:o))) A jsme u toho. Každý si rád prohlédne luft46.com a podobné, ale aby si něco zjistil o projektech Spojenců... Každá země měla své "vychytávky" i slabiny. Mám jeden nádherný příklad. Zatímco v USA chrlily továrny velkosérie DC-3/C-47, v Německu se stále vyráběla "Tante Ju" z vlnitého plechu...Lord píše:Stejně tak jako to, že Němci byli před válkou v letecké technice značně napřed před ostatním světem, po válce převzalo jejich projekty mnoho zemí, kde se pokračovalo v rozvíjení jejich projektů, našli se na ně prostředky a potřebné zázemí. Tím chci jen říct, že německé projekty nebyly vyloženě fantasmagorie, ale byly teoreticky realizovatelné.
To netvrdím, že není třeba zdrojů, ale na druhou stranu, i v malé společnosti se dá vyvinout špičkový letoun (MB-5), popř. se to dá stihnout v šibeničním termínu (P-51). A divil by ses, jak němečtí dělníci pracovali v zimě 1944/45 třeba i v továrnách bez střechy, v té zimě... Speer nevycházel z úžasu (a Harris z roztrpčení :o))) ) Četl jsi USSBS (United States Strategic Bombig Survey, European Theatre)? Velmi zajímavé... Píše se tam třeba o tom, že v roce 1940 byla využita cca třetina všech strojů, ať už obráběcích či soustruhů apod. No a když byla vybombardována továrna, stroje to většinou přežily (bylo by třeba přímého nebo velmi blízkého zásahu). Tedy počet nasazených strojů byl stále zhruba stejný, jen se zvyšovala jeho efektivita...Ovšem je mi stejně jako Tobě jasné, že když se něco rodí je potřeba velké úsilí, talent, zázemí a dostatek surovin a kvalifikovaných lidí, aby se projekt dotáhl do finální použitelné podoby. Pokud měli Němci k dispozici talentované inženýry, nedostávalo se jim potřebné zázemí, priority a zdroje bylo třeba investovat jiným směrem, východní fronta jim opravdu hořela a byla pro válku, kterou vedli rozhodující.
A s přídavnými nádržemi by stoupla hmotnost a odpor (předpokládám, že by byly vnější, jinak by konstruktéři volné místo zcela jistě využili), tedy ten dolet by se nezvýšil až tak dramaticky. Jo a mimochodem, klesla by rychlost :o))co se týče New Yorku je zde spekulace, že uvedený stroj měl sloužit jako nosič německé atomové bomby, s přídavnými nádržemi bylo možné zvětšil i dolet) a let do New Yorku a zpět by mu trval 11 hodin. Když budou k dispozici dva piloti, kteří se budou v řízení střídat, nevidím žádný problém s únavou.
Hmm, nevím, jak si představuješ 11hodinový let, ale rozhodně to není jako z filmů... I taková 11hodinová etapa vyčerpá oba piloty...
Kdyby jsme se v 38. bránili ...Co říci závěrem, kdyby Němci vyhráli nad Ruskem a podařilo by se jim stabilizovat situaci někdy v roce 1942 tak by výše uvedené projekty měly šanci na realizaci.
:o))) Já ji nechci zcela zpochybnit, jenom částečně :o))) Němečtí vědci sice dali určitý prvotní impulz, ale veškeré důležité objevy, výpočty a teorie provedli Američani v Los Alamos...Doufám, že tvojí odpovědí bude úplné zpochybnění německé atomové bomby apod. Pravda nenasadili ji, ale ty vše posuzuješ z toho co už dnes víme, tenkrát se toho až tak moc nevědělo, je jasné že některé projekty se připravují roky, rovněž není obvykle možné najednou v čase nula vytvořit najednou superprojekt, aniž by tomu nepředcházelo určité know-how z minulosti.
Já to posuzuji z dnešního hlediska, stejně jako vy posuzujete třeba Mosquito vs He 219 či šance Německa na invazi do Albionu... Tenkrát se Angličani taky hodně báli...
Jo, z bran závodů vyjížděly zcela zbytečně bombardéry, které byly následně šrotovány (nejčastěji Spojenci :o)) ) místo stíhaček... Jinak je to trochu zjednodušené, neexistuje "všelék", resp "vševyhrávač" (pokud to vztáhneme na Němce, pak "všeprohrávač") :o))) palivový průmysl...Je mi jasná hranice produkčních možností válečného Německa. Když se spojenci v roce 1944 zaměřili na bombardování německých výrob a zásob pohonných hmot musel Speer omezené pracovní síly nasadit na opravu rafinérií a továren, jenže tím odčerpal síly z těžkého průmyslu a za daný čas bylo vyrobeno méně tanků. Jenže Hitler chtěl tanky a nedokázal pochopit, že pokud nebudou opraveny rafinérie budou mu tanky k ničemu, protože nebude mít do nich benzín.
Pochybuji, že by byli posláni do válečného průmyslu... Spíše domů, Hitler prosazoval i civilní výrobu... Podívej se, jak vyráběl německý průmysl v roce 1940, po vítězstvích, po Blitzkriegu: na jednu směnu, a to ještě ne na 100% její kapacity... V roce 1942, po hypotetické porážce SSSR, by to zřejmě nebylo jiné..Další německé pracovní síly odčerpával Wehrmacht, Němci se snažili přivléci do říše pracovní síly z okupovaných zemí, využívat válečné zajatce, deportace lidí z východu apod. Mnohdy tato pracovní síla nebyla kvalifikovaná, přesto Němci v roce 1944 vyrobily přes 40 000 letadel (ovšem neměli ani zdaleka tolik zkušených pilotů), nejvíce za celou válku, v roce 1940 jen něco přes 10 000 letadel. Němci měly v té době plné práce s tím, aby zajistily vůbec samou obranu říše. Některé projekty již byly vypracovány již dávno předtím, je jasné že v případě vítězství Německa na SSSR někdy v roce 1942 by byly rozpuštěny mnohé divize a muži posláni do válečného průmyslu, rovněž by se Němci zaměřily na výstavbu letectva a námořnictva, potom by našli mnohé projekty uplatnění.