Sovětský základní bojový tank T-80
Re: Sovětský základní bojový tank T-80
Neslouží, pokusili se je zužitkovat alespoň tak, že jejich věže osadili na korbu/podvozek T-80B, ale nevím, kolik takto upravených tanků bylo.

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Sovětský základní bojový tank T-80
To je škoda, protože údaj v tabulce se o dost rozchází s tím, co je udáváno ve většině ostatních zdrojů. Odkud tato tabulka pochází?arten píše:Daval som to iste aj do vlakna o T-80. asi bude lepsie diskutovat tam. Rozdelenie nemam.

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Sovětský základní bojový tank T-80
Zaujímavé, pretože údaje za T-72 sedia. Netuším odkiaľ. Niekde som to našiel, stiahol a zabudol na to...Dzin píše:To je škoda, protože údaj v tabulce se o dost rozchází s tím, co je udáváno ve většině ostatních zdrojů. Odkud tato tabulka pochází?arten píše:Daval som to iste aj do vlakna o T-80. asi bude lepsie diskutovat tam. Rozdelenie nemam.
Re: Sovětský základní bojový tank T-80
V The Millitary Balance 2017 udávají, že v Rusku je celkem aktivních 450 T-80BV/U a dalších 3000 T-80/B/BV/U je v rezervě. Celkem aktivních všechn T-80 po celém světě má být 943 z toho kromě Ruska má 82 Kypr, 69 Bělorusko, 22 Ukrajina (plus 143 a 10 Oplotů v rezervě) a 320 Pakistán plus 80 v rezervě v Koreji a několik kusů má být pravděpodobně i v Jemenu.

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Sovětský základní bojový tank T-80
to co tam je od Thalesu?
Re: Sovětský základní bojový tank T-80
Ovladac licencne vyrabanej Cathrine FC (XP) teda standardnej termokamery vsetkych modernyzovanych tankov RF
Inak za ergonomiu dostava UVZ odomna 5

Inak za ergonomiu dostava UVZ odomna 5
Re: Sovětský základní bojový tank T-80
No a tá nie je embargovaná?klingy píše:Ovladac licencne vyrabanej Cathrine FC (XP) teda standardnej termokamery vsetkych modernyzovanych tankov RF![]()
Inak za ergonomiu dostava UVZ odomna 5
Re: Sovětský základní bojový tank T-80
To je tazka otazka resp. ma dve dimenzie:
1. Ruske zdroje sa nezhoduju na tom, ci ide o kompletnu licenciu vratane vyroby IR matrice alebo len ciastocnu ( cital som niekde Rostecu ze (sosovky software,
http://v1.rostec.ru/investors/partners/100
A potom tu je slavne nariadenie o sankciach
2. a druha je, ze Francuzi vymysleli v prislusnom nariadeni uzasnu formulaciu, ze na zmluvy uzavrete pred tusim Junom 2014 (presny datum platnosti smernice sa mi nechcem hladat) sa sankcie nevstahuju, a kedze zmluva s Thalesom je neobmedzena tak sa na nu sankcie nevstahuju
Nemenovana Rakuska firma (ktorej vlada zakazala vyvoj motora pre Turecko) veselo spolupracuje s Rusmi dalej, lebo zakazka bola podpisana pred 2014
Svajciarsky Liebherr vyvaj a dodal pre Kamaz novy motor K6 vratane dodania novej vyrobnej linky,
Skoda dodava obrabacie stroje pre lodenice
EADS pre zmenu dodava cez svoju Juhoafricku dceru, Niektore Nemecke, Juhokorejske a Japonske firmy vyrabajuce obrabacie stroje rovno postavili vyrobne zavody v Rusku
1. Ruske zdroje sa nezhoduju na tom, ci ide o kompletnu licenciu vratane vyroby IR matrice alebo len ciastocnu ( cital som niekde Rostecu ze (sosovky software,
http://v1.rostec.ru/investors/partners/100
A potom tu je slavne nariadenie o sankciach
2. a druha je, ze Francuzi vymysleli v prislusnom nariadeni uzasnu formulaciu, ze na zmluvy uzavrete pred tusim Junom 2014 (presny datum platnosti smernice sa mi nechcem hladat) sa sankcie nevstahuju, a kedze zmluva s Thalesom je neobmedzena tak sa na nu sankcie nevstahuju
Nemenovana Rakuska firma (ktorej vlada zakazala vyvoj motora pre Turecko) veselo spolupracuje s Rusmi dalej, lebo zakazka bola podpisana pred 2014
Svajciarsky Liebherr vyvaj a dodal pre Kamaz novy motor K6 vratane dodania novej vyrobnej linky,
Skoda dodava obrabacie stroje pre lodenice
EADS pre zmenu dodava cez svoju Juhoafricku dceru, Niektore Nemecke, Juhokorejske a Japonske firmy vyrabajuce obrabacie stroje rovno postavili vyrobne zavody v Rusku
- El Diablo
- Kapitán
- Příspěvky: 1920
- Registrován: 21/11/2008, 14:11
- Bydliště: Xeenemünde
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sovětský základní bojový tank T-80
Основной танк Т-80 Hlavní tank Т-80

"Co cítíte, když střílíte teroristy?"
"Zpětný ráz."
Takže se sejdeme v Šestce na Šedesát šestce zejtra ráno v šest. Zapamatuješ si to?
Můžeš mi to ještě šestkrát zvopakovat?
I šestiletý dítě by si to pamatovalo.
Re: Sovětský základní bojový tank T-80
Neustálé půtky proč T-80 je mít lepší v chladnějších oblastech než teplejších atd. Hlavní rozdíl mezi T-72 (dieselový motor) a T-80 (turbína) je ve způsobu startování vozidla. T-72 se při teplotě nad +5°C startuje rychle (stačí pár vteřin). Jakmile teplota klesne pod +5°C musíte provádět předehřev olejové náplně, bloku motoru atd., aby se provozní kapaliny a blok motoru dostali na správnou teplotu před samotným startem a zabránilo se nadměrnému opotřebení tankového motoru. Toto je například standartní činnost u T-54/55, T-72, BVP1/2. Čas nutný na předehřev je závislý jak je nízká teplota okolního vzduchu. Čím nižší teplota, tím delší předehřev (např. 20-25 min). Pak může následovat samotný start motoru.
U T-80 tato činnost odpadá a tak i při -40°C proces startování motoru zabere 1-2 min. Doba pohotovosti k okamžitému výjezdu je radikálně urychlena (1-2 min vs 20-25 min).
U T-80 tato činnost odpadá a tak i při -40°C proces startování motoru zabere 1-2 min. Doba pohotovosti k okamžitému výjezdu je radikálně urychlena (1-2 min vs 20-25 min).
Re: Sovětský základní bojový tank T-80
jasné. Lebo T-80 nepotrebuje palivo a nemá prevodovku...NANUK píše:Neustálé půtky proč T-80 je mít lepší v chladnějších oblastech než teplejších atd. Hlavní rozdíl mezi T-72 (dieselový motor) a T-80 (turbína) je ve způsobu startování vozidla. T-72 se při teplotě nad +5°C startuje rychle (stačí pár vteřin). Jakmile teplota klesne pod +5°C musíte provádět předehřev olejové náplně, bloku motoru atd., aby se provozní kapaliny a blok motoru dostali na správnou teplotu před samotným startem a zabránilo se nadměrnému opotřebení tankového motoru. Toto je například standartní činnost u T-54/55, T-72, BVP1/2. Čas nutný na předehřev je závislý jak je nízká teplota okolního vzduchu. Čím nižší teplota, tím delší předehřev (např. 20-25 min). Pak může následovat samotný start motoru.
U T-80 tato činnost odpadá a tak i při -40°C proces startování motoru zabere 1-2 min. Doba pohotovosti k okamžitému výjezdu je radikálně urychlena (1-2 min vs 20-25 min).
Nafta začína mrznúť pri -8, začínajú sa tvoriť kryštále parafínu, ktoré zanášajú filtre atď. Dá sa to samozrejme aditívami vylepšiť ("zimná nafta") ale silne pochybujem, že až do arktických teplôt.
