Pěkný příspěvek. DíkyFlogger G píše:Protože byl Su-25 letounem bitevním, věnovali konstruktéři ochraně stroje a posádky vyjímečnou pozornost. Již zde byla uvedena titanová vana kabiny s tloušťkou plátů od 10 mm do 24 mm a ochrana hlavy ocelovým nadhlavníkem. Čelní sklo bylo vytvořeno z materiálu "triplex" - něco jako vrstvené sklo značné tloušťky. Řízení bylo vedeno pokud možno hřbetem trupu, kde je nejmenší možnost zásahu, táhla řízení byla vyrobena s diametrem 40 mm (normálně se táhla řízení provědí s diametrem 10 až 12 mm), navíc bylo řízení zdvojeno. Při zásahu nádrže neexploduje palivo, ale páry. Aby v nádržích, po částečném nebo úplném odčerpání paliva, zůstalo podkritické množství par leteckého petroleje, byly nádrže vyplněny polyuretanovou pěnou. Současně byly stěny nádrží vybaveny samosvornou vrstvou z latexové hubky, takže průstřely ráží do 23 mm se velice rychle zacelily.
Ve státech VS byl na přelomu 60. a 70. let min. století problém získat polyuretanovou pěnu (později se vyráběla u nás a snad i v bývalé NDR). Tehdy byl tento materiál dodáván nizozemským nábytkářským průmyslem.
