OSSR, kampak kráčíte?
Moderátor: jarl
Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Re: ASR kampak kráčíš?
Mrfelix: u těch stíhaček se to vzhledem k celkovému počtu a finanční náročnosti přímo nabízí. I když my nejsme v takovém časovém presu a budeme se zřejmě rozhodovat mezi Gripen NG a F-35. Případně kombinace odkupu stávajících Gripenů a dokoupení "NG".



Re: ASR kampak kráčíš?
Hmm zaujimave, podla mna aj logicke, kedze stat bude platit znacnu cast nakladov sam sebeniko píše:
Hospodarske dnes rano pisu, ze megatender na obrnence dostane Konstrukta Defence.
http://slovensko.hnonline.sk/1037755-re ... tnej-firme
Re: ASR kampak kráčíš?
Vláda SR dnes schválila:
Návrh Bezpečnostnej stratégie Slovenskej republiky
Návrh Obrannej stratégie Slovenskej republiky
Návrh Vojenskej stratégie Slovenskej republiky
Návrh Dlhodobého plánu rozvoja obrany s dôrazom na výstavbu a rozvoj ozbrojených síl Slovenskej republiky s výhľadom do roku 2030
Celkové početné stavy vojakov a zamestnancov a počty hlavných druhov vojenských zbraní
https://rokovania.gov.sk/RVL/Negotiation/888
Návrh Bezpečnostnej stratégie Slovenskej republiky
Návrh Obrannej stratégie Slovenskej republiky
Návrh Vojenskej stratégie Slovenskej republiky
Návrh Dlhodobého plánu rozvoja obrany s dôrazom na výstavbu a rozvoj ozbrojených síl Slovenskej republiky s výhľadom do roku 2030
Celkové početné stavy vojakov a zamestnancov a počty hlavných druhov vojenských zbraní
https://rokovania.gov.sk/RVL/Negotiation/888
Re: ASR kampak kráčíš?
Navrh zakona o statnom rozpocte na rok 2018 pocita s navysenim rozpoctu MO o 92 mil. €. Teda s celkovou vyskou 1,082 mld.€.
http://finweb.hnonline.sk/galeria/8238- ... c-prilepsi
http://finweb.hnonline.sk/galeria/8238- ... c-prilepsi
Re: ASR kampak kráčíš?
Modernizácia BVP (BPsV Svatava) sa nielen mne nepozdáva z dôvodu, že od 4/2016 resp. 6/2016 kedy to vyšlo najavo sú známe len neoficiálne informácie o kontrakte 18ks modernizovaných BVP (BPsV) za 27mil EUR. (1.5 mil EUR / kus) a nebyť čiastkových informácii mimo MO SR (OS SR), ktoré si dohľadávame na armádnych fórach (magazínoch) takpovediac cez google (výročná správa VTSÚ, Deň ozbrojených síl a pod) nie je pri nedostatku informácii možné objektívne posúdiť čí je/bola modernizácia efektívna pričom z verejného dokumentu LP/2017/665 Návrh Dlhodobého plánu rozvoja obrany s dôrazom na výstavbu a rozvoj ozbrojených síl Slovenskej republiky s výhľadom do roku 2030 vyplýva sa už pri modernizácii 18ks BVP objavuje suma 44,50 mil EUR (tj. cca 2.47 mil EUR / kus) čo je navýšenie o +64,81%. Je to až také ťažké pochopiť?Flader píše:Ach jaj, mi to príde, že čo napíše p. Bednár, to je asi sväté ....
Arthur, modernizácia BVP sa ti nepozdávala, ale pilotov by si posadil do tejto kórejskej hračky.
Takže Vaša nehnevajte sa pseudo paralela s Light Combat Aircraft FA-50 Fighting Eagle nielen, že je postavená na vode bez akýchkoľvek argumentov.
Dôvody prečo FA-50 mala byť vo výbere pre slovenské vzdušné sily som už vyargumentoval a aj na základe vyššie uvedeného bolo psov povinnosť tlačiť viacerými ponukami v konkurenčnom boji pri vyobstarávaní najlepšej možnej ponuky a ceny.
Treba sa opýtať prečo o FA-50 rozmýšlajú v súčasnej dobe Chorvátske vzdušné sily...
Dovolím si len malú štatistiku:
• mimo Južnej Kórei používatelia FA/TA-50: = 64ks za 6-7 rokov
24 Irak,
16 Indonezia,
12 Filipiny,
12 Thajsko
• mimo Švédska používatelia Gripenu: 66ks od 1987 čo za 20 rokov na trhu
26 JAR,
14 ČR,
14 Maďarsko,
12 Thajsko,
Súhlas, uvedomujem si to.Zemakt píše:Arthur, o to přece nejde. Jde o přístup k celému problému, kdy efektivita je poměřována pouze cenou, přičemž celá věc je neskonale složitější.
Presne tak pričom Light Combat Aircraft FA-50 Fighting Eagle uveedené spĺňa ako plnohodnotná náhrada technologicky vyspelého nadzvukového stíhača minimálne vyspelejšieho ako súčasné slovenské MIG-29.skelet píše:Flader: pokud ASR nechce po nadzvukovém letectvu nic víc, než záchyt zbloudilých civilů, případně útoky na pozemní cíle, tak ta FA-50 nemusí být až tak špatná volba.
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: ASR kampak kráčíš?
Dobrá, tak tedy by ti mělo být známo riziko spojené s poměrně exotickým letounem, kde exotický neznamená nic dehonestujícího, ale spíše vzdálenost výrobce a s tím spojené možnosti servisů, generálek, upgrade systémů apod.. Také by nemělo být žádné tajemství, že tento letoun nesahá Gripenu či F-16 ve schopnosti být efektivní (což je dle mého mínění schopnost bojovat a přežít a nikoli bojovat a padnout) ani po kotníky. Také není žádným tajemstvím, že kromě mateřské země, kde FA nabyl operační schopnosti minulý rok jej zatím objednaly Filipíny (Wiki). Máme zde tedy relativní riziko nevyzkoušeného. Neříkám, že to musí být špatná mašina, ale má prostě svoje limity a na evropském nebi bude prostě působit jako nekompatibilní exot. Na letecké dny fajn, zajímavé, ale pro potencionální alianční účely? Vč. argumentů mého předchozího příspěvku "sousedé s Gripeny a z toho vyplývající možnosti".Súhlas, uvedomujem si to.
A promiň, na nějaké stlačení ceny v tendru nevěřím, to už má větší hlavu a patu co říká Skelet a svézt se s někým druhým ve společné objednávce.
K Chorvatům, je to otázka ceny samozřejmě. Na honění dopraváků dobré.
Otázka však spíše zní, chcete nadzvuk jen kvůli dopravákům, nebo by to mohlo umět i něco víc? A vzhledem k tomu, že Maďaři mají také Saaby si moc dobře neumím představit, že Vy si pořídíte letoun o level níž. Já bych to neskousl ani hovno

Naposledy upravil(a) Zemakt dne 4/10/2017, 19:16, celkem upraveno 3 x.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: ASR kampak kráčíš?
Arthur a teraz mi prosí prezraď, koľko z používateľov FA-50 ju využíva ako jediné nadzvukové lietadlo? pretože pokiaľ viem, tak Irak má minimálne ešte nové F-16IQ, pre ktoré je TA-50 priamo cvičným strojom. Indonézia taktiež nemá len tieto stroje. Ako je na tom Thajsko a Filipíny ma snáď doplnia iný.
To, že o nich Chorvátsko uvažuje neznamená, že by boli vhodné aj pre Slovensko. Napríklad už len preto, že za dosť veľkú sumu by sme dostali stroje, ktoré ani len nedosahujú úrovne terajších MiGov. Než FA-50 tak radšej držať MiG-29AS do konca technickej životnosti.
To, že o nich Chorvátsko uvažuje neznamená, že by boli vhodné aj pre Slovensko. Napríklad už len preto, že za dosť veľkú sumu by sme dostali stroje, ktoré ani len nedosahujú úrovne terajších MiGov. Než FA-50 tak radšej držať MiG-29AS do konca technickej životnosti.
