Hej chlapci?
Tak mi tu napíšte úplne základnú vec:
koľko budú stáť lietadlá? akú výzbroj kupujeme a koľko bude stáť? koľko zabezpečenie na povedzme tých 10 rokov? Aha. Nič také tam nie je...
Flader
- výcvik - švédi základný výcvik 6-8 mesiacov. Problém s jazykovým vybavením a náletom. Koľko by stálo a trvalo zvýšenie náletu a jaz. kurz? Nevedno. Koľko pokračujúci výcvik? Nevedno.
američania - 3-4 roky komplet...
- meteor - v popise vybavenia to tam vôbec nie je! (Čím MO zase zavádza) Meteor je pritom výkonnejší ako AIM-120C7 (a nie, AiM-120 nie je štandardom NATO. Meteor používajú Francúzi, Briti a uvažuje nad nimi asi desiatka ďalších štátov)
niko:
"- Tych 214 mil. nie je za 14 olietanych lietadiel, ale za ich repas " - a to si z tejto vety: "Predpokladané náklady na 14 užívaných lietadiel F-16 sú vo výške 214 miliónov Eur." kde vzal? Dobre, povedzme. Tak kde sú celkové náklady? Na životný cyklus?
"ze obydve ponuky boli hodnotene na dobu servisu 10 rokov." - nie, nie je. Asi by si si mal poriadne prečítať ty:
"Systém logistického zabezpečenia lietadla JAS-39 je kalkulovaný na 12 ks JAS-39 C a 2 ks JAS-39 D. Lietadlá budú pôsobiť z jednej leteckej základne za predpokladu celkového ročného náletu 2100 letových hodín/rok. Systém zabezpečenia prevádzky predpokladá kooperáciu slovenskej a švédskej strany. Dodávka náhradných dielov je zabezpečená švédskou stranou po dobu 10 rokov."
"Systém logistického zabezpečenia lietadla F-16 je kalkulovaný na 12 ks F-16 C a 2 ks F-16 D, ktoré budú pôsobiť z jednej leteckej základne za predpokladu celkového ročného náletu lietadiel 2520 letových hodín/rok. Náhradné diely a spotrebný materiál sú určené na zabezpečenie 2 rokov prevádzky lietadiel. "
hogofogo:
"- Ano arten f16 stoji tak isto ako gripen." To je nezmysel, ktorý si si vycucal z palca. Nemáš to ako podložiť.
Naopak, na základe zverejnených tendrov bol Gripen C/D vždy lacnejší ako dokonca F-16C/D, pri porovnateľnom obsahu nákupu, nie to že F-16V (podrobnejší rozbor som dával nikovi vyššie v diskusii nájdi si. ). Pri tzv. zohľadnení všetkých nákladov (Total ownership cost) sú tie náklady násobné.
jool-
- "Cena lietadla = 30-50% ceny nového + náklady na modernizáciu a stále máš olietaný kus" - to máš odkiaľ? Takže Rumuni a Chorváti nevedia počítať? Ale ty vieš počítať, aj keď ti Hoľko nedá žiadne čísla? Superman!
- MiGy - pri MiGoch nebol problem v životnosti. Tú potiahnú aj cez 2030. Tam bol problém závislosť na Rusku (riešiteľná ináč, a opätovne tu zopakujem - neboli problém pre NATO, ako vyplýva z hodnotiacej správy)