
OSSR - výběr nového kolového BVP
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Chlapi brodenie nie je plavanie. 

Re: Obrněný transportér pro OSSR
Díky niko, že zem nie je plochá doska 

Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Rado. Aj nabuduce. 

Re: Obrněný transportér pro OSSR
Aké sú výhody toho plávanie práve pre nás?
Chápem, že tu máme množstvo vodných tokov ale ako to má fungovať?
Patrie preplávajú a zvyšok, ktorý plávať nedokáže si musí aj tak vybudovať prechody/mosty.
Je výhodné mať na jednej strane Patrie bez logistiky (dočasne) alebo sa to plávanie využíva iba pri rýchlych taktických manévroch, kedy preplávajú, zaútočia/podporia, kde majú a stiahnu sa späť?
Chápem, že tu máme množstvo vodných tokov ale ako to má fungovať?
Patrie preplávajú a zvyšok, ktorý plávať nedokáže si musí aj tak vybudovať prechody/mosty.
Je výhodné mať na jednej strane Patrie bez logistiky (dočasne) alebo sa to plávanie využíva iba pri rýchlych taktických manévroch, kedy preplávajú, zaútočia/podporia, kde majú a stiahnu sa späť?
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Napríklad. Alebo aj pri budovaní prechodu, mosta musí niekto chrániť aj druhý breh.
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Ja si osobne myslim, ze plavanie ma Patria hlavne preto, aby GS nemusel vyrazne menit operacne plany pri nasadeni novej techniky. Proste mame v taktickych planoch, ze mozeme posielat mechanizovane jednotky cez vodne toky a stojatu vodu a tak to aj ostane.
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Takže teoreticky bude GŠ požadovať plávateľnosť/schopnosť prebrodiť sa aj pri obmene tankov a BVP potom.
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Tanky maju iba schopnost brodenia a plavat nemozu. Teda nase T 72. Takze tam to ostane asi po starom. No ale pri pasovych BVP si viem predstavit, ze to GS zase zada ako poziadavku. Podla mna je to pravdepodobne.
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Stále tu je jedno ALE o čom som sa v rozhovoroch presvedčil aj na IDEBe, že prechodom modernizovaných BVP (BPsV) z ISTARu do mechanizovaného práporu s predpokladanou životnosťou 20 rokov, či pôjde MO SR resp. OS SR v tomto časovom období pri ostatných mechanizovaných práporov do dualizmu s ďalším rozm. novým tipom pásového BVP alebo bude pokračovať v modernizácii súčasných BVP-čok (BPsV-čok).
Naposledy upravil(a) Arthur dne 18/5/2018, 10:02, celkem upraveno 1 x.
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Tankov, ktoré to zvládnu je celkom dosť.
Ale koľko moderných BVP dokáže plávať?
Puma a CV-90 by to zvládať nemali, Ascod by to mal zvládnuť (skôr prebrodiť) do výšky hladiny 1,2 m.
Ale koľko moderných BVP dokáže plávať?
Puma a CV-90 by to zvládať nemali, Ascod by to mal zvládnuť (skôr prebrodiť) do výšky hladiny 1,2 m.
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Joooll:
Všechna moderní BVP velice slušně brodí, plave jen korejský K-21 (pak už jen ruská vozidla). Puma zvládá brodění bez přípravy: až 1,2 m, ostatní se mi nechce hledat
Všechna moderní BVP velice slušně brodí, plave jen korejský K-21 (pak už jen ruská vozidla). Puma zvládá brodění bez přípravy: až 1,2 m, ostatní se mi nechce hledat

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Vďaka za objasnenie.Rase píše:Joooll:
Všechna moderní BVP velice slušně brodí, plave jen korejský K-21 (pak už jen ruská vozidla). Puma zvládá brodění bez přípravy: až 1,2 m, ostatní se mi nechce hledat
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Myslím, že potřeba této schopnosti je spíše odvislá od geografických (hydrologických?) podmínek. Tedy na množství velkých řek a jejich možností je brodit. U nás máme prakticky dvě a to si ještě dovolím vystřelit od boku, že i zde se nalezne dost vhodných brodů.
Jak je na tom SK, si nejlépe zodpovíte sami.
Jak je na tom SK, si nejlépe zodpovíte sami.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Slovensko je v zasade hornata krajina, kde rieky nehraju az taku velku rolu. Myslim ale, ze problem je asi len ten, ze rieky tvoria dolezitu cast prirodnej hranice s nasim juznym susedom. A to ma z hladiska obranneho planovania uz potom väcsi vyznam.
-
- podporučík
- Příspěvky: 660
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Můžu se zeptat, proč by zvýšení balistické odolnosti mělo přinést ztrátu schopnosti plavby? Nebo je někde dána maximální šířka BOV 8x8?
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Rase este plave Kaplan
Tomass
No jednoducho fyzika nepusti, samozrejme da sa to alebo pomerne zlozitym systemom ako ma K-21, ten si vsak neviem predstavit v pripade kolesoveho vozidla, alebo plavakmi, lenze skusenosti hovoria, ze plavaky a vypenenia dutin, dlho nepreziju v bojovom nasadeni...
Technicky uz stare AMV zvladalo LVL-6+ (30 mm APFSDS), ale nemyslim si, ze s maximalnym stupnom ochrany bude schopne plavat
Niko, sam si povedal, ze to je expedicne vozidla, ako chces schopnost plavat v takom Pskovskom jazere sa neda vylucit:lol:
Tomass
No jednoducho fyzika nepusti, samozrejme da sa to alebo pomerne zlozitym systemom ako ma K-21, ten si vsak neviem predstavit v pripade kolesoveho vozidla, alebo plavakmi, lenze skusenosti hovoria, ze plavaky a vypenenia dutin, dlho nepreziju v bojovom nasadeni...
Technicky uz stare AMV zvladalo LVL-6+ (30 mm APFSDS), ale nemyslim si, ze s maximalnym stupnom ochrany bude schopne plavat
Niko, sam si povedal, ze to je expedicne vozidla, ako chces schopnost plavat v takom Pskovskom jazere sa neda vylucit:lol:
-
- podporučík
- Příspěvky: 660
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Já spíše narážím na tuzemskou produkci VVÚ

s tímto popiskem
LEVEL 4 – KE, STANAG 4569
Tloušťka 70 mm
Plošná hmotnost max 75 kg.m2 což znamená hustotu 1 070 kg na metr krychlový
Toto pancéřování vznikalo v době, kdy se u nás produkoval korund s čistotou cca 96%, zatímco dnes už je k dispozici 99% čistota. To znamená zvýšení tvrdosti HV1 z 13,5 na 16 GPa, tedy možnému snížení podílu korundu v pancéřování.

s tímto popiskem
LEVEL 4 – KE, STANAG 4569
Tloušťka 70 mm
Plošná hmotnost max 75 kg.m2 což znamená hustotu 1 070 kg na metr krychlový
Toto pancéřování vznikalo v době, kdy se u nás produkoval korund s čistotou cca 96%, zatímco dnes už je k dispozici 99% čistota. To znamená zvýšení tvrdosti HV1 z 13,5 na 16 GPa, tedy možnému snížení podílu korundu v pancéřování.
Re: Obrněný transportér pro OSSR
tomas.kontour:
Využití tohohle materiálu u vozidel je v podobě plátů přídavného pancéřování? Korbu nového Pandura z toho nesvaříš...nebo se pletu?
Využití tohohle materiálu u vozidel je v podobě plátů přídavného pancéřování? Korbu nového Pandura z toho nesvaříš...nebo se pletu?
-
- podporučík
- Příspěvky: 660
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Obrněný transportér pro OSSR
Hubna:
Přesně tak.
Přesně tak.
Re: Obrněný transportér pro OSSR
To by asi nebola dlha plavba.klingy píše: Niko, sam si povedal, ze to je expedicne vozidla, ako chces schopnost plavat v takom Pskovskom jazere sa neda vylucit:lol:

Ale inak nevieme ci plavatelnost nesuvisi nejako s tym, ake sily sme deklarovali voci NATO ?