Re: ASR kampak kráčíš?
Jabka a hrušky. Předně - prakticky nikde není FA/TA-50 vrcholovým typem, ale jako náhrada různých Hawků, L-39tek, výcvik, sypaní bomb do pralesa/na poušť povstalcům na hlavu atp. V lepším případě jako dočasné nebo z nouze levné řešení. Co se týká Chorvatska, tak to očividně hledá vyloženě levné řešení - pokud ve finálním výběru figurují pouze F-16 (a hodně z druhé ruky), FA-50 a Gripen (a v průběhu se tam mihly snad i Kfiry atp.), tak je celkem jasné, o co Chorvatsku go. Takže pokud se SR hodlá zařadit mezi socky jako Filipíny nebo Argentina, co by sice rády něco pořádného, ale nejsou schopny ufinancovat (a vůbec dohodnout) nic nad rámec FA-50, tak potěš koště.Arthur píše:Takže Vaša nehnevajte sa pseudo paralela s Light Combat Aircraft FA-50 Fighting Eagle nielen, že je postavená na vode bez akýchkoľvek argumentov.
Dôvody prečo FA-50 mala byť vo výbere pre slovenské vzdušné sily som už vyargumentoval a aj na základe vyššie uvedeného bolo psov povinnosť tlačiť viacerými ponukami v konkurenčnom boji pri vyobstarávaní najlepšej možnej ponuky a ceny.
Treba sa opýtať prečo o FA-50 rozmýšlajú v súčasnej dobe Chorvátske vzdušné sily...
Dovolím si len malú štatistiku:
• mimo Južnej Kórei používatelia FA/TA-50: = 64ks za 6-7 rokov
24 Irak,
16 Indonezia,
12 Filipiny,
12 Thajsko
• mimo Švédska používatelia Gripenu: 66ks od 1987 čo za 20 rokov na trhu
26 JAR,
14 ČR,
14 Maďarsko,
12 Thajsko,
A teď tu o Karkulce... Pardon, ale jako co na to říci. Neříkám, že FA-50 je špatné letadlo, ale aby bylo hozeno do stejné úrovně jako moderní víceúčelové stroje, je trošku moc. Opět - i pokud (!) by FA-50 v něčem (málo) převyšoval/rovnal se současný/nému MiG-29 ASR, tak je otázkou, jestli se SR chce zaseknout zhruba na úrovni toho, čeho se perspektivně zbavuje...to mi jako postup vpřed zrovna nepřijde.Arthur píše:Presne tak pričom Light Combat Aircraft FA-50 Fighting Eagle uveedené spĺňa ako plnohodnotná náhrada technologicky vyspelého nadzvukového stíhača minimálne vyspelejšieho ako súčasné slovenské MIG-29.



U národa, u něhož je nejoblíbenějším historickým spisovatelem Vlastimil Vondruška, se nějakého historického prozření a sebereflexe dočkáme opravdu jen velice stěží. (Polarovo motto pro rok 2019)
“Without data, you're just another person with an opinion.” W. Edwards Deming
Brána do Mordoru: https://twitter.com/fbeyeee?lang=cs
Re: ASR kampak kráčíš?
Arthur, to vazne? toto niekto seriozne navrhuje, ako riesenie stihacieho letectva, stroj ktory sa v zasade zucastnuje sutazi o pokricili vycvikovy stroj alebo lahky utocny stroj, ide zrazu navrhovat ako nahradu nadzvukoveho stihaca?
