Nějak do toho zabředáváme... Pojďme si to trochu chronologicky probrat. Vy zde hájíte (resp. diskutujete) hlavně německou stranu (jak jinak také pohlížet na rozdělení fóra na Německo, SSSR, ČSR a „zbytek“, přičemž majorita příspěvků je na fóru „Třetí říše“, mimochodem umístěném nejvýše, že...), já zase mám v oblibě Spojence, to nezapírám.
Celé to začalo mým příkladem:
Já píše:Zatímco v USA chrlily továrny velkosérie DC-3/C-47, v Německu se stále vyráběla "Tante Ju" z vlnitého plechu...
Skutečně tam nevidím nějaké porovnání kvalit Ju 52/3m s C-47, Ty ano?
Pokračovalo to mojí odpovědí:
Já píše:No, já jen, že když tu operujete s výbornou úrovní německé techniky, tak byste mohli být trochu objektivní... No, nevím, zda svou úlohu splnil na jedničku, koukni na zásobování Stalingradu, výsadky v Norsku, Dánsku, Belgii, Holandsku, na Krétě, zásobování Severní Afriky,... a porovnej s lety Dakot přes Himaláje... Němci za celou válku nedokázali (či nechtěli) vyvinout pořádný dopravní letoun - Fw 200 Condor byl jenom konvertovaný poštovní stroj, který byl větší, výrobně náročnější, víc "žral" a přitom unesl méně nákladu než C-47 :o)))
Na tento post jsi mi odpověděl, že Ju 52 nemohu srovnávat s C-47. Moje replika:
já píše:C-47 porovnávat s Ju 52/3m můžu, tento příklad byl vybrán jako ilustrace „výborného“ německého leteckého průmyslu a bezkonkurenčních letadel...
asi nebyla dostatečně jasná, nechci porovnávat TTD, ale daleko spíše celkovou úroveň průmyslu. Na jedné straně se vyrábí výborné dopravní stroje schopné přepravy velkého množství materiálu na dosti velkou vzdálenost, na straně druhé je pak vyráběn letoun z vlnitého plechu s pevným podvozkem, jenž už zcela určitě nevyhovuje, ovšem produkce trvá... Jinak C-47 byla původní DC-3 se silnějšími motory, odmontovanými sedadly pro cestující, zesílenou zadní částí trupu a podlahou a velkými bočními vraty pro nakládku/vykládku materiálu. Jo a abych nezapomněl, v USA byl již před jejich vstupem do WW2 vyráběn vynikající Lockheed L-49/C-69 Constellation.
Tvá replika:
toltec píše:... tak tímto "slavným výrokem" jsi se nesmazatelně zapsal do dějin palby.cz.
Až Ti dojde, že tu plácáš nesmysly, a na tomto konkrétním příkladu že porovnáváš letoun, který poprvé vzlétl v dubnu 1931 s letounem, který poprvé vzlétl v roce 1941.... tak to je doopravdy hodně silné kafe.
Šmahem stíráš desetiletý odstup a pomíjíš celou desetiletou etapu vývoje letadel.... no to jsi teda "tvrďák"
DC-3 vznikl díky požadavku American Airlines z roku 1934 na vylepšené DC-2, poskytující cestujícím komfort i při transkontinentálních letech (kupř. lůžka na spaní apod.). A létal minimálně od r.1936. C-47 vznikla na základě požadavků USAAF, jež vycítila velký potenciál DC-3 (úpravy jsem psal již výše) v r. 1940
Rád bych Tě upozornil, že křídlo (nejdůležitější součást stroje) zůstalo stejné, trup byl (celkem pochopitelně) v zadní části pouze zesílen a letadlo dostalo nové motory, tedy nic, co by u Ju 52 nemohlo být provedeno také...
Ovšem přejděme nyní k největšímu nesmyslu:
toltec píše:dopravní letoun ze začátku třicátých let, kdy se zjevně nejednalo o expanzi a Evropa žila v míru, navíc omezení německé výroby a vývoje mírovými dohodami po I. sv. válce, s čistě VOJENSKÝM - to je nutné zdůraznit - transportním letounem a navíc v době zuřícího - v té době již celosvětového (kromě USA) válečného konfliktu......
Již jednou jsem se Tě ptal, jaký je rozdíl mezi strojem projektovaným v míru a za války, ovšem Tvoje replika
toltec píše:K té druhé poznámce není třeba komentářů.....
mě pouze utvrdila v určitém podezření ... :o)
toltec píše:Němci s Ju-52 zaspali jak zákon káže
Nee, oni přece vyráběli Fw 200, Me 321/323 a podobné... :o)))
Můj cíl po celou dobu je nabourat dojem „nepřekonatelného“ německého leteckého průmyslu, který by - jenom mít více surovin, lidí, pilotů, paliva, továren,... :o))) - vyhrál válku, nic víc, nic míň... Před válkou měli všeho relativní dostatek, a podívejme se, co z toho vzniklo...