Vývojem byla pověřena firma Micubiši. Ta v r. 1934 představila prototyp Ka-9. Splnil veškerá očekávání a přestože posloužil jen k ověření možností této koncepce, získal označení G1M1. Velení námořnictva vyzvalo firmu k dalšímu vývoji jeho nástupce. Následující rok vzlétl prototyp Ka-15. Letecké testy potvrdily, že jde o vynikající obratný a snadno ovladatelný letoun s výjimečným dosahem. Námořnictvo objednalo ještě 21 dalších ověřovacích strojů, lišících se v různých detailech. Nakonec byl typ úspěšně přijat do výzbroje v červnu 1936 jako Micubiši G3M1 Typ 96 model 11. Od spojenců později získal kódové jméno Nell. Pro snazší rozlišení od podobného ale většího Hiro G2H1 Typ 95 dostal přezdívku Čuko. Ta vznikla zkrácením čúgata kogekiki – střední bombardér. Poháněly jej motory Micubiši Kinsei 3 o výkonu 678 kW. Výzbroj tvořily 3 kulomety 7,7 mm ve dvou výsuvných věžičkách na hřbetě a jedné pod trupem. Na vnějších závěsnících bylo možno nést pumy do váhy 800 kg nebo jedno torpédo. Osádku tvořilo pět mužů. Vyrobeno bylo 34 strojů.
O rok později vznikl G3M2 model 21 s motory Kinsei 41 a 42 o výkonu 790 kW. Objem nádrží mírně vzrostl na 3874 l. Letounů této verze postavila firma Micubiši 343 ks a nesly hlavní tíhu bojů v tzv. čínském incidentu. Tato nikdy nevyhlášená válka se rozhořela v létě r. 1937. Čuko plnily úlohu strategického bombardéru a napadaly čínské vnitrozemí. Letouny operovaly daleko za dosahem vlastních stíhačů a protivzdušná obrana jim způsobovala značné potíže. Ztráty převyšovaly dodávky nových strojů a brzy musely přejít k nočnímu bombardování. Situace se zlepšila až po připlutí letadlové lodi Kaga se zbrusu novými stíhači A5M1 Claude, kterým se podařilo vybojovat vzdušnou nadvládu. Bombardovací ofenzíva pokračovala i v následujících letech. Přes postupné vylepšování však Claude nemohl sledovat bombardéry po celý let a ztráty stále zůstávaly na nepříjemně vysoké úrovni. Přesto intenzita náletů stále stoupala. Zvrat nastal až v roce 1940, kdy námořnictvo konečně získalo vynikající stíhačku s dostatečným doletem – slavné Zero. Ta během krátkého času zcela rozdrtila čínské letectvo a umožnila devadesát šestkám nerušeně Číňany terorizovat.
Mezitím na těžké ztráty reagovala firma Micubiši novou modifikací G3M2 model 22. Významně posílena byla obraná výzbroj. Svrchní zadní střeliště bylo rozšířeno, jeho překryt získal podobu jakéhosi želvího krunýře a kulomet nahradil kanón Typ 99 ráže 20 mm. Spodní věž byla odstraněna a na bocích za odtokovou hranou křídla přibyla dvě prosklená kapkovitá střelecká postavení s kulomety 7,7 mm. Čtvrtý kulomet byl umístěn v pilotní kabině, kde byly zřízeny výstřelné štěrbiny. Osádka se zvětšila na 7 mužů. Letouny byly vybaveny autopilotem typu Sperry, radiokompasem a získal nové motory Kinsei 45 s lepší výškovostí. Mezi roky 39 a 41 bylo v Micubiši vyrobeno 238 strojů.
Poslední verzí byl G3M3 model 23 s motory Kinsei 51 o výkonu 970 kW. Objem nádrží byl zvětšen na 5182 l a dolet se tak prodloužil na neskutečných 6200 km. U jednotek se objevil v r. 1941, stejně jako jeho nástupce G4M Betty. Výroba tohoto modelu probíhala výhradně u firmy Nakadžima.
Do r. 1943 bylo vyrobeno celkem 1048 letounů všech verzí. Z toho 412 dodala firma Nakadžima. Není známo, kolik z nich bylo ve verzi G3M2 a kolik G3M3.
Při vpádu Japonců do tichomoří byla polovina jednotek vyzbrojena Čuko. Přestože se s nimi západní pozorovatelé seznámili již v Číně, jejich schopnosti, zvláště dolet, spojence teď nepříjemně zaskočily. Zvláště se proslavily účastí na potopení britských lodí Prince of Wales a Repulse 10. prosince 1941. Bylo to poprvé, kdy letadla potopila bitevní loď na širém moři. Britové tak ztratili šanci na zastavení Japonců v Malajsii. Čuko dál sloužily v úvodní útočné fázi. V té době již byly po všech stránkách zastaralé a postupně je u prvoliniových útvarů nahrazovaly modernější Betty. To ovšem neznamenalo konec aktivní služby, nadále se, vybavené radarem, využívaly při námořním průzkumu, nebo upravené na dopravní L3Y.
Technické údaje (G3M1 / G3M2 model 22 / G3M3)
Rozpětí 25 m
Délka 16,5 m
Nosná plocha 75 m2
Hmotnost prázdná 4770 / 4965 / 5250 kg
Vzletová hmotnost 7642 / 8000 / 8000 kg
Max. rychlost 350 / 370 / 415 km/hod
Cestovní rychlost - / 280 / 295 km/hod
Výstup na výšku 3000 m za 9 min 47 s / 8 min 19 s / 5 min 29 s
Dostup 7480 / 9130 / 10300 m
Dolet - / 4300 / 6200 km

G3M2 model 21 z Mihoro Kokutai

G3M2 model 21 s vysunutými střeleckými věžičkami

G3M2 model 22 nebo G3M3 z Genzan Kokutai[/align]