OSSR - nový stíhací letoun Lockheed Martin F-16 Block 70
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Podobna studia sa robila pri vybere Spartana nie ?
Inak 10 % v prospech Gripenu nie je vela. Cakal som viac. Prevadzkove naklady budu nizsie, zato ma Viper väcsiu bojovu hodnotu. V podstate tym chcem napisat, ze z tej studie TUKE moze zist hocico. Je to hra s pojmami a cislami. Ako nastavis priority, to vyde.
Inak 10 % v prospech Gripenu nie je vela. Cakal som viac. Prevadzkove naklady budu nizsie, zato ma Viper väcsiu bojovu hodnotu. V podstate tym chcem napisat, ze z tej studie TUKE moze zist hocico. Je to hra s pojmami a cislami. Ako nastavis priority, to vyde.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
V lepším případě minimálně o jednu třetinu, co se týče provozních nákladů.Prevadzkove naklady budu nizsie, zato ma Viper väcsiu bojovu hodnotu.
Otázkou rovněž je, co vše lze do definice bojové hodnoty zahrnout. Schováš-li tam rovněž schopnost působení z velmi špatně odhalitelných základen, mj. i silnic I. třídy, s minimem potřebného personálu a minimem logistického zajištění a dále pak menší rozměry v návaznosti na RCS....., mno


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Zemakt podla mna je schopnost podobenia z dialnic a nespevnenych ploch pre Slovensko zbytocna. Sme mala krajina a mame na relativne malom priestore 5 medzinarodnych letisk, dalsich 5 vojenskych a regionalnych letisk a dalsich 10 asfaltovych drah vhodnych na tento ucel. Myslim, ze u nas by nikoho nenapadlo robit provizorne letiska na dialnici, ako vo velkych krajinach.
Naklady na prevadzku je tazko odhadovat, no dneska plati OSSR za letovu hodinu Mig 29 cenu podobnu letovej hodine F 35. Cize pokles to bude tak, ci tak.
Naklady na prevadzku je tazko odhadovat, no dneska plati OSSR za letovu hodinu Mig 29 cenu podobnu letovej hodine F 35. Cize pokles to bude tak, ci tak.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Neboli tu náhodou niekde údaje z Polska kde tá hodina Mig-29 vychádzala cca ako u Gripenu?Zrovnávanie s F-35 bude asi silne zavádzajúce až klamlivé.niko píše:..., no dneska plati OSSR za letovu hodinu Mig 29 cenu podobnu letovej hodine F 35. Cize pokles to bude tak, ci tak.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
V roce 2016 porovnávali stejná letadla Indové.
Hlavní výhodou F-16 Block 70 podle srovnávací studie byla všestrannost použití a AESA radar.
Hlavními výhodami Gripenu pak nižší pořizovací náklady (cca 15%), nižší náklady na letovou hodinu (o cca 4.000 USD) a lepší elektronické vybavení.
Hlavní výhodou F-16 Block 70 podle srovnávací studie byla všestrannost použití a AESA radar.
Hlavními výhodami Gripenu pak nižší pořizovací náklady (cca 15%), nižší náklady na letovou hodinu (o cca 4.000 USD) a lepší elektronické vybavení.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Však hej. V případě konfliktu je provoz veškerých obecně známých letišť tabu a do hry vstupují právě ta skrytá. Viz například určitá působení Luftwaffe na konci války. Myslím, že i toto hledisko není zrovna zanedbatelné. A opět připomínám, personální nároky na zabezpečení provozu jsou u obou typů neporovnatelné. Někde jsem viděl i přímo počty lidí, nemohu to ale za boha najít sakra...Sme mala krajina a mame na relativne malom priestore 5 medzinarodnych letisk, dalsich 5 vojenskych a regionalnych letisk a dalsich 10 asfaltovych drah vhodnych na tento ucel. Myslim, ze u nas by nikoho nenapadlo robit provizorne letiska na dialnici, ako vo velkych krajinach.



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Poliaci si robia všetok servis "na vlastné triko". Preto ten údaj môže byť trochu zkreslený. U nás je servis zabezpečený s Ruskou stranou cez sprostretkovateľskú firmu.kenavf píše: Neboli tu náhodou niekde údaje z Polska kde tá hodina Mig-29 vychádzala cca ako u Gripenu?Zrovnávanie s F-35 bude asi silne zavádzajúce až klamlivé.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Zemakt ak rozdelis 14 lietadiel na 20 moznych letisk ne pre nepriatela prakticky nemozne ich vsetky znicit prvym uderom a to hlavne zo spravodajskeho hladiska. Okrem toho si v case vojny nemozes dovolit blokovat tak dolezitu dopravnu tepnu akou je dialnica. To si moze dovolit tak Kanada, Svedsko, aklebo Rusko. Proste velke krajiny, kde je vzdialenost medzi letiskami väcsia ako 300 km.Zemakt píše:Však hej. V případě konfliktu je provoz veškerých obecně známých letišť tabu a do hry vstupují právě ta skrytá. Viz například určitá působení Luftwaffe na konci války. Myslím, že i toto hledisko není zrovna zanedbatelné. A opět připomínám, personální nároky na zabezpečení provozu jsou u obou typů neporovnatelné. Někde jsem viděl i přímo počty lidí, nemohu to ale za boha najít sakra...
Naklady na prevadzku su velmi teoreticka vec. Vcera v spravach RTVS bolo, ze nas prevadzka MIG 29 stoji rocne 50 mil. €. Kedze lietaju maximalne, a aj to prehanam, 1000 hodin rocne, vychadza nas jedna letova hodina na 50.000 €. Poliaci maju naklady na letovu hodinu Mig 29 o 15 % nizsie ako u F 16 C. My ich mame cca. o 100 % vyssie. Ked si ale pozrieme servisne zmluvy Poliakov a napr. Bahrajnu s USA, da sa predpokladat, ze dostaneme +- na polsku cenu. Dovodom je, ze v ramci F 16 si tiez nerobia servis sami, ale kupuju ho. Len ta cena full service packetu od USA (F 16) v porovnani s basic servis packetom od Rusov (Mig 29) je proste lepsia.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Američané údajně provozují F-35 s cenou za letovou hodinu 42 000 dolarů. Docela zajímavý poměr ke slovenským strojům (!)

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Gripen je schopen bojového nasazení i ze silnic nižší třídy. Uvádí se, že stačí 800 x 9 m. Ale dobrá, nechme toho. K nákladům: jistě že je to rovnice o mnoha vstupech a proměnných, to ovšem neznamená že by se měla opomíjet.
Aby jsme si rozuměli, neříkám že Viper je blbě. Je to evidentně výkonnější a těžší stroj. Ovšem jeho potencionální přínos by se měl posuzovat poněkud komplexněji, ideálně s přihlédnutím na vlastní požadavky a možnosti.
EDIT: jinak k nákladovosti je něco zde dole
http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=190&t=7380
Aby jsme si rozuměli, neříkám že Viper je blbě. Je to evidentně výkonnější a těžší stroj. Ovšem jeho potencionální přínos by se měl posuzovat poněkud komplexněji, ideálně s přihlédnutím na vlastní požadavky a možnosti.
EDIT: jinak k nákladovosti je něco zde dole
http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=190&t=7380


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Ved prave. Prave preto je v podstate hociaky stroj, co OS SR kupia na prevadku lacnejsi, ako nas Mig 29. Opravte ma, ale 55.000 $/let. hodina to uz sa pomali blizime k cene letovej hodiny B 2, nie ?Rase píše:Američané údajně provozují F-35 s cenou za letovou hodinu 42 000 dolarů. Docela zajímavý poměr ke slovenským strojům (!)
Prave pre potreby OS SR je F 16 V vhodnejsi stroj. OS SR v podstate nema takmer ziadnu CAS a potrebuje riesenie na pokrytie tychto potrieb. A Black Hawk s gulometom v dverach to urcite nie je. No a v moznostiach utokov na pozemne ciele je F 16 V daleko pred Gripenom C. Okrem toho , by nove lietadlo na dalsich 30 rokov uz malo mat aj AESA radar. Taktiez moznosti servisu, na ktore je OS SR dost citlive, su daleko sirsie u F 16, ako u Gripenu atd atd.Zemakt píše:Aby jsme si rozuměli, neříkám že Viper je blbě. Je to evidentně výkonnější a těžší stroj. Ovšem jeho potencionální přínos by se měl posuzovat poněkud komplexněji, ideálně s přihlédnutím na vlastní požadavky a možnosti.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Zemakt: Diki moc za prevadzkove naklady. Pre porovnanie ok. No ako sme uz pisali, slovensko ma svoje specifika a teda velmi casto byva aj normalne na prevadzku lacnejsi stroj Mig 29, prevadzkove ceny ako bombarder. Zial Bohu.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Na slovensku dokážeme "sprasiť" aj cenu prevádzkovej hodiny Mig-29 ktorého elementárne položky sú lacnejšie proti F-16.Myslíte že cenu prevádzkovej hodiny F-16 nedokážeme "sprasiť"?Prečo teda poliaci nevyradili tie svoje Mig-29 a nevymenili ich všetky za F-16?Veď na F-16 už majú zázemie vybudované a takto si komplikujú život prevádzkou drahej Mig-29?
Ak na Gipene vyhádza cena za hodinu cca 4000USD tak tam asi budú počítané iné položky, keď je to potom rádovo inde voči tej cene u Mig-29.A si porovnávame neporovnateľnú skupinu nákladov.
Ak na Gipene vyhádza cena za hodinu cca 4000USD tak tam asi budú počítané iné položky, keď je to potom rádovo inde voči tej cene u Mig-29.A si porovnávame neporovnateľnú skupinu nákladov.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
kenavf:
však poláci už náhradu za ty Migy (29 a 21) taky řeší. Jen se neví, zda místo nich pořídí další F-16, Typhoony, F-35 nebo Gripeny
však poláci už náhradu za ty Migy (29 a 21) taky řeší. Jen se neví, zda místo nich pořídí další F-16, Typhoony, F-35 nebo Gripeny

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Tak vzhledem že již F 16 provozují, by každé jiné éro byla kravina jak barák.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Poláci jsou ve stejné situaci jako my. Tedy buď F-16 nebo F-35 (u nás analogicky Gripen nebo F-35).



Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
kenafv: Inak neviem preco vsetci verite tym tvrdeniam, ze ACR lieta letovu hodinu Gripenu za 4000 $, teda 3600 €. 3600 € nestoji ani letova hodina na Cesne Citation. Ceske Sokoly lietaju letovu hodinu za 5.300 € a co maju o tretinu drahsiu letovku ako Gripen ? Ved len paliva nesie Gripen 2400 litrov, to ake by museli mat ceny za kerozin ? Niekto si proste vypocital krasne marketingove cisla pre tlac to je vsetko.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Tie ceny uvádzajú aj rôzne zdroje zaoberajúce sa letectvom,boli uvádzané aj tu a nikto ich nespochybňoval a boli v tabulkách spolu s cenou(orientačne) cca 8000USD pre F-16,24000USD pre Typhon a 36000USD pre F-35(a nikto to nerozporoval).A je snáď predpoklad že sa porovnávali ceny toho istého ukazovateľa.niko píše:kenafv: Inak neviem preco vsetci verite tym tvrdeniam, ze ACR lieta letovu hodinu Gripenu za 4000 $, teda 3600 €. 3600 € nestoji ani letova hodina na Cesne Citation. Ceske Sokoly lietaju letovu hodinu za 5.300 € a co maju o tretinu drahsiu letovku ako Gripen ? Ved len paliva nesie Gripen 2400 litrov, to ake by museli mat ceny za kerozin ? Niekto si proste vypocital krasne marketingove cisla pre tlac to je vsetko.
P.S.
Spotrebuje Gripen tých 2400 litrov paliva za hodinu štandartného letu?(asi nie)
Je kerosín drahší ako "bežný" benzín?(asi nie)
EDIT:
Tú letovú hodinu za Cessnu si skús nájsť tu: https://www.aopa.org/news-and-media/all ... s-compared
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Minulý rok se cena leteckého petroleje Jet A1 pohybovala okolo 27Kč. Kolik stojí F34 alias JP8 jsem zatím nenašel.



Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Kenafv: 3600 € za letovu hodinu Gripenu C na Slovensku, alebo v Cechach je proste hlupost. To, ze si to napocital niekto zo Svedskeho letectva v roku 2001 s prihliadnutim na velmi, velmi optimisticky marketingovy zamer. Ci ako ? Stoji ACR nadzvukove letectvo iba 7,5 mil. € rocne ?
A k tej spotrebe. Kerozin ma podonu cenu, ako benzin, cca. 1 € na liter, resp. je aj drahsi. Neviem ake maju vojaci ceny. A ano, vies spalit aj komplet palivo za hodinu letu. Zalezi od toho, ako lietas.
A k tej spotrebe. Kerozin ma podonu cenu, ako benzin, cca. 1 € na liter, resp. je aj drahsi. Neviem ake maju vojaci ceny. A ano, vies spalit aj komplet palivo za hodinu letu. Zalezi od toho, ako lietas.