Avionicky nieje T-50 nic moc, resp. ma avonicke vybavenie na dobrej urovni pre cvicne lietadlo, nie vsak na urovni viacucelaku, rovnako tvdenie, ze je lepsi nez MIG-29AS no bojim sa, ze by si ho MIG dal na ranajky, Slovensko nieje tak bohate, aby si mohlo kupovat lacne riesenie, potrebujeme systemove riesenie na 30 rokov, to jest taku platformu, ktora bude mat dostatocny modernizacny potencial a podporu pocas svojho zivota v OSSR
Niektore Bednarove clanky odbrone ulietaju a toto je jeden z nich, hovori nieco, ako pojem manovratelnost v nadzvukovych rychlostiach, manevrovatelnost v podzuvkovych rychlostiach, problem Air policingu netreba zpolstovat len na zachytavanie zabludenych dopravakov, ale ide v provom rade o udrzanie kontroly ( schvalne nepouzijiem vyraz nadlvada ) nad vzdusnym priestorom, je to rovnako scesna myslienka ako, nepotrebujeme stihacie letectvo vsak mame S-300
Flander: MIG-29A sa da prestavat nielen na SM ale aj na vyssie modernizacie, ako je napr. UPG
Avionicky nieje T-50 nic moc, resp. ma avonicke vybavenie na dobrej urovni pre cvicne lietadlo, nie vsak na urovni viacucelaku, rovnako tvdenie, ze je lepsi nez MIG-29AS no bojim sa, ze by si ho MIG dal na ranajky, Slovensko nieje tak bohate, aby si mohlo kupovat lacne riesenie, potrebujeme systemove riesenie na 30 rokov, to jest taku platformu, ktora bude mat dostatocny modernizacny potencial a podporu pocas svojho zivota v OSSR
Niektore Bednarove clanky odbrone ulietaju a toto je jeden z nich, hovori nieco, ako pojem manovratelnost v nadzvukovych rychlostiach, manevrovatelnost v podzuvkovych rychlostiach, problem Air policingu netreba zpolstovat len na zachytavanie zabludenych dopravakov, ale ide v provom rade o udrzanie kontroly ( schvalne nepouzijiem vyraz nadlvada ) nad vzdusnym priestorom, je to rovnako scesna myslienka ako, nepotrebujeme stihacie letectvo vsak mame S-300
Flander: MIG-29A sa da prestavat nielen na SM ale aj na vyssie modernizacie, ako je napr. UPG
Re: ASR kampak kráčíš?
Arthur, inak p. Bednár okrem FA-50 odporúčal pre Slovensko ako najlepšiu voľbu pre Slovensko s najväčším potenciálom F-35. Debata na túto tému je v tomto vlákne o pár strán dozadu. Tuším Arten tu túto tému nakusol.
Re: ASR kampak kráčíš?
Takze macka je uz von z vreca. V podstate to ale asi nikoho neprekvapi. Mozno trochu pozivi nadej na kupu modernejsich lietadiel.
https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/ ... p_rightbox
citat: Bugár povedal, že stíhačky sa nepodarí obstarať do roku 2019, keď končí abonentná zmluva s ruskou spoločnosťou RSK MiG na zabezpečenie ich prevádzky. „To znamená, že zmluva sa aj tak bude musieť predĺžiť,“ vysvetlil Bugár. Problém podľa neho môže nastať, ak ruská strana odmietne kratšiu zmluvu a bude trvať na predĺžení až o niekoľko rokov. „To, samozrejme, nebudeme chcieť,“ podčiarkol Bugár. V takom prípade by nám podľa neho mohlo so svojimi stíhačkami na určitý čas poskytnúť pomoc Česko.
https://spravy.pravda.sk/domace/clanok/ ... p_rightbox
citat: Bugár povedal, že stíhačky sa nepodarí obstarať do roku 2019, keď končí abonentná zmluva s ruskou spoločnosťou RSK MiG na zabezpečenie ich prevádzky. „To znamená, že zmluva sa aj tak bude musieť predĺžiť,“ vysvetlil Bugár. Problém podľa neho môže nastať, ak ruská strana odmietne kratšiu zmluvu a bude trvať na predĺžení až o niekoľko rokov. „To, samozrejme, nebudeme chcieť,“ podčiarkol Bugár. V takom prípade by nám podľa neho mohlo so svojimi stíhačkami na určitý čas poskytnúť pomoc Česko.
Re: ASR kampak kráčíš?
Čisto teoreticky, ak už sa konečne zmierili s ďalśím servisovaním 29, tak by sa dalo aj uvažovať nad tým Gipenom E/F. Len by sa musel finančný balík navýśiť. Ale aj to by nemusel byť problém pri dobrom splátkovom kalendári. Lebn otázka je, kedy E/F pôjde do sériovej produkcie.
