Jihokorejský letoun KF-21 Boramae
Re: KF-X
Polar: tím jsem myslel aerodynamicky. Do vlákna F-35 jsem dával fotku od NASA, jak měl vypadat program JSF, než to pohřbil požadavek na VTOL: jako jednomotoráv F-22. KF-X je takové koncepci nejblíže ze všech levných stíhačů.
Skelet: tím by mohla být právě F-141 EPE, o kterou proto usilují Indové. EPE by měla nejlepší poměr tah:hmotnost ze všech současných leteckých motorů a je technologicky zvládnutá, pokud tomu dobře rozumím. V případě dvoumotorové konfigurace se dostáváme na tah 240 kN, což je pro stroje lehčí až střední kategorie a'lá F-5 opravdu hodně.
Skelet: tím by mohla být právě F-141 EPE, o kterou proto usilují Indové. EPE by měla nejlepší poměr tah:hmotnost ze všech současných leteckých motorů a je technologicky zvládnutá, pokud tomu dobře rozumím. V případě dvoumotorové konfigurace se dostáváme na tah 240 kN, což je pro stroje lehčí až střední kategorie a'lá F-5 opravdu hodně.
Re: KF-X
Jihokorejská společnost Hanwha Techwin, získala od KAI (Korea Aerospace Industries Ltd.), kontrakt na dodávku motorů pro projekt KF-X. Jedná se o 204 mil.$
Model letounu je momentálně testován v aeordynamickém tunelu. Konečný design má být znám do poloviny roku 2018.
Podle propagačního obrázku se zdá, že se fandové F-22 opravdu dočkají novovýroby, jen se nebude vyrábět v USA, ale v Jižní Korei
http://worlddefencenews.blogspot.cz/201 ... unnel.html
http://worlddefencenews.blogspot.cz/201 ... ct-to.html
Model letounu je momentálně testován v aeordynamickém tunelu. Konečný design má být znám do poloviny roku 2018.
Podle propagačního obrázku se zdá, že se fandové F-22 opravdu dočkají novovýroby, jen se nebude vyrábět v USA, ale v Jižní Korei

http://worlddefencenews.blogspot.cz/201 ... unnel.html
http://worlddefencenews.blogspot.cz/201 ... ct-to.html

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Jihokorejský letoun KF-X
Společnost Hanwha Systems zahájila testy prvního prototypu nového AESA (active electronically scanned array) radaru pro letoun KF-X. Společnost představila radar novinářům, ve výzkumném centru v Yongin provincie Gyeonggi, spolu s ukázkou přenosu radarových vln. Zdroj: http://defence-blog.com/news/korean-def ... r-jet.html



"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Jihokorejský letoun KF-X
Představen předběžný design KF-X
Koncem července 2018, představila jihokorejská akviziční agentura DAPA předběžný design dvoumotorového letounu KF-X generace 4,5 s AESA radarem. Zveřejnění designu následovalo po ukončení tzv. PDR fáze (Preliminary design review). Podotkněme, že vývoj byl zahájen před 30 měsíci. Všechna očekávání byla splněna a návrh byl posunut do další fáze CDR (critical design review), která má být ukončena v září 2019, kdy má začít výroba prototypů. První let je naplánován na rok 2022, přičemž testování bude probíhat do roku 2026. Představený design pod označením C-109 prošel opakovaně testy ve aerodynamickém tunelu a fluidní dynamickou analýzou. Stroj je na obrázcích vybaven evropskými raketami, konkrétně čtyřmi raketami vzduch-vzduch Meteor od MBDA, a dvěma krátkého dosahu IRIS-T. Původně se přitom počítalo s americkými raketami AIM-120 a AIM-9 Sidewinder od společnosti Raytheon. Nové střely jsou prý efektivnější než jejich americké protějšky, ty zase mají výhodu v jednodušší integraci. AESA radar vyrobí společnost Hanwha Systems s pomocí izraelské Elta Systems. Projekt vede agentura DAPA a společnost Korea Aerospace Industries, lokální podporu zde zastává Indonésie, která hradí 20% ceny projektu. Počítá se s výrobou 120 strojů, které nahradí F-4 a F-5 u korejského letectva. 80 letounů pořídí Indonésie.
https://www.defensenews.com/air/2018/06 ... -missiles/
https://www.securitymagazin.cz/defence/-1404060665.html

