Obrnené vozidlo Patriot je taktické obrnené vozidlo s veľkou priechodnosťou terénom danou unikátnym podvozkom. Systém vzduchového odpružení všetkých polonáprav dovoľuje zmeniť svetlú výšku vozidla (390 mm) len stiskom tlačidla v rozmedzí - 120 / + 90 mm. Nižšia svetlá výška sa kvôli lepším jazdným vlastnostiam volí na pevnej ceste alebo kvôli transportu v lietadlách. Veľká svetlá výška sa hodí pri jazde v ťažkom teréne a v situáciách, kedy hrozí výbuch míny nebo IED. V základnej verzii PATRIOT 4×4 uvezie šesť osôb s vybavením a poskytuje balistickou ochranu úroveň 3 (7,62×51 mm z 30 m) a proti mínovú úroveň 2 (6 kg TNT) podľa normy STANAG 4569. Odolnosť proti IED zvyšuje i (pozdĺžne) klzné uloženie monolitické karosérie na podvozku. Prázdna hmotnosť vozidla je 11 900 kg a bojová 13 500 kg (palivo, posádka, vybavenie, munícia). Podvozok však znesie zaťaženie až 15 000 kg, čo umožňuje inštalovať ďalšie vybavenie alebo zbraňové systémy. V prípade záujmu zákazníka nie je problém vyvinúť odvodené varianty, takisto verziu s pancierovou kabínou pre dve osoby a nákladovou korbou nebo otvorenú variantu. Vozidlo poháňa motor Cummins s objemom 6,7 a výkonu 210 kW (286 koní). Prevodovka je automatická so šiestimi stupňami vpred a jedným vzad. Interná nádrž s objemom 150 l postačí na dojazd 500 km po pevné ceste a 300 km v teréne. Maximálna rýchlosť (daná odolnosťou pneumatík) je 110 km/h.
Technické údaje:
Obrnené auto Patriot, CSG Group-MSM Group
výrobca: CSG Group v zastúpení MSM Group
Rozmery: 6,2 m x 2,66 m x 2,56 m
Celková hmotnosť: 11 900 kg, bojová 13 500 kg
Motor: 210 kW (286 koní) Dojazd: 500 km (300 km terén)
Maximálna rýchlosť: 110 km/h
Obrněné vozidlo HUSAR / PATRIOT
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
Ve slovenském tendru byl Husar přejmenován na Patriot:
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
Ešte jedna zaujímavá info k tomuto - tá 15t verzia má/môže byť predĺžená a odviesť o dve osoby viac. Neviem či to zvažujú aj postaviť, ale znelo to, že aspoň v plánoch existuje.
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
Ja si nemôžem pomôcť, ale mne stále pripadá hrozne obrovský.
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
Já v tom vidím náklaďák 4x4, kterému posunuli pancéřovanou kabinu dozadu a pěkně zadeklovali motor. Působí opravdu velkým dojmem a taky mi tento styl vozidel přijde poněkud přehnaný.
ps. Perun od SVOS byl obdobně velký
ps. Perun od SVOS byl obdobně velký
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
To s tým nákladiakom je presné. Napríklad by bol zaujímavý s krátkou kabínou a napríklad protilietadlovým kompletom "na chrbte"
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
Flander, vsetky tieto vozidla su velke, najdi si porovnanie JLTV s Hummve
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
že by to bylo tím, že je to na podvozku T815-7? a jak správně řekl klingy, tak JLTV má prakticky shodné rozměry.
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
Mě tak nějak znejisťuje, že tahle vozidla už jsou opravdu ve stejné kategorii jako ono kritizované Dingo. Ten rozdíl mezi JLTV a Hummve není až tak drsný.
Hlavně je JLTV (výška 2600 mm) ale lépe tvarovaný - tak nějak uživatelsky přívětivější, než krabicoídní Husar (výška 2700 mm).
Hlavně je JLTV (výška 2600 mm) ale lépe tvarovaný - tak nějak uživatelsky přívětivější, než krabicoídní Husar (výška 2700 mm).
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
- Aaron Goldstein
- Kapitán
- Příspěvky: 3062
- Registrován: 19/7/2014, 19:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
To jako, že 260 cm je v pohodě a 270 cm už je náklaďák???
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
Dingo bylo kritizováno kvůli své dýchavičnosti, ne? Nebo to bylo kvůli něčemu jinému?
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
Aaron Goldstein:
dohledával jsem si to průběžně. JLTV nemá rouru, která v ose rozděluje prostor osádky. Kabina je v podstatě rovnaká - ta na Husarovi nejspíš opět pochází od Izraelců, což je OK (ti umí). Osobně mi vadí sklon přídě, který je poněkud divný. Nevím zda je to v pohodě z pohledu osádky, ale o trochu větší sklon by asi neuškodil. Další věcí je, že ten předek je moc pracný. Přeci jen u JLTV vypadá na výlisek. Husar vypadá jako skládačka z nařezaného plechu, což je pracné na výrobu a tedy i drahé. Aby to nebylo tak, že bude Husar ve výsledku dražší než JLTV. Když na to vozidla koukám, tak musím ocenit nadčasovost Hummve.
skelet:
jo, primární problém byl slabý motor.
dohledával jsem si to průběžně. JLTV nemá rouru, která v ose rozděluje prostor osádky. Kabina je v podstatě rovnaká - ta na Husarovi nejspíš opět pochází od Izraelců, což je OK (ti umí). Osobně mi vadí sklon přídě, který je poněkud divný. Nevím zda je to v pohodě z pohledu osádky, ale o trochu větší sklon by asi neuškodil. Další věcí je, že ten předek je moc pracný. Přeci jen u JLTV vypadá na výlisek. Husar vypadá jako skládačka z nařezaného plechu, což je pracné na výrobu a tedy i drahé. Aby to nebylo tak, že bude Husar ve výsledku dražší než JLTV. Když na to vozidla koukám, tak musím ocenit nadčasovost Hummve.
skelet:
jo, primární problém byl slabý motor.
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
- Aaron Goldstein
- Kapitán
- Příspěvky: 3062
- Registrován: 19/7/2014, 19:38
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
Já s tebou nepolemizuji o tom jestli je Husar dobrý nebo špatný... Jen tvůj post vyzněl tak, že ten největší problém který tvoří předěl mezi (pro tebe snesitelným) JLTV a (pro tebe nesnesitelným) Husarem je 10 cm výšky... Což mi přišlo podivné...Rase píše:Aaron Goldstein:
Osobně mi vadí ...
Že jsem paranoidní ještě neznamená, že po mě nejdou...
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
Pro zajímavost:
PERUN má výšku 2600 mm
JLTV má výšku 2600 mm
Dingo 2 má výšku 2575 mm
Eagle V má výšku 2320 mm
AJBAN 440A má výšku 2350 mm
NIMR RIV má výšku 1850 mm
MPVT X2 má výšku 2035 mm
PERUN má výšku 2600 mm
JLTV má výšku 2600 mm
Dingo 2 má výšku 2575 mm
Eagle V má výšku 2320 mm
AJBAN 440A má výšku 2350 mm
NIMR RIV má výšku 1850 mm
MPVT X2 má výšku 2035 mm
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
Po ukážkach jazdných vlastností môžem zhodnotiť že Patriot mal po tureckom Ejder Yalcin fakt veľmi slušné jazdné vlastnosti zakomponovanie podvozku Tatry Dakar má svoje opodstatnenie.
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
Propagačné video od MSM: https://www.youtube.com/watch?v=GEpSaMl-f9E
Zaujímavý je ten popiska videa, kde v podstate vymenovávajú varianty ktoré požaduje MOSR.
Zaujímavý je ten popiska videa, kde v podstate vymenovávajú varianty ktoré požaduje MOSR.
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
To zvednutí/snížení podvozku bylo hodně překvapivé - moc šikovné (!)
Na ten středový panel by se hodilo polstrování jako lehátko
Na ten středový panel by se hodilo polstrování jako lehátko
"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
Hodně překvapivé? Umí to každá Tatra 815-7 Force
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
Prekvapilo to aj mňa. Doteraz som o možnosti zmeny svetlej výšky v až takom veľkom rozsahu nevedel. Trochu tým stúpol v mojich očiach. Ale toho pocitu, že je strašne obrovský som sa stále nezbavil. Príde mi ako, výrazne lepší konkurent pre Dingo 2.
Re: Obrněné vozidlo HUSAR 4x4
Podvozky T815-7 umožnují měnit světlou výšku v rozsahu +90 / -120mm, přičemž ta nejnižší světlá výška je tzv.přepravní výška. U podvozku T 815 - 7T3B21 4x4.1R, z kterého dle mě Husar/Patriot vychází se udává katalogová světlá výška 410mm. (obecně mají podvozky T815-7 v závislosti na verzi světlou výšku 380-420mm, který se dá krátkodobě měnit)