podoba samozrejme cisto nahodna

Re: Zetor Engineering
http://www.euro.cz/byznys/zetor-pro-spe ... ku-1351571
tak prej čtyřmístné + další místo vzadu + (místo pro hlavního střelce) = 6 že?
tak prej čtyřmístné + další místo vzadu + (místo pro hlavního střelce) = 6 že?
Re: Zetor Engineering
klingy:
Návrh patrně vznikl na zadání společnosti Zetor Engineering. Výrobní výkresy dodala slovenská společnost IPM, irská společnost Timoney vyrobí demonstrátor, britská společnost Horstman dodá tlumiče podvozku a pásy dodá nejspíš Soucy Defense. Další firmy již jsou spolu se Zetorem v HTC Holding. Sem spadá výrobce ložisek Kinex, výrobce motorů HTC-AED (motor DV2). Co se týče těžké strojařiny, tak tu může obstarat ZTS Martin a Detva (Podpolianske strojarne), kde se vyrábějí komponenty pro těžkou techniku. Tedy je velice pravděpodobné, že by se Wolfdog mohl uchytit na Slovensku, bude-li zde zájem o nová BVP. Přeci jen MEXA a Šakal je spíš Česká mašina (byť CSG), Woldog je spíš Slovenským strojem. V případě vozidla 4x4 FOX - RDV, je základ Mercedes, což je taky dost v pohodě. Za mě dávám Zetor Engineering
ps. nemyslím ale, že se uchytí u AČR
Návrh patrně vznikl na zadání společnosti Zetor Engineering. Výrobní výkresy dodala slovenská společnost IPM, irská společnost Timoney vyrobí demonstrátor, britská společnost Horstman dodá tlumiče podvozku a pásy dodá nejspíš Soucy Defense. Další firmy již jsou spolu se Zetorem v HTC Holding. Sem spadá výrobce ložisek Kinex, výrobce motorů HTC-AED (motor DV2). Co se týče těžké strojařiny, tak tu může obstarat ZTS Martin a Detva (Podpolianske strojarne), kde se vyrábějí komponenty pro těžkou techniku. Tedy je velice pravděpodobné, že by se Wolfdog mohl uchytit na Slovensku, bude-li zde zájem o nová BVP. Přeci jen MEXA a Šakal je spíš Česká mašina (byť CSG), Woldog je spíš Slovenským strojem. V případě vozidla 4x4 FOX - RDV, je základ Mercedes, což je taky dost v pohodě. Za mě dávám Zetor Engineering

ps. nemyslím ale, že se uchytí u AČR

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Zetor Engineering
Rase, neviem ci HTC-AED by zvladlo vyrobu motorov a prevodoviek oni su skor cez plynove turbiny a prudove motory,
byvale ZTS Martin teda cast (Vyvoj Martin) patri pod CSG
Skor by to vyrabali v ramci divize Kintex (Kintex machinery)
ZTS Detva PPS Group patri do inej skupiny (Sitno holding)
Nejaka licencna vyroba prevodoviek by sa zvladla v Sabinove, a motory vo Vrutkach, ale skor si myslim, ze ak by sa OSSR rozhodli pre Vlciaka, tak motor velka cast by sa doviezla, kvoli 80 az 120 ks sa neoplati zriadovat vyrobnu linku na motory a prevodovky...
byvale ZTS Martin teda cast (Vyvoj Martin) patri pod CSG
Skor by to vyrabali v ramci divize Kintex (Kintex machinery)
ZTS Detva PPS Group patri do inej skupiny (Sitno holding)
Nejaka licencna vyroba prevodoviek by sa zvladla v Sabinove, a motory vo Vrutkach, ale skor si myslim, ze ak by sa OSSR rozhodli pre Vlciaka, tak motor velka cast by sa doviezla, kvoli 80 az 120 ks sa neoplati zriadovat vyrobnu linku na motory a prevodovky...
Re: Zetor Engineering
Díky za odpověď, zdá se, že ono nové "slovenské" BVP by opravdu mohlo vzniknout. Vzhledem k tomu, že se traktorový průmysl (světově) pořád ještě nevyhrabal z krize, tak tady je hodně zajímavé řešení, jak tyto problémy obejít. Jen by mě zajímalo, kdo to celé platí 


"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Zetor Engineering
Nevím jak svět. traktorový průmysl, ale Zetor je v černých číslech.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Zetor Engineering
Nejak zostalo po tom "havkáčovi" zase ticho. Len neviem, či ticho pred pred búrkou alebo už definitívne.
Re: Zetor Engineering
Mno pořád mají dost času. Podle slov zástupců společnosti, má být představen funkční prototyp vozidla Wolfdog v roce 2018 (přelom 2018-19)

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Zetor Engineering
Dost mě zarazilo, že na ruské výstavě vojenské techniky - Armija 2017, se kromě Ruska účastní 78 firem ze 14 zemí světa. Národní expozice mají Arménie, Bělorusko, Kazachstán, Čína, Pákistán, Slovensko a Jižní Afrika. Fóra se účastní i firmy z Izraele a České republiky. V našem případě je zmiňován Zetor. Zda se jedná o Zetor Engineering je dost pravděpodobné, přeci jen na vojenskou výstavu asi nejeli představovat nové traktory
Dost by mě zajímaly vazby Zetoru na Východu, přeci jen slovenské vedení společnosti má asi v Rusku hodně přátel

Dost by mě zajímaly vazby Zetoru na Východu, přeci jen slovenské vedení společnosti má asi v Rusku hodně přátel

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
- kozlustechnykus
- poručík
- Příspěvky: 769
- Registrován: 9/3/2014, 20:24
Re: Zetor Engineering
Nekde sem cetl, ze tam mel Zetor traktory, protoze ma v rusku partnera a planujou utok na ruskej trh.
Ted narychlo sem nasel jen ten sputnik, ale puvodne sem to cetl jinde.
https://cz.sputniknews.com/ceskarepubli ... rtner-trh/
Ted narychlo sem nasel jen ten sputnik, ale puvodne sem to cetl jinde.
https://cz.sputniknews.com/ceskarepubli ... rtner-trh/
„Je to skutečně tak, že Česká televize má určený úhel pohledu. Má ho určen na základě doporučení Evropské komise, která povoluje veřejnoprávním médiím fungovat z poplatků, nebo z daní jenom za předpokladu, že budou prosazovat, obhajovat a dívat se na všechno z úhlu pohledu tradic evropského humanismu a kritického myšlení."
Michal Jankovec clen rady CT
Michal Jankovec clen rady CT
Re: Zetor Engineering
Tak přeci jen traktory. Stejně si ale myslím, že na obdobné výstavy budou muset jezdit i výrobky dceřiné společnosti, pokud budou chtít něco prodat

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Zetor Engineering
Přestože společnost Zetor Engineering již představila několik vizí a projektů, stále zůstává tajemnou. Nechce například prozradit, kolik zaměstnanců u ní pracuje. Mluvčí společnosti, Isabela Vršková pouze řekla, že disponují řadou odborníků v oblasti těžkých strojů a vojenských projektů. Vzhledem k tomu, že jde především o designérskou kancelář, není ani jasné, kde se vyrábějí a sestavují prototypy vozidel. "O tom, kde bude případná výroba probíhat, budeme jednat s potenciálními zákazníky." Závislí na továrnách jiných zbrojařů prý nezůstanou a nabízí využití kapacit Zetor Tractors. Firma chce pravděpodobně nejdříve uspět na zahraničních trzích. Může tam sázet na historicky velmi dobré jméno. Současní majitelé brněnské traktorky - HTC holding - do firmy vstoupili před 15 lety. Vzhledem k dlouhodobé krizi na evropském trhu hledá podnik nové příležitosti, v současnosti se mluví o tom, že by mohl opět proniknout na blízkovýchodní trh. Spekuluje se o továrně či montovně v Erbílu v iráckém Kurdistánu. A právě špatný stav traktorového byznysu přiměl firmu, aby se zaměřila i na vojenskou výrobu. Zetor loni dosáhl tržeb 3,2 miliardy korun, zisk před zdaněním činil 102 milionů korun. Většinu z 3144 vyrobených traktorů vyvezl do ciziny. Průmyslovou skupinu HTC holding vlastní slovenští miliardáři Martin Blaškovič a Zoroslav Kollár. http://www.euro.cz/byznys/zetor-zezelen ... n=copylink

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Zetor Engineering

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček