To je jen zmatení z toho, že byl za socíku nesoulad mezi vojenskou a civilní terminologií, resp. se pro vojenské používalo to civilní řešení, pro zjednodušení.
V civilním letectví (a plavbě) se používaly pouze dolet (dosah - dojezd) a akční dolet či rádius (akční rádius).
Ve vojenství se také používal akční či bojový rádius v tom smyslu, v jakém se používá i teď třeba v tom civilu, tedy "tam a zpět", čili dolet je dvakrát tolik co akční rádius. Ale, a v tom je problém na který se odvolává Starlight, pro zjednodušení se vynechávaly takové detaily jako kolik je neseno apod. Prostě a jednoduše dvojnásobek.
Na druhou stranu, tím se mohlo vynechat počítání nouzové dávky (bingo fuel), protože když se letadlo vracelo lehčí, tak tu dávku mělo už v té akčnosti rádia obsaženou

Takže, technicky správně je to tak, jak se to používá dnes, tedy v civilním dolet = 2x akční dolet či rádius, ve voj. je to tak, že se musí specifikovat typ mise, zatížení a jeho odhozy, a nakonec připočíst tu nouzovou dávku. Pak i Migu vyleze o pár kiláků vyšší akčnost

A, samozřejmě, u doletu tedy záleží na konfiguraci a na tom, kolika zbraní či nábojů se plánujeme zbavit během letu, a v jaké fázi letu. Jinak to tedy vyjde u letů tam-bombím-zpět, a jinak u kyvadlových letů např. Anglie-bombím Berlín-Rusko na přespání a dotankování (za WWII byly takové mise využity).
Ovšem je to složité, dlouhé, a ne každý diskutující to ví, jak správně bylo poznamenáno. Ovšem pro vojenské plánování, zvl. pro ty kyvadlové mise, se to musí počítat, protože kilo paliva navíc je kilo bomb, které nedoručíme nepříteli

"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus