Již zde máme několik článků o pokusech konstruktérů využít nosnost vzducholodí pro transport letounů.
Velice pěkné jsou tyto vizualizace nápadů z 30.let:


Moderátor: Hans S.
Myslím že pádová/minimálna rýchlosť vtedajších lietadiel bola podstatne nižšia ako u tých dnešných.Dnešné lietadlá majú minimálnu rýchlosť aj s klapkami asi o dosť vyššiu ako je maximálna rýchlosť vzducholode a jednoduchým(ekonomicky a technicky akceptovateľným) riešením to asi nevyriešime.Vlastimil Čech píše:...
Škoda těch zepelínů, škoda...
Představte si třeba "tankovací vzducholoď": Velikou část nákladu dopravních dálkových letadel tvoří palivo. Nezanedbatelné množství paliva je spotřebováno právě na zvednutí letadla (včetně včetně váhy paliva) do letové výšky. Představme si vzducholoď, která vlastně "zadarmo" vykoná zvednutí paliva potřebného pro let přes oceán. Dopravní letadlo se skoro prázdnou nádrží se vznese do letové výšky. Tam na něho čeká "tankovací vzducholoď" rychlosti se srovnají a teprve tam se letoun dotankuje...Ušetří se palivo určené na zvednutí paliva... Jasně problém je v tom srovnání rychlostí... ale snad by se to dalo řešit i v dnešní době, když to vyřešili už skoro před sto lety... jak jsme viděli na videu... Díky, pane Rase!
To se zkoušelo (a opakovaně zkouší) kombinováním výtlaku pom. helia a pom. zahřívání tohoto helia, čímž se jeho objem zvýší, a tím i výtlak.Vlastimil Čech píše:Nešlo by třeba snížit vztlak vzducholodi například zmenšením objemu balonetů?
Ešte možno ako tie výškové komunikačné a sledovacie zariadenia.skelet píše:Alfik: nicméně vzducholodě jsou poměrně odolné stvoření. Pokud je mi známo, tak uvnitř ní nechali bouchnout v rámci zkoušek i hlavici PLŘS a ani to by ji nemělo poslat k zemi. Nicméně problémem je její využití. Hodí se prakticky jen na dopravu opravdu rozměrných celků.
To první - ano, tam bych viděl asi jediné využití, ovšem uvědomme si, že i Černý-pták je odtajněn a v muzeích běžně k vidění proto, že je významně dražší než satelit, aniž by viděl líp... a to je i u vzducholodí - zatím prostě nejsou levnější, naopak.kenavf píše: Ešte možno ako tie výškové komunikačné a sledovacie zariadenia.
Ale aj keď ten Hindenburg and company mal výtlak 240ton a nosnosť 120ton nikto sa nesnažil tento potenciál nejako reálne využiť.Vždy sa to asi zadrhlo na nejakej vlastnosti ktorá tú využiteľnosť poslala do kopru.Inak by to niekto postavil.
Len tak pre zaujímavosť,koľko môže z takej vzducholode uniknúť hélia za deň a čo by stálo?A ten únik je aj keď je len zaparkovaná a čaká na použitie(na nový náklad).