Koncem července 2018, představila jihokorejská akviziční agentura DAPA předběžný design dvoumotorového letounu KF-X generace 4,5 s AESA radarem. Zveřejnění designu následovalo po ukončení tzv. PDR fáze (Preliminary design review). Podotkněme, že vývoj byl zahájen před 30 měsíci. Všechna očekávání byla splněna a návrh byl posunut do další fáze CDR (critical design review), která má být ukončena v září 2019, kdy má začít výroba prototypů. První let je naplánován na rok 2022, přičemž testování bude probíhat do roku 2026. Představený design pod označením C-109 prošel opakovaně testy ve aerodynamickém tunelu a fluidní dynamickou analýzou. Stroj je na obrázcích vybaven evropskými raketami, konkrétně čtyřmi raketami vzduch-vzduch Meteor od MBDA, a dvěma krátkého dosahu IRIS-T. Původně se přitom počítalo s americkými raketami AIM-120 a AIM-9 Sidewinder od společnosti Raytheon. Nové střely jsou prý efektivnější než jejich americké protějšky, ty zase mají výhodu v jednodušší integraci. AESA radar vyrobí společnost Hanwha Systems s pomocí izraelské Elta Systems. Projekt vede agentura DAPA a společnost Korea Aerospace Industries, lokální podporu zde zastává Indonésie, která hradí 20% ceny projektu. Počítá se s výrobou 120 strojů, které nahradí F-4 a F-5 u korejského letectva. 80 letounů pořídí Indonésie.
https://www.defensenews.com/air/2018/06 ... -missiles/
https://www.securitymagazin.cz/defence/-1404060665.html


"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Jihokorejský letoun KF-X
Podle těch modelů to na vnitřní zbraňové šachty stále nevypadá...
Re: Jihokorejský letoun KF-X
Je tam uvádzaná generácia 4,5
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




- kozlustechnykus
- poručík
- Příspěvky: 769
- Registrován: 9/3/2014, 20:24
Re: Jihokorejský letoun KF-X
Pokud je to staveno hlavne proti sousedovi na severu, tak spis nez stealth vyuzijou jine vlastnosti, hlavne vic podvesu pro rakety.
„Je to skutečně tak, že Česká televize má určený úhel pohledu. Má ho určen na základě doporučení Evropské komise, která povoluje veřejnoprávním médiím fungovat z poplatků, nebo z daní jenom za předpokladu, že budou prosazovat, obhajovat a dívat se na všechno z úhlu pohledu tradic evropského humanismu a kritického myšlení."
Michal Jankovec clen rady CT
Michal Jankovec clen rady CT
Re: Jihokorejský letoun KF-X
Jasně, vím, že je tam psáno gen 4.5. Jen jsem si říkal, že s ohledem na předchozí diskusi, kde se braly zbraňové šachty jako samozřejmé (check), by nebylo od věci zdůraznit, že tyto nebudou. Tedy to skutečně bude letoun někde mezi F-16 a F-35. Ovšem s ohledem na 2 motory bude jeho pořízení dražší než F-16 a provoz pravděpodobně také... Tedy to rozhodně není přímá konkurence Gripen E/F.
F-35 má vnitřní šachty a pod křídly toho furt uveze dost
Ale taky je větší a má suchý tah na úrovni mokrého KF-X...
F-35 má vnitřní šachty a pod křídly toho furt uveze dost

Re: Jihokorejský letoun KF-X
Pokud nechceš skrytě útočit (= provést první úder), a naopak potřebuješ unést maximum výzbroje (pro zachycení a odražení masivního úderu nepřítele), pak jsou zbraňové šachty jednoznačně nevýhodou.
Zbytečná hmotnost, zbytečně obestavěný prostor, zbytečné omezení velikosti a počtu nesených střel.
Zbytečná hmotnost, zbytečně obestavěný prostor, zbytečné omezení velikosti a počtu nesených střel.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Jihokorejský letoun KF-X
A teď tu o Červené Karkulce
Takhle ty počty vůbec nestojí. Možnost nést maximum výzbroje není dána tím, jestli útočím nebo se bráním, ale konkrétní situací. Pokud má nepřítel kvalitní PVO a vzdušné síly, tak je lepší obětovat množství výzbroje za schopnost nebýt viděn. Nemá-li, je možné naložit letadla "po strop", klidně i pro útočnou akci. Koneckonců i myšlenka, že skrytý útok se provádí jen při prvním úderu...
To, že zbraňové šachty zvyšují hmotnost a velikost letadla, samozřejmě nerozporuji.
Každopádně kozlustechnykus má pravdu v tom, že pokud je hlavním předpokládaným protivníkem Severní Korea, což je, není až tak potřeba se obávat PVO (pokud mu s ní "někdo" zásadně nepomohl). A pak samozřejmě je lepší (a hlavně levnější) využít ušetřenou hmotnost ve prospěch většího množství munice, neb SK má zbraně spíše staršího data, zato jich má fakt hodně.


To, že zbraňové šachty zvyšují hmotnost a velikost letadla, samozřejmě nerozporuji.
Každopádně kozlustechnykus má pravdu v tom, že pokud je hlavním předpokládaným protivníkem Severní Korea, což je, není až tak potřeba se obávat PVO (pokud mu s ní "někdo" zásadně nepomohl). A pak samozřejmě je lepší (a hlavně levnější) využít ušetřenou hmotnost ve prospěch většího množství munice, neb SK má zbraně spíše staršího data, zato jich má fakt hodně.
Re: Jihokorejský letoun KF-X
Ale já samozřejmě vycházel z toho, že protivníkem Jižní Koreje je KLDR = potvrdil jsi, co jsem napsal
Co se stealth týče, dopouštíš se běžné chyby - není to schopnost "nebýt viděn", ale schopnost "být obtížně zjistitelný".
Pokud víš, že někdo letí, a dokonce i odkud, pak zjistíš i stealth. Kouzlo stealth spočívá v tom, že pokud nevíš, že něco letí, jen těžko to rozpoznáváš. Tedy nečekaný útok.
První úder jsem použil jen pro zjednodušení - asi ne moc dobře

Co se stealth týče, dopouštíš se běžné chyby - není to schopnost "nebýt viděn", ale schopnost "být obtížně zjistitelný".
Pokud víš, že někdo letí, a dokonce i odkud, pak zjistíš i stealth. Kouzlo stealth spočívá v tom, že pokud nevíš, že něco letí, jen těžko to rozpoznáváš. Tedy nečekaný útok.
První úder jsem použil jen pro zjednodušení - asi ne moc dobře



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Jihokorejský letoun KF-X
Revize smlouvy mezi partnery programu
Vzhledem k finanční náročnosti projektu KF-X, musí Indonésie a Jižní Korea projednat úpravu podmínek společného projektu. Indonésie zkrátka musí omezit svoje zapojení a škudlit co to bude možné. Nová smlouva má být projednána a podepsána nejpozději do konce roku 2019. Je docela možné, že Indonésie se oplátkou za ušetřené prostředky vzdá podílu na "duševním vlastnictví" a transferu technologií - možností je víc. Jednání probíhají zdárně již od září a obě strany mají zájem co nejdřív podepsat novou smlouvu, nyní má být utvořena odborná komise. Na projektu KFX/IFX se pracuje od roku 2015. Indonésie hradí 20% celkové ceny projektu a má zájem o pořízení 80 letounů.
https://www.janes.com/article/83926/ind ... -programme

Vzhledem k finanční náročnosti projektu KF-X, musí Indonésie a Jižní Korea projednat úpravu podmínek společného projektu. Indonésie zkrátka musí omezit svoje zapojení a škudlit co to bude možné. Nová smlouva má být projednána a podepsána nejpozději do konce roku 2019. Je docela možné, že Indonésie se oplátkou za ušetřené prostředky vzdá podílu na "duševním vlastnictví" a transferu technologií - možností je víc. Jednání probíhají zdárně již od září a obě strany mají zájem co nejdřív podepsat novou smlouvu, nyní má být utvořena odborná komise. Na projektu KFX/IFX se pracuje od roku 2015. Indonésie hradí 20% celkové ceny projektu a má zájem o pořízení 80 letounů.
https://www.janes.com/article/83926/ind ... -programme


"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Jihokorejský letoun KF-X
Společnost KAI před dvěma dny oficiálně zahájila stavbu prototypu letounu KF-X, který bude dokončen v dubnu 2021. Rovnou byl prezentován klíčový díl a to centrální nosná přepážka.
Projekt KF-X v současné době zahrnuje celkem 112 institucí - 16 domácích univerzit, 11 výzkumných ústavů a 85 společností. Po vytvoření prototypu se má do projektu připojit dalších 35 institucí.
https://defence-blog.com/news/south-kor ... craft.html
Projekt KF-X v současné době zahrnuje celkem 112 institucí - 16 domácích univerzit, 11 výzkumných ústavů a 85 společností. Po vytvoření prototypu se má do projektu připojit dalších 35 institucí.
https://defence-blog.com/news/south-kor ... craft.html

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Jihokorejský letoun KF-X

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Jihokorejský letoun KF-X
Sériová výroba KF-X od roku 2026
Společnost KAI (Korea Aerospace Industries) očekává, že prototyp letounu KF-X bude dokončen v první polovině roku 2021 a první let se uskuteční o rok později. DAPA (Defence Acquisition Programme Administration) oznámila, že program zdárně dokončil konstrukční fázi a může tak být zahájena výroba prototypu. Připomeňme, že projekt byl zahájen na začátku roku 2016 a předběžný návrh modelu KF-X byl dokončen v červnu 2018. Vývojový program předpokládá výrobu šesti prototypů, po nichž následují čtyři roky zkoušek a dokončení vývoje do poloviny roku 2026. Sériová výroba letadel proběhne v letech 2026-2032 s počátečním počtem 120 jednotek určených k nahrazení stárnoucích flotil letadel F-4E Phantom a F-5E Tiger II. Očekává se, že celkový počet přesáhne 350 jednotek, včetně kvóty na vývoz. Indonésie v současné době znovu jedná o účasti na programu, přestože Jakarta je i nadále odhodlána plnit své platební závazky stanovené v rámci finanční dohody z roku 2015. Podle této původní dohody, která nyní podléhá novému jednání, se Indonésie zavázala zaplatit 20% celkových nákladů na vývoj, které se odhadují na přibližně 8 mld dolarů. Jihokorejská vláda by zaplatila 60% rozvojového programu, přičemž hlavní dodavatel KAI pokrývá zbývajících 20%.
https://www.janes.com/article/91535/kf- ... a-confirms

Společnost KAI (Korea Aerospace Industries) očekává, že prototyp letounu KF-X bude dokončen v první polovině roku 2021 a první let se uskuteční o rok později. DAPA (Defence Acquisition Programme Administration) oznámila, že program zdárně dokončil konstrukční fázi a může tak být zahájena výroba prototypu. Připomeňme, že projekt byl zahájen na začátku roku 2016 a předběžný návrh modelu KF-X byl dokončen v červnu 2018. Vývojový program předpokládá výrobu šesti prototypů, po nichž následují čtyři roky zkoušek a dokončení vývoje do poloviny roku 2026. Sériová výroba letadel proběhne v letech 2026-2032 s počátečním počtem 120 jednotek určených k nahrazení stárnoucích flotil letadel F-4E Phantom a F-5E Tiger II. Očekává se, že celkový počet přesáhne 350 jednotek, včetně kvóty na vývoz. Indonésie v současné době znovu jedná o účasti na programu, přestože Jakarta je i nadále odhodlána plnit své platební závazky stanovené v rámci finanční dohody z roku 2015. Podle této původní dohody, která nyní podléhá novému jednání, se Indonésie zavázala zaplatit 20% celkových nákladů na vývoj, které se odhadují na přibližně 8 mld dolarů. Jihokorejská vláda by zaplatila 60% rozvojového programu, přičemž hlavní dodavatel KAI pokrývá zbývajících 20%.
https://www.janes.com/article/91535/kf- ... a-confirms


"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Jihokorejský letoun KF-X

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Jihokorejský letoun KF-X
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Jihokorejský letoun KF-X
KF-X Korean 4.5th Geneneration Fighter Jet Promotional Video
https://www.youtube.com/watch?v=UPwd7b_SMco
https://www.youtube.com/watch?v=UPwd7b_SMco
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"