OSSR - nový stíhací letoun Lockheed Martin F-16 Block 70
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Honzik11: Ako som pisal, Slovensko uz nad Gripen C/D pravdepodobne vobec neuvazuje a cela ta myslienka ohladom spolocnej servisnej zakladne je uz pase.
K tej abonentnej zmluve. Samozrejme, ze existuju aj dalsie moznosti. Tie ale Slovensko s pravdepodobnostou bliziacou sa k istote nevyuzije. Predlzovat zivotnost MIG 29 Slovensko neplanuje.
K tej abonentnej zmluve. Samozrejme, ze existuju aj dalsie moznosti. Tie ale Slovensko s pravdepodobnostou bliziacou sa k istote nevyuzije. Predlzovat zivotnost MIG 29 Slovensko neplanuje.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Když AČR v roce 1993 vyřadila (vyměnila) letouny MiG-29, taky jsme neočekávali, že až do roku 2005 zůstaneme na MiG-21
Tak Good Luck ("Hodně Štěstí" abych vyhověl požadavku na překlady
) 
P.S. Naplánovat se to dá vždy.

Tak Good Luck ("Hodně Štěstí" abych vyhověl požadavku na překlady


P.S. Naplánovat se to dá vždy.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
https://obserwatorpolityczny.pl/?p=16026
Polaci vystřízlivěli již před pěti lety. Píšu to jen ve smyslu právě stejných chyb při výběru stíhačky na Slovensku:
První odstavec:
Bohužel z pohledu času lze vidět, že nákup 48 letadel F-16 se stal ekonomickou chybou a technologickou pastí.. Koncept založení letecké obrany naší země na letadlech, schopných fungovámí na jedné letecké základně - což je jistý cíl pro zbraně přesného nepřátelského útoku, je špatná myšlenka, tak hloupá, že je obtížné ji dokonce diskutovat, zejména proto, že neexistuje žádná protiraketová obrana schopná bránit základnu matku.
To bylo v roce 2013. Teď již budou klidnější neb objednali Patrioty.
Další odstavec :
S množstvím letadel které máme, se můžeme spolehnout jen na 2-3 dny konfliktu za předpokladu, že se spoléháme na AWACS / JSTARS. Protože se dnes žádný aktivní radar nepoužívá v aktivním režimu.Jinak jste okamžitě tváří v tvář vystavení síle nepřátelské obraně.
Takže závěr je jasný. Stát by měl mít na nákup letadel aby jej to nezrujnovalo , na zbraně na víc než dva dny a na výcvik pilotů aby mohli alespoň dva dny lítat. A měl by mít víc než jedno vybavené letiště s dokonalou protileteckou a protiletadlovou obranou.
A to je Gripen na leasing na dva dny zbraně máme a jelikož nemáme letiště s protileteckou a protiraketovou obranu, musíme mít Gripeny v lese blízko k přiváděči na dálnici.
Polaci vystřízlivěli již před pěti lety. Píšu to jen ve smyslu právě stejných chyb při výběru stíhačky na Slovensku:
První odstavec:
Bohužel z pohledu času lze vidět, že nákup 48 letadel F-16 se stal ekonomickou chybou a technologickou pastí.. Koncept založení letecké obrany naší země na letadlech, schopných fungovámí na jedné letecké základně - což je jistý cíl pro zbraně přesného nepřátelského útoku, je špatná myšlenka, tak hloupá, že je obtížné ji dokonce diskutovat, zejména proto, že neexistuje žádná protiraketová obrana schopná bránit základnu matku.
To bylo v roce 2013. Teď již budou klidnější neb objednali Patrioty.
Další odstavec :
S množstvím letadel které máme, se můžeme spolehnout jen na 2-3 dny konfliktu za předpokladu, že se spoléháme na AWACS / JSTARS. Protože se dnes žádný aktivní radar nepoužívá v aktivním režimu.Jinak jste okamžitě tváří v tvář vystavení síle nepřátelské obraně.
Takže závěr je jasný. Stát by měl mít na nákup letadel aby jej to nezrujnovalo , na zbraně na víc než dva dny a na výcvik pilotů aby mohli alespoň dva dny lítat. A měl by mít víc než jedno vybavené letiště s dokonalou protileteckou a protiletadlovou obranou.
A to je Gripen na leasing na dva dny zbraně máme a jelikož nemáme letiště s protileteckou a protiraketovou obranu, musíme mít Gripeny v lese blízko k přiváděči na dálnici.

Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Skeptik: na Slovensku je takmer iste, ze budeme drat MIG 29 dovtedy, kym to bude technicky mozne, resp. pokial nedojdu nove stihace. V podstate to v dnesnej dobe armade ani tak z technickeho pohladu nevadi. Skor to vadi z pohladu ekonomickeho.
Honzik11: Uz sme to tu raz rozoberali. Pri krajine o velkosti Slovenska, kde je 9 velkych letisk vyuzitelnych pre trvalu prevadzku stihacich lietadiel a niekolko dalsich betonovych VPD vyuzitelnych na to iste je situacia uplne ina ako pri velkych krajinach ako napr. Svedsko. U nas by nikto neprisiel s napadom stahovat Gripeny na dialnice. K tomu Gripenu C/D. z mojho pohladu je situacia jasna. Jedna sa o vybehove lietadlo a z tohoto dovodu je pre OS SR ako hlavny stihac pre dalsich 30-40 rokov proste nepouzitelny.
Honzik11: Uz sme to tu raz rozoberali. Pri krajine o velkosti Slovenska, kde je 9 velkych letisk vyuzitelnych pre trvalu prevadzku stihacich lietadiel a niekolko dalsich betonovych VPD vyuzitelnych na to iste je situacia uplne ina ako pri velkych krajinach ako napr. Svedsko. U nas by nikto neprisiel s napadom stahovat Gripeny na dialnice. K tomu Gripenu C/D. z mojho pohladu je situacia jasna. Jedna sa o vybehove lietadlo a z tohoto dovodu je pre OS SR ako hlavny stihac pre dalsich 30-40 rokov proste nepouzitelny.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
To byla jen reakce na to "Predlzovat zivotnost MIG 29 Slovensko neplanuje."
P.S. A netahejte na mne nějaké "kalkulace nákladů na letovou hodinu" ... takových analýz jsem udělal
. Realita je vždy jiná ... vyšší.

Obávám se, že pokud vyhraje F-16V, tak bude MO SR ještě rádo vzpomínat na "levný provoz MiGů-29"niko píše:Skeptik: na Slovensku je takmer iste, ze budeme drat MIG 29 dovtedy, kym to bude technicky mozne, resp. pokial nedojdu nove stihace. V podstate to v dnesnej dobe armade ani tak z technickeho pohladu nevadi. Skor to vadi z pohladu ekonomickeho.

P.S. A netahejte na mne nějaké "kalkulace nákladů na letovou hodinu" ... takových analýz jsem udělal



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Skeptik realita u nas je taka typicky slovenska. Platime za necelych 1000 letovych hodin MIG 29 - 50 mil. €. Teda jedna hodina na Migu stoji viac ako 50.000 €. Cize zjednodusene povedane, hocico nove pride, bude to lacnejsie ako terajsia prevadzka Migov. 
Jo a tu modernizaciu uz hadam mozeme vylucit. Myslim, ze Migov sa chu zbavit uz asi vsetci.

Jo a tu modernizaciu uz hadam mozeme vylucit. Myslim, ze Migov sa chu zbavit uz asi vsetci.

Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Chtít a moci jsou dvě různé kategorie.
Kolik bude stát letová hodina F-16V, pokud každý z nich nalétá jen +/- 100 hodin ročně jako ty MiGy-29?
Nová abonentní smlouva má být do roku 2024. Pojďme se vsadit, že se v roce 2023 bude dojednávat nová
Případně, že někdo přijde s tím, že slušná PVO je mnohem důležitější ... (ne, že by nebyla).
Viz případ ČR ... dnes už dokážeme útočit až v Africe, ubránit vlastní vzdušný prostor ale nedokážeme
Ale to tady asi nevyřešíme, tak toho nechme.
Není to jen "o letadle", ale také o systému a schopnostech
Kolik bude stát letová hodina F-16V, pokud každý z nich nalétá jen +/- 100 hodin ročně jako ty MiGy-29?
Nová abonentní smlouva má být do roku 2024. Pojďme se vsadit, že se v roce 2023 bude dojednávat nová

Viz případ ČR ... dnes už dokážeme útočit až v Africe, ubránit vlastní vzdušný prostor ale nedokážeme

Ale to tady asi nevyřešíme, tak toho nechme.
Není to jen "o letadle", ale také o systému a schopnostech