Rovnako prevodovka, a ďalšie súčasti poh. ústrojenstvá obsahujú oleje, hydr. kvapaliny atď., ktoré v mraze strácajú viskozitu a tuhnú.
V arktických podmienkách proste musíš mať vyhrievaný pal. cyklus a je úplne jedno či máš pohon dieselom, alebo turbínou...
Re: Sovětský základní bojový tank T-80
Myslím že pre arktickú zimnú naftu sa asi nepoužívajú aditíva ale odstraňuje sa priamo ten parafín(osobný názor).arten píše:jasné. Lebo T-80 nepotrebuje palivo a nemá prevodovku...NANUK píše:Neustálé půtky proč T-80 je mít lepší v chladnějších oblastech než teplejších atd. Hlavní rozdíl mezi T-72 (dieselový motor) a T-80 (turbína) je ve způsobu startování vozidla. T-72 se při teplotě nad +5°C startuje rychle (stačí pár vteřin). Jakmile teplota klesne pod +5°C musíte provádět předehřev olejové náplně, bloku motoru atd., aby se provozní kapaliny a blok motoru dostali na správnou teplotu před samotným startem a zabránilo se nadměrnému opotřebení tankového motoru. Toto je například standartní činnost u T-54/55, T-72, BVP1/2. Čas nutný na předehřev je závislý jak je nízká teplota okolního vzduchu. Čím nižší teplota, tím delší předehřev (např. 20-25 min). Pak může následovat samotný start motoru.
U T-80 tato činnost odpadá a tak i při -40°C proces startování motoru zabere 1-2 min. Doba pohotovosti k okamžitému výjezdu je radikálně urychlena (1-2 min vs 20-25 min).
Nafta začína mrznúť pri -8, začínajú sa tvoriť kryštále parafínu, ktoré zanášajú filtre atď. Dá sa to samozrejme aditívami vylepšiť ("zimná nafta") ale silne pochybujem, že až do arktických teplôt.
Rovnako prevodovka, a ďalšie súčasti poh. ústrojenstvá obsahujú oleje, hydr. kvapaliny atď., ktoré v mraze strácajú viskozitu a tuhnú.
V arktických podmienkách proste musíš mať vyhrievaný pal. cyklus a je úplne jedno či máš pohon dieselom, alebo turbínou...
Osobná skúsenosť z Kazachstánu , -40°C keď som bol pri teplomere, takže inokedy bolo možno aj chladnejšie. Naša(slovenská) zimná nafta tam končila cca pri -20°C, čo je jej medza filtrovateľnostiparafín). Pri nižších teplotách keď som ju mal nabranú v 1,5L plastovej flaši a obrátil som ju, tak nafta zostala hore. Takže neviem či nás v Slovnafte neošidili a nenačapovali do tej železničnej cisteny nejakú zmesku(veď na Slovensku funguje niekedy aj pri -30°C). Ale potom sme kupovali od tam pôsobiacich američanov naftu ktorej sme hovorili "finská", a tá bola aj pri -40°C pekne tekutá a "priehladná" mierne do žlta. Nissany na ňu štartovali bez problémov aj keď nemali žiadne predohrevy paliva ani oleja. Keď bola k dispozícii tá zlá nafta tak sme nechali Tatrovky naštartované cez noc(mali sme strach že ráno nenaštartujeme). Keď nasledujúci deň išiel s ňou na 100km trasu, tak sa v tlmiči výfuku chytil olej ktorý tam v tom chladne cez noc "postrhávalo" z kľukovky. Takže z výfuku išiel 2m plameň než to vyhorelo.
Raz sa stalo že Nissan nechcel naštartovať, tak ma chceli roztiahnuť na lane(všade bol sneh a ľad), môjmu Nissanu sa ani na neutrál neroztočili kolesa a fungoval som ako sane. Poloosy boli také stuhnuté(mazivo v nich) že sa na zasneženej ceste nedokázali pretočiť. Vyriešili sme to štartovacím zdrojom. Na 12V síce nepomohlo a tak sme mu počas štartovania na sekundu alebo dve pustili 24V a naskočil.
Rúčka plastového skrutkovača sa mi rozpadla/rozdrobila pri uťahovaní v ruke.
Našinec nemá predstavy čo to môže znamenať zabezpečiť funkciu techniky a technologických zariadení pri -50°C.
Kazaši ktorí mali problém zohnať lepšiu naftu(do Toyoty Landcruiser) to riešili tak, že si natiahli hadičky prívodu paliva do kabiny, k nohám spolujazdca a tam mali palivový filter(v teple).
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Sovětský základní bojový tank T-80
Nafta začína mrznúť pri -8, začínajú sa tvoriť kryštále parafínu, ktoré zanášajú filtre atď. Dá sa to samozrejme aditívami vylepšiť ("zimná nafta") ale silne pochybujem, že až do arktických teplôt.....
Plynové turbíny:
Se v takových podmínkách nestartují naftou,takže nejake to vlockovani nafty je jim úplně jedno .Pouzivaji se ruzne smesi lehkych uhlovodiku ,kerosinu,lihu etheru .Po zahrati zplynovaciho prostoru coz je okamzita zalezitost už může fungovat třeba i na ten tvůj paráfin a nejake nízké venkovní teploty jsou ji úplně fuk.
Představa o klasické převodovce plněné klasickym olejem v řetězci turbína převodovka hnací kolo pasu je taky podivna nebot jsou tam reduktory s obrovskými prevodovými poměry,které umí fungovat i za sucha a až pak se do nich přivádí lubrikacni médium. I když o nej prijdou DOKAZI fungovat dál.
Plynové turbíny:
Se v takových podmínkách nestartují naftou,takže nejake to vlockovani nafty je jim úplně jedno .Pouzivaji se ruzne smesi lehkych uhlovodiku ,kerosinu,lihu etheru .Po zahrati zplynovaciho prostoru coz je okamzita zalezitost už může fungovat třeba i na ten tvůj paráfin a nejake nízké venkovní teploty jsou ji úplně fuk.
Představa o klasické převodovce plněné klasickym olejem v řetězci turbína převodovka hnací kolo pasu je taky podivna nebot jsou tam reduktory s obrovskými prevodovými poměry,které umí fungovat i za sucha a až pak se do nich přivádí lubrikacni médium. I když o nej prijdou DOKAZI fungovat dál.
Re: Sovětský základní bojový tank T-80
Ono to až tak jednoduché nie je, pretože ani zahriatie nemusí pomôcť, pretože ten parafín ti zanesie/zalepí palivové filtre(možno motor pôjde na klepáka ale nepôjde do otáčok=nestačí sa filtrovať palivo). Môže pomôcť veľmi dlhý beh motora na voľnobeh aby sa trošku od neho zohriali "telesá a držiaky" palivových filtrov aby sa v nich parafín nehromadil(palivové vložky z Caterpillaru sme mali problém z telesa vytiahnuť, tak tam boli zanesené parafínom.HONZIK11 píše:Nafta začína mrznúť pri -8, začínajú sa tvoriť kryštále parafínu, ktoré zanášajú filtre atď. Dá sa to samozrejme aditívami vylepšiť ("zimná nafta") ale silne pochybujem, že až do arktických teplôt.....
Plynové turbíny:
Se v takových podmínkách nestartují naftou,takže nejake to vlockovani nafty je jim úplně jedno .Pouzivaji se ruzne smesi lehkych uhlovodiku ,kerosinu,lihu etheru .Po zahrati zplynovaciho prostoru coz je okamzita zalezitost už může fungovat třeba i na ten tvůj paráfin a nejake nízké venkovní teploty jsou ji úplně fuk.
...
Kazaši na dodávke(Toyota) dali hadičky napriamo, bez palivového filtru, pomohlo to ale odpísali si za nejakú dobu vstrekovacie čerpadlo.
