
Nová houfnice pro AČR
Re: Nová houfnice pro AČR
Flader: ale to by všechny T815-7 musely být vybaveny motorem Cummins a převodovkou Allison 




Re: Nová houfnice pro AČR
Skelete a tatravacky motor sa Alisonom neda?
Re: Nová houfnice pro AČR
Dá a dokonce se sériově vyrábí pro export do Austrálie. Nicméně narážel jsem na to, že Patriot i Titus používají motory Cummins. Takže aby to byl logistikův spněný sen, tak by všechny vozy v jednotce musel mít stejný motor a převodovku.
Kombinace převodovek a motorů u Tater naleznete zde
http://www.tatra.cz/proc-tatru/technick ... revodovky/
Kombinace převodovek a motorů u Tater naleznete zde
http://www.tatra.cz/proc-tatru/technick ... revodovky/



Re: Nová houfnice pro AČR
Motor tatra s Alisonom sa ponúka aj pre hasičov.
Re: Nová houfnice pro AČR
A este skusim inak, co brani pouzit Tatravacky motor?
Minimalne v pripade Titusu (je mi jasne, ze Tatravacky je o nejakych 50k slabsi)
Minimalne v pripade Titusu (je mi jasne, ze Tatravacky je o nejakych 50k slabsi)
Re: Nová houfnice pro AČR
Klingy tak to netuším. Předpokládám, že minimálně u Patriotu to bude o rozměrech. Přeci jen Cummins ISB je šestiválec, který Tatra nevyrábí (teoreticky by mohla, motor T3 byl vyvíjen jako skládačka).



-
- podporučík
- Příspěvky: 660
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Nová houfnice pro AČR
Motor T3 by se jako 6 válec nechal postavit, ale pořád bude mezichladič končit ve výšce 1850 mm.
U Titusu byl použit Cummins z několika praktických důvodů. Tento motor má ve své základní verzi výkony jako tatrovácká V8, jenom má lepší průběh kroutícího momentu, je nižší, kratší (Titus s T3 by měl asi o 20 cm delší a 10 cm vyšší kapotu), navíc dokáže s adekvátně velkým chladičem uchladit i tu Allisonku (v případě vzduchem chlazené V8 by tam musel někde být další olejový chladič) a v neposlední řadě je i dostupnost náhradních dílů lepší (ve světě), než v případě Tatry.
U Titusu byl použit Cummins z několika praktických důvodů. Tento motor má ve své základní verzi výkony jako tatrovácká V8, jenom má lepší průběh kroutícího momentu, je nižší, kratší (Titus s T3 by měl asi o 20 cm delší a 10 cm vyšší kapotu), navíc dokáže s adekvátně velkým chladičem uchladit i tu Allisonku (v případě vzduchem chlazené V8 by tam musel někde být další olejový chladič) a v neposlední řadě je i dostupnost náhradních dílů lepší (ve světě), než v případě Tatry.
Re: Nová houfnice pro AČR

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
-
- podporučík
- Příspěvky: 660
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Nová houfnice pro AČR
Díky dnešnímu jednání slovenské vlády se dostáváme ke kusové ceně za Zuzanu 2, už tedy nemusíme počítat se systémovou cenou 175 mil. € za 25 kusů, ale s 6,068 mil. € za kus. Bohužel pořád nevíme, zda je to cena i s SŘP nebo bez. Nabízí se tedy otázka, zda osazení EVY 2 na modifikovaný sériový podvozek TATRA FORCE dokáže ušetřit přes 2 mil. € za kus.
Cena samohybné houfnice je dle pravda.sk udávána pouze s speciálním nářadím a náhradními díly. Dále zmiňuje náklady na zaškolení a výcvik obsluhy systému v částce 300 000 € s DPH a simulátor za předpokládanou cenu 800 000 € s DPH.
Zajímavé je, že ministr Peter Gajdoš prohlásil, že by obdobná zakázka při nákupu systému Caesar 8x8 vycházela kusově na 5,5 mil. €, avšak z dánské zakázky vychází cena na 2,7 mil. €.
Cena samohybné houfnice je dle pravda.sk udávána pouze s speciálním nářadím a náhradními díly. Dále zmiňuje náklady na zaškolení a výcvik obsluhy systému v částce 300 000 € s DPH a simulátor za předpokládanou cenu 800 000 € s DPH.
Zajímavé je, že ministr Peter Gajdoš prohlásil, že by obdobná zakázka při nákupu systému Caesar 8x8 vycházela kusově na 5,5 mil. €, avšak z dánské zakázky vychází cena na 2,7 mil. €.
Re: Nová houfnice pro AČR
Takže se dá čekat, jak jsem ostatně předpokládal, že AČR bude muset alokovat na nové houfnice buď více peněz nebo jich pořídit méně. Nemyslím, že by AČR šla cestou nákupu neautomatických nebo poloautomatických houfnic, dělostřelecký pluk v Jincích má už takhle problémy naplnit stavy. Samozřejmě Eva bude určitě levnější (není pancéřovaná a je také rozdíl kupovat 50 děl a ne 25). Ale souhlasím, že když to sníží cenu na 5 mil., tak budeme rádi.
Osobně doufám, že se prostě navýší rozpočet a počty zůstanou zachované, peněz na to je dost. Např.pořízení radarů MADR se pravděpodobně ještě opozdí (také je možnost, že tendr začne znovu), takže s financemi by neměl být problém.
Nejideálnějším řešením by bylo nakoupit jak Zuzanu 2, tak Evu. Zuzana by byla primárně určena pro podporu 7. brigády a Eva pro podporu 4. brigády. Vzhledem k tomu, že zbraňově jsou totožné, neměl by to být z logistického hlediska problém.
Osobně doufám, že se prostě navýší rozpočet a počty zůstanou zachované, peněz na to je dost. Např.pořízení radarů MADR se pravděpodobně ještě opozdí (také je možnost, že tendr začne znovu), takže s financemi by neměl být problém.
Nejideálnějším řešením by bylo nakoupit jak Zuzanu 2, tak Evu. Zuzana by byla primárně určena pro podporu 7. brigády a Eva pro podporu 4. brigády. Vzhledem k tomu, že zbraňově jsou totožné, neměl by to být z logistického hlediska problém.
Naposledy upravil(a) Nesher dne 23/5/2018, 19:51, celkem upraveno 1 x.
Re: Nová houfnice pro AČR
Nejlépe pro 7. mbr osadit na podvozek nových BVP, ale to asi nehrozí, když na nich nebudeme v první fázi pořizovat ani minomety :-/
Re: Nová houfnice pro AČR
Houfnici na podvozek bvp? A on ma bvp podvozek pouzitelny pro houfnici?
Tedy ma bvp vubec nejaky podvozek? To co je u Tatry torzni rubka s navesenyma napravama tak u bvp je to korba
Vyhodou ramu je nizsi montaz vyhodou Tatry vyssi pruchodivost a vyssi montaz protoze ram je tam stejne treba.
Tedy ma bvp vubec nejaky podvozek? To co je u Tatry torzni rubka s navesenyma napravama tak u bvp je to korba
Vyhodou ramu je nizsi montaz vyhodou Tatry vyssi pruchodivost a vyssi montaz protoze ram je tam stejne treba.
Re: Nová houfnice pro AČR
Modul AGM byl uz na upravenem ascodu, nejspis by sla vez ze Zuzany 2 osadit na korbu noveho bvp. Problem by nemel byt ani se zbranovou casti evy

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Nová houfnice pro AČR
Není kabina Evy pancéřovaná? Nepřijde mi jako standardní sedmičková budka.



-
- podporučík
- Příspěvky: 660
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Nová houfnice pro AČR
Jenom pár čísel:
Modul AGM = 12,5 tuny.
Věž ZUZANA 2 = 17 tun.
T-72M1 = 43 tun
Zuzana A 40 Himalaya L45 = 42,7 tuny
Diana = 49,3 tuny
Modul AGM = 12,5 tuny.
Věž ZUZANA 2 = 17 tun.
T-72M1 = 43 tun
Zuzana A 40 Himalaya L45 = 42,7 tuny
Diana = 49,3 tuny
-
- podporučík
- Příspěvky: 660
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Nová houfnice pro AČR
Skelet: ano, pouze Level 1. ale budka je vysoká jenom 2 900 mm.
Re: Nová houfnice pro AČR
K tomu podvozku z BVP, byť jsem přesvědčen, že pro AČR je to zcela nevhodné řešení, které je nejen výrazně nákladnější, ale vzhledem k potřebě tahačů a návěsů neguje i výhodu automaticky nabíjené houfnice, tj. méně početné obsluhu, což je při problémech s naplňováním stavů v Jincích min. stejně důležité jako finanční stránka věci, tak podvozky BVP se běžně pro houfnice používají, např. poslední verze americké houfnice M 109 Paladin, korejská K 9 nebo polský Krab mají podvozky z BVP, v případě polské a korejské houfnice dokonce tentýž. Takže technicky by to problém být neměl.
-
- podporučík
- Příspěvky: 660
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Nová houfnice pro AČR
Tak zrovna M109 je extrémně lehká, na pásovou houfnici, je dokonce lehčí než naše Dana, tam to Bradley unese. Nejsem si jistý, že K9 a Krab mají podvozek z BVP, K-21 má hmotnost 26 tun a K9 či Krab téměř 50. K tomu jiný motor, jiná převodvka, spíše budou shodné jenom některé díly. Ještě k těm hmotnostem věží, tak PzH 2000, která má odolnost Level 4 včetně stropu, má hmotnost 18,5 tuny
Re: Nová houfnice pro AČR
K 9 má zesílený podvozek z K 21, tj. bez úprav by se to neobešlo to je fakt, ale technicky to problém není.
-
- podporučík
- Příspěvky: 660
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Nová houfnice pro AČR
Samozřejmě, že se to nechá postavit, já chtěl jenom poukázat na to, že jsme spíše blíže vztahu Leopard 2 a PzH 2000 než T-72 - Himalaya, tedy nějaké jednoduché umístění na podvozek.