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Skepitku podla skusenosti severnych susedov s kladivami kliestami skrutkovacmi za 500 stoviek o nic nizsia nez Migu
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Jak by to bylo fajne vyresitelne Svedskou stopou tzn.sami ale samostatni!!Kdyby si VISEGRADSKA ctyrka nehrala na čtyřku samolibych ukrivdencu!!Gripeny v Polsku Slovensku Cesku a Madarsku.Aplikovana strela Meteor na vsech letounech, spolecny system Erieye dislokovanych na ctyrech letistich v ruznych lokalitach. Spolecna infrastruktuta letist a zaloznich ploch.Spolecna zadost o zpetne investice! Dokonale chranena lokalita, ktere by se kazdy z vojenskych planovacu vyhnul. Ale my , samostatne staty pohrobku , nejmensi a bezvyznamni si stale jenom hrajeme na nasem pisecku svolni k taktice rozdel a panuj! Skoda, strasne me to mrzi.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
HONZIK11:
myslím že Poláci by to viděli trochu jinak: F-16 v Polsku, Slovensku, Česku a Maďarsku
myslím že Poláci by to viděli trochu jinak: F-16 v Polsku, Slovensku, Česku a Maďarsku


"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Tak myslim, ze Slovensku sa neda vycitat, ze dnes siaha po modernejsich Gripen E a F 16 V. V roku 2026 a 2027 sa k nam moze pripojit aj Madarsko a Cesko. 
Edit: gramatika

Edit: gramatika
Naposledy upravil(a) niko dne 7/5/2018, 20:29, celkem upraveno 1 x.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Doufám, že šáhneme po Rafale 
edit: seriozněji .. předpokládám odkup "našich" Gripenů

edit: seriozněji .. předpokládám odkup "našich" Gripenů



Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Koľko ročne stojí prevádzka Gripenov v Česku ?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Leasing je tusim 2. ml. CZK, cize 80 mil. € rocne. Kludne ma opravte. Plus prevadzkove naklady.kenavf píše:Koľko ročne stojí prevádzka Gripenov v Česku ?
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Myslím, že to máš ± správně.
Tedy 57.000 Eur za letovou hodinu plus přímé provozní náklady, pokud by lítaly těch 100 hodin ročně jako slovenské MiGy-29
Aha, pardon, ty 2 mld. ročně to byl ten 1. nájem, co skončil 2015. Za "ojeté" Gripeny byla sleva 37% táže jsme na těch níže uvedených 1,3 mld CZK ročně. Tedy 51 milionů ročně.
Letová hodina tedy 36.500 Eur plus provozní náklady (opět při těch 100 hodinách náletu).
Tedy 57.000 Eur za letovou hodinu plus přímé provozní náklady, pokud by lítaly těch 100 hodin ročně jako slovenské MiGy-29

Aha, pardon, ty 2 mld. ročně to byl ten 1. nájem, co skončil 2015. Za "ojeté" Gripeny byla sleva 37% táže jsme na těch níže uvedených 1,3 mld CZK ročně. Tedy 51 milionů ročně.
Letová hodina tedy 36.500 Eur plus provozní náklady (opět při těch 100 hodinách náletu).
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 7/5/2018, 23:32, celkem upraveno 2 x.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
-
- podporučík
- Příspěvky: 660
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Pozor, my si neplatíme pronájem strojů, ale cca 2 000 letových hodin ročně za 1,3 mld. Kč bez DPH + zvlášť palivo a lidi.
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Nepresla ACR uz na leasing strojov ?
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Máte-li na mysli finanční leasing, tak ne.niko píše:Nepresla ACR uz na leasing strojov ?
Pořád jde o operativní leasing = zápůjčka.
Asi jako auto od Sixtu

2029 to vrátíme a máme prd.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Takže s palivom a ľuďmi a ostatnými prevádzkovými nákladmi to stojí tiež cca 50000€/hod, ako tie naše migy.tomas.kotnour píše:Pozor, my si neplatíme pronájem strojů, ale cca 2 000 letových hodin ročně za 1,3 mld. Kč bez DPH + zvlášť palivo a lidi.
Čo je lepšie Gripen alebo Mig-29,čo umí Gripen a Mig nezvládne,možno nejaké protizemné útoky?
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




-
- podporučík
- Příspěvky: 660
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Nový stíhací letoun pro OSSR
Můj osobní tip je do 35 000 € bez DPH, ale myslím si, že Starlight dokáže dodat přesnější číslo, jestli si to tady přečte. Otázkou totiž je, jak často jsou potřeba v Čáslavi technici ze Švédska a kdo platí techniky ve Švédsku po těch 800 nalétaných hodinách.
Naposledy upravil(a) tomas.kotnour dne 8/5/2018, 00:39, celkem upraveno 1 x.