Re: ASR kampak kráčíš?
Flander ani nie, cena E/F oproti F-16V (z novo vyroby) nieje vyssia, naproti tomu poskytuje niekolko vyhod vyplyvajucich zo specificickych Svedskych poziadaviek, ktore su teoreticky vyhodne aj pre nas, napr. schopnost operovat z ciest s minimalnym zabezpecim, ako aj, ze tieto lietadla nebudu potrebovat 15 rokov nejaky vacsi zasah hardaweru...
Re: ASR kampak kráčíš?
Tak možno by to nebola zlá cesta. Objednať a začať ich postupne splácať tako to bolo so Spartanmi dovtedy vyriešiť nejak servis na MiG-y
Re: ASR kampak kráčíš?
Uz budem za blbca, ale povazujem to, za najlepsiu cestu, mi niesme v situacii Rumuska, Chorvatska, alebo Bulharska prve dva staty nahradzuju MIG-21 (prechadzaju z 3. gen na 4.gen) a treti ma svoju flotilu 29 v katastrafalnom stave, mi mame 99% lietadiel v operacne sposobilych, a je nezmysel nahradit 4. gen dalsim 4.genom (aj keby bol upgradovany na 4.5 gen.). ono Gripen E/F avionicky je to prakticky 5.gen (system fusion atd.) ano nieje VLO, ale je velmy otazne ci vobec takuto vlastnost OSSR potrebuje, ja si myslim, ze nie...
Re: ASR kampak kráčíš?
Taky si myslím, že by mělo smysl počkat spíš na E/F. Tak nějak očekávám, že až doslouží Gripeny u AČR, tak je taky nahradí nový typ. Z pohledu malých letectev ve střední Evropě, bych vybíral jen z Gripenu E/F a F-35, všechno ostatní bude v době nákupu zastaralé nebo provozně drahé (dvoumotoráky)

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
- Aaron Goldstein
- Kapitán
- Příspěvky: 3062
- Registrován: 19/7/2014, 19:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: ASR kampak kráčíš?
Mě tedy přijde i F-35 zatraceně provozně drahé...
Cílové náklady letové hodiny F-35A, podle Kontrolního úřadu amerického Kongresu GAO (Government Accountability Office), dosáhnou 35 200 dolarů (F-35B 38 400 dolarů, F-35C 36 300 dolarů)... GAO navíc upozorňuje, že cílové náklady na letovou hodinu jsou podle některých představitelů Pentagonu podceněné... (Armádní noviny)
Cílové náklady letové hodiny F-35A, podle Kontrolního úřadu amerického Kongresu GAO (Government Accountability Office), dosáhnou 35 200 dolarů (F-35B 38 400 dolarů, F-35C 36 300 dolarů)... GAO navíc upozorňuje, že cílové náklady na letovou hodinu jsou podle některých představitelů Pentagonu podceněné... (Armádní noviny)

Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
Re: ASR kampak kráčíš?
To asi ji, když ten pronájem končí až 2027, tedy za 9 let.Rase píše:Taky si myslím, že by mělo smysl počkat spíš na E/F. Tak nějak očekávám, že až doslouží Gripeny u AČR, tak je taky nahradí nový typ. Z pohledu malých letectev ve střední Evropě, bych vybíral jen z Gripenu E/F a F-35, všechno ostatní bude v době nákupu zastaralé nebo provozně drahé (dvoumotoráky)
Ale co bude za 9 let ................ ?


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: ASR kampak kráčíš?
A jéje. Takže zrazu to ide...niko píše:. V takom prípade by nám podľa neho mohlo so svojimi stíhačkami na určitý čas poskytnúť pomoc Česko.[/i]

Re: ASR kampak kráčíš?
Je to názor p. Bugára a malo by to byť len dočasné riešenie ak by nebolo možné servisovať MiG-y. Nie stále riešenie spoliehať sa na ČR.arten píše:A jéje. Takže zrazu to ide...niko píše:. V takom prípade by nám podľa neho mohlo so svojimi stíhačkami na určitý čas poskytnúť pomoc Česko.[/i]