Možnosť by bola 2diely nafty a 1 diel benzínu ale to sme neriskovali. Vojenské príručky to uvádzajú. Neviem ako je to vhodné pre dnešné motory. Piloti/mechanici britských bombardérov za WWII(v chladnom období) tesne pred odstavením motora doňho naliali trocha benzínu(do oleja) aby pri následnom štarte bol redší a postupne ako sa zohrieval tak sa benzín odparoval až sa to dostalo na prevádzkovú hodnotu(tak som to čítal v nejakej knížke)
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6188
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Sovětský základní bojový tank T-80
Kenavf: kedy to bolo v tom Kazachstane?
Ked som robil pre Slovnaft, mali sme skvele vysledky so zimnou naftou, potvrdene aj nezávislym testom.
Ked som robil pre Slovnaft, mali sme skvele vysledky so zimnou naftou, potvrdene aj nezávislym testom.
Re: Sovětský základní bojový tank T-80
CAT taky pouziva pro pohon zemnich stroju plynovou turbinu s hydroreduktory.?? O které tady píšu? Např. tu Americkou?
.
https://grabcad.com/library/honeywell-agt1500-engine--1
Nebo obdobu KlimovaGTD-1250 z T80?
Mám pocit ,že píšeš o dieslech a ja o plynových turbinach a nerozumíme si.
.
https://grabcad.com/library/honeywell-agt1500-engine--1
Nebo obdobu KlimovaGTD-1250 z T80?
Mám pocit ,že píšeš o dieslech a ja o plynových turbinach a nerozumíme si.
Re: Sovětský základní bojový tank T-80
zima 1996/1997 potom sme si tam už zimnú prácu nelajzli.Juraj Tichý píše:Kenavf: kedy to bolo v tom Kazachstane?
Ked som robil pre Slovnaft, mali sme skvele vysledky so zimnou naftou, potvrdene aj nezávislym testom.
Napísal som aj v príspevku, že to bolo divné, pretože na Slovensku sa vyskytuje aj -30°C a ako tak sa funguje. Bežná zimná nafta má filtrovateľnosť do -20°C.
Ale ako som napísal, problémy pominuli keď sme začali kupovať "finskú naftu".
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Sovětský základní bojový tank T-80
Viem čo myslíš, ale tie tanky s turbínami nakoniec aj tak budú tankovať naftu(aj keď sú viacpalivové) a píšem o tom že by mohol byť problém s filtrovateľnosťou a turbína nedostane dostatok paliva lebo bude mať zalepené filtre. Takže ak ten tank nebude mať potrebnú arktickú úpravu(ohrev paliva alebo filtrov) tak je jedno či tam bude diesel alebo turbína. V prípade že by mal k dispozícii len "letnú naftu" alebo "slabú zimnú naftu" tak by sa mu bez predohrevu "zalepili" filtre.HONZIK11 píše:CAT taky pouziva pro pohon zemnich stroju plynovou turbinu s hydroreduktory.?? O které tady píšu? Např. tu Americkou?
.
https://grabcad.com/library/honeywell-agt1500-engine--1
Nebo obdobu KlimovaGTD-1250 z T80?
Mám pocit ,že píšeš o dieslech a ja o plynových turbinach a nerozumíme si.
Ale už bolo spomínané že T-72 majú také úpravy, tak určite budú aj na T-80. Takže to rozhodnutie zachovať T-80 v prevádzke považujem skôr za politicko/vojensky/ekonomický kompromis.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Sovětský základní bojový tank T-80
Já tedy nevím, proč Rusové považují turbínové T-80BV/BVM za vhodnější do arktických oblastí ... startování mezi výhody určitě patří.
Já osobně bych za větší výhodu považoval absenci chladicí soustavy s chladicí kapalinou ... GTD-1000TF je, jako každý turbínový motor, chlazen vzduchem. Nic tam v noci nezmrzne a neroztrhá chladič.
Já osobně bych za větší výhodu považoval absenci chladicí soustavy s chladicí kapalinou ... GTD-1000TF je, jako každý turbínový motor, chlazen vzduchem. Nic tam v noci nezmrzne a neroztrhá